اختلال شدید در سرویس‌های اینستاگرام، فیسبوک و واتس‌اپ [به‌روزرسانی]

همزمان با تعطیلات نزدیک به سال نو میلادی در آمریکا سرویس‌های اصلی شرکت فیسبوک، مانند واتس‌اپ و اینستاگرام با اختلال مواجه شدند. این اختلالات به خاک ایالات متحده محدود نبود و اکثر کاربران سایر نقاط جهان نیز نتوانستند از فیسبوک، اینستاگرام و واتس‌اپ استفاده کنند.

رسانه‌های اجتماعی این امکان را به افراد می‌دهند تا با یکدیگر ارتباط نزدیکی داشته باشند، اما طبق گزارش وب‌سایت Downdetector متوجه شدیم که سه سرویس مرتبط با فیسبوک از کار افتاده‌اند یا اختلالات شدیدی را تجربه کرده‌اند.

به‌روزرسانی: هم‌اکنون اختلال در سرویس‌ها و نرم‌افزارهای فیسبوک، واتس‌اپ و اینستاگرام رفع شده و اینستاگرام نیز با انتشار یک پست در توییتر این خبر را تایید کرد تا کاربران آمریکایی از تعطیلات خود و استفاده از شبکه‌های اجتماعی فیسبوک لذت ببرند.

در ساعت 8:42 صبح دیروز (28 نوامبر) تعداد کاربرانی که برای اعلام اختلال وارد وب‌سایت Downdetector شدند، ظرف پانزده دقیقه از 10 نفر به 605 نفر افزایش یافت. تعداد این افراد تا ساعت 11:32 صبح به 12703 نفر رسید.

وب‌سایت PhoneArena نیز توانایی آپلود عکس در سایت خود را نداشت و کاربران در هنگام ورود به سیستم با مشکل رو‌به‌رو می‌شدند. اکثر افرادی هم که موفق به ورود شدند، نتوانستند به خبر‌خوان (News Feed) دسترسی پیدا کنند. برخی از کاربران نیز به کل از دسترسی به سرویس‌های فیسبوک محروم بودند.

نمودار اختلال شبکه اینستاگرام در Downdetector نیز تا پایان روز گذشته به 21032 نفر رسید. فیسبوک و پیام‌رسان واتس‌اپ نیز با همین مشکل مواجه هستند. باتوجه به این که واتس‌اپ و فیسبوک مسنجر نیز از سرور‌های فیسبوک تغذیه می‌کنند، جای هیچ تعجبی ندارد که این نرم‌افزار‌ها نیز با اختلال همزمان مواجه شوند.

با مشاهده نقشه مناطق درگیر اختلالات متوجه شدیم که شبکه اجتماعی فیسبوک در شهرهایی مانند واشنگتن، تگزاس، کالیفرنیا، فلوریدا و شهر‌های شمال شرقی آمریکا با اختلال جدی مواجه شده است. هم‌چنین، سرویس‌های فیسبوک در کشورهایی مانند برزیل، پرو و ونزوئلا نیز از دسترس خارج شده بود.

سخنگوی فیسبوک در رابطه با این مشکل اعلام کرد: “ما می‌دانیم که برخی از افراد درحال حاضر نمی‌توانند به سرویس‌های خانواده فیسبوک متصل شوند. ما در تلاش هستیم تا این مشکل را هرچه سریع‌تر برطرف کنیم تا سرویس‌دهی به فرآیند عادی خود بازگردد.”

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH