شرکت OmniVision از سنسور 64 مگاپیکسلی OV64C با قابلیت ضبط ویدیو 8K رونمایی کرد

شرکت OmniVision اولین سنسور تصویر ۶۴ مگاپیکسلی خود به نام  OV64C را معرفی کرد. OV64C یک سنسور 1/1.7 اینچی است و بنابراین اندازه‌ای برابر سنسورهای ۶۴ مگاپیکسلی سونی IMX686 و سامسونگ ISOCELL GW1 دارد. این اندازه و رزولوشن بدین معنی است که اندازه هر پیکسل سنسور، ۰.۸ میکرومتر خواهد بود.

سنسور ۶۴ مگاپیکسلی OV64C، یک سنسور Quad Bayer است و می‌تواند تصاویر ۱۶ مگاپیکسلی با اندازه موثر ۱.۶ میکرومتر تولید کند. این سنسور همچنین می‌تواند با استفاده از الگوریتم‌های remosaic، عکس‌هایی با رزولوشن کامل ۶۴ مگاپیکسل بگیرد یا از برش تصاویر، برای رسیدن به بزرگنمایی دیجیتال دو برابر (با رزولوشن ۱۶ مگاپیکسل) استفاده کند.

نکته جالب اینکه، این سنسور هم مثل سنسور آینده سونی که در گوشی اوپو فایند ایکس 2 استفاده خواهد شد، دارای قابلیت اتوفوکوس PD میکرولنز 2 در 2 است. این تکنولوژی جدید باعث بهبود دقت اتوفوکوس به‌ویژه در نورهای کم می‌شود.

سنسور OV64C در بخش فیلم‌برداری می‌تواند ویدیوهای 8K با نرخ ۳۰ فریم در ثانیه ضبط کند. ضمن اینکه، با استفاده از لرزشگیر الکترونیکی (EIS) امکان ثبت ویدیوهای 4K با نرخ ۶۰ فریم در ثانیه یا 4K با نرخ ۳۰ فریم در ثانیه هم وجود دارد. سنسور جدید همچنین از سه اکسپوژر مختلف و فناوری HDR برای ویدیوهای تا ۱۶ مگاپیکسل پشتیبانی می‌کند.

سنسور قبلی شرکت OmniVision یعنی OV48C، دارای رزولوشن ۴۸ مگاپیکسل ولی با همان اندازه 1/1.7 اینچ بود و در مقایسه با اندازه ۰.۸ میکرومتری پیکسل‌های سنسور OV64C و سایر سنسورهای ۶۴ و ۴۸ مگاپیکسلی، پیکسل‌هایی با اندازه ۱.۲ میکرومتر دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH