ماجرای تغییر و تحولات مدیرعامل جدید شرکت رایتل چیست؟

چند وقتی است که انتصاب مدیرعامل جدید شرکت رایتل حاشیه‌ساز شده و به نقل محافل خبری تبدیل شده است. این حواشی حالا به اوج خود رسیده و اخبار رسیده از این شرکت نشان می‌دهد که خصوصی نبودن به معنای واقعی کلمه منجر به نابودی این اپراتور جوان خواهد شد.

به گزارش آی‌تی‌رسان، پس از انتصاب مینا مهرنوش به عنوان مدیرعامل رایتل، کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وارد عمل شد و این انتصاب را به کلی غیرقابل قبول دانست. وزارت ارتباطات نیز به تبع این اطلاعیه کمیسیون، حکم مدیرعامل جدید شرکت رایتل را کان لم یکن اعلام کرد ولی با ورود دیوان عدالت اداری قصه پیچیدگی عجیبی به خود گرفت.

این دخالت کمیسیون از آن‌جایی است که در مصوبات خود به این موضوع اشاره کرده که احراز صلاحیت حرفه‌ای مدیران عامل و سمت‌های مهم شرکت‌های ارتباطی با تعداد کاربر بالای 500 هزار کاربر در اختیار این کمیسیون بوده و بدون تاییدیه این کمیسیون امکان تغییر و تحولات جدید در شرکت‌ها وجود ندارد.

شرکت رایتل

جنگ میان ارگان‌های دولتی وقتی قوت گرفت که شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) در جلسه‌ای رسمی برای مهرنوش جلسه معارفه برگزار کرد و به صورت رسمی ایشان را به عنوان مدیرعامل این اپراتور کشوری انتخاب نمود. همچنین وزیر صنعت نیز با اعلام این خبر به وزیر ارتباطات عملا با برکناری خانم مهرنوش موافقت کرده و حکم مربوطه را کان لم یکن اعلام کرد.

حالا شرکت رایتل به عنوان حامی مدیرعامل جدید خود به دیوان عدالت اداری شکایت کرده و این دیوان نیز باطل شدن حکم خانم مهرنوش را متوقف نموده است. به نظر می‌رسد که این برکناری و انتصاب مجدد مهرنوش به عنوان مدیریت عامل اپراتور سوم کشور سرآغازی برای پایان دخالت‌های کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در امور شرکت‌ها باشد تا به صورت کاملا واقعی، خصوصی شدن اپراتورها را شاهد باشیم.

به نظر می‌رسد که رمز موفقیت رایتل به عنوان اپراتوری که توانسته بود نسل جدیدی از خدمات را به مشتریان ارائه داده و حتی پیشرفت خوبی در فعالیتش داشته باشد، خصوصی سازی به معنای واقعی کلمه است. در غیر این صورت با ادامه مدیریت و مالکیت شستا و به تبع آن دولت در این شرکت چیزی جز نابودی کامل در انتظار رایتل نیست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH