مروری بر اخبار جنجالی هفته: از رایگان شدن سرویس‌های ویدیویی در شب یلدا تا تغییر قانون رجیستری!

با رسیدن به روز پایانی هفته، قصد داریم تا مروری بر اخبار مهم، جنجالی و پربازدید داخلی طی هفته گذشته داشته باشیم. در هفته گذشته اخبار مربوط به درخواست رئیس جمهور مبنی بر برگزاری یلدا به صورت مجازی و اعلام رایگان شدن سرویس‌های ویدیویی نماوا، فیلیمو، آیو و تیوا به همراه خبر توقیف سریال قورباغه جزو پر بازدیدترین اخبار بودند.

در ادامه اخبار پربازدید و جنجالی هفته را مشاهده می‌کنید که با کلیک بر روی هر یک، می‌توانید متن کامل خبر را بخوانید:

صحبت‌های وزیر ارتباطات در رابطه با دست‌های پشت‌پرده فیلترینگ اینستاگرام!

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیات دولت به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. وی در مورد فیلمی از یک نوجوان 14 ساله که در یک لایو اینستاگرامی با محتوای زننده جنسی حاضر شد، گفت: بنده این ویدیو را 4 شب پیش دیدم، ما از ابتدا هم گفتیم که پالایش و فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی در اختیار مجموعه‌ای دیگر است و آن‌ها باید به روش خود در این موضوع ورود پیدا کنند.


تکلیف افرادی که برای تماشای سریال قورباغه حق اشتراک تهیه کرده‌اند، چه می‌شود؟

این روزها خبر توقف پخش سریال قورباغه پیش از پخش آن به موضوعی داغ در شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است، این سریال به کارگردانی هومن سیدی و بازی چهره‌هایی همچون نوید محمدزاده، صابر ابر، هومن سیدی و سحر دولت‌شاهی به موضوعات اجتماعی می‌پردازد و رده سنی تماشای آن 18+ است. طبق تبلیغات انجام گرفته، قرار بود نخستین قسمت سریال قورباغه در روز 24 آذر ساعت 20 از طریق سرویس نماوا قابل مشاهده باشد. اما پیش از پخش اولین قسمت سریال، اعلام شد که به دستور قضایی، انتشار سریال قورباغه متوقف شده است.


اشتراک فیلم و سریال در فیلیمو، نماوا، آیو و تیوا برای شب یلدا رایگان شد

ابتدای هفته بود که حسن روحانی، رئیس جمهور کشور از مردم درخواست کرد که شب یلدا را به صورت مجازی برگزار کنند، در همین راستا علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا نیز اعلام کرد که پیشنهاداتی را به وزارت ارتباطات ارسال کردیم تا طرح‌هایی مانند اینترنت رایگان در شب یلدا را ارائه کنند.


روحانی: یلدا را مجازی برگزار کنیم / درخواست طرح اینترنت رایگان در شب یلدا

حسن روحانی، رئیس جمهور کشور در جلسه روز گذشته ستاد ملی مقابله با کرونا در مورد آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در کشور و نزدیک شدن به شب یلدا، توضیحاتی را ارائه داد. روحانی اعلام کرد: در حال حاضر 12 شهر ایران در وضعیت قرمز هستند و مابقی، در وضعیت نارنجی یا زرد به سر می‌برند. هر زمان که ما فکر می‌کنیم مساله کرونا از بین رفته و این موضوع برایمان عادی شود، مشکلات ما افزایش خواهد یافت. موضوع کرونا تنها در حوزه بهداشت نیست، بحث اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را نیز در بر می‌گیرد، این بیماری موجب شده تا ضربه شدیدی به اشتغال در جهان وارد شود، رشد اقتصادی جهان به منفی 3 رسیده است.


اجرای طرح افق برای شفافیت و نظارت بر بازار موبایل

امیر اسحاقی، دبیر انجمن وارد کنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی، با حمایت از اجرای طرح افق، معتقد است که این طرح برای رسیدن به شفافیت در فرآیند واردات تا رسیدن کالا به دست مصرف کننده، می‌تواند کمک کننده باشد. اسحاقی در توضیح طرح افق گفت: طرح افق یک سامانه نظارتی برای کنترل قیمت تلفن همراه در نقاط مختلف است. تمام فروشندگان تلفن همراه باید کالا‌های خود را در سامانه افق ثبت کنند، با این کار قیمت کالا با قیمت معین شده کنترل می‌شود تا فروشنده نتواند کالا را در شهر، منطقه یا فروشگاهی دیگر با قیمت بالاتر به فروش برساند.


بهینه‌سازی صفحه اینترنتی درگاه‌های بانکی برای نابینایان

طبق قولی که وزیر ارتباطات در ابتدای مهرماه مبنی بر بهینه سازی اپلیکیشن‌های ایرانی برای افراد با نیازمندی‌های خاص داد، سامانه‌ها و وبگاه‌های دولتی برای استفاده این افراد بهبود یافته است. طبق اعلام امیر ناظمی، رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، از فناوری‌های جدیدی برای تسهیل دسترس پذیر بودن وبگاه‌های ایرانی برای افراد با نیازمندی‌های خاص استفاده شده است.


اضافه شدن عناوین جدید با موضوع آزار جنسی کودکان به فهرست مصادیق محتوای مجرمانه

در صد و بیستمین جلسه کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه که با حضور دادستان کل کشور برگزار شد، 6 عنوان جدید به فهرست مصادیق محتوای مجرمانه اضافه گردید. این جلسه به ریاست آقای منتظری، دادستان کل کشور و رئیس کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه همچنین 11 عضو از 12 عضور این کارگروه برگزار شد.


قانون رجیستری موبایل مجددا تغییر یافت / رجیستری غیر حضوری از ابتدای دی‌ماه

اواخر هفته گذشته خبری مبنی بر ارسال نامه توسط گمرک به ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در جهت مشکلات جدید به وجود آمده در زمینه رجیستری گوشی‌های مسافری منتشر شد. در آن خبر ذکر شد که به دلیل مبارزه با قاچاق کالا به اسم گوشی مسافری، طبق قانون جدید تمامی مسافران باید گوشی‌های خود را در فرودگاه رجیستر کنند.


دوباره بحث اجرای اینترنت ملی و قطع ارتباط جهانی بین مسئولین مطرح شد!

حمید فتاحی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیر ساخت و رسول جلیلی عضو شورای عالی فضای مجازی، در نشست نقد و اندیشه با موضوع شبکه ملی اطلاعات، انتظارات و چشم‌اندازها، با اشاره به اقدامات انجام شده در مورد شبکه ملی اطلاعات، به پرسش‌هایی در مورد مشکلات، برنامه‌ها و چشم‌اندازهای این شبکه پاسخ دادند. در این جلسه در کنار مسائل فنی مربوط به شبکه ملی ارتباطات، مواردی مطرح شد که مجددا بحث مربوط به اینترنت ملی را داغ کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH