پلی‌استیشن 5 تحت شرایط خاصی از کنترلرهای PS4 پشتیبانی خواهد کرد

شرکت سونی امروز تائید کرد که کنترلرهای فعلی PS4 با بازی‌های پلی‌استیشن 5 سازگاری نخواهند داشت. سونی با انتشار بیانیه‌ای ضمن تائید برنامه‌های خود اعلام کرد: “ما معتقدیم که بازی‌های PS5 بایستی از قابلیت‌ها و امکانات جدیدا عرضه شده برای پلتفرم از جمله قابلیت‌های کنترلر بی‌سیم DualSense بهره‌مند شوند.” سونی اعلام کرده که کنترلرهای فعلی DualShock 4 و کنترلرهای PS4 متفرقه موردتائید این شرکت با بازی‌های PS4 مورد پشتیبانی سازگار خواهند بود. سونی فهرست عناوین بازی‌های مورد پشتیبانی را منتشر نکرده است؛ اما کمپانی ژاپنی تائید کرده که انواع ریسینگ ویل‌های (پدال گاز و فرمان) دارای مجوز رسمی و جوی‌استیک‌های آرکید و فلایت با بازی‌های پلی‌استیشن 5 و بازی‌های PS4 مورد پشتیبانی سازگار خواهند بود.

کنترلرهای PS Move Motion فعلی سونی و کنترلر PlayStation VR Aim نیز با بازی‌های PS VR پشتیبانی شده روی پلی‌استیشن 5 سازگار خواهند بود. چنین اقدامی بدان معناست که کاربران PS5 برای انجام بازی‌های این کنسول بایستی کنترلرهای دیگری را خریداری نمایند. پیش‌تر نیز کنترلرهای PS3 بر روی کنسول پلی‌استیشن 4 قابل استفاده نبودند. این در حالیست که کنترلرهای ایکس‌باکس 360 شرکت مایکروسافت نیز بر روی ایکس‌باکس وان قابل استفاده نبودند. اگرچه کمپانی آمریکایی وعده داده تا در کنسول ایکس‌باکس سری X آینده خود از کنترلرهای ایکس‌باکس وان پشتیبانی نماید.

مایکروسافت در کنترلر ایکس‌باکس سری X خود صرفا تغییراتی جزئی را اعمال نموده است. این اقدام موجب آزادی عمل بیش‌تر کمپانی برای سازگار نمودن سخت‌افزارهای فعلی با بازی‌های آینده خواهد شد. از سوی دیگر سونی کنترلر DualSense مخصوص پلی‌استیشن 5 را با محوریت محرک‌های تطبیقی، میکروفون یکپارچه و فناوری جدید بازخورد لرزشی طراحی نموده است. حتی بازی‌ ارائه شده همراه با کنسول پلی‌استیشن 5 موسوم به Astro’s Playroom نیز  همانند ویترینی از امکانات جدید کنترلر DualSense به‌شمار می‌رود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH