مهاجرت به کانادا

چرا کانادا بهترین کشور برای مهاجرت است؟

کانادا دومین کشور بزرگ جهان بعد از روسیه است و تقریبا دو پنجم از قاره‌ آمریکای شمالی را اشغال می‌کند. کانادا کشور کم جمعیتی‌ست و اکثر ساکنان آن در فاصله ۱۲۵ مایلی از ایالات متحده زندگی می‌کنند. کانادا کشوری‌ست که به خاطر حیات وحش بکر و دست نخورده در شمال و آوازه خوبش در پذیرش و استقبال از مهاجران به شهرت رسیده است. یکی از افتخارات کشور کانادا تشویق شهروندان مهاجر به پایبندی و حفظ فرهنگ‌های سنتی کشور خود است. در سال ۱۹۷۱ کانادا سیاست ملی چند فرهنگی را با هدف محترم شمردن تمام ملیت‌ها و سنت‌ها اتخاذ کرد. با آی‌تی‌رسان همراه باشید تا با مزیت‌های مهاجرت به کانادا آشنا شوید.

مهاجرت به کانادا

کانادا یک کشور صنعتی با فناوری پیشرفته و کیفیت زندگی بالاست. موافقت نامه‌های تجاری که در دهه ۸۰ و ۹۰ امضا شد به طرز چشمگیری تجارت‌های بین کانادا و ایالات متحده را تقویت کرد و این دو کشور اکنون بزرگترین شریک تجاری یکدیگر محسوب می‌شوند. در حالی که بخش خدمات بزرگترین عامل اقتصادی کاناداست، این کشور صادرکننده مقدار قابل توجهی از انرژی، مواد غذایی و مواد معدنی‌ست. کانادا از نظر ذخایر نفت در رتبه سوم جهان قرار دارد و پنجمین تولید کننده بزرگ نفت در جهان است.

آمار‌ها نشان می‌دهند از سال ۲۰۰۱ هر ساله حدودا بین ۲۲۰ تا ۲۶۰ هزار نفر به کانادا مهاجرت می‌کنند. در سال ۲۰۱۷ دولت کانادا اعلام کرده بود که آماده پذیرش بیش از یک میلیون مهاجر در طی سه سال آینده است. پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۲۰ تعداد مهاجرت‌ها به کانادا افزایش یافته و به حدود ۳۴۰ هزار نفر برسد.

هجوم مهاجران از سال ۱۹۹۳ به اوج خود رسیده و این روند همچنان رو به رشد است. بیش از ۹۰ درصد مهاجران تمایل دارند در شهرهای بزرگ مانند ونکوور، تورنتو یا مونترال ساکن شوند. تحلیل کشور مبدا مهاجران نشان می‌دهد که در دهه ۷۰ میلادی اکثر مهاجران به کانادا از کشورهای اروپایی بوده‌اند. اما امروز مهاجرت به کانادا تقریباً از ۲۰ کشور مختلف انجام  می‌شود.

تحلیل‌های که در سال ۲۰۱۶ انجام شده، نشان داد بیشتر مهاجران به کانادا به ترتیب از کشور‌های هند، چین و فیلیپین هستند. دولت کانادا مهاجران را تشویق می‌کند که به این کشور بیایند و در این کشور مستقر شوند زیرا برای رفع کمبود مهارت در صنایع خود به کارگران با مهارت و متخصص خارجی نیاز دارد. کانادا قصد دارد تعداد مهاجران را در سال ۲۰۲۱ به ۳۵۰ هزار نفر افزایش دهد.

رشد جمعیت در کانادا به اندازه نیاز‌های این کشور نیست و کانادا همواره برای جبران کمبود نیرو‌‌های کار ماهر خود نیاز به پذیرش نیرو‌های کار خارجی دارد و کارگران خارجی را تشویق به مهاجرت و کار در این کشور می‌کند. هر ساله حدود ۳۰۰ هزار ویزای کار به مهاجران، از تجار، کارگران دائمی یا موقت گرفته تا دانشجویان داده می‌شود. برای دریافت ویزای کار باید یک پیشنهاد کاری از این کشور داشته باشید.

امکاناتی که ویزای کار برای مهاجران به همراه دارد:
۱. امکان اقدام برای اقامت دائم کانادا
۲. امکان اقدام برای ویزای همراه برای افراد خانواده و یا افراد تحت تکلف شما
۳. امکان سفر به سراسر کانادا
۴. کسب درآمد دلاری

کانادا به مقصدی محبوب برای دانشجویان بین المللی تبدیل شده است. در سال ۲۰۱۹ دولت کانادا ۱۴۸ میلیون دلار بودجه برای پنج سال آینده اعلام کرد تا دانشجویان بین المللی بیشتری را تشویق کند به کانادا مهاجرت کنند. طبق نظرسنجی‌ها دانشجویان به چهار دلیل اصلی زیر کانادا را برای مهاجرت انتخاب می‌کنند:
۱. کیفیت بالای سیستم آموزشی کانادا
۲. ذات مهاجر مدار این کشور
۳. محیط امن کانادا
۴.  در دسترس بودن برنامه‌های مورد نظر

دانشجویان بین المللی می‌توانند هنگام تحصیل در دانشگاه‌های کشور کانادا کار کنند. آنها می‌توانند در مشاغل دانشگاه و خارج از دانشگاه به صورت نیمه وقت و به مدت ۲۰ ساعت در هفته در طول‌ روز‌های کاری و به طور تمام وقت در آخر هفته‌ها کار کنند.

1 در مورد “چرا کانادا بهترین کشور برای مهاجرت است؟”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH