اپل بر روی یک کنسول بازی مجهز به تراشه‌‌‌های اختصاصی سری A خود کار می‌کند

پس از آنکه اپل در جریان سخنرانی رویداد WWDC 2020 از تصمیم خود مبنی بر جایگزینی تراشه‌های اینتلی با نیمه‌هادی‌های سری A در محصولات آینده خود پرده برداشت؛ اکنون به‌نظر می‌رسد که کمپانی بر روی پروژه‌های اسرارآمیز دیگری نیز کار می‌کند. اظهارات اپل می‌تواند از اپل تی‌وی 2020 مجهز به تراشه A12X Bionic سرچشمه گرفته باشد؛ زیرا بر اساس اظهارات یک شخص خبرچین، غول فناوری آمریکایی بر روی کنسول اختصاصی خود با معماری ARM کار می‌کند.

کنسول اپلی مبتنی بر معماری ARM احتمالا با ارائه عناوین همه‌جانبه و اختصاصی به تقویت جایگاه سرویس Apple Arcade در میان کاربران کمک خواهد کرد. توئیتی که اخیرا توسط کاربری با شناسه MauriQHD منتشر شده است؛ اعلام می‌کند که بر اساس اظهارات کمپانی، اپل روی یک کنسول مبتنی بر ARM کار می‌کند. بعلاوه زمان‌بندی این توئیت نیز کاملا صحیح است؛ زیرا این توئیت مدت کوتاهی پس از اعلام تصمیم اپل مبنی بر استفاده از سخت‌افزارهای اختصاصی خود منتشر شد. با این‌حال یک مدل 13 اینچی مک‌بوک پرو و در ادامه مک‌بوک ایر و سایر دستگاه‌های مک جزو نخستین محصولاتی هستند که از تراشه‌های سفارشی ARM بهره‌برداری خواهند کرد. پس از انجام این کار احتمالا اپل در خصوص ادامه فعالیت خود روی یک کنسول مبتنی بر معماری ARM تصمیم‌گیری خواهد کرد. به‌کارگیری سیستم خنک‌کننده اختصاصی در اپل تی‌وی 6 احتمالا موجب می‌شود تا این دستگاه از ابعاد جمع‌وجور و توان پردازشی بسیار بالایی برخوردار باشد؛ بنابراین استفاده از همین الگوی طراحی هنگام تست کنسول پدیده‌ای کاملا محتمل است. ظاهرا اپل اکنون بر روی یک کنترل تخصصی بازی برای اپل تی‌وی کار می‌کند. چنین اقدامی نه تنها با هدف متقاعد نمودن کاربران فعلی و سهولت تعامل آن‌ها با سرویس اپل آرکید انجام می‌شود؛ بلکه به ایجاد زمینه لازم برای تولید یک کنسول بازی نیز کمک می‌کند.

از آنجا که در حال حاضر اپل برای تولید دستگاه‌های اپل تی‌وی خود از سخت‌افزارهای موجود استفاده می‌کند؛ لذا طراحی یک کنسول مبتنی بر معماری ARM احتمالا نیازمند گردآوری منابع مشابه متعدد نخواهد بود. بسته به میزان محبوبیت اپل تی‌وی 2020 و سرویس اپل آرکید در چارچوب زمانی کوتاه‌مدت، اپل در خصوص ادامه اهداف بلندپروازانه خود یا توقف برنامه‌ها برای توسعه یک کنسول مبتنی بر معماری ARM تصمیم‌گیری خواهد کرد. همچنین برخی شایعات مخابره شده از علاقه‌مندی اپل به حضور در بازار گیمینگ حکایت دارند. بر این اساس اعلام شده که اپل بر روی یک کامپیوتر مک گیم‌محور کار می‌کند. اگرچه ورود یک شرکت بزرگ فناوری به حوزه‌های جدید کسب‌وکار خبری بسیار جذاب به‌نظر می‌رسد؛ اما بسیاری از پرسش‌ها کماکان بدون پاسخ باقی‌ مانده است. یکی از پرسش‌ها به سیستم‌عامل مورد استفاده در کنسول مبتنی بر معماری ARM مربوط می‌شود. همچنین عناوین بازی‌هایی که به‌صورت اختصاصی برای این پلتفرم توسعه خواهند یافت نیز کماکان نامشخص است. بنابراین با اطلاعات ناشناخته فراوانی سروکار داریم. لذا در مقطع کنونی توصیه می‌شود تا به صحت و سقم کلیه شایعات مطرح شده با دیده تردید نگاه کنید.

به‌نظر شما آیا کنسول اختصاصی اپل مبتنی بر معماری ARM در صورت ورود به بازار می‌تواند با کنسول‌های بازی شرکت‌های مایکروسافت و سونی رقابت نماید؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH