نمایشگاه IFA 2019

ده ایده خلاقانه و برتر که در نمایشگاه IFA 2019 به نمایش درآمدند (به همراه تصاویر)

نمایشگاه IFA 2019 به رسم هر ساله، امسال نیز در برلین میزبان شرکت‌های فراوانی از اقصی نقاط جهان بود. اسمارت‌فون‌های متنوع، تبلت‌های کوچک و بزرگ، تلویزیون‌ها و دستگاه‌هایی از این دست، بیشترین پوشش خبری را از آن خود می‌کنند، اما شاید جالب‌ترین محصولات ارایه شده در نمایشگاه‌های این چنینی، ایده‌هایی خلاقانه و کاربردی هستند که به مرحله تولید رسیده‌اند. بسیاری از این دستگاه‌ها شاید در ابتدای کار کمی عجیب به نظر برسند، اما مطمئنا وقتی کاربرد و جایگاه خود در زندگی روزمره را پیدا کنند، به بخش جدایی‌ناپذیری از ابزارهای ما تبدیل خواهند شد. در این مطلب قصد داریم شما را با ده ایده نوآورانه و خلاقانه که در نمایشگاه IFA 2019 به نمایش درآمدند، آشنا کنیم.

1- دستگاه سنجش تنفسی FoodMarble AIRE

این دستگاه، ابزاری جهت تشخیص غذای قابل هضم برای معده شما است. روش کار این دستگاه بدین صورت است که با دم و بازدمی، مشخص می‌کند که کدام غذا مناسب دستگاه گوارشی شما است. طبق تحقیقات صورت گرفته، از هر هشت نفر یک فرد غذاهایی را می‌خورد که با سیستم گوارشی خود سازگاری ندارد و همین کار در بلندمدت می‌تواند موجب به وجود آمدن مشکلات مربوط به روده و معده شود. AIRE اولین دستگاه در نوع خود خواهد بود که به صورت شخصی، وضعیت سیستم گوارشی فرد را رهگیری و کنترل می‌کند.

مدیر FoodMarble در خصوص دستگاه تولیدی خود این گونه بیان می‌کند: “گزارش غذا، خواب و استرس کاربر در اپلیکیشن مربوط به دستگاه نشان داده خواهد شد و تمام این موارد تنها با یک دم و بازدم میسر می‌شود. با هر تنفسی میزان تخمیر در معده فرد اندازه‌گیری شده و وضعیت هضم غذایی که فرد می‌خواهد بخورد، نشان داده می‌شود. محصول ما با اقبال مردم روبرو شده، چون آنها از مشکلات معده‌ای و روده‌ای خود خسته شده‌اند.” این دستگاه در حال حاضر با قیمت 180 دلار به فروش می‌رسد.

2- AirDresser سامسونگ

سامسونگ در کنفرانس خبری خود از دستگاهی با نام AirDresser رونمایی کرد که شاید در نگاه اول برای این شرکت کمی عجیب به نظر برسد. این دستگاه به مانند یک خشکشویی خانگی عمل می‌کند و غبار و ذرات کثیف را از لباس‌ها می‌شوید. برای افرادی که از کثیفی لباس‌ها و وقت تلف کردن در خشکشویی خسته شده‌اند، AirDresser دارای جت استیم برای پاک کردن لباس‌ها و زدودن باکتری‌ها و همچنین تلمبه گرمایی برای خشک کردن آنها است. رنگ این دستگاه و همچنین شکل طراحی آن شباهت بسیاری به یخچال دارد. بر اساس گفته‌های سامسونگ، این دستگاه بیشتر برای شهرهای آلوده آسیایی طراحی و تولید شده است.

3- ربات زیردریایی Explorer FIND-X 3 محصول شرکت Aalto

حدود هفتاد درصد از سطح زمین را اقیانوس‌ها و دریاها پوشانده‌اند و با این وجود 95 درصد از این فضا ناشناخته باقی مانده است. شرکت فنلاندی Aalto در اقدامی جالب، اولین پلت‌فرم گشت و گذار زیر آبی را فراهم کرده است. با استفاده از ربات تولید شده توسط این شرکت، علاقه‌مندان می‌توانند با ثبت‌نام در این طرح و البته داشتن یک هدست واقعیت مجازی، به صورت زنده در اعماق اقیانوس و دریاها به گشت و گذار بپردازند.

این ربات با نام Explorer FIND-X 3 دارای دوربینی 360 درجه است و در مسیرهای مشخصی در گشت و گذار خواهد بود. نمونه اولیه این دستگاه تولید شده و به صورت کنترل از راه دور عمل می‌کند. Aalto ربات دریایی خود را مجهز به شبکه 4G کرده و قول تجهیز آن به شبکه 5G را نیز در آینده‌ای نزدیک داده است.

نمایشگاه IFA 2019

4- چای‌ساز و قهوه‌جوش پیشرفته Barisieur

زمانی استفاده از چای‌ساز و قهوه‌جوش‌هایی که مجهز به ساعتی برای هشدار بودند، رواج فراوانی داشت. حالا شکل تازه‌ای از این محصول در نمایشگاه IFA 2019 ارایه شده است. دستگاه Barisieur از فیلتر فولادی قابل استفاده مجدد برای دم کردن چای و قهوه استفاده می‌کند و می‌تواند در کمتر از سه و نیم دقیقه دمای آب را به 94 درجه سانتیگراد برساند. این دستگاه دارای کشوهایی برای قهوه، چای، شکر و حتی قاشق است.

در واقع چای‌ساز/قهوه‌جوش Barisieur به نحوی نسخه دیجیتال همان دستگاه‌های قدیمی است و برای افرادی که می‌خواهند هنگام بیدار شدن از خواب نوشیدنی مورد علاقه خود را آماده ببینند، ایده‌آل خواهد بود. البته این ایده‌آل‌گرایی هزینه‌ای 420 دلاری خواهد داشت.

نمایشگاه IFA 2019

5- باغچه هوشمند Véritable

باغچه هوشمند Véritable ایده بسیار جذابی برای آپارتمان‌نشین‌ها و کسانی که فضای کافی برای کاشت سبزیجات مورد علاقه خود را ندارند، خواهد بود. این جعبه سفید رنگ علی‌رغم فضای کوچکش، عملکردی مطلوب در زمینه کاشت ریحان، جعفری، پیازچه و حتی گوجه خواهد داشت. تمامی فرآیند کشاورزی در Véritable به صورت خودکار صورت می‌گیرد؛ به عبارت دیگر، این باغچه خاک ارگانیک مورد نیاز گیاه را دارد، نور مورد نیاز آن را تامین می‌کند و حتی آبیاری آن نیز به صورت خودکار است.

در واقع با وجود این دستگاه، تنها کاری که فرد انجام می‌دهد پر کردن تانکر آب، که در صورت خالی شدن توسط اپلیکیشن اطلاع داده می‌شود و برداشت محصول خواهد بود. این باغچه هوشمند با قیمت 300 دلار در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت.

نمایشگاه IFA 2019

6- Babeyes دریچه‌ای به جهان از دید یک نوزاد

دنیا از دید یک کودک چگونه است؟ شاید سوالی که برای بسیاری از ما هنگام نگاه کردن به کودکان پیش می‌آید همین باشد که حالا منبع الهامی برای تولید یک محصول جالب توجه شده است. Babeyes دستگاهی خواهد بود که به ادعای سازندگان خود، خاطرات اولیه کودکان را ضبط می‌کند. این دستگاه دوربین اول شخصی برای کودکان است که در قالب یک عروسک خرسی به کودک متصل می‌شود و در طول رشد وی، تمامی اتفافات رخ داده را از دید کودک ضبط خواهد کرد.

فیلم‌های ضبط شده با این دوربین دارای کیفیت فول اچ‌دی بوده و پس از انتقال به رایانه، توسط نرم‌افزار مخصوص دستگاه، به صورت خودکار چهره‌ها را تشخیص داده و تنها به پخش آنها اقدام خواهد کرد. در واقع خاطرات کودک برای پدر و مادر، همان تصاویر خودشان خواهد بود. قیمت در نظر گرفته شده برای این محصول، 139 دلار است.

نمایشگاه IFA 2019

7- ابزار پوشیدنی تصفیه هوا با نام Airvida C1 برای کودکان

شاید Babeyes بیشتر محصولی برای بزرگسالان است تا کودکان، اما Airvida C1 مختص کودکان طراحی شده است. این ابزار پوشیدنی تصفیه هوا، مخصوص کودکان سه تا ده سال خواهد بود و در هر شش دهم ثانیه، حدود دو میلیون متر مکعب یون منفی اطراف صورت کودک پخش می‌کند. بر اساس ادعای سازندگان، در مقایسه با شرایط آب و هوایی جنگل، این مقدار حدود صد برابر بیشتر است. به این ترتیب گرده‌ها و ذراتی که موجبات آلرژی در کودکان را فراهم می‌کنند، تقریبا به صفر خواهند رسید. البته تمامی این امکانات وزن چندانی ندارند و این دستگاه 22 گرمی می‌تواند به راحتی توسط کودک حمل شود.

نمایشگاه IFA 2019

8- هدفون مخصوص اسکی

ایده‌ اولیه پشت تولید این محصول، گوش کردن به موسیقی هنگام اسکی است، اما فناوری به کار رفته در آن فوق‌العاده پیشرفته است. در واقع این دستگاه با ارسال صداهایی با بسامد پایین به گوش داخلی، کاربر خود را از ایرفون بی‌نیاز می‌کند. چند سالی می‌شود که شرکت‌های مختلف در حال کار بر روی این فناوری هستند. اهمیت IceBrkr ski googles از آن نظر است که کاربر ضمن گوشی کردن به موسیقی، صداهای اطراف خود را نیز می‌شنود.

بلوتوث 5.0 MESH نیز نسخه‌ای از فناوری بلوتوث به کار رفته در این گجت است که به کاربر خود اجازه می‌دهد تا فاصله یک مایلی با هفده نفر که از این دستگاه‌ها استفاده می‌کنند، ارتباط داشته باشد. افرادی که در نمایشگاه از این دستگاه استفاده کرده بودند، کیفیت آن را مطلوب توصیف کرده‌اند. این محصول در حال حاضر با قیمت 100 دلار به فروش می‌رسد.

نمایشگاه IFA 2019

9- کپسول‌ساز قهوه‌ REVO

بسیاری از افراد هستند که علاقه فراوانی به قهوه دارند، اما مشکل اصلی آنها نه نوشیدنی که کپسول آن است. کپسول‌های قهوه که در دستگاه‌های اسپرسو مورد استفاده قرار می‌گیرند موجبات نارضایتی افراد زیادی راه فراهم کرده‌اند. اما گجت REVO به راحتی مورد استفاده قرار گرفته و مخلوط‌های متنوعی از قهوه را فراهم می‌کند. البته برای تهیه این گجت که در نمایشگاه IFA 2019 به نمایش درآمده بود باید تا اواسط سال 2020 صبر کنید.

نمایشگاه IFA 2019

10- کمربند هوشمند Welt

تکنولوژی به سمت و سویی پیشرفت کرده است که دست و مچ کاربران مملو از دستگاه‌های مختلف شده و دیگر جایی برای کار ندارد. ظاهرا حالا نوبت به کمر و کمربند رسیده تا به عنوان ابزاری برای فیتنس هوشمند مورد استفاده قرار گیرد. کمربند هوشمند Welt محصولی است که با اندازه گرفتن دور کمر فرد، انبساط و انقباض آن را کنترل کرده و با استفاده از یک گام‌شمار، فعالیت‌های کاربر خود را رهگیری و کنترل می‌کند. این گجت پوشیدنی دارای اپلیکیشنی است که محاسبات و اندازه گیری‌های انجام شده را به اطلاع فرد می‌رساند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH