اسپیکر تسکو TS 2325

بررسی اسپیکر تسکو TS 2325: اسپیکر قابل حمل با طراحی خاص!

بررسی اسپیکر تسکو TS 2325 یک محصول با کیفیت ایرانی، با ظاهری شیک و زیبا، دوام بالا و صدای عالی.

اسپیکرهای قابل حمل، ساخته شده‌اند تا از لذت موسیقی در هیچ مکان و شرایطی بی‌بهره نباشیم. دلیل محبوبیت‌ اسپیکرهای پرتابل یا همان قابل حمل نیز همین نکته است، این دستگاه‌ها در ابعاد کوچک تولید شده‌اند تا موسیقی بدون محدودیت مکانی نواخته شود. کنار دریا، در جنگل، بر فراز قله کوه یا هرجای دیگر، اگر حال و هوای شنیدن به یک موسیقی آرامش بخش را داشتید، کافیست تا اسپیکر پرتابل خود را روشن کنید و از موسیقی لذت ببرید.

اسپیکرهای پرتابل در اندازه‌های کوچک، وزن سبک و باتری با ظرفیت بالا تولید می‌شوند تا حمل و نقل آن‌ها آسان بوده و برای مدت طولانی بدون نیاز به اتصال برق، موسیقی پخش کنند. ویژگی برتر اسپیکرهای پرتابل نسبت به تلفن همراه یا ابزارهای دیگر، پخش موسیقی با کیفیت، حجم و صدای بالاست.

اسپیکر تسکو TS 2325

شرکت تسکو به عنوان یکی از برترین برندهای ایرانی در حوزه لوازم جانبی موبایل و کامپیوتر، محصولات مختلفی در بخش صوت و موسیقی از جمله هدفون، ایرباد و اسپیکر پرتابل را تولید و روانه بازار می‌کند. تسکو برندی قابل احترام است، این شرکت به کیفیت محصولات خود توجه ویژه‌ای دارد و از نظر دوام، کارکرد و قیمت، رقیبی جدی برای برندهای محبوب خارجی محسوب می‌شود.

اسپیکر تسکو TS 2325

اسپیکر پرتابل TS 2325 یکی از محصولات جذاب، متفاوت و با کیفیت تسکو به شمار می‌رود که علاوه بر ظاهری زیبا، قدرت پخش موسیقی با کیفیت مطلوب و حجم صدای زیادی دارد و می‌تواند نیاز طرفداران موسیقی را برطرف سازد.

این محصول با نام کامل Wooden Motorcycle Speaker TS2325 علاوه بر یک کالای دکوری شیک، یک پخش کننده موسیقی با امکانات متنوع است.

طراحی متفاوت، زیبا و خلاقانه

اسپیکر پرتابل TS 2325 از نظر ظاهری تفاوت زیادی با محصولات مشابه در بازار دارد، تسکو برای طراحی این اسپیکر، به جای پیروی از طرح‌های ساده، تک رنگ و تکراری، با ایده‌ای خلاقانه طرحی شیک به شکل یک موتور چوبی را در نظر گرفته تا اسپیکر TS 2325 را به یک عضو ثابت از دکور خانه یا محل کار شما تبدیل کند.

در نگاه اول، حتی زمانی که این محصول را در دست گرفته‌اید، متوجه نخواهید شد که با یک اسپیکر پرتابل طرف هستید. حتی دکمه‌‌های اسپیکر با طرحی خاص بر روی باک موتور طراحی شده‌اند و و خدشه‌ای به ظاهر اسپیکر وارد نمی‌کنند.

اما با کمی کنجکاوی، لوگو تسکو در یک سمت محصول و پورت‌های قرار گرفته در سمت دیگر موتور، هویت واقعی آن را فاش می‌سازد. جنس بدنه موتور از پلاستیک مستحکم با روکش چوبی تولید شده که علاوه بر زیبایی، دوام بالایی دارد و زمانی که اسپیکر را در دست می‌گیرید، مرغوبیت آن، شما را غافلگیر خواهد کرد.

طول این اسپیکر 28 سانتی‌تر و ارتفاع آن در قسمت فرمان 15 سانتی‌متر است، بنابراین با محصول کوچکی طرف نیستید.

تسکو در طراحی بخش‌هایی از بدنه موتور مانند فرمان، چراغ و اگزوز از پلاستیک مشکی رنگ استفاده کرده تا محصول از حالت تک رنگ خارج شود. خروجی اسپیکر در قسمت چرخ عقب موتور قرار داده شده و هنگامی که محصول را در دست می‌گیرید، متوجه سنگینی این بخش خواهید شد.

در سمت دیگر موتور، پورت USB، ورودی شارژر، ورودی کارت حافظه، چراغ نمایشگر و جک 3.5 میلی‌متری دیده می‌شود که در قسمت پایینی موتور و در یک راستا قرار گرفته‌اند. در بخش زیرین موتور نیز نام سری، لوگو و اطلاعات آن درج شده، همچنین یک روکش پلاستیکی کوچک در قسمت زیر چرخ عقب قرار دارد تا از سر خوردن اسپیکر بر روی سطوح صاف جلوگیری کند.

این اسپیکر تقریبا 500 گرم وزن دارد که با توجه به کیفیت بدنه و طراحی متفاوت آن، وزن زیادی محسوب نمی‌شود. قسمت‌های ظریف و حساس مانند فرمان و جک موتور که حکم پایه نگه‌دارنده آن را دارد، از پلاستیک نرم ساخته شده‌اند. این نوع طراحی موجب شده تا این دو بخش حتی بر اثر برخورد شدید هم دچار شکستگی نشوند، اتفاقی که برای بخش‌های ظریف در محصولات دکوری زیاد رخ می‌دهد و نمای ظاهری محصول را خراب می‌کند.

این اسپیکر در قالب یک موتور چوبی تقریبا بر روی هر سطحی می‌ایستد و مشکل خاصی از بابت تعادل ندارد، البته به دلیل نرم بودن پلاستیک پایه شاید بر اثر یک لرزش نسبتا قوی اسپیکر واژگون شود، اما پلاستیک پایه از کیفیت خوبی برخوردار است و نرم بودن آن به معنای عدم توانایی در نگه‌داری موتور به حالت ایستاده نیست.

حجم صدای زیاد و کیفیت قابل قبول

نقطه اوج صدای اسپیکر تسکو TS 2325 درخور توجه است. البته به پای اسپیکرهای پرتابل گران قیمت بازار نمی‌رسد اما برای مثال نقطه اوج آن برای یک اتاق 50 متری یا شاید بزرگ‌تر کافی است.

وضوح صدای 80‌ دسی‌بل و دامنه فرکانس 150 تا 20000 هرتز از مشخصات برجسته اسپیکر تسکو است. با بالا رفتن صدای اسپیکر، شاهد افت کیفیت صدا نیستیم البته تنها هنگامی که به اوج صدای اسپیکر می‌رسید، کیفیت پخش کاهش پیدا می‌کند. برد صدای بلندگو نزدیک به 10 متر است که در نقطه اوج اسپیکر، این فاصله بیشتر نیز می‌شود اما خب همچون اکثر محصولات بازار، انتظار کیفیت خیلی بالایی در این حالت نداشته باشید.

کیفیت صدای اسپیکر TS 2325 قابل قبول است، پخش انواع موسیقی در این اسپیکر لذت بخش بوده و سعی می‌کند تا علاوه بر دادن ظاهر زیبا به اتاق، صدای خوبی نیز روانه گوش‌های‌تان کند.

اسپیکر تسکو TS 2325

اتصال باسیم، بدون سیم، با فلش و کارت حافظه

بر روی باک موتور، چهار دکمه پاور، پلی، ترک بعدی و ترک قبلی دیده می‌شود. دکمه پاور تنها برای روشن و خاموش کردن دستگاه است و این حالت با اعلام راهنمای صوتی مشخص می‌شود. دکمه پلی، برای توقف و اجرای موسیقی کاربرد دارد، همچنین با نگه داشتن این دکمه، حالت‌های مختلف دستگاه مانند حالت بلوتوث تغییر می‌کند.

این مطلب را نیز مشاهده کنید: بررسی دانگل بلوتوث تسکو BT 102: مدرن باش!

برای رفتن به موسیقی بعدی باید از دکمه ترک بعدی و برای رفتن به موسیقی قبلی از دکمه ترک قبلی استفاده کرد. البته این دو دکمه کار کنترل بلندی صدا را نیز انجام می‌دهند، با نگه داشتن دکمه ترک بعدی، صدا افزایش و با نگه داشتن دکمه ترک قبلی، صدا کاهش پیدا می‌کند.

شما با روش‌های متفاوتی می‌توانید موسیقی مورد نظرتان را در اسپیکر تسکو TS 2325 پخش کنید. اگر آهنگ‌های شما در تلفن همراه قرار دارد، می‌توانید با اتصال بلوتوث یا کابل AUX موسیقی را در این اسپیکر پخش کنید. همچنین می‌توان فایل موسیقی را درون کارت حافظه انتقال داد و خود کارت حافظه را وارد دستگاه کرد. با وجود پورت USB نیز امکان اتصال به فلش فراهم است.

حالت پیشفرض اسپیکر تسکو TS 2325 اتصال بلوتوث است، با فشردن دکمه پاور، اسپیکر روشن شده و چراغ نمایشگر به حالت چشمک‌زن در می‌آید. در این حالت با اعلام راهنمای صوتی اسپیکر، متوجه می‌شوید که بلوتوث مود روشن است. در این حال تنها کافیست بلوتوث تلفن همراه خود را روشن کرده و به اسپیکر متصل شوید.

این اسپیکر از بلوتوث ورژن 5 بهره می‌برد، در حالت بلوتوث، علاوه بر پخش موسیقی، می‌توانید به تماس تلفنی خود نیز پاسخ دهید، برای پاسخ یا خاتمه تماس، لازم است دکمه پلی را بفشارید. همچنین با دو بار فشردن دکمه پلی، تماس با آخرین شماره در قسمت تماس‌‌ها برقرار می‌شود.

رفتن بر روی حالت کابل AUX، کارت حافظه و USB درایو نیز به آسانی و تنها با استفاده از درگاه‌های مربوطه امکان پذیر است، البته کیفیت صدای خروجی در هر حالت کمی متفاوت است و مثلا پخش صدا از طریق کابل، کیفیت بیشتری نسبت به اتصال بلوتوث دارد.

یک نکته جالب و کابردی آن است که هنگامی که هرکدام از اتصال‌ها قطع می‌شوند، در صورت اتصال مجدد، ادامه موسیقی پخش شده و مانند برخی از اسپیکرها، آهنگ‌ها مجددا از ابتدا پخش نمی‌شود.

اسپیکر تسکو TS 2325

شارژ و باتری

زمانی که اسپیکر تسکو TS 2325 به دست‌تان می‌رسد، بهتر است برای کامل شدن ظرفیت باتری، آن را به شارژر متصل کنید، البته اگر این کار را انجام ندهید به مدت 2-3 ساعت می‌توانید از دستگاه استفاده کنید. مدت شارژ شدن دستگاه تقریبا 3 ساعت است، بعد از شارژ، حدود 8 ساعت دستگاه کار خواهد کرد، البته این ساعت به بلندی صدا و نوع حالت مورد استفاده وابسته است. مثلا اتصال بلوتوث شارژ بیشتری نسبت به حالت USB درایو یا کارت حافظه مصرف می‌کند. در حالت استندبای نیز طبق گفته سازنده، این دستگاه 22 ساعت روشن خواهد بود.

تسکو در این اسپیکر از باتری لیتیوم‌پلیمری با ظرفیت هزار و پانصد میلی‌آمپرساعت استفاده کرده که توان اسمی آن 350 وات است.

جمع بندی اسپیکر بلوتوثی تسکو

اسپیکر تسکو TS 2325، یک محصول زیبا، باکیفیت و کارآمد است. زمانی که با این اسپیکر کاری ندارید، می‌توانید از آن به عنوان یک قطعه دکوری استفاده کنید. با توجه به طراحی و نوع ساخت اسپیکر TS 2325 خیلی مناسب حمل در کیف یا چمدان نخواهد بود و بیشتر برای استفاده در یک جای ثابت کاربرد دارد. اگر به دنبال اسپیکری قابل حمل با این مشخصات هستید، قطعا اسپیکر TS 2325 انتخاب خوبی برای شما است. حتی می‌توانید از طریق کابل آن را به سیستم خودتان متصل کرده تا هم ظاهر میز کارتان را زیبا کنید و هم از صدای خوب آن بهره ببرید!

نقاط قوت

کیفیت ساخت بسیار خوب

طراحی زیبا و چشم‌نواز

وجود حالت‌های مختلف برای پخش موسیقی

بلندی و کیفیت صدای قابل قبول

شارژدهی مطلوب

نقاط ضعف

قابلیت حمل پایین با توجه به ظاهر خاص

2 در مورد “بررسی اسپیکر تسکو TS 2325: اسپیکر قابل حمل با طراحی خاص!”

  1. ظاهر خیلی خوشگلی داره ولی این مدل اسپیکرا معمولن صداشون خوب نیستا . شاید این یکی خوب دراومده باشه . لطفن قیمتش رو هم‌ بگین چنده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH