سرفیس پرو X

تبلت سرفیس پرو X مایکروسافت در هنگام اجرای بازی‌های سنگین با مشکل مواجه می‌شود!

به نظر می‌رسد که سرفیس پرو X شرکت مایکروسافت توانایی اجرای بازی‌های سنگین و حجیم را ندارد. سرفیس پرو X از تراشه مرکزی SQ1 مایکروسافت که مبتنی‌بر تراشه ARM ساخته شده، استفاده می‌کند. این چیپست با همکاری مایکروسافت و کوالکام طراحی و تولید شده است تا عملکردی خوب را از خود در قالب سرفیس پرو X نمایش دهد.

با این حال، پردازنده ARM این دستگاه اشکالاتی دارد که اکثر این مشکلات در هنگام اجرای بازی‌ها نمایان می‌شوند. ویدیویی که به تازگی در یوتیوب منتشر شده نشان می‌دهد که تبلت جدید ردموندی‌ها در اجرای بازی آسفالت 9 با مشکلاتی مواجه می‌شود.

این بازی مشهور به راحتی و بدون هیچ مشکلی برروی دستگاه‌های قدیمی، مانند آیفون 5S اپل نیز اجرا می‌شود، اما در هنگام اجرای آن توسط سرفیس پرو X ‌با مشکلاتی مثل فریز رو‌به‌رو می‌شود.

هم‌چنین، Tablet Pro اعلام کرد که دمو بازی Forza Horizon 4 نیز برروی تبلت جدید مایکروسافت نصب نمی‌شود، زیرا این تبلت به‌جای معماری 64 بیتی از معماری ARM برای اجرا استفاده می‌کند. علاوه‌بر تمامی این مسائل، باتوجه به این که برای اجرای دمو Forza Horizon 4 به 2 گیگابایت حافظه گرافیکی نیاز داریم، در هنگام نصب این بازی از مایکروسافت استور با پیام “عدم تشخیص سخت‌افزار” مواجه شدیم.

به هرحال، تبلت جدید مایکروسافت از معماری 32 بیتی استفاده می‌کند و توانایی پشتیبانی از نرم‌افزار‌های 64 بیتی را ندارد، بنابراین، عدم نصب یا اجرای دمو بازی Forza Horizon 4 جای هیچ تعجبی ندارد.

اما می‌توان به نیمه پر لیوان هم نگاه کرد، سرفیس پرو X به راحتی از پس اجرای بازی پرندگان خشمگین (Angry Birds) برمی‌آید!

شاید چنین مسائلی در نگاه اول برای برخی از کاربران مهم نباشد، اما باید به یاد داشت که این تبلت برای استفاده از مرورگر وب، پردازش برخی از اسناد و حتی نمایش تصاویر و ویدیو‌های باکیفیت نیاز به تراشه‌ای قدرتمند و  بدون ضعف دارد. در نتیجه، نباید از این موضوع به آسانی رد شد و از آن چشم‌پوشی کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH