اسامی کلیه کمپانی‌های غایب در کنگره جهانی موبایل سال 2020 به دلیل شیوع ویروس کرونا

رویداد MWC 2020 در اواخر ماه فوریه در شهر بارسلونای اسپانیا برگزار خواهد شد. با این‌حال با توجه به شیوع ویروس کرونا برخی کمپانی‌ها اعلام کرده‌اند که در این نمایشگاه تجاری شرکت نخواهند کرد. موسسه GSMA که مسئولیت سازمان‌دهی رویداد MWC را بر عهده دارد اعلام کرده که با توجه به شیوع ویروس کرونا تمهیدات محتاطانه بیش‌تری را ترتیب خواهد داد. این اقدامات احتیاطی شامل افزایش سطح نظافت و ضدعغونی کردن فضای نمایشگاه تجاری (از جمله فضاهای پذیرایی، سطوح، حیاط‌ها، حمام‌ها و گذرگاه‌های ورودی و خروجی) خواهد بود. همچنین سطح حمایت‌های پزشکی افزایش یافته و علائم هشداردهنده بیش‌تری پیرامون عوامل تهدیدکننده سلامتی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهند گرفت. حتی از مردم درخواست می‌شود تا هنگام حضور در نمایشگاه MWC 2020 از سیاست “دست ندادن با یکدیگر” تبعیت نمایند.

برگزارکنندگان مراسم با انتشار بیانیه‌ای در روز 9 فوریه اعلام کردند که از حضور مسافران مقیم استان هوبی (محل آغاز شیوع ویروس کرونا) در این مراسم ممانعت خواهد شد. بعلاوه مسافرانی که اخیرا در کشور چین اقامت داشته‌اند؛ بایستی نشان دهند که 14 روز پیش از حضور در رویداد MWC در خارج از چین حضور داشته‌اند. غربال‌گری درجه حرارت بدن و فراخوانی شرکت‌کنندگان برای تائید عدم ارتباط با هر فرد آلوده نیز سایر تدابیر احتیاطی این مراسم به‌شمار می‌روند. در ادامه به بررسی کلیه کمپانی‌هایی می‌پردازیم که خبر کناره‌گیری خود از رویداد MWC 2020 را تا حدود زیادی تائید نموده‌اند.

  • آمازون

آمازون یکی از غایبان بزرگ رویداد MWC امسال به‌شمار می‌رود. این کمپانی اعلام کرده که به هیچ عنوان در مراسم مذکور حاضر نشده و از هیچ محصول جدیدی نیز رونمایی نخواهد کرد. بر اساس اظهارات نشریه رویترز، کمپانی آمازون در بیانیه‌ای اعلام کرده که “با توجه به شیوع بیماری و نگرانی‌های پیوسته در خصوص ویروس کرونا، آمازون از حضور در کنگره جهانی موبایل سال 2020 کناره‌گیری خواهد کرد.”

  • اریکسون

این غول صنعت ارتباطات در روز 7 فوریه خبر کناره‌گیری خود از رویداد MWC 2020 با توجه به شیوع ویروس کرونا را اعلام کرد. به گفته اریکسون دلیل اصلی چنین تصمیمی، احساس مسئولیت در خصوص امنیت و ایمنی کارمندان، مشتریان و سایر ذی‌نفعان کمپانی بوده است. این کمپانی در عوض حضور در رویداد MWC، مراسمی تحت‌عنوان “Ericsson Unboxed” را برگزار خواهد کرد. این مراسم کوچک با همراهی نزدیک‌تر مشتریان برگزار خواهد شد. با این‌حال اریکسون در خصوص زمان و مکان برگزاری این رویداد به هیچ‌گونه جزئیات دیگری اشاره نکرده است.

  • ال‌جی

ال‌جی در یک بیانیه مطبوعاتی ارسال شده برای رسانه‌ها اعلام کرد که به دلیل نگرانی‌های امنیتی از مخاطرات شیوع ویروس کرونا برای کارمندان شرکت و عموم مردم تصمیم گرفته تا از حضور در نمایشگاه MWC 2020 صرف‌نظر نماید. به گفته ال‌جی “این تصمیم مانع از یک سفر بین‌المللی غیر ضروری برای صدها نفر از کارکنان کمپانی خواهد شد. چنین توصیه‌ای از سوی کارشناسان بهداشتی نیز مطرح شده است.”

همچنین ال‌جی خاطرنشان کرد که برنامه‌های معرفی اسمارت‌فون‌های سال 2020 کمپانی طی چندین رویداد مجزا در آینده‌ای نزدیک اعلام خواهد شد. بر اساس پیش‌بینی‌ها قرار بود ال‌جی در جریان برگزاری رویداد MWC 2020 از اسمارت‌فون V60 ThinQ با نمایشگر دوگانه و احتمالا ال‌جی G9 ThinQ رونمایی کند.

  • انویدیا

غول صنعت نیمه‌هادی با نام انویدیا بیش از آن‌که در زمینه فناوری موبایل مشهور باشد؛ به دلیل تولید کارت‌های گرافیکی به شهرت رسیده است. با این‌حال انویدیا یکی از شرکت‌کنندگان پروپاقرص کنگره جهانی موبایل به‌شمار می‌رود؛ اما امسال این شرکت یکی از غایبان بزرگ MWC 2020 خواهد بود. انویدیا در یک بیانیه خبری اعلام کرد: “ما خبر عدم اعزام کارکنان خود به کنگره جهانی موبایل امسال را به GSMA؛ نهاد سازمان‌دهنده رویداد MWC در شهر بارسلونا اطلاع‌ دادیم. چنین تصمیمی با توجه به مخاطرات بهداشت عمومی به دلیل شیوع ویروس کرونا اتخاذ شد؛ چرا که اطمینان از سلامت کارکنان، شرکا و مشتریان مهم‌ترین دغدغه ما به‌شمار می‌رود.”

انویدیا پیش‌تر از رونمایی دستاوردهای خود در حوزه فناوری 5G، هوش مصنوعی و شبکه دسترسی رادیویی مجازی (vRAN) طی رویداد شهر بارسلونا خبر داده بود.

  • سونی

غول ژاپنی با استناد به تهدیدات ویروس کرونا در روز دوشنبه 10 فوریه خبر کناره‌گیری خود از کنگره جهانی موبایل سال 2020 را رسما اعلام کرد. این شرکت در یک بیانیه خبری اعلام کرد: “سلامت و ایمنی مشتریان، شرکا، رسانه‌ها و کارکنان ما بیش از هر موضوع دیگری حائز اهمیت است؛ لذا ما با اتخاذ تصمیمی دشوار قصد داریم از شرکت در نمایشگاه MWC 2020 در شهر بارسلونای اسپانیا کناره‌گیری نماییم.”

بر اساس برنامه‌ریزی قبلی قرار بود سونی طی روز 24 فوریه مراسمی را در شهر بارسلونا برگزار کند؛ اما اکنون این رویداد به صورت‌زنده و آنلاین در ساعت 8:30 صبح همان روز به وقت اروپای مرکزی پخش خواهد شد.

  • TCL

شرکت TCL با توجه به نگرانی‌های بهداشتی پیرامون شیوع ویروس کرونا، کنفرانس مطبوعاتی روز 22 فوریه خود در حاشیه رویداد MWC 2020 را لغو کرد. با این‌حال سایر فعالیت‌های TCL در کنگره جهانی موبایل امسال مطابق برنامه‌ریزی‌های قبلی پیش خواهند رفت. این کمپانی کماکان مطابق برنامه‌ریزی پیشین به معرفی محصولات خود در غرفه اختصاصی TCL مستقر در Fira Gran Via خواهد پرداخت. ضمن برگزاری این مراسم در حد فاصل روزهای 24 تا 27 فوریه، TCL از هندست‌های موبایلی آینده خود رونمایی خواهد کرد.

سخنگوی TCL ضمن اظهاراتی خاطرنشان کرد که “کمپانی به خاطر آخرین تلاش‌ها و اقدامات GSMA در راستای کنترل پیامدهای احتمالی ویروس 2019-nCov طی رویداد MWC 2020 از این نهاد سپاس‌گزاری می‌کند. ما کماکان اقدامات آینده آن‌ها را پیگیری نموده و وضعیت را به‌صورت دقیق تحت نظر داریم.  در صورت لزوم جزئیات بیش‌تری را با مخاطبان خود به اشتراک خواهیم گذاشت.”

  • ZTE

شرکت ZTE در بیانیه ارسال شده به وبسایت The Verge اعلام کرد که کنفرانس مطبوعاتی کمپانی در حاشیه رویداد MWC 2020 برگزار نخواهد شد. به گفته سخنگوی کمپانی این تصمیم با توجه به تاخیر پیش آمده در صدور ویزای سفر به بارسلونا برای برخی کارکنان ZTE اتخاذ شده است. همچنین وی افزود: “ZTE تمایل دارد همواره یک کمپانی بسیار مودب باشد و ابدا مایل نیست مخاطبان خود را ناراحت کند.”

با این‌حال ZTE پس از شفاف‌سازی اعلام کرد که کمپانی علیرغم عدم برگزاری کنفرانس مطبوعاتی، کماکان حضور غرفه‌ای خود در کنگره جهانی موبایل را حفظ خواهد کرد. بعلاوه کمپانی اقدامات مختلفی را در خصوص کارمندان خود اجرا می‌کند. به‌عنوان مثال مقامات ارشد ZTE حداقل 2 هفته پیش از برگزاری رویداد MWC در اروپا قرنطینه می‌شوند و کلیه کارمندان اعزامی نیز 2 هفته پیش از عزیمت به بارسلونا به‌صورت انفرادی قرنطینه خواهند شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH