مروری بر اخبار جنجالی در هفته گذشته: از افزایش گیمرهای دختر ایرانی تا اعتراف مهم وزیر ارتباطات!

با رسیدن به روز پایانی هفته، قصد داریم تا مروری به 10 خبر مهم، جنجالی و پربازدید داخلی طی هفته گذشته داشته باشیم. در هفته گذشته اکثر اخبار فناوری در ایران درباره جزئیات بسته اینترنت هدیه وزارت ارتباطات برای اساتید دانشگاهی و دانشجویان و همچنین اوضاع بازار کالاهای فناوری، افزایش قیمت‌ها و گسترش خرید و فروش کالای قاچاق بود.

در ادامه 10 خبر پربازدید و جنجالی هفته را مشاهده می‌کنید که با کلیک بر روی هر یک، می‌توانید متن کامل خبر را بخوانید:

بسته رایگان اینترنت 120 گیگابایتی برای اساتید و راه‌اندازی سامانه پشتیبانی شبکه شاد

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور در توییتر اعلام کرد که بسته اینترنت با حجم 120 گیگابایت برای اساتید دانشگاهی در نظر گرفته شده است.


افزایش خرید و فروش جنس قاچاق به علت کاهش 40 درصدی واردات کالای آی‌تی!

موانع متعدد برای واردکنندگان و افزایش درخواست خرید از طرف مردم، به معادله پیچیده‌ای تبدیل شده که به سبب آن بازار خرید و فروش قاچاق کالا‌های آی‌‎تی مانند لپ‌تاپ‌ رونق گرفته است.


آذری جهرمی: توانایی تولید گوشی صددرصد ایرانی را نداریم!

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات در جمع خبرنگاران، توضیحاتی را پیرامون اختلال در شبکه اینترنت، تولید گوشی ایرانی با طرح چینی توسط شرکت صاایران و اختصاص بسته اینترنت هدیه برای دانشجویان ارائه داد.


تا یک ماه آینده تلفن همراه، لپ‌تاپ و تبلت در بازار کمیاب و فوق‌العاده گران خواهند شد!

سازمان صنفی رایانه‌ای استان تهران (نصر)، جلسه‌ای آنلاین به منظور طرح مشکلات تامین ارز برای واردات کالاهای فناوری برگزار کرد. کمیسیون سخت افزار سازمان نصر با اعلام این نکته که در انتهای ماه‌های تیر و مرداد، ارز به شکلی محدود به شرکت‌های وارد کننده کالاهای IT اختصاص داده شده، اعلام کرد که دولت باید تکلیف خود را برای تخصیص ارز مشخص کند، در چند وقت اخیر برخی از شرکت‌ها ارز دریافت کرده‌اند و برخی خیر. به این شکل شرکت‌های واردکننده نمی‌دانند که باید روال کاری خود را پیگیری کنند یا خیر، اگر شرکت واردکننده نتواند ارز دریافت کند با ضرر‌های جبران ناپذیری مواجه خواهد شد.


افزایش تعداد گیمرهای دختر در ایران؛ 35 درصد جمعیت ایران گیمر هستند!

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات در جمع خبرنگاران، توضیحاتی را پیرامون اختلال در شبکه اینترنت، تولید گوشی ایرانی با طرح چینی توسط شرکت صاایران و اختصاص بسته اینترنت هدیه برای دانشجویان ارائه داد.


ترافیک اینترنت ادوب کانکت و سایت‌های آموزشی دانشگاهی برای دانشجویان رایگان است

با آغاز سال تحصیلی جدید در سایه شیوع ویروس کرونا، اکثر مدارس و دانشگاه‌ها کلاس‌‎های درسی خود را به صورت غیر حضوری و آنلاین برگزار می‌کنند. از این رو یکی از دغدغه‌های مهم دانش آموزان و دانشجویان، هزینه زیاد مصرف اینترنت برای کلاس‌های آنلاین است.


بسته اینترنت رایگان به دانشجویان تعلق نمی‌گیرد؛ ترافیک سایت‌های آموزشی دانشگاهی رایگان است!

ستار هاشمی، معاون وزیر ارتباطات در مورد اختصاص بسته اینترنت 120 گیگابایتی برای اساتید و وضعیت بسته اینترنت برای دانشجویان توضیحاتی را ارائه داد. هاشمی در مورد بسته اینترنت اساتید گفت: جلسه‌ای میان وزارتخانه‌های علوم و ارتباطات برگزار شد که در آن هر دو وزارتخانه بر اعطای اینترنت 120 گیگابایتی برای اساتید توافق کردند.


آغاز به کار رسمی اینترنت 5G در ایران

مراسم رونمایی از کاربردهای اینترنت نسل پنجم، در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد. محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و ستار هاشمی، معاون نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات، از جمله سخنرانان این برنامه بودند.


خانه سینما به جمع مخالفان نظارت صدا و سیما بر شبکه سینمای خانگی و VODها پیوست

هیات مدیره خانه سینما با ارسال نامه‌ای به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، خواستار مقابله با تصویب قانون نظارت صدا و سیما بر تولیدات شبکه سینمای خانگی شد.


استفاده از سیستم ردیابی دیجیتال نقطه‌ای برای شناسایی 50 هزار بیمار کرونایی در تهران

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران اعلام کرد که این ستاد با کمک وزارت ارتباطات توانستند سیستم ردیابی دیجیتال بیماران کرونایی را راه‌اندازی کرده و بیش از 50 هزار بیمار را از طریق همین سیستم شناسایی کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH