رئیس کمیته علمی مقابله با کرونا: 7 واکسن ایرانی کرونا تا اسفند وارد فاز آزمایش انسانی می‌شوند!

مصطفی قانعی، رئیس کمیته علمی مقابله با کرونا در مورد وضعیت شرکت‌های تولید کننده واکسن کرونا و ساخت کیت تشخیص سریع کرونا، توضیحاتی را ارائه داد. طبق اعلام دکتر قانعی، در حال حاضر گروه‌های تحقیقاتی تحت نظر ستاد توسعه زیست فناوری، در حال تولید هفت واکسن کرونای داخلی هستند، از این تعداد سه شرکت فاز حیوانی را رد کرده و به احتمال فراوان تا پایان دی ماه مجوز تست انسانی را دریافت می‌کنند. قانعی در این مورد گفت: از بین سه شرکتی که به زودی وارد فاز بالینی می‌شوند، یک شرکت با الگو گرفتن از مدل واکسن فایرز، پیشرفت‌های چشمگیری داشته و زودتر از دیگر شرکت‌ها، کلینیکال ترایال را آغاز می‌کند.

رئیس کمیته علمی مقابله با کرونا ادامه داد: همچنین 4 گروه تحقیقاتی دیگر احتمالا تا بهمن یا اسفند، مجوز انجام آزمایش بالینی را از سازمان غذا و دارو دریافت می‌کنند، در مجموع 7 شرکت ایرانی به زودی به مرحله آزمایش انسانی می‌رسند و امید است که تا اسفند، همه این شرکت‌ها مجوز آزمایش بالینی را دریافت کنند. گروه تحقیقاتی دیگری نیز تحت نظر ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در حال فعالیت هستند و به مرحله تست انسانی رسیده‌اند، در صورت موفقیت در این مرحله، وارد فاز دوم کلینیکال ترایال خواهند شد.

مصطفی قانعی همچنین در مورد وضعیت تولید کیت تشخیص کرونا در ایران گفت: شرکت‌های دانش بنیان توانایی این را دارند که ماهیانه 5 میلیون کیت تشخیص کرونا را تولید کنند. در حال حاضر 5 شرکت دانش بنیان برای تولید کیت تشخیص کرونا انتخاب شدند، ما با این ظرفیت می‌توانیم هر ماه بیش از 5 میلیون کیت تشخیص کرونا را تولید و عرضه کنیم. این کار مانع خروج ارز از کشور خواهد شد.

3 در مورد “رئیس کمیته علمی مقابله با کرونا: 7 واکسن ایرانی کرونا تا اسفند وارد فاز آزمایش انسانی می‌شوند!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH