خرید گوشی سامسونگ گلکسی A71 با گارانتی

خرید گوشی سامسونگ گلکسی A71 با گارانتی

قیمت خرید گوشی سامسونگ گلکسی A71 با گارانتی

امروزه با توجه به وضعیت نابه‌سامان قیمت ارز در کشورمان بازار فروش هندست‌های پرچم‌دار تا حدودی از رونق افتاده و در مقابل خرید و فروش اسمارت‌فون‌های میان‌رده افزایش یافته است. گوشی‌های میان‌رده ضمن برخورداری از امکاناتی مشابه محصولات پرچم‌دار با قیمت‌گذاری مقرون‌به‌صرفه‌تر روانه بازار می‌شوند. اکنون طیف گوشی‌های میان‌رده بازار تنوع بسیار زیادی پیدا کرده است و دستگاه‌های سری گلکسی A سامسونگ نیز از چنین قاعده‌ای مستثنی نیستند. یکی از این هندست‌ها گلکسی A71 نام دارد. سامسونگ به منظور کاهش هزینه تولید Galaxy A71 بدنه آن‌را از جنس پلی‌کربنات تهیه نموده است. الگوهای هندسی تعبیه شده روی پنل پشتی با قرار گرفتن زیر روشنایی نور رنگ‌های مختلفی را تولید نموده و ظاهر زیبایی به دستگاه خواهند داد. دوربین‌های چهارگانه همراه با فلاش LED درون ماژول مشکی‌رنگ مستطیلی‌شکل در پشت دستگاه قرار دارند. نمایشگر سوپر آمولد 6.7 اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و روکش محافظ گوریلا گلس 3 تقریبا تمامی فضای پنل جلویی دستگاه را اشغال نموده است. این نمایشگر از نوع حفره‌دار و از یک اسکنر اثرانگشت یکپارچه اپتیکی میزبانی می‌کند. دوربین چهارگانه پشتی شامل حسگر اصلی 64 مگاپیکسلی، دوربین فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی، حسگر تشخیص عمق 5 مگاپیکسلی و لنز ماکرو 5 مگاپیکسلی است.

قیمت خرید گوشی سامسونگ گلکسی A71 با گارانتی
خرید گوشی سامسونگ گلکسی A71

قیمت گوشی سامسونگ گلکسی A71

امروزه با افزایش سرسام‌آور بهای ارز در کشورمان، اسمارت‌فون‌ها بیش از هر زمان دیگری به یک کالای لوکس تبدیل شده‌اند. پیدایش چنین وضعیتی موجب شده تا قیمت‌گذاری پرچم‌داران سامسونگ از مرز 20 میلیون تومان تجاوز نماید. بنابراین اکنون بسیاری از کاربران قادر به خریداری اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار نبوده و به تولیدات میان‌رده با قیمت‌گذاری مقرون‌به‌صرفه‌تر روی می‌آورند. در این میان گوشی‌های سری گلکسی A سامسونگ ضمن برخورداری از کیفیت ساخت بالا و امکانات سخت‌افزاری قابل رقابت با برخی پرچم‌داران بازار از برچسب قیمتی مقرون‌به‌صرفه‌تری برخوردار هستند. یکی از میان‌رده‌های محبوب و پرفروش سامسونگ در کشورمان گلکسی A71 نام دارد.

این هندست علیرغم ساختار پلاستیکی بدنه خود حس یک محصول ارزشمند و زیبا را به کاربران القاء می‌کند. استفاده از پلی‌کربنات در طراحی پنل پشتی گوشی موجب کاهش هزینه‌های تولید و وزن دستگاه شده است. نمایشگر 6.7 اینچی سوپر آمولد به‌کارگیری شده در گلکسی A71 از رزولوشن فول اچ‌دی پلاس برخوردار بوده و رنگ‌ها را با غنای مطلوب و روشنایی بالا نمایش می‌دهد. کیفیت بصری این نمایشگر اگرچه با برخی پرچم‌داران موجود در بازار قابل رقابت نیست؛ اما جزو برترین نمونه‌ها در طیف هندست‌های میان‌رده جای می‌گیرد. اسکنر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر مجهز به فناوری اپتیکی بوده و دقت و عملکردی نسبتا مطلوب را از خود ارائه می‌دهد.

گلکسی A71 برخلاف پرچم‌داران سری گلکسی S20 مجهز به جک صوتی 3.5 میلی‌متری است. امروزه استفاده از ماژول‌های دوربین غول‌پیکر در هندست‌های میان‌رده به پدیده‌ای متداول تبدیل شده است وGalaxy A71 نیز از چنین قاعده‌ای مستثنی نخواهد بود. ماژول دوربین پشتی این اسمارت‌فون از 4 حسگر مجزا و یک فلاش LED میزبانی می‌کند. دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی، لنز اولتراواید 12 مگاپیکسلی، سنسور تشخیص عمق 5 مگاپیکسلی و لنز ماکروی 5 مگاپیکسلی مولفه‌های ماژول دوربین پشتی گلکسی A71 را تشکیل می‌دهند.

توان پردازشی گوشی توسط تراشه اسنپ‌دراگون 730 تامین خواهد شد. همچنین Galaxy A71 با 2 پیکره‌بندی مختلف شامل 128 گیگابایت حافظه‌داخلی همراه با 6 یا 8 گیگابایت رم روانه بازار می‌شود. این هندست مجهز به خشاب سیم‌کارت دوگانه و درگاه اختصاصی کارت حافظه میکرو اس‌دی است؛ لذا کاربران در صورت نیاز به فضای ذخیره‌سازی بیش‌تر می‌توانند از کارت‌های حافظه میکرو اس‌دی با حداکثر ظرفیت 1 ترابایت بهره‌برداری نمایند. باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی گوشی از قابلیت شارژ سریع 25 واتی پشتیبانی می‌کند. این موضوع یقینا خبری خوشایند برای کاربرانی است که به‌دنبال خریداری یک هندست با شارژدهی فوق‌العاده باتری هستند. با توجه به مطالب بیان شده می‌توان دریافت که گلکسی A71 جزو برترین گوشی‌های میان‌رده بازار طبقه‌بندی می‌شود؛ بنابراین طبیعتا قیمت‌گذاری آن نیز نسبت به اکثر تولیدات هم‌خانواده خود گران‌تر خواهد بود.

اکنون گلکسی A71 از طریق مجاری رسمی گمرکی به بازار موبایل ایران وارد شده و به‌صورت حضوری یا اینترنتی قابل خریداری خواهد بود. کاربران برای خریداری این اسمارت‌فون بسته به رنگ و ظرفیت حافظه رم آن بایستی مبلغی معادل 9 تا 11 میلیون تومان را پرداخت نمایند.

گلکسی A71
گلکسی A71

طراحی و نمایشگر سامسونگ A71

اسمارت‌فونی با نمایشگر غول‌پیکر و بدنه باریک بهترین توصیف برای گلکسی A71 به‌شمار می‌رود. سامسونگ به منظور توصیف ساختار این هندست از واژه Glasstic بهره گرفته است. بنابراین در طراحی بدنه گلکسی A71 از ساختار پلاستیک (پلی‌کربنات) و گلس (شیشه) استفاده شده است. نمایشگر 6.7 اینچی سوپر آمولد با روکشی از جنس گوریلا گلس 3 پوشانده شده است. پنل پشتی گوشی ساختاری پلاستیکی داشته و از الگوهای هندسی متقاطع و ظاهری براق برخوردار است.

نمایشگر گوشی دارای رزولوشن فول اچ‌دی پلاس بوده و حفره کروی‌شکل تعبیه شده در مرکز آن نیز از دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی میزبانی می‌کند. صفحه‌نمایش گوشی از قابلیت نمایشگر همیشه روشن پشتیبانی می‌کند؛ اگرچه فعال‌سازی این مشخصه موجب کاهش شارژدهی باتری خواهد شد. اسکنر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر از امنیت و حریم خصوصی کاربران محافظت می‌کند. ماژول دوربین مستطیلی‌شکل در پنل پشتی گوشی از ظاهری مشابه با پرچم‌داران سری گلکسی S20 سامسونگ برخوردار است.

گلکسی A71 دارای قاب پلاستیکی براق و فوق‌العاده باریک است و خشاب مربوط به سیم‌کارت دوگانه و درگاه کارت حافظه اختصاصی در سمت چپ بدنه گوشی قرار دارند. دکمه پاور و کلیدهای تنظیم میزان بلندی صدا در سمت راست بدنه دستگاه قابل رویت هستند. قسمت تحتانی گوشی از جک صوتی هدفون، اسپیکر منفرد، میکروفون مکالمه و درگاه USB-C میزبانی می‌کند. Galaxy A71 علیرغم اندازه بزرگ خود هندستی کاملا باریک و سبک‌وزن محسوب می‌شود. این هندست تنها 7 میلی‌متر ضخامت داشته و وزن آن برابر با 179 گرم است. بدین‌ترتیب گلکسی A71 در مقایسه با گلکسی A70 سبک‌تر و باریک‌تر است. ابعاد دستگاه به گونه‌ای است که حمل آن توسط یک دست بدون کوچک‌ترین مشکل انجام می‌شود.
تجربه در دست گرفتن گوشی و استفاده روزمره از آن کاملا لذتبخش است. باریک بودن بدنه دستگاه امکان قرارگیری آن درون جیب لباس را فراهم می‌کند. گلکسی A71 با وجود مقاومت نه‌چندان مطلوب در برابر ضربات یک هندست زیبا و دوست‌داشتنی محسوب می‌شود.

نمایشگر گلکسی A71 علیرغم تشابه با پنل مورد استفاده در گلکسی A70 دارای برخی ویژگی‌های متفاوت است. گلکسی A70 مجهز به ناچ قطره‌ای شکل است؛ در حالی‌که گلکسی A71 از نمایشگری با حفره‌ کروی‌شکل بهره می‌گیرد. نمایشگر سوپر آمولد 6.7 اینچی با رزولوشن 2400×1080 پیکسلی و نسبت ابعاد 20:9 از چگالی 393 پیکسل بر اینچ برخوردار است.

این نمایشگر دارای گواهینامه HDR10 است؛ اما کاربران صرفا با استفاده از اپلیکیشن یوتیوب قادر به مشاهده محتوای HDR خواهند بود. حداکثر روشنایی 410 نیتی نمایشگر کاملا مطلوب به‌نظر می‌رسد. با این‌حال در صورت فعال‌سازی تنظیمات Adoptive Brightness حداکثر روشنایی نمایشگر به 515 نیت ارتقاء خواهد یافت. حداقل روشنایی صفحه‌نمایش نیز برابر با 1.7 نیت است. نمایشگر سوپر آمولد گلکسی A71 همانند سایر پنل‌های ساخت سامسونگ از دقت مناسبی در زمینه بازتولید رنگ‌ها برخوردار است.

 

سخت‌افزار سامسونگ A71

امروزه هندست‌های میان‌رده بیش از هر زمان دیگری در کانون توجه مخاطبان قرار گرفته است. اکنون گوشی‌های میان‌رده به لحاظ سخت‌افزاری به دستگاه‌های پرچم‌دار نزدیک‌تر شده‌اند و قیمت‌گذاری ارزان‌تر آن‌ها برای بسیاری از مشتریان جذاب است. گلکسی A71 یکی از برترین هندست‌های فوق میان‌رده سری A سامسونگ به‌شمار می‌رود. این هندست از یک نمایشگر سوپر آمولد 6.7 اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس (2400×1080 پیکسل)، توانایی نمایش 16 میلیون رنگ، چگالی پیکسلی 393ppi، نسبت ابعاد 20:9 و روکش محافظ گوریلا گلس 3 برخوردار است. تراشه 8 هسته‌ای اسنپ‌دراگون 730 کوالکام شامل 2 هسته کایرو 470 گلد با فرکانس 2.2 گیگاهرتز و 6 هسته کایرو 470 سیلور با فرکانس 1.8 گیگاهرتز است.
گلکسی A71 با 2 پیکره‌بندی مختلف شامل 6 یا 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه‌داخلی از نوع UFS 2.1 عرضه می‌شود. خشاب سه‌گانه تعبیه شده در سمت چپ بدنه گوشی از قابلیت دریافت 2 سیم‌کارت همزمان و کارت حافظه تا سقف 1 ترابایت برخوردار است. ماژول دوربین چهارگانه پشتی گوشی از دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی با لنز 26 میلی‌متری، گشودگی دیافراگم f/1.8، پیکسل‌های 0.8 میکرونی و مشخصه فوکوس خودکار با قابلیت تشخیص فاز، دوربین اولتراواید 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 و میدان دید 123 درجه‌ای، دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4، حسگر تشخیص عمق 5 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f /2.2 و یک فلاش LED میزبانی می‌کند. دوربین پشتی گوشی قادر به ضبط ویدیوهای 4K با سرعت 30 فریم‌ برثانیه و فیلم‌برداری 1080p با حداکثر سرعت 960 فریم برثانیه است. دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی از لنز 26 میلی‌متری واید و حسگر 1/2.8 اینچی با پیکسل‌های 0.8 میکرونی بهره می‌گیرد. جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون، اتصال وای‌فای 2 بانده، بلوتوث 5.0، NFC، GPS، رادیو FM و USB Type-C درگاه‌های ارتباطی دستگاه را تشکیل می‌دهند. سایر امکانات گلکسی A71 شامل اسکنر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر اپتیکی، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، شتاب‌سنج و قطب‌نما است. باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی دستگاه از نوع لیتیوم یونی غیرقابل تعویض بوده و از فناوری شارژ سریع 25 واتی پشتیبانی می‌کند. این هندست در مدل‌های رنگی مشکی، صورتی، آبی و نقره‌ای به بازار عرضه می‌شود.

دوربین گلکسی A71

دوربین گلکسی A71 - سامسونگ گلکسی a71
دوربین گلکسی A71

امروزه کاربران هنگام تحقیق و جستجو برای خریداری یک اسمارت‌فون معیارهای مختلفی را مدنظر قرار می‌دهند. در این میان بعضی کاربران برای ابعاد و کیفیت نمایشگر اهمیت زیادی قائل شده و برخی دیگر خواهان هندستی با شارژدهی طولانی هستند. اما یقینا دوربین یکی از پرطرفدارترین مشخصه‌های اسمارت‌فون‌های امروزی به‌شمار می‌رود. تحول انقلابی در حوزه دوربین با عرضه پرچم‌داران مجهز به دوربین‌های چندگانه آغاز شد و در ادامه ماژول‌های دوربین چندگانه در گوشی‌های میان‌رده نیز مورد استفاده قرار گرفتند. گلکسی A71 نیز از چنین قاعده‌ای مستثنی نیست و سامسونگ در هندست فوق میان‌رده خود از دوربین پشتی چهارگانه و دوربین سلفی منفرد بهره گرفته است.

ماژول دوربین پشتی از حسگر اصلی 64 مگاپیکسلی با حسگر 1/1.72 اینچی، لنز واید 26 میلی‌متری، گشودگی دیافراگم f/1.8 و پیکسل‌های 0.8 میکرونی میزبانی می‌کند. دوربین دوم با رزولوشن 12 مگاپیکسلی از یک لنز اولتراواید با دیافراگم f/2.2 و میدان دید 123 درجه‌ای برخوردار است. سایر دوربین‌ها نیز شامل لنز ماکرو 5 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.4 و حسگر تشخیص عمق 5 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 هستند.

دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی دستگاه درون یک حفره کروی‌شکل روی نمایشگر مستقر شده و مجهز به فناوری Quad Bayer است. اپلیکیشن دوربین از قالب طراحی مشابه با سایر هندست‌های سامسونگی برخوردار است؛ با این تفاوت که کمپانی با انتشار رابط کاربری One UI 2.0 از برخی اصلاحات جزئی در زمینه طراحی نظیر فونت‌های بزرگتر برای حالات مختلف و مرزبندی برای حالت منتخب رونمایی کرد. کاربران با پیمایش به سمت چپ و راست می‌توانند میان کلیه حالات مختلف تغییر وضعیت دهند. همچنین کاربران از طریق بخش سوژه‌یاب می‌توانند حالات مختلف را حذف یا جابه‌جا نمایند. پیمایش عمودی در سوژه‌یاب نیز موجب تغییر وضعیت میان دوربین‌های پشتی و جلویی خواهد شد.

آیکون تنظیمات در گوشه فوقانی سمت چپ صفحه قرار دارد و گزینه‌های کنترلی مناسبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. کاربران از طریق این قسمت قادر به روشن یا خاموش کردن مشخصه بهبود صحنه (Scene Optimizer) و فعال‌سازی دستی یا خودکار مشخصه HDR خواهند بود.

دوربین اصلی گلکسی A71 تصاویر زیبایی را به ثبت می‌رساند؛ اما در هیچ یک از حوزه‌ها فوق‌العاده ظاهر نمی‌شود. جزئیات تصاویر کافی هستند؛ اما با حالت ایده‌آل فاصله دارند. طیف دینامیکی بسیار مطلوب است؛ اما این پدیده به لطف مشخصه Auto HDR تحقق یافته و با فعال‌سازی این مشخصه برخی جزئیات مطلوب تصاویر از بین می‌روند.

نرخ کنتراست مطلوب بوده و رنگ‌ها زنده و با درجه اشباع بالا ثبت می‌شوند. فرآیند حذف نویز نیز با دقت نسبتا مناسبی اجرا می‌شود. به‌طور کلی کیفیت تصاویر 16 مگاپیکسلی پیش‌فرض با توجه به ماهیت میان‌رده گوشی بسیار مطلوب به‌نظر می‌رسد.

دوربین 12 مگاپیکسلی فوق‌عریض در مقایسه با نمونه 8 مگاپیکسلی نسل پیشین از رزولوشن و کیفیت تصویر بالاتری برخوردار است. لنز 13 میلی‌متری دوربین امکان ثبت محتوای بیش‌تر درون قاب را فراهم می‌کند. دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی دارای قابلیت فوکوس ثابت در فاصله تقریبا 5 سانتی‌متری است. تصاویر ثبت شده غالبا تا حدودی تار به‌نظر می‌رسند. کیفیت تصاویر ثبت شده توسط دوربین اولتراواید 12 مگاپیکسلی نیز نسبتا مطلوب است. تصاویر ثبت شده توسط این دوربین یقینا در مقایسه با دوربین اصلی دارای نویز بیش‌تر، جزئیات کمتر و روشنایی پایین‌تر هستند.

عملکرد گلکسی A71 در زمینه عکاسی پرتره نیز نسبتا مطلوب به‌نظر می‌رسد. تشخیص سوژه و تعیین مرزبندی میان پیش‌زمینه و پس‌زمینه به نحو بسیار مناسب انجام می‌شود. تصاویر ثبت شده توسط دوربین سلفی برخلاف روال معمول دارای رزولوشن 12 مگاپیکسلی هستند. این در حالیست که با توجه به استفاده از فیلترهای Quad Bayer رزولوشن تصاویر نهایی بایستی برابر با 8 مگاپیکسل باشد. تصاویر ثبت شده توسط دوربین سلفی از غنای رنگی و طیف دینامیکی فوق‌العاده‌ای برخوردار هستند.

دوربین‌های اصلی، اولتراواید و حتی سلفی گلکسی A71 قادر به ضبط ویدیوهای 2160p هستند؛ با این‌حال حداکثر سرعت عملکرد آن‌ها در این‌حالت معادل 30 فریم برثانیه است. نرخ بیت ویدیوهای 4K حدودا برابر با 48 مگابیت برثانیه است؛ در حالی‌که برای ویدیوهای 1080p این کمیت نزدیک به 17مگابیت برثانیه خواهد بود. صداها نیز به‌صورت استریو و با نرخ 256 کیلوبیت برثانیه ضبط می‌شوند.

دوربین اصلی گلکسی A71 هنگام ضبط ویدیوهای 4K و 1080p کارآیی فوق‌العاده‌ای از خود نشان می‌دهد. سطح جزئیات ویدیوها کاملا مطلوب بوده و محدوده دینامیکی نیز فوق‌العاده به‌نظر می‌رسد. بعلاوه کنتراست تصویر و غنای رنگ‌ها نیز چشم‌نواز است. قابلیت تثبیت‌کننده ویدیویی صرفا در رزولوشن 1080p قابل دسترس است. اگرچه عملکرد آن چندان دلچسب نیست.

گلکسی A71 - اصل - اورجینال - با گارانتی
گلکسی A71

باتری A71 و قابلیت‌های آن

بی‌تردید شارژدهی باتری یکی از کلیدی‌ترین نقاط قوت گلکسی A71 به‌شمار می‌رود. تراشه اسنپ‌دراگون 730 با معماری 8 نانومتری تولید می‌شود و این پدیده در ارتقاء بهره‌وری تراشه نقش به‌سزایی داشته است. باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی گلکسی A71 از نوع لیتیوم یونی غیرقابل تعویض بوده و از فناوری شارژ سریع 25 واتی پشتیبانی می‌کند. کاربران در صورت استفاده سبک با یک نوبت شارژ باتری گلکسی A71 می‌توانند برای مدت حداکثر 2 روز از آن استفاده کنند. حتی در صورت استفاده سنگین از دستگاه، اجرای بازی‌ها و اپلیکیشن‌های سنگین و تماشای ویدیو‌های یوتیوبی، باتری گوشی کماکان برای مدت حداقل 1روز شارژدهی خواهد داشت. با استفاده از آداپتور شارژ دیواری ارائه شده در بسته‌بندی گلکسی A71 میزان شارژ باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی ظرف مدت حدودا 80 دقیقه از 0 به 100 درصد خواهد رسید. با اتصال گوشی به شارژر ظرف مدت 10 دقیقه شارژ باتری از 1 به 18 درصد افزایش خواهد یافت. همچنین پس از 30 دقیقه شارژ باتری به 50 درصد خواهد رسید. گلکسی A71 از استاندارد شارژ سریع 15 واتی پشتیبانی می‌کند؛ با این‌حال از فناوری شارژ بی‌سیم هیچ اثری نیست؛ موضوعی که برای یک اسمارت‌فون میان‌رده امروزی ابدا مایه تعجب نخواهد بود.
گلکسی A71 در اکثر تست‌های مربوط به باتری موفق به کسب نمره عالی شد. این باتری قادر به تامین انرژی موردنیاز گوشی برای 13 ساعت وبگردی، بیش از 17ساعت پخش ویدیو و بیش از 30 ساعت مکالمه در بستر شبکه نسل 3 خواهد بود. مدت زمان استندبای گوشی نیز برابر با 102 ساعت است.

امکانات پیشرفته سامسونگ A71

اسمارت‌فون‌های میان‌رده محصولاتی هستند که با وجود بهره‌گیری از برخی امکانات گوشی‌های پرچم‌دار با برچسب قیمتی ارزان‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر از از پرچم‌داران روانه بازار می‌شوند. گوشی‌های سری A سامسونگ جزو خوش‌ساخت‌ترین و مجهزترین دستگاه‌های میان‌رده بازار به‌شمار می‌روند. گلکسی A71 یکی از برترین میان‌رده‌های سال 2020 محسوب می‌شود. بدنه پلی‌کربناتی گوشی با الگوهای هندسی متقاطع ضمن کاهش وزن دستگاه به زیبایی و جذابیت بیش‌تر آن کمک کرده است. بدین‌ترتیب طراحی ظاهری گلکسی A71 اگرچه با پرچم‌داران سری گلکسی S و گلکسی نوت قابل رقابت نیست؛ اما جزو زیباترین سبک‌های طراحی هندست‌های میان‌رده محسوب می‌شود.

نمایشگر گلکسی A71 از نوع سوپر آمولد پلاس با فناوری لمسی خازنی و اندازه 6.7 اینچی از قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ و رزولوشن فول اچ‌دی پلاس (1080×2400پیکسل) پشتیبانی می‌کند. نسبت ابعاد این نمایشگر برابر با 20:9 و چگالی پیکسلی آن معادل 393ppi است. همچنین نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه دستگاه معادل 87.2 درصد است. سامسونگ به منظور حفاظت از نمایشگر در برابر صدمات احتمالی از روکش گوریلا گلس 3 بهره می‌گیرد.
نسخه جهانی این هندست با تراشه 8 هسته‌ای اسنپ‌دراگون 730 با معماری 8 نانومتری، 6 یا 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه‌داخلی روانه بازار می‌شود. این مجموعه سخت‌افزاری اجرای بی‌نقص و روان اکثر برنامه‌ها و بازی‌ها را تضمین می‌کند. پردازنده گرافیکی آدرنو 618 نیز از توانایی بالایی در پردازش محتوای گرافیکی برخوردار است.

گلکسی A71 همانند اکثر اسمارت‌فون‌های سال 2020 با سیستم‌عامل اندروید 10 در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. سامسونگ برای این هندست از رابط کاربری One UI 2.0 بهره گرفته است. این پوسته گرافیکی در مقایسه با گذشته بسیار ساده‌تر شده و وقفه‌‌ها و تاخیرات قابل مشاهده در آن به حداقل رسیده است. گلکسی A71 مجهز به درگاه سیم‌کارت دوگانه با قابلیت دریافت 2 نانوسیم و درگاه اختصاصی کارت حافظه است.

امروز اکثر گوشی‌های پرچم‌دار بازار مجهز به پیکره‌بندی دوربین چهارگانه هستند و گلکسی A71در این حوزه نیز شانه به شانه پرچم‌داران حرکت کرده است. ماژول دوربین مستطیلی‌شکل پشتی دستگاه از ظاهری مشابه با پرچم‌داران سری گلکسی S20 برخوردار است. این ماژول از دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار فازی، گشودگی دیافراگم f/1.8 و پیکسل‌هایی با درشتی 0.8 میکرون میزبانی می‌کند. دوربین اولتراواید 12 مگاپیکسلی با میدان دید 123 درجه‌ای و دیافراگم f/2.2، دوربین ماکرو با دیافراگم f/2.4 و رزولوشن 5 مگاپیکسل، حسگر تشخیص عمق 5 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 و یک فلاش LED سایر المان‌های ماژول دوربین را تشکیل می‌دهند. دوربین سلفی نیز مجهز به یک سنسور 32 مگاپیکسلی است.
کیفیت تصاویر ثبت شده توسط گلکسی A71 در روشنایی روز کاملا مطلوب بوده و با اکثر پرچم‌داران بازار اختلاف فاحشی ندارد. غنای رنگ‌ها و محدوده دینامیکی تصاویر بسیار مناسب بوده و میزان جزئیات نیز مطلوب به‌نظر می‌رسد. دوربین اصلی گوشی با بهره‌گیری از فناوری خوشه‌بندی پیکسلی تصاویر 16 مگاپیکسلی را در خروجی ارائه می‌دهد. با توجه به طبقه‌بندی گلکسی A71 در طیف هندست‌های میان‌رده، کیفیت تصاویر ثبت شده با آن نسبت به اکثر رقبا فوق‌العاده خواهد بود.

گلکسی A71 همانند تمامی پرچم‌داران بازار قادر به ضبط ویدیوها با رزولوشن 4K است؛ اما این فرآیند با حداکثر سرعت 30 فریم برثانیه انجام خواهد شد. وجود جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون خبری خوشایند برای علاقه‌مندان به گلکسی A71 و کاربران هدفون‌های دارای این رابط ارتباطی به‌شمار می‌رود. در بخش امکانات ارتباطی نیز گلکسی A71 با مجموعه کاملی از قابلیت‌ها دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. بلوتوث ورژن 5.0 با مصرف انرژی پایین و پشتیبانی از پروتکل A2DP، وای‌فای a/b/g/n/ac 802.11 با فناوری باند دوگانه، GPS، گلوناس، سامانه مکان‌یابی ماهواره‌ای GALILEO، رادیو FM، درگاه USB-C جهت انتقال داده و شارژ گوشی و NFC امکانات ارتباطی گلکسی A71 را تشکیل می‌دهند.

اسکنر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر در گلکسی A71 اگرچه به اندازه نمونه اولتراسونیک مورد استفاده در پرچم‌داران برتر بازار سریع و دقیق نیست؛ اما عملکرد آن رضایت نسبی کاربران را جلب خواهد کرد. از طرفی بسیاری از گوشی‌های میان‌رده فعلی بازار از حسگر اثرانگشت فیزیکی بهره می‌گیرند.

بی‌تردید باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی غیرقابل تعویض با قابلیت شارژ 25 واتی یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های گلکسی A71 محسوب می‌شود. شارژدهی باتری این هندست در مقایسه با بسیاری از پرچم‌داران لوکس بازار به‌مراتب بیش‌تر است. بر اساس نتایج تست‌های انجام شده روی باتری، گلکسی A71 با یک نوبت شارژ کامل تا حداکثر 2 روز شارژدهی خواهد داشت.

گلکسی A71 همانند پرچم‌داران برتر سامسونگ با مدل‌های رنگی مختلف تولید و عرضه می‌شود. مشتریان می‌توانند این هندست را در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای، آبی و صورتی خریداری نمایند. همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد؛ قیمت‌گذاری رقابتی یکی از مشخصه‌های کلیدی هندست‌های میان‌رده محسوب می‌شود و گلکسی A71 نیز از چنین قاعده‌ای مستثنی نیست. این اسمارت‌فون با وجود بهره‌مندی از امکانات جذاب و کاربردی، سخت‌افزار کارآمد، نمایشگر باکیفیت و کیفیت ساخت مطلوب با قیمت‌گذاری بسیار معقول‌تر نسبت به پرچم‌داران سامسونگ روانه بازار شده است. مشتریان برای خریداری ورژن پایه این محصول بایستی حدودا 370 دلار پرداخت نمایند. کاربران ایرانی علاقه‌مند به گلکسی A71 نیز با پرداخت مبلغی بین 9 تا 11 میلیون تومان می‌توانند این گجت را خریداری کنند.

نظرات کاربران A71

امروزه با توجه به آشفتگی نرخ ارز در کشور قیمت اسمارت‌فون‌ها با افزایش سرسام‌آوری مواجه شده است. بدین‌ترتیب خریداری گوشی‌های پرچم‌دار گران‌قیمت به یک رویای دست‌نیافتنی برای اکثریت کاربران تبدیل شده است. در این میان بسیاری از مشتریان به سراغ هندست‌های فوق‌ میان‌رده بازار می‌روند. این محصولات در برخی جوانب مشابه پرچم‌داران بوده و با قیمت‌گذاری بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر عرضه می‌شوند. یکی از برترین هندست‌های سامسونگ در این طیف گلکسی A71 نام دارد. این هندست همانند هر محصول دیگری طرفداران و منتقدان خاص خود را دارد. البته اظهارنظرها در این زمینه نسبی هستند.

سامسونگ به منظور کاهش هزینه‌های تولید و طراحی سبک‌تر دستگاه در ساخت پنل پشتی و قاب گلکسی A71 از پلی‌کربنات بهره گرفته است. با این‌حال به لطف وجود الگوهای مورب و منشوری روی پنل پشتی و نمایشگر غول‌پیکر با روکش گوریلا گلس 3 این هندست همانند یک محصول لوکس و ممتاز به‌نظر می‌رسد.   اما برخی کاربران استفاده از ساختار فلز و شیشه را ترجیح داده و حاضر به پرداخت هزینه اضافی جهت خریداری چنین هندستی هستند.

اسمارت‌فون‌های سامسونگ معمولا با نمایشگرهای باکیفیت و چشم‌نواز خود شناخته می‌شوند و گلکسی A71 نیز در این زمینه انتظارات را برآورده نموده است. سامسونگ برای این هندست از یک نمایشگر 6.7 اینچی سوپر آمولد با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس (1080×2400 پیکسل)، نسبت ابعاد 20:9 و چگالی پیکسلی 393ppi بهره گرفته است. حداکثر روشنایی 515 نیتی نمایشگر کاملا مطلوب بوده و رنگ‌ها با غنای مناسب نمایش داده می‌شوند. به‌کارگیری چنین نمایشگری برای یک هندست میان‌رده فوق‌العاده بوده و در این زمینه گلکسی A71 انتظارات اکثر کاربران را برآورده خواهد کرد.

در بخش نرم‌افزار نیز گلکسی A71 با سیستم‌عامل اندروید 10 و رابط کاربری One UI 2.0 عرضه می‌شود. طی سالیان اخیر سامسونگ در راستای بهینه‌سازی نرم‌افزار و رابط کاربری هندست‌های خود تلاش فراوانی نموده و اکنون اینترفیس گوشی نسبت به گذشته ساده‌تر و سبک‌تر شده است. همچنین کاربران به مشخصه‌های جذابی نظیر Edge Screen، ژست‌های پیمایشی و حالت تاریک یکپارچه دسترسی دارند. به‌طور کلی گلکسی A71 ضمن ارائه امکانات مفید تجربه کاربری خوشایندی را برای کاربران رقم می‌زند.

قابلیت‌های احرازهویت بیومتریکی گلکسی A71 شامل اسکنر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر از نوع اپتیکی و سیستم تشخیص چهره مبتنی بر دوربین است. حسگر اثرانگشت اگرچه به اندازه انواع پیشرفته اولتراسونیک مورد استفاده در پرچم‌داران سامسونگ سریع و دقیق نیست؛ اما رضایت نسبی کاربران را جلب خواهد کرد.

گلکسی A71 با تراشه اسنپ‌دراگون 730، 6 یا 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه‌داخلی به بازار عرضه می‌شود. این تراشه یکی از برترین پلتفرم‌های فوق میان‌رده تولید شده توسط کوالکام محسوب می‌شود. تراشه 8 نانومتری اسنپ‌دراگون 730 مجهز به 8 هسته پردازشی شامل 2 هسته کورتکس A76 و 6 هسته کورتکس A55 است. پردازنده آدرنو 618 نیز مسئولیت پردازش اطلاعات گرافیکی را بر عهده دارد. بر اساس اظهارات کاربران در شبکه‌های اجتماعی و انجمن‌های مختلف، گلکسی A71 سنگین‌ترین عناوین بازی‌ها نظیر آسفالت و PUBG Mobile را بدون هرگونه وقفه آزاردهنده اجرا خواهد کرد. با این‌حال برخی منتقدان بر این باورند که با پرداخت مبلغی مشابه می‌توان اسمارت‌فون گلکسی S10e با توان پردازشی به‌مراتب بالاتر را خریداری کرد.

طی سالیان اخیر مدل‌های جدید سری گلکسی A شاهد پیشرفت‌های چشمگیری در بخش دوربین بودند. در همین راستا گلکسی A71 نیز به ماژول دوربین پشتی چهارگانه مجهز شده است. این ماژول از دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی، لنز اولتراواید 12 مگاپیکسلی، دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی و حسگر تشخیص عمق 5 مگاپیکسلی میزبانی می‌کند. کیفیت تصاویر ثبت شده توسط دوربین برای اکثریت کاربران رضایتبخش خواهد بود.

باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت شارژ سریع 25 واتی یکی از جذاب‌ترین مشخصه‌های گلکسی A71 به‌شمار می‌رود. بنابراین این هندست گزینه‌ای مناسب برای آن‌دسته از کاربرانی است که خواهان خریداری هندستی با شارژدهی فوق‌العاده هستند. کاربران در صورت استفاده سبک از گلکسی A71 برای مدت حداکثر 2 روز از اتصال گوشی به شارژر بی‌نیاز خواهند بود.

عملکرد و کارآیی گلکسی A71

سخت‌افزار داخلی و عملکرد یکی از مهم‌ترین فاکتورهای مدنظر کاربران هنگام خریداری گوشی به‌شمار می‌رود. این موضوع مشخصا برای کاربرانی که مایل به اجرای اپلیکیشن‌ها و بازی‌های سنگین روی هندست‌های خود هستند؛ حائز اهمیت خواهد بود. در این راستا عملکرد گلکسی A71 فراتر از یک هندست میان‌رده معمولی ارزیابی می‌شود. تراشه اسنپ‌دراگون 730 کوالکام مجهز به پردازنده 8 هسته‌ای بوده و در کنار حافظه رم 6 یا 8 گیگابایتی، 128 گیگابایت حافظه‌داخلی UFS 2.1 و پردازنده گرافیکی آدرنو 618 به‌کار گرفته شده است. گلکسی A71 در تست پردازش تک هسته‌ای و چندهسته‌ای گیک‌بنچ به‌ترتیب امتیازات 2536 و 7039 را کسب کرد. این امتیازات در مقایسه با اسمارت‌فون‌هایی نظیر ردمی نوت 8 پرو و شیائومی Mi 9 SE به‌مراتب بیش‌تر است. بدین‌ترتیب عملکرد گلکسی A71 در زمینه چندبرنامگی بسیار مطلوب قلمداد می‌‌شود.

به لطف به‌کارگیری هسته‌های کارآمد کورتکس A76 کارآیی تراشه اسنپ‌دراگون 730 به میزان قابل‌توجهی ارتقاء یافته و اکنون با پردازنده کایرین 810 رقابت می‌کند. بهره‌مندی از تراشه مودم اسنپ‌دراگون X15 امکان اتصال به شبکه LTE را فراهم خواهد کرد. همچنین به لطف استفاده از موتور نسل چهارمی و چندهسته‌ای هوش مصنوعی عملکرد تراشه در این حوزه جهش چشمگیری را تجربه نموده است.

گوشی‌های میان‌رده سری A با شارژدهی مطلوب باتری‌های خود شناخته می‌شوند و گلکسی A71 نیز از این قاعده مستثنی نیست. بر اساس گزارش سامسونگ باتری گلکسی A71 انرژی موردنیاز دستگاه برای 42 ساعت مکالمه، 24 ساعت تماشای ویدیو، 16 ساعت وبگردی و 107 ساعت پخش موسیقی را تامین می‌کند. با اتصال گلکسی A71 به شارژر 25 واتی پیش‌فرض آن ظرف مدت 30 دقیقه شارژ باتری به 50 درصد خواهد رسید. همچنین شارژ کامل باتری نیز حدودا 80 دقیقه زمان خواهد برد.

شارژدهی باتری A71 به چه صورت است

انرژی موردنیاز سامسونگ گلکسی A71 از طریق یک باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت شارژ سریع 25 واتی تامین می‌شود. در صورت استفاده سنگین از گوشی باتری برای مدت 1.5 روز شارژدهی خواهد داشت. همچنین در صورت استفاده سبک از گلکسی A71 شارژدهی باتری تا حداکثر 2 روز افزایش خواهد یافت.

1 در مورد “خرید گوشی سامسونگ گلکسی A71 با گارانتی”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH