آموزش تغییر فونت فارسی و انگلیسی در اینستاگرام

در این مطلب، آموزش تغییر فونت اینستاگرام و همچنین تغییر فونت فارسی اینستاگرام را آموزش خواهید دید.

اینستاگرام به عنوان یک شبکه اجتماعی محبوب، قابلیت‌های فراوانی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد، اما برخی از ویژگی‌های این شبکه اجتماعی مانند تغییر فونت برای قسمت بیوگرافی و استوری، به خوبی ارائه نشده و به خصوص برای زبان‌های غیرانگلیسی مانند فارسی تنوع چندانی ندارد. اینستاگرام خیلی بر روی بخش فونت شبکه اجتماعی خود کار نکرده، البته این مورد در اکثر شبکه‌های اجتماعی دیده می‌شود.

در اینستاگرام برای نوشتن استوری تنها 5 فونت عمومی در اختیار کاربران قرار دارد، از این رو، بسیاری از کاربران این شبکه اجتماعی به دنبال آن هستند تا با ترفندهای مختلف، فونت نوشتاری در استوری و قسمت بیوگرافی را تغییر دهند تا پروفایل و استورهای‌شان جلوه جذاب‌تری داشته باشد. برای تغییر فونت در اینستاگرام چندین راه پیش روی کاربران قرار دارد که بیشتر آن‌ها برای نوشتن متن انگلیسی کاربرد دارند و برای تغییر فونت فارسی در اینستاگرام آپشن‌های زیادی ندارید.

به طور کلی با سه روش می‌توان فونت اینستاگرام را تغییر داد، روش اول استفاده از فونت‌های پیشفرض اینستاگرام بوده که تنها برای نوشتن استوری قابل استفاده است. روش دوم، تغییر فونت خود گوشی موبایل است و روش سوم استفاده از اپلیکیشن‌ها و سایت‌های جانبی که متن شما را به فونت‌های مختلف تغییر می‌دهند و می‌توانید متن با فونت جدید را کپی کرده و در بیو یا استوری خود قرار دهید.

در ادامه مطلب تمامی این روش‌ها همچنین روش موجود برای تغییر فونت فارسی اینستاگرام را نیز به طور مفصل آموزش می‌دهیم.

تغییر فونت در اینستاگرام با استفاده از فونت‌های پیشفرض این برنامه

برای نوشتن کپشن و بیوگرافی نمی‌توان فونت متن را تعویض کرد اما برای استوری، اینستاگرام پنج فونت پیشفرض را در اختیار کاربران قرار داده که قابل استفاده است. البته این پنج فونت برای زبان انگلیسی هستند و برای زبان فارسی کاربرد ندارند. فونت‌های پیشفرض اینستاگرام برای استوری با نام‌های کلاسیک، مدرن، Neon ،Typewriter و Strong شناخته می‌شوند. در تصویر زیر به جز فوت کلاسیک که فونت معمولی انگلیسی است، تفاوت استایل دیگر فونت‌های پیشفرض اینستاگرام را مشاهده می‌کنید.

تغییر فونت اینستاگرام

فونت‌های کلاسیک، استرانگ و مدرن بیشتر برای متن‌های جدی و رسمی کاربرد دارد، فونت نئون نیز برای پیچ‌هایی در کار فیلم و موسیقی هستند یا مخاطبان آن‌ها نوجوانان و جوانان هستند، مناسب است. فونت تایپ‌رایدر هم بیشتر برای استوری‌هایی کاربرد دارد که متن آن زیاد است و باید چندین خط نوشته در یک استوری جا شود.

تغییر فونت در اینستاگرام با استفاده از اپلیکیشن و سایت‌های جانبی

بسیاری از سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها هستند که برای رفع تنوع فونت در اینستاگرام تولید شده‌اند. روند کلی سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها به این صورت است که، کادری برای وارد کردن متن وجود دارد، شما متن مورد نظر را در این کادر وارد می‌کنید و سپس همان متن با ده‌ها فونت و استایل مختلف به شما نشان داده می‌شود، با کپی کردن متن با فونت مورد نظر و Paste کرد آن در بیوگرافی یا استوری، می‌توانید جلوه جدیدی به اینستاگرام خود بدهید.

این مطلب را نیز مشاهده کنید: روش‌های کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام

معرفی سایت برای تغییر فونت در اینستاگرام

سایت‌های بسیاری برای تغییر فونت بیو و استوری اینستاگرام وجود دارند که هرکدام، ده‌ها فونت و استایل مختلف را برای متن شما پیشنهاد می‌دهند. البته برخی از فونت‌های پیشنهادی پس از جای‌گذاری در اینستاگرام به‌هم می‌ریزند که دلیل آن عدم پشتیبانی اینستاگرام از آن فونت است.

سایت igfonts.io

در این سایت با یک محیط بسیار ساده و روان طرف خواهید بود، تنها کافیست در کادر بالای صفحه متن مورد نظر را نوشته تا با ده‌ها فونت‌ها و استایل‌های جذاب پشنهادی مواجه شوید.

تغییر فونت اینستاگرام

سایت metatags.io

در سایت متا تگز، تمامی فونت‌های پشنهاد شده در سمت چپ صفحه بر روی یک اکانت اینستاگرام نشان داده می‌شود تا بتوانید پیش‌نمایشی از فونت‌های این سایت داشته باشید.

تغییر فونت اینستاگرام

سایت instafonts.io

در این سایت نیز به آسانی، ‌ده‌ها فونت و استایل پیشنهای برای متن خود پیدا خواهید کرد که با انتخاب خود می‌توانید فونت مورد نظر را کپی کرده و در بیوگرافی اینستاگرام قرار دهید.

تغییر فونت در اینستاگرام

اما اگر نمی‌خواهید از سایت‌های آنلاین استفاده کنید، می‌توانید به سراغ اپلیکیشن‌هایی بروید که برای این کار شاخته شده‌اند و امکانات فراوانی دارند.

این مطلب را نیز مشاهده کنید: آموزش حذف کامل و موقت اکانت اینستاگرام

تغییر فونت در اینستاگرام با اپلیکیشن Cool Fonts for Instagram

در این برنامه با دنیایی از فونت‌ها، استایل‌ها و طرح‌های مختلف مواجه خواهید شد، کارکرد اصلی برنامه با سایت‌های آنلاین مشابه است، متن خود را به برنامه می‌دهید، اپلیکیشن متن شما را با ده‌ها فونت مختلف و جذاب نشان‌تان می‌دهد و حال شما می‌توانید فونت مورد نظر را کپی کرده و در قسمت بیوگرافی یا استوری اینستاگرام جای‌گذاری کنید. این برنامه بیش از 5 میلیون بار از گوگل‌پلی دانلود شده است.

 

تغییر فونت در اینستاگرام

تغییر فونت در اینستاگرام با اپلیکیشن Fonts

برای تغییر فونت کپشن و بیو اینستاگرام و همچنین دیگر شبکه‌های اجتماعی معروف، می‌توانید از برنامه Fonts استفاده کنید. در این اپلیکیشن به بیش از 100 فونت مختلف برای استفاده از اینستاگرام، واتساپ، اسنپ‌چت، توییتر، تیک‌تاک و غیره دسترسی خواهید داشت. این برنامه بیش از یک میلیون بار از گوگل‌پلی دانلود شده است.

تغییر فونت در اینستاگرام

تغییر فونت فارسی اینستاگرام برای استوری

اما راه آخر برای تغییر فونت در اینستاگرام، تغییر فونت تلفن همراه‌تان است. اگر فونت فارسی گوشی خود را تغییر دهید، می‌توانید با همان فونت، متن استوری خود را نوشته و منتشر کنید. البته تعویض فونت برای بیوگرافی در بخش‌های دیگر اینستاگرام اعمال می‌شود اما تنها خود شما قادر به دیدن متن‌ها با فونت گوشی هستید، دیگران متن بیوگرافی یا کپشن را با فونت گوشی خود می‌بینند. اما در استوری به این شکل نیست و با هر فونتی که متن را بنویسید، دیگران نیز با همان فونت استوری شما را مشاهده می‌کنند.

این روش برای نوشتن استوری با متن فارسی و انگلیسی کاربرد دارد و می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف، فونت تلفن هوشمند خود را تغییر داده و با همان فونت، متن استوری خود را بنویسید و منتشر کنید.

3 در مورد “آموزش تغییر فونت فارسی و انگلیسی در اینستاگرام”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH