آی‌فون SE عنوان پرفروش‌ترین اسمارت‌فون در کره‌جنوبی طی 3 دوم سال 2020 را کسب کرد

وبسایت Patently Apple با استناد به اطلاعات موسسه تحقیقاتی CounterPoint Research گزارش داده که طی 3 ماهه دوم سال 2020 گوشی آی‌فون SE عنوان محبوب‌ترین اسمارت‌فون در کشور زادگاه برند سامسونگ یعنی کره‌جنوبی را به خود اختصاص داده است. به‌طور کلی سهم اپل از بازار اسمارت‌فون کره در 3 ماهه دوم سال 2020 نسبت به دوره 3 ماهه قبلی رشد 1 درصدی را تجربه کرد و به 19 درصد رسید.

سامسونگ با کسب سهم 67 درصدی کماکان به سیطره خود بر بازار ادامه داد. این رقم از رشد 3 درصدی سهم سامسونگ نسبت به 3 ماهه نخست سال 2020 حکایت دارد. این موفقیت احتمالا تا حدودی مدیون اسمارت‌فون‌های سری گلکسی S20 است؛ موضوعی که نشان می‌دهد فروش سری پرچم‌دار سامسونگ در کشور زادگاه این برند نسبت به سایر مناطق جهان بهتر بوده است. از میان 10 اسمارت‌فون پرفروش در کشور کره 5 مورد از آن‌ها جزو سری گلکسی A بودند.

این پدیده نشان می‌دهد که به دلیل شیوع بیماری کووید 19 میزان تقاضا برای گوشی‌های هوشمند ارزان و مقرون‌به‌صرفه افزایش یافته است. برآوردهای انجام شده نیز چنین فرضیه‌ای را تائید نموده و نشان می‌دهند که گوشی‌هایی با برچسب قیمتی کمتر از 400 دلار مجموعا 45 درصد از کل هندست‌های فروخته شده را به خود اختصاص داده‌اند؛ رقمی که در مقایسه با رکورد 33 درصدی در دوره مشابه سال گذشته رشد قابل‌توجهی را نشان می‌دهد.

ال‌جی با کسب سهم 13 درصدی جایگاه سوم را به خود اختصاص داد؛ اما سهم این برند از بازار در مقایسه با 3 ماهه نخست امسال 3 درصد کاهش پیدا کرد. به‌طور کلی فروش اسمارت‌فون‌ها در کره‌جنوبی طی 3 ماهه دوم سال 2020 در مقایسه با 3 ماهه نخست امسال رشد 9 درصدی را تجربه کرده است؛ اما در مقایسه با دوره زمانی مشابه در سال گذشته کماکان افت 8 درصدی را نشان می‌دهد.

گوشی آی‌فون SE در اواخر ماه آوریل به بازار عرضه شد و اپل با ارائه چنین هندستی امیدوار است تا نظر خریداران دچار محدودیت‌های بودجه‌ای را جلب نماید. در واقع تیم کوک؛ مدیرعامل اپل معتقد است که آی‌فون SE توجه تعداد قابل ملاحظه‌ای از کاربران اندرویدی را به سوی خود جلب خواهد کرد. به‌نظر می‌رسد که این اسمارت‌فون در اکثر بازارها فروش مطلوبی را تجربه می‌کند. به عنوان مثال این هندست به افزایش میزان فروش اپل در ایالات‌متحده طی 3 ماهه دوم سال 2020 کمک کرد؛ موضوعی که اهمیت آن با توجه به افت 25 درصدی فروش کلی اپل نسبت به دوره مشابه سال گذشته بیش از پیش آشکار می‌شود.

آی‌فون SE با قیمت‌گذاری پایه 399 دلاری عرضه شده و توان پردازشی آن نیز از طریق تراشه‌ای مشابه با نمونه مورد استفاده در آی‌فون 11 تامین می‌شود. این هندست مجهز به یک نمایشگر 4.7 اینچی، دوربین پشتی 12 مگاپیکسلی و قابلیت شارژ بی‌سیم است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH