مروری بر اخبار جنجالی در هفته گذشته: از افزایش سقف انتقال وجه تا حکم زندان برای مدیرعامل آپارات!

با رسیدن به روز پایانی هفته، قصد داریم تا مروری بر 10 خبر مهم، جنجالی و پربازدید داخلی طی هفته گذشته داشته باشیم. در هفته گذشته اخبار مربوط به حکم زندان برای مدیرعامل آپارات، احتمال برگزاری انتخابات سال آینده به صورت الکترونیکی، افزایش سقف انتقال وجه و تولید کیت ایرانی تشخیص کرونا در 15 دقیقه از جمله اخبار پربازدید سایت بودند.

در ادامه 10 خبر پربازدید و جنجالی هفته را مشاهده می‌کنید که با کلیک بر روی هر یک، می‌توانید متن کامل خبر را بخوانید:

مجموع 89 سال زندان برای متهمان پرونده سایت آپارات!

محمد جواد شکوری مقدم، بنیان‌گذار آپارات، صباایده و فیلیمو، به دلیل انتشار یک ویدئو در سایت آپارات به 12 سال زندان محکوم شد. طبق اعلام روابط عمومی سایت آپارات، رای صادره از شعبه 28 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه رای بدوی بوده و تجدید نظر خواهی از این دادنامه صورت گرفته است.


در صورت موافقت شورای نگهبان، انتخابات ریاست جمهوری 1400 الکترونیکی می‌شود

جمال عرف، معاون سیاسی وزارت کشور، از تصمیم این وزارتخانه برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 1400 به صورت الکترونیکی خبر داد. عرف با تاکید آمادگی این وزارتخانه برای اجرای دستورات مسئولان وزارت بهداشت و اجرای پروتکل‌های بهداشتی در خصوص برگزاری انتخابات سال آینده، اعلام کرد: ما تاکنون انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند سال 98 و انتخابات دور دوم مجلس در شهریور سال جاری را با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی وزارت بهداشت برگزار کرده‌ایم، در حال حاضر نیز آماده برگزاری انتخابات سال 1400 ریاست جمهوری، مطابق با دستورات وزارت بهداشت هستیم، پیشنهاد ما برای انتخابات ریاست جمهوری سال بعد، الکترونیکی شدن کل فرایند انتخابات است.


سقف مجاز کارت به کارت از طریق درگاه‌های اینترنتی و خودپردازها به 6 میلیون تومان رسید

طبق بخشنامه جدید بانک مرکزی، به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، از این پس سقف مجاز انتقال وجه کارت به کارت از طریق درگاه‌های اینترنتی و خودپردازها تا 6 میلیون تومان افزایش پیدا کرد. همچنین سقف انتقال وجه از طریق پرداخت‌سازها نیز به شرط انطباق شماره ملی دارنده کارت و شماره ملی دارنده سیم کارت تا 3 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.


کیت ایرانی تشخیص 15 دقیقه‌ای کرونا تا یک ماه آینده تولید می‌شود

دکتر وحید یونسی، مدیرعامل توسعه کسب و کار شرکت تولید کننده کیت‌های تشخیص کویید 19 اعلام کرد که کیت‌های ایرانی تشخیص سریع کرونا تا یک ماه دیگر تولید می‌شود. دکتر یونسی گفت: یکی از کیت‌های تولید ما بر اساس آنتی ژن می‌تواند به سرعت وجود ویروس کرونا را اعلام کند. این کیت‌های سریع هنوز وارد فاز تولید نشده و در حال اخذ مجوزهای لازم است.


چهارمین دوره جایزه بازی‌های جدی به صورت آنلاین برگزار خواهد شد

طبق اعلام اداره ارتباطات و امور بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، رویداد جامع بازی‌های جدی سال 99 به صورت آنلاین برگزار خواهد شد. بر اساس برنامه‌ریزی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، قرار بود در پاییز و زمستان سال جاری شاهد برپایی چهارمین دوره جایزه بازی‌های جدی کشور باشیم. اما به دلیل شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های موجود، دبیرخانه این رویداد اعلام کرد که این دوره از رویداد جامع جایزه بازی‌های جدی به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.


بالن ارتباطی وزارت ارتباطات برای برقراری اتصال به شبکه در شرایط بحرانی

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جدید‌ترین ویدئو بخش ایران هوشمند، اطلاعات جدیدی را از بالن ارتباطی این وزارتخانه منتشر کرد. بالن ارتباطی توسط پژوهشگران پژوهشگاه فضایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تولید شده و برای برقراری ارتباط میان مردم و نیروهای امدادی در شرایط بحرانی مانند وقوع سیل و زلزله کاربرد دارد.


مرحله دوم حمایت گسترده از پیام‌‌رسان‌های بومی آغاز شد

امیر خوراکیان؛ معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوای مرکز ملی فضای مجازی، از آغاز مرحله دوم حمایت ازپیام‌ رسان‌های بومی خبر داد. خوراکیان گفت: بر اساس مصوبات شورای عالی فضای مجازی، در مرحله اول حمایت از پیام‌رسان‌های ایرانی برخی از اقدامات صورت گرفت که با استقبال خوبی از طرف هموطنان مواجه شد اما در ادامه برخی مشکلات و نقص‌هایی در ارائه خدمات و سرویس‌دهی به وجود آمد، که استقبال را کاهش داد اما پیام‌رسان‌ها پس از رفع مشکلات، دوباره مورد توجه قرار گرفتند.


وزیر ارتباطات: انحصار مخابرات در ارائه فیبرنوری شکسته شد!

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات طی هفته گذشته در صفحه اینستاگرام خود به پرسش کاربران پاسخ داد. وزیر ارتباطات برای چندمین بار در اکانت اینستاگرام خود خواست تا مردم مشکلات و مسائل روز مربوط به وزارت ارتباطات را با وی در میان بگذارند تا ایشان پاسخگو باشند. کاربران نیز سوالاتی در مورد وضع اینترنت، هزینه‌ بالا خرید گوشی و … مطرح کردند. در ادامه سوالات و پاسخ‌های وزیر ارتباطات را مشاهده می‌کنید.


فیلترینگ ناقص موجب شده تا بیش از 30 میلیون فیلترشکن در دسترس عموم قرار بگیرد!

سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با انتقاد از نحوه اجرایی شدن فیلترینگ در کشور اعلام کرد: فیلترینگ ناقص موجب شده تا بیش از 30 میلیون فیلترشکن در دسترس عموم قرار بگیرد، پیش از فیلترینگ، این حجم از فیلترشکن در کشور وجود نداشت. اینگونه تصمیمات برای صیانت از فرهنگ و ارزش‌های اسلامی اتخاذ می‌شود اما با اجرای ناصحیح نتیجه عکس می‌دهد. در این امور باید همه جوانب کار سنجیده شود و عزم در اقدامات وجود داشته باشد تا مسیر در اجتماعی و صیانت از فرهنگ اسلامی قرار گیرد.


سرقت دکل‌ها و عدم همکاری شهرداری‌ها، از جمله دلایل اصلی ضعف پوشش‌دهی سیگنال‌های مخابراتی است!

سید محمد امامی، مدیر کل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات به تازگی آمار پوشش فناوری‌های 3G ،2G و 4G را در مناطق شهری، روستایی و جاده‌ای اعلام کرد. بر اساس این آمار یک هزار و 319 شهر فناوری 2G را تحت پوشش قرار می‌دهند، از این تعداد یک هزار و 289 شهر تحت پوشش فناوری 3G نیز هستند، همچنین یک هزار و 158 شهر نیز به فناوری 4G مجهز شده‌اند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH