هواوی احتمالا به‌زودی فرآیند تولید و فروش قطعات اتومبیل را آغاز می‌کند!

Huawei Technologies در صنعت تجهیزات الکترونیکی مصرفی نامی شناخته شده به‌شمار می‌رود. با این‌حال تخصص این برند صرفا به حوزه تجهیزات الکترونیکی محدود نبوده و کمپانی چینی در زمینه ارائه تجهیزات مخابراتی نیز پیشتاز است. بنابراین انتشار اطلاعاتی مبنی بر تصمیم غول فناوری چینی برای ورود به بازار خودرو در آینده‌ای نزدیک احتمالا تا حدودی مایه تعجب خواهد بود.

امروزه به لطف پیشرفت‌های ایجاد شده در ماشین‌‌آلات و بهبود شبکه‌سازی، پیدایش فناوری و ارتباط متقابل میان حوزه‌های مختلف صنعت به یک پدیده عادی تبدیل شده است. اتومبیل‌های خودران جنبه واقعیت پیدا کرده و خودروهای هوشمند نیز دارای جنبه‌های تعاملی متنوعی هستند. در چند وقت اخیر هواوی علاقه خود به صنعت خودرو را نشان داده است؛ اگرچه این کمپانی واقعا به‌دنبال افزودن فناوری 5G به خودروهای قدیمی یا افزودن سایر فناوری‌های جدید به یک اتومبیل نیست.

اما اکنون به‌نظر می‌رسد که هواوی با افزایش سطح توسعه، تولید، فروش و سرویس‌دهی قطعات اتومبیل و سایر سیستم‌های هوشمند به‌دنبال گسترش هرچه بیش‌تر این حوزه جدید کسب‌وکار است. بر اساس گزارش وبسایت NetEase انتشار یک پیام ناگهانی از رشد سرمایه‌گذاری این شرکت در صنعت خودرو حکایت دارد. به‌عبارت دیگر سرمایه‌گذاری در یک زمینه جدید و تنوع‌بخشی به حوزه‌های سرمایه‌گذاری موجب می‌شود تا هواوی از فناوری و تخصص خود در حوزه ارتباطات برای توسعه وسایل نقلیه نیز بهره‌برداری نماید.

متن مندرج داخل کادر قرمزرنگ به تلاش‌های هواوی در زمینه تحقیق و توسعه، فروش، تولید و  سیستم‌های انرژی هوشمند اشاره دارد

این کمپانی پیش‌تر برای تولید برخی مدل‌های خاص خودرو با سایر برندها همکاری نموده و حتی با اتومبیل‌های خودران نیز سروکار داشته است. بنابراین با وجود تمامی این تجارب ورود کمپانی به صنعت خودرو با یک نماد تجاری جدید و اختصاصی صرفا نیازمند گذشت زمان خواهد بود. بایستی به‌خاطر داشت که هواوی اهداف خود جهت ساخت قطعات خودرو را صریحا اعلام نکرده است؛ بنابراین در حال حاضر بایستی به صحت و سقم این گزارش با دیده تردید نگاه کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH