آموزش جستجو در پیام‌های دایرکت اینستاگرام برای پیدا کردن یک کلمه خاص

امروزه اینستاگرام نیز از ویژگی‌های یک پیام‌رسان گفت‌وگو محور برخوردار است. شاید در این بین بخواهید که به‌ پیدا کردن پیام در دایرکت اینستاگرام خود بپردازید. اگر این‌گونه است، پس پیشنهاد می‌کنیم که تا انتها با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

در این شبکه اجتماعی محبوب می‌توانید به تماس تصویری با دوستان خود پرداخته و همچنین تصاویر و ویدیوهای خود-تخریبگر نیز ارسال کنید. مشکلی که در این بین وجود دارد، این است که در خود این اپلیکیشن نمی‌توانید پیام‌های دایرکت را جست‌و‌جو کنید.

اگر قصد پین کردن پیام خاصی را داشته باشید، آنگاه چاره‌ای جز جست‌و‌جوی آن در مکالمات ندارید. یک نوار جست‌و‌جو در برگه Direct Messaging وجود دارد، اما این ابزار فقط به فیلتر کردن مکالمات بر اساس مخاطبین می‌پردازد. شوربختانه، توسعه‌دهندگان شخص ثالث اینستاگرام نیز به پیام‌های شما دسترسی ندارند. بنابراین احتمال جست‌و‌جوی مکالمات توسط سایر ابزارهای غیر رسمی نیز وجود نخواهد داشت. البته در هر صورت، راه‌کاری نه‌چندان آسان جهت جست‌و‌جوی پیام‌های دایرکت اینستاگرام وجود دارد.

در این زمینه، استفاده از ابزار Data Download تنها گزینه شما است. این ابزار به شما امکان می‌دهد تا به ایجاد و دانلود آرشیوی از اطلاعات خود بپردازید. این اطلاعات شامل تصاویر و ویدیوهای پست شده، اطلاعات شخصی و البته پیام‌های دایرکت می‌شود. این فایل‌ها از فرمت متنی برخوردار هستند. بنابراین با هر نوع ویرایشگر متنی موجود بر روی کامپیوتر خود، می‌توانید کار جست‌و‌جوی پیام‌ها را به انجام برسانید.

آموزش کامل پیدا کردن پیام در دایرکت اینستاگرام

جهت تهیه یک کپی از داده‌های اینستاگرامی خود، باید اپلیکیشن این شبکه اجتماعی را بر روی آیفون و یا دستگاه اندروید خود اجرا کرده و سپس به برگه پروفایل خود بروید.

پیدا کردن پیام در دایرکت اینستاگرام

در اینجا باید منوی همبرگری موجود در گوشه بالا سمت راست را لمس کرده تا بتوانید منوی جانبی را مشاهده کنید.

به “Settings > Security > Download Data” بروید.

جست‌و‌جوی پیام‌های دایرکت اینستاگرامآدرس ایمیل خود را وارد کنید. در ادامه باید کلید آبی رنگ “Request Download” را در پایین فرم، لمس کنید. به‌زودی ایمیلی را از جانب اینستاگرام دریافت خواهید کرد. در این ایمیل، لینک آرشیو داده‌های شما قرار داده شده است.

جست‌و‌جوی پیام‌های دایرکت اینستاگرام

در کامپیوتر نیز می‌توانید به وب‌سایت اینستاگرام رفته و سپس بر روی تصویر پروفایل خود (در گوشه بالا سمت راست)، کلیک کنید.

پیدا کردن پیام در دایرکت اینستاگرام

سپس باید به “Settings > Privacy & Settings > Request Download” بروید.

پس از دانلود پوشه زیپ، باید محتوای آن را بر روی رایانه و یا گوشی خود، استخراج کنید. این اطلاعات یک فایل “messages.json” را شامل می‌شوند. باز کردن این فایل، چند ثانیه زمان می‌برد. این مدت زمان به میزان مکالمات اینستاگرامی شما بستگی دارد.

جست‌و‌جوی پیام‌های دایرکت اینستاگرامشاید در نگاه اول، این محتوا پیچیده به نظر برسد، اما در هر صورت لزومی به درک آن نیست. تنها چیزی که لازم است بدانید، این است که این فایل دربردارنده تاریخچه پیام‌های دایرکت شما است. محدوده زمانی این اطلاعات نیز از ابتدا تا هنگام فشار دادن کلید “Request Download” است.

جهت جست‌و‌جوی پیامی خاص، باید دستور جست‌و‌جو (در ویندوز با فشار دادن “Ctrl+F”، در مک با “Cmd+F” و در گوشی هوشمند با استفاده از گزینه جست‌و‌جو در فایل منیجر) را اجرا کنید. در ادامه باید واژه موردنظر خود را در این کادر وارد کنید. اگر معادلی وجود داشته باشد، آنگاه هایلایت خواهد شد.

پیدا کردن پیام در دایرکت اینستاگرام

از آنجایی که هر پیام حاوی زمان و فرستنده نیز هست، پس می‌توانید چنین مواردی را نیز جست‌و‌جو کنید. این اطلاعات دارای ترتیب زمانی معکوس هستند. جهت مشاهده تمامی نتایج مربوط به واژه جست‌و‌جو شده، باید به پایین اسکرول کنید.

علاوه بر موارد فوق، می‌توانید داده‌ها را بهتر بررسی کرده تا میزان جمع‌آوری اطلاعات توسط اینستاگرام را بهتر درک کنید. یک فایل “seen_conduct.json” وجود دارد که تاریخچه پست‌های مشاهده شده شما را در خود جای داده است. فایل “Devices.json” نیز اطلاعات مربوط به دستگاه‌هایی را که با استفاده از آن‌ها وارد حساب اینستاگرام خود شده‌اید، در خود جای می‌دهد.

این ترفند را نمی‌توان یک جایگزین برای نوار جست‌و‌جو دانست. اگر قصد یک جست‌و‌جوی سریع را در میان پیام‌های دایرکت خود داشته باشید، آنگاه این راه‌کار نیز چندان کارآمد نخواهد بود. در هر صورت تا زمان عرضه قابلیتی رسمی در این زمینه، می‌توان از این راه‌کار بهره جست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH