بررسی دانگل بلوتوث تسکو BT 102: مدرن باش!

به احتمال زیاد تا به حال با دانگل بلوتوث کار کرده‌اید، محصولاتی که قادر هستند تا دستگاه‌های مختلف را مجهز به ارتباط بی‌سیم کرده و به سبب ارتباط وسایلی چون اسمارت‌فون به آن‌ها، از قابلیت‌های مدرن‌تری بهره بگیرند.

شرکت تسکو، به عنوان یکی از بازیگران اصلی در لوازم جانبی موبایل و کامپیوتر در کشور، محصولی با عنوان BT 102 روانه بازار کرده که بر روی جعبه‌اش، عنوان CAR Kit هم دیده می‌شود، بدین معنا که هدف اصلی این دانگل بلوتوثی، استفاده در خودرو است،‌ اگرچه می‌توان از آن بر روی سایر دستگاه‌ها نیز استفاده کرد.

در ادامه قصد داریم تا این تولید تسکو را از نزدیک بررسی کرده و به قابلیت‌ها و کاربردهایش نگاه دقیق‌تری بیندازیم.

طراحی و ظاهر

تسکو BT 102 در یک جعبه کوچک با رنگ بندی سفید و صورتی قرار گرفته، وقتی آن را باز کنید، به دستگاه گرد و سیاهی برخورد می‌کنید که دو سیم مشکی از انتهایش خارج شده و شاید کمی شما را به یاد گوشی‌های دکتر در شنیدن ضربان قلب بیندازد!

سبکی محصول در همان ابتدا نشان می‌دهد که خبری از باتری در بطنش نیست و البته همین امر به جابجایی راحت و ساخت جمع و جورش کمک می‌کند. بر روی این دایره مشکی، ۵ کلید قرار گرفته‌اند که شامل جلو و عقب کردن تِرَک موسیقی، کم و زیاد کردن صدا به همراه اتصال مکالمه است. BT 102 از پلاستیک ساخته شده اما کیفیت آن قابل قبول بوده و ایراد خاصی نمی‌توان بر ظاهرش گرفت.

دو سیمی که از انتهای دستگاه خارج شدند، یکی برای اتصال به ورودی AUX جهت انتقال صدا بوده و دیگری از USB به منظور تامین برق بهره می‌گیرد. در پشت هم یک سطح گرد با قابلیت چرخش وجود دارد و می‌توانید دستگاه را با برداشتن برچسب رویش بر روی هر سطحی چسبانده و یا با کمک آهنربای تعبیه شده، آن را بر روی سطوح فلزی متصل کنید. این دانگل بلوتوثی قابلیت جدا شدن از آن را هم دارد. در هنگام روشن شدن، کلیدها با بک گراندی آبی روشن شده و جذابیت محصول را بیشتر می‌کنند.

در کل بایستی طراحی BT 102 را ساده و در عین حال کارآمد توصیف کرد. طول سیم‌ها هم در حدی است که نه خیلی بلند بوده که دست و پا گیر شود و نه آن قدر کوتاه که مجبور شوید تا رابط مجزایی را جهت افزایش طولش به آن متصل کنید.

کاربرد

BT 102 کارایی ساده و در عین حال کارامدی دارد، البته برای کسانی که وسایل مدنظرشان به بلوتوث به‌صورت پیش فرض مجهز نیست؛ وگرنه چه دلیلی دارد که این دستگاه را با کارایی مشابه استفاده کنند؟!

شاید اصلی‌ترین کاربرد ساخته تسکو، به خودروهایی مرتبط شود که ضبط آن‌ها از موهبت بلوتوث محروم بوده و برای اتصال گوشی به اسپیکر و پخش موسیقی دلخواه، راننده یا مجبور به هزینه زیاد جهت تغییر سیستم صوتی ماشینش می‌شود و یا از وسایل نه چندان کارآمدی چون FM Transmitter استفاده می‌کند.

با استفاده از BT 102، شما می‌توانید به‌راحتی موسیقی را از طریق گوشی به اسپیکرهای خودرو منتقل کرده و به آن گوش دهید. از طرفی یک قابلیت خوب همچون مکالمه با اسمارت‌فون از طریق بی‌سیم هم فراهم می‌شود، بدین شکل که در صورت تماس با شما، با فشردن کلید وسط این دانگل گرد، اتصال برقرار شده و با کمک میکروفن موجود بر روی دستگاه، می‌توانید به صحبت کردن بپردازید.

برای تغییر موسیقی و یا کم و زیاد کردن صدا هم نیازی نیست حتما به سراغ گوشی خودتان بروید، کلیدهای موجود بر روی BT 102 که با بک گراند آبی به‌خوبی مشخص هستند، در این امر شما را یاری می‌رسانند.

البته بایستی بدانید کاربرد محصول تسکو فقط برای خودرو نیست، شما قادر هستید به کمک آن، یک سینمای خانگی و یا اسپیکرهای معمولی را هم تبدیل به نمونه‌ای بی‌سیم کرده و از اتصال وایرلس آن با گوشی، تبلت و حتی لپ‌تاپ‌تان لذت ببرید.

عملکرد

از آنجایی که BT 102 باتری داخلی ندارد، بایستی کابل USB همیشه به منبع شارژ متصل باشد. حال این منبع می‌تواند شارژر فندکی خودرو، پاور بانک، خروجی USB لپ‌تاپ و یا سینمای خانگی هم باشد. کابل 3.5 میلی‌متری به محل AUX که ورودی صداست و در اکثر اسپیکرها و ضبط‌ها حضور فعالی دارد، متصل شده و عملیات انتقال صدا به همین راحتی صورت می‌پذیرد.

در بررسی که ما در خودرو انجام دادیم، ابتدا به سرعت BT 102 در گوشی شناسایی و عملیات اتصال صورت پذیرفت. با هر بار روشن شدن مجدد، این دانگل سیاه پوش خیلی سریع خودش را دوباره به گوشی معرفی کرده و پیوندشان برقرار می‌شد! شارژ را از طریق فندکی خودرو تامین کرده و اتصال AUX نیز انجام گرفت. نتیجه کلی این ارتباط، بسیار خوب و رضایت بخش بود. هر آن چیزی که در گوشی پخش می‌شد، حال قادر به شنیدن از اسپیکرهای خودرو بودیم و با عملگرهای موجود بر روی BT 102 نیز به خوبی تغییر در آهنگ یا صدا را انجام می‌دادیم.

شما می‌توانید این دانگل را بر روی فرمان، کنسول میانی و یا داشبورد نصب کنید و از آنجایی که معمولا در این اجزای خودرو خبری از فلز نیست، پس همان برچسب پشتی دستگاه، نقش اصلی را در یک اتصال ایمن برقرار می‌کند. از آنجایی هم که وزن ۳۶ گرمی بسیار سبک است، تقریبا هیچ نگرانی بابت افتادن نخواهید داشت، مگر آنکه به دفعات زیاد محل این دانگل را عوض کرده و به مرور خاصیت چسبندگی پشت را از دست بدهد.

برای برقراری مکالمه هم کار ساده‌ای پیش روی شما قرار دارد و البته در این زمان بهترین مکان، همان فرمان خودروست چرا که سر و صدای محیط اطراف ممکن است کمی بر روی کیفیت مکالمه شما تاثیر منفی بگذارد و نبایستی انتظار یک سستم مالتی مدیای پیشرفته مانند مرسدس بنز را از این کوچک سیاه پوش داشت!

سخن پایانی

تسکو BT 102 یک کالای کوچک، سبک و جمع و جور است که کارایی و استفاده از آن پیچیدگی خاصی ندارد. در بازار محصولات بسیار زیاد و مشابهی را می‌توان مشاهده کرد که از نظر کارکرد، شباهت زیادی با آن داشته اما از منظر کیفیت، می‌توانند فاصله زیادی داشته باشند.

تجربه استفاده ما از این محصول مناسب بود و از آن جایی که بهای ۷۰ هزار تومانی برای این تولید کننده ایرانی رقمی بسیار مناسب و رقابتی محسوب می‌شود، توصیه می‌کنیم اگر به یک دانگل بلوتوث جهت مدرن کردن سیستم صوتی خود احتیاج دارید، BT 102 را یکی از گزینه‌های خریدتان در نظر بگیرید.

16 در مورد “بررسی دانگل بلوتوث تسکو BT 102: مدرن باش!”

  1. خریدم دو ماه کار کرد کیفیت صدا نداره یعنی نویز میندازه کابل auxبهتره از همه لحاظ پولتون رو دور میریزید

  2. خریدم دو ماه کار کرد کیفیت صدا نداره یعنی نویز میندازه کابل auxبهتره از همه لحاظ پولتون رو دور میریزید

  3. این دانگل اگه به فرمان ماشین بزنیم.سیم یواس پی که دائم باید وصل باشه اذیت نمیکنه
    منظورم با چرخیدن فرمون این سیم مشکل سازنیست؟؟؟؟

    1
    1
  4. با سلام جناب گل کار
    میشه این دانگل رو به تلویزیون وصل کرد و صدای تلویزیون رو از طریق هدست بلوتوث گوش کرد؟

  5. با این مطلب که شما نوشتین این کالا سفارش دادم. امیدوارم توی تعریف هاتون اغراق نکرده باشین

      1. جناب گل کار اولا خیلی بررسی تلویزیون انجام میدادید . مثل مقایسه ال جی و ساموسنگ و سونی و …
        اما الان دیگه اینطور مطالب کم شده . حتی ی راهنمای خرید تلویزیون بر اساس قیمت نیست داخل سایت .
        بررسی هم که خودتون انجام بدین و عکس واقعی باشه و نه عکس های دیجیتالی و اماده موجود در اینترنت

        1. متاسفانه مثل گذشته شرکت‌های اصلی محصول در ایران ندارند و بخاطر مسائل تحریمی، فعالیت‌ها بسیار کم و حتی متوقف شده، بدین خاطر ما هم کالای مناسب جهت بررسی بهمون نمی‌رسه!

          3
          3

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH