آخرین خبرها از اسمارت‌فون جدید نوکیا با قابلیت پشتیبانی از شبکه 5G

در حالی که شایعات اولیه حکایت از آن داشتند که اسمارت‌فون نوکیا 9.1 پیورویو تا پایان سال عرضه خواهد شد و خاطرات بد مدل قبلی خود را پاک خواهد کرد، مشخص شد که این پرچم‌دار زودتر از آوریل 2020 روشنایی روز را نخواهد دید. شرکت فنلاندی از مدت‌ها پیش قول یک پرچم‌دار با قابلیت پشتیبانی از شبکه 5G را داده بود و این خبر گمانه‌زنی‌ها در خصوص پشتیبانی نوکیا 9.1 پیورویو از شبکه 5G را افزایش داده است.

اسمارت‌فون 5G نوکیا

البته طبق خبرهای منتشر شده توسط NokiaPowerUser، طرفداران برند نوکیا برای دیدن اولین اسمارت‌فون 5G شرکت تا زمان گفته شده منتظر نخواهند ماند. گفته می‌شود از نوکیا 8.2 در نمایشگاه MWC 2020 رونمایی خواهد شد و تنها یک نسخه از این هندست نیز روانه بازار می‌شود. ظاهرا نوکیا 8.2 دارای مدلی برای پشتیبانی از شبکه 4G LTE نخواهد بود و تنها مدل این اسمارت‌فون منحصرا با پشتیبانی از شبکه 5G روانه بازار می‌شود. قیمت در نظر گرفته شده برای این محصول حدود 500 دلار است که کمتر از اسمارت‌فون‌هایی نظیر نسخه 5G گلکسی A90 است.

البته باید به این نکته اشاره کرد که نسخه 5G اسمارت‌فون میان‌رده گلکسی A90 در بازار بسیاری از کشورهای غربی موجود نیست. اسمارت‌فون‌هایی نظیر نوکیا 7.2، نوکیا 7.1 و نوکیا 9 پیورویو دارای نسخه‌ای آنلاک نیز هستند، اما بر اساس شنیده‌ها، نوکیا 8.2 به این لیست اضافه نخواهد شد. اگر قیمت نوکیا 8.2 را با قابلیت پشتیبانی از شبکه 5G، همان 500 دلار عنوان شده بدانیم، به احتمال فراوان شاهد استفاده از پردازنده‌ای میان‌رده از سری محصولات کوالکام، 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی در این گوشی باشیم.

با این قیمت، می‌توان انتظار صفحه نمایشی تقریبا بدون حاشیه، یک لنز اصلی 64 مگاپیکسلی در پنل پشتی و یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی را داشت. البته برای صحبت در خصوص ویژگی‌های اسمارت‌فون جدید نوکیا کمی زود است، اما مطمئنا در روزهای آینده خبرهای بیشتری در خصوص این هندست منتشر خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH