خارج کردن دیسک

اکنون کاربران ایکس‌باکس وان می‌توانند دیسک‌ها را با استفاده از کنترلر از دستگاه خارج کنند

اگر شما نیز از آن دسته کاربرانی هستید که بیشتر بر روی فرمت‌های فیزیکی (دیسک‌ها) بازی‌های ایکس‌باکس تکیه دارید، حتما می‌دانید که جهت خارج کردن دیسک بازی‌های خود، باید دکمه فیزیکی موجود بر روی کنسول خود را فشار دهید. با این اوصاف، چه می‌شد که اگر محبور نبودید این دکمه را فشار دهید؟ از این گذشته، پخش‌کننده‌های CD/DVD مدت‌هاست که از طریق ریموت کنترل می‌‎توانند دیسک‌‎های درون خود را خارج کنند، پس چرا کنسول ایکس‌باکس نتواند این کار را انجام دهد؟

خبر خوب این است که پس از گذشت هفت سال از عمر این کنسول، مایکروسافت سرانجام تصمیم گرفته تا به کاربران ایکس‌باکس وان اجازه دهد تا با استفاده از کنترلر کنسول خود، دیسک داخل این دستگاه‌ها را خارج سازند، هرچند که این ویژگی آن‌چنان بدیهی و واضح است که باید از همان ابتدا در این کنسول موجود می‌بود. تنها کاری که کاربران این کنسول‌ها باید انجام دهند این است که به منوی اصلی رفته، دیسک قرار داده‌شده در دستگاه را هایلات کرده، و سپس کلید «X» را بر روی کنترلر خود فشار دهند. 

البته پیش از اینکه زیادی هیجان‌زده شوید، باید این را نیز در نظر داشته باشید که این قابلیت در حال حاضر فقط در اختیار کاربرانی قرار دارد که عضو برنامه Xbox Insiders هستند، پس می‌توان گفت که این ویژگی در مرحله بتا قرار دارد. این قضیه به این معنا است که مایکروسافت هنوز مشغول بررسی این قابلیت پیش از عرضه عمومی آن است. بنابراین کمی باید صبر داشته باشید تا این ویژگی در اختیار شما نیز قرار گیرد.

هما‌ن‌گونه که گفتیم، دقیقا نمی‌دانیم که چرا مایکروسافت قرار دادن این ویژگی در ایکس‌ باکس را این‌چنین به تأخیر انداخت؟ این را نیز باید در نظر گرفت که قابلیت مورد اشاره هم‌اکنون در ایکس‌باکس 360 وجود داشته و همچنین انتظار داریم که در ایکس‌باکس سری ایکس نیز وجود داشته باشد. به‌هرحال، دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH