سرفیس پرو ایکس مایکروسافت تعمیر‌پذیرترین تبلت دنیاست!

سرفیس پرو ایکس را می‌توان به عنوان تعمیر‌پذیرترین تبلت جهان معرفی کرد. کمپانی آمریکایی مایکروسافت در طول سال‌های اخیر به دنبال ساخت محصولات جدید و خلاقانه‌ای بوده است. سرفیس پرو ایکس (Surface Pro X) ردموندی‌ها نیز از این قاعده مستثنی نبوده و مایکروسافت با معرفی آن باعث شد تا ذهن‌های ما، هرچند به صورت موقت به سمت این شرکت هدایت شود.

وب‌سایت iFixit در جدیدترین بررسی و کالبدشکافی به سوی سرفیس پرو ایکس مایکروسافت رفته تا طراحی داخلی آن را به ما نشان دهد. در نگاه اول می‌توان متوجه شد که این دستگاه در مقایسه با سرفیس لپ‌تاپ 3، تعمیرپذیری بیشتری دارد. همین موضوع باعث امیدواری بسیاری از کاربران می‌شود، زیرا تعمیر محصولات قبلی سرفیس مایکروسافت بسیار سخت بود.

به عنوان مثال، سرفیس لپ‌تاپ و سرفیس لپ‌تاپ 2 نمره خوبی را از لحاظ تعمیر‌پذیری دریافت نکرده بودند. به عبارت دیگر، طراحی داخلی آن‌‌ها را می‌توان یک افتضاح تلقی کرد. حافظه SSD جداشدنی و دسترسی آسان به اجزا سخت‌افزاری از اصلی‌ترین مولفه‌های تعمیر‌پذیری یک لپ‌تاپ یا تبلت به حساب می‌آیند. اما سرفیس پرو ایکس نظر ما را عوض کرد است، به طوری که می‌توان آن را تعمیرپذیر‌ترین تبلت حال حاضر معرفی کرد.

کارشناسان iFixit در ابتدا به سراغ حافظه SSD این تبلت رفتند که یکی از مهم‌ترین مولفه‌های تعمیر‌پذیری یک لپ‌تاپ یا تبلت به شمار می‌رود. دسترسی به این حافظه بسیار آسان شده است، به طوری که می‌توان آن را با استفاده از یک کارت یا شی باریک جدا کرد. حافظه SSD سرفیس پرو ایکس در بخش زیرین سمت راست کیک ‌استند تبلت قرار دارد.

مایکروسافت از یک چسب برای محافظت از صفحه‌نمایش تبلت جدید خود استفاده کرده است، اما این چسب در کنار محافظت از نمایشگر به راحتی توسط ابزار‌های مکشی جدا می‌شود. این مورد نیز یک نقطه قوت در تعمیرپذیری محسوب می‌شود، زیرا برخی از ابزار‌های مکشی و گرمایی که برای جداکردن اجزای صفحه‌نمایش مورد استفاده قرار می‌گیرند، باعث آسیب‌دیدن پنل نمایشگر می‌شوند. کارشناسان iFixit نیز پس از مشاهده این موضوع بسیار خوشحال شدند!

اکثر کمپانی‌های سازنده تبلت از پیچ‌های استاندارد شرکت Torx برای ماژول‌ها استفاده می‌کنند تا فرآیند تعمیر یا تعویض یک قطعه خاص برای تعمیرکاران آسان شود. اما مایکروسافت در مسئله باتری سرفیس پرو ایکس باعث ناراحتی ما شد، زیرا از یک چسب بسیار قوی برای چسباندن باتری به بدنه استفاده کرده است.

به طور کلی، سرفیس پرو ایکس با دریافت 6 امتیاز از 10 در صدر جدول تعمیر‌پذیرترین تبلت‌ها قرار گرفته است. دستگاه‌هایی مانند سرفیس پرو 6، آیپد و آیپد پرو به ترتیب با دریافت یک، دو و سه امتیاز در این جدول حضور دارند.

با بررسی این تبلت امیدواریم که سایر کمپانی‌های سازنده محصولات دیجیتال در عین ارایه نوآوری‌ها و فناوری‌ها به کاربران خود برای آن‌ها ارزش قائل شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH