کانن از دوربین جدید EOS M50 Mark II رسما پرده برداشت

کمپانی کانن اخیرا دوربین EOS M50 Mark II را روانه بازار کرد. این دوربین نمونه به‌روزرسانی شده مدل بدون آینه EOS M50 به‌شمار می‌رود؛ محصولی که حدودا 2 سال پیش روانه بازار شد. این به‌روزرسانی برای محصولی که از عمر آن حدودا 2 سال گذشته نسبتا ناچیز به‌نظر می‌رسد و عمدتا بر 2 جنبه مختلف تمرکز دارد.

نخستین تغییر اضافه شدن مشخصه فوکوس خودکار ردیاب چشم برای تصاویر ثابت و ویدیوها است. این مشخصه به سیستم فوکوس خودکار Dual Pixel فعلی امکان خواهد داد تا سوژه‌ها را ردیابی نموده و از دقت فوکوس بالاتری نسبت به مدل پیشین برخوردار باشد.

تغییر دیگر اضافه شدن گزینه‌ای برای ضبط ویدیوها به‌صورت عمودی است. اگرچه این قابلیت احتمالا چندان کاربردی به‌نظر نمی‌رسد؛ اما امروزه بسیاری از مردم برای انتشار ویدیوها در رسانه‌های اجتماعی از الگوی ضبط عمودی استفاده می‌کنند؛ خصوصا آنکه برخی اپلیکیشن‌ها نظیر اینستاگرام، اسنپ‌چت و تیک‌تاک با توجه به رابط کاربری عمودی خود نیازمند ویدیوهای ضبط شده به‌صورت عمودی هستند.

این مشخصه جدید به فیلم‌بردارانی که برای اهداف شخصی یا حساب‌های کاربری خود در رسانه‌های اجتماعی اقدام به ضبط عمودی ویدیوها می‌کنند؛ امکان خواهد داد تا ویدیوهای موردنظر خود را با کیفیت بالاتری ضبط نموده و آن‌ها را با کمترین دردسر آپلود کنند.

سایر تغییرات به‌مراتب از اهمیت کمتری برخوردار هستند. اکنون کاربران در حالت ویدیو به دکمه اختصاصی ضبط ویدیو و تایمر خودکار دسترسی دارند. همچنین کاربران هنگام مشاهده صحنه از طریق سوژه‌یاب الکترونیکی (EVF) می‌توانند از نمایشگر جهت فوکوس خودکار استفاده کنند. به منظور استفاده از دوربین با نرم‌افزار EOS Webcam Utility کانن یا پاک کردن خروجی HDMI حالت وبکم نیز به دوربین اضافه شده است. نهایتا دوربین جدید از قابلیت پخش زنده و مستقیم ویدیوها در یوتیوب پشتیبانی می‌کند.

صرفنظر از این موارد کاربران کماکان به یک سنسور 24.1 مگاپیکسلی مشابه از نوع APS-C و پایه Canon EF-M دسترسی دارند. در واقع این پایه از زمان عرضه مدل اولیه دوربین EOS M50 تغییرات چندانی را تجربه نکرده است. همچنین این دوربین دارای امکانات ویدیویی نسبتا محدودی برای سال 2020 است. قابلیت ضبط ویدیوهای 4K با سرعت 24 فریم برثانیه، فوکوس خودکار صرفا مبتنی بر کنتراست و بزرگنمایی 1.5 برابری پیشرفته‌ترین گزینه ضبط ویدیویی پیش روی کاربران به‌شمار می‌رود. کاربران در صورت تمایل به بهره‌مندی از فوکوس خودکار Dual Pixel و نرخ فریم‌های بالاتر ناچارا بایستی به ضبط ویدیوها با رزولوشن 1080p بسنده نمایند. امکانات نسبتا محدود دوربین مشخصا با به‌روزرسانی‌هایی که عمدتا در زمینه ضبط ویدیو صورت گرفته است؛ مغایرت دارند.

دوربین EOS M50 Mark II به تنهایی با قیمت 600 دلار عرضه می‌شود. همچنین مدل مجهز به کیت لنز EF-M شامل لنزهای 15 تا 45 میلیمتری با دیافراگم  f3.5 تا f6.3 نیز با قیمت‌گذاری 700 دلاری در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد.

1 در مورد “کانن از دوربین جدید EOS M50 Mark II رسما پرده برداشت”

  1. سونی پادشاه دوربین های بدون آینه هس، کانن دقیقا پشت سر سونی حرکت میکنه، نداشتن نوآوری آنچنانی تو چند سال اخیر باعث عقب افتادن کانن و ترقیب کاربران حرفه ای به خرید دوربین های پیشرفته سونی شده. دیگه اسم برند ملاک نیست، البته کانن به صورت کلی خیلی خوبه ولی جلو سونی حرف برای گفتن نداره.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH