چگونه از روشن شدن اپل واچ خود با حرکت دست، جلوگیری کنیم؟

حالت Theater می‌تواند از روشن شدن اپل واچ با هر بار حرکت دست شما، جلوگیری کند. اگر بتوانید این قابلیت را در زمانی مشخص به‌صورت خودکار فعال کنید چه؟ در زیر به شیوه جلوگیری از روشن شدن ساعت‌های اپل واچ (به‌صورت خودکار) می‌پردازیم.

اگر نمی‌خواهید که در هنگام کار و یا رفتن به رختخواب (پیش از خوابیدن کامل)، اپل واچ شما روشن شود، آنگاه می‌توانید به‌صورت خودکار، حالت Theater را فعال کنید.

از طریق Control Center اپل واچ خود می‌توانید به‌صورت دستی، حالت Theater را فعال کنید. در نمایشگر ساعت خود باید از پایین به سمت بالا سوایپ کنید تا بتوانید به Control Center دسترسی پیدا کنید.

روشن شدن اپل واچ با حرکت دست

سپس جهت فعال کردن این قابلیت باید آیکون “تئاتر” (آیکون تراژدی/کمدی) را لمس کنید.

روشن شدن اپل واچ با حرکت دست

با استفاده از اپلیکیشن Shortcuts می‌توانید خود را به‌صورت روزانه از چند بار لمس کردن، خلاص کنید. همچنین دیگر نیازی هم به یادآوری خاموش و روشن کردن این ویژگی ندارید. در این رابطه نیز باید اتوماسیونی را جهت فعال و غیرفعال کردن حالت Theater در زمان‌های مشخص، ایجاد کنید. این ویژگی در اپل واچ‌های مجهز به watchOS 7 و بالاتر، در دسترس خواهد بود. همچنین گوشی آیفون شما نیز باید از iOS 14 و یا بالاتر، برخوردار باشد.

اپلیکیشن “Shortcuts” را در آیفون خود اجرا کرده و سپس به برگه “Automation” بروید.

روشن شدن اپل واچ با حرکت دست

در اینجا باید در گوشه بالا سمت راست، علامت “+” را انتخاب کنید.

روشن شدن اپل واچ با حرکت دست

گزینه “Create Personal Automation” را برگزینید.

روشن شدن اپل واچ با حرکت دست

گزینه “Time of Day” را انتخاب کنید.

زمانی که قصد فعال شدن حالت Theater در آن را دارید، تنظیم کنید. اگر می‌خواهید که اتوماسیون شما بر مبنای روزانه اجرا شود، آنگاه باید گزینه “Daily” را انتخاب کنید. در ادامه باید کلید “Next” را در گوشه بالا سمت راست نمایشگر، لمس کنید.

روشن شدن اپل واچ با حرکت دست

حال زمان آن فرا رسیده که shortcut را ایجاد کنید. کلید “Add Action” را لمس کنید.

به دنبال گزینه‌ “Set Theater Mode” و یا “Set Cinema Mode” بگردید. نام این قابلیت بسته به منطقه شما، متفاوت خواهد بود.

روشن شدن اپل واچ با حرکت دست

در حالت پیش‌فرض، حالت “On” فعال شده است.

روشن شدن اپل واچ با حرکت دست

اگر این اتوماسیون را جهت غیرفعال کردن حالت Theater ایجاد می‌کنید، آنگاه باید کلید “On” را لمس کرده و سپس در پیغام ظاهر شده، گزینه “Off” را انتخاب کنید.

حال باید کلید “Next” را لمس کنید.

جهت واقعا خودکار کردن این اتوماسیون، باید کلید تغییر وضعیت کنار گزینه “Ask Before Running” را لمس کرده تا دیگر پیش از اجرای اتوماسیون، از شما سؤال پرسیده نشود.

در پاپ-آپ ظاهر شده باید کلید “Don’t Ask” را لمس کنید.

اکنون باید کلید “Done” را در گوشه بالا سمت راست لمس کرده تا اتوماسیون را ذخیره کنید.

می‌توانید فرایند بالا را تکرار کرده و در نتیجه برای غیرفعال کردن حالت Theater نیز یک اتوماسیون دیگر ایجاد کنید. فقط باید مطمئن شوید که در اکشن “Set Theater Mode”، گزینه “Off” را انتخاب می‌کنید.

پس از فعال شدن shortcut موردنظر، این موضوع طی اعلانی به شما اعلام می‌شود.

در بالا سعی کردیم تا به‌صورت خودکار، از روشن شدن اپل واچ با حرکت دست جلوگیری کنیم. فعال کردن اتوماسیون در زمان مشخصی از روز، فقط نوک یک توده یخ شناور است. در اصل کاربران می‌توانند بسته به موقعیت مکانی، درصد باتری و … نیز، shortcut‌های گوناگونی را ایجاد و فعال کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH