گلکسی S9

پرچمداران سال 2017 سامسونگ آپدیت اندروید 10 را دریافت نخواهند کرد

اگر شما هم جزو کسانی هستید که یکی از گوشی‌های گلکسی S8 یا گلکسی نوت 8 سامسونگ را دارید، خبرهای بدی برای شما داریم. این شرکت کره‌ای، اخیرا برنامه آینده به‌روزرسانی اندروید 10 را منتشر کرده و متاسفانه هیچ‌کدام از این سری‌ها در آن وجود ندارند. البته این موضوع، جای تعجب چندانی هم نداشت؛ چراکه گوشی‌های سامسونگ معمولا فقط دو آپدیت مهم اندروید را دریافت می‌کنند. سری گلکسی S8 و گلکسی نوت 8، سال 2017 با اندروید 7 نوقا عرضه شده بودند و بعدا به اندروید 8 اوریو و اندروید 9 پای به‌روزرسانی شدند.

وب‌سایت SamMobile، هفته پیش گزارش داده بود که یکی از نمایندگان سرویس مشتریان سامسونگ به یک کاربر گلکسی S8 گفته است که این سری قرار است جدیدترین ورژن اندروید را دریافت کند؛ اما به نظر می‌رسد که چنین چیزی اصلا صحت ندارد. اندروید 10، بخشی از آپدیت رابط کاربری One UI 2.0 برای کاربران سامسونگ بوده و در حال‌حاضر در نسخه بتا قرار دارد. انتظار می‌رود که ورژن نهایی آن در ابتدای سال آینده منتشر گردد.

این بدین معنی است که پرچمداران سال 2019 و 2018 سامسونگ، اندروید 10 را تقریبا چهار ماه بعد از گوشی‌های خاص پیکسل گوگل و همچنین اسنشال‌فون دریافت خواهند کرد. لازم به ذکر است که پیکسل اصلی، حدود شش ماه بعد از گلکسی S8 عرضه شد و تابه‌حال سه آپدیت اصلی اندروید را دریافت کرده است (اندروید 7.1 نوقا، اندروید 8 اوریو، اندروید 9 پای و اندروید 10). با این‌حال، گوگل اخیرا اعلام کرد که دیگر از این هندست پشتیبانی نخواهد کرد.

اما سیستم عامل iOS، باتوجه به اینکه اپل سخت افزار و نرم‌افزار گوشی‌های آیفون را خودش توسعه می‌دهد، از چنین مشکلی رنج نمی‌برد. همانطور که می‌دانید؛ گوگل، توسعه‌دهنده اندروید بوده و در حالیکه طراحی هندست‌های پیکسل را انجام می‌دهد، اما اکثر دستگاه‌های اندرویدی توسط سایر سازندگان تولید می‌شوند. البته، گرچه این موضوع باعث ایجاد مشکلاتی برای کاربران اندروید شده، اما به آن‌ها اجازه می‌دهد تا انتخاب‌های بیشتری برای خرید گوشی داشته باشند. حتی می‌توان گفت که وجود این همه سازنده دستگاه‌های اندرویدی که در حال رقابت با یکدیگر هستند، باعث نوآوری بیشتری نیز در صنعت اسمارتفون‌ها شده است.

1 در مورد “پرچمداران سال 2017 سامسونگ آپدیت اندروید 10 را دریافت نخواهند کرد”

  1. بله . سامسونگ همیشه همینطور بوده و هست . گوشی پرچمدار سامسونگ حداکثر در تمام عمرش یک آپدیت رو میگیره .
    حالا هی سامسونگ بخرید .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH