دو ویژگی اصلی دوربین پیکسل 4 برای مدل‌های قدیمی‌تر عرضه نخواهد شد

Astrophotography واژه‌ای است که برای تصویربرداری از اجرام آسمانی به کار برده می‌شود. گوگل با ارایه نسل دوم از قابلیت Night Sight بر روی دوربین پیکسل 4 کاری کرد تا این واژه رواج بیشتری در صنعت گوشی‌های هوشمند پیدا کند. Night Sight حالتی است که با آن کاربر می‌تواند در شرایط نوری کم، بدون فلاش، تصاویر با کیفیتی تهیه کند. در حالت astrophotography از این قابلیت، دوربین هندست در مدت زمانی چهار دقیقه‌ای تصاویر زیادی از آسمان می‌گیرد و سپس با استفاده از هوش مصنوعی، دنباله‌های نوری به وجود آمده بر اثر حرکت ستارگان و سیارات حذف می‌شوند تا خروجی نهایی هر چه باکیفیت‌تر باشد. به زودی این قابلیت با یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری بر روی پیکسل 3 و مدل XL از این گوشی نیز عرضه خواهد شد.

دوربین پیکسل 4

گوگل در مراسم رونمایی از پرچم‌داران سال جاری خود مانور زیادی بر روی این قابلیت داد و چندی پیش هم تبلیغ تلویزیونی جدیدی در همین زمینه پخش کرده است. البته باید گفت امسال گوگل در دوربین پیکسل 4 تغییرات زیادی به وجود آورده که مهم‌ترین آن را می‌توان افزودن یک لنز دیگر به سنسور سنتی 12.2 مگاپیکسلی این دستگاه‌ها دانست. سنسور دوم یک دوربین تله‌فوتوی 16 مگاپیکسلی با قابلیت زوم دو برابری اپتیکال است. از طرف دیگر دوربین اصلی نیز با اپرچر f/1.6 عرضه شده تا بتواند نور بیشتری جذب کند. البته باید این نکته را مد نظر داشت که نقطه قوت دوربین اسمارت‌فون‌های سری پیکسل همیشه نرم‌افزاری بوده است.

در خصوص ارایه قابلیت‌های جدید دوربین پیکسل 4 بر روی نسل‌های قدیمی‌تر از این خانواده اخبار و شایعات فراوانی وجود دارد. به تازگی گوگل در توییتی به صورت رسمی تایید کرده است که دو قابلیت Live HDR پلاس و Dual Exposure Controls به صورت اختصاصی در انحصار جدیدترین پرچم‌داران شرکت باقی خواهند ماند. Live HDR پلاس از هوش مصنوعی استفاده می‌کند و به کاربر از طریق ویوفایندر نشان می‌دهد که یک تصویر پس از طی فرآیند HDR پلاس چگونه خواهد شد.

دوربین پیکسل 4

Dual Exposure Controls نیز از نمایش‌های مختلفی برای یک شات استفاده می‌کند تا نویز تصویر را به حداقل برساند و کیفیت آن را بهبود ببخشد. در مدل‌های قدیمی‌تر پیکسل، تاثیر HDR پلاس در ویوفایندر نمایش داده نمی‌شود. در واقع کاربر با دیدن این تصویر تا حدود زیادی می‌داند که خروجی نهایی چگونه خواهد بود. Dual Exposure Controls نیز دست کاربر را در تنظیمات نور و سایه تصویر گرفته شده باز می‌گذارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH