سونی اکسپریا 10 III با تراشه اسنپ‌دراگون 765G و 6 گیگابایت رم در گیک‌بنچ رویت شد

اخیرا نام سونی به‌عنوان جذاب‌ترین کمپانی تولیدکننده اسمارت‌فون مطرح نبوده است؛ اما این برند ژاپنی کماکان به عرضه سالیانه سری اسمارت‌فون‌های خود ادامه می‌دهد. همچنین سونی اخیرا با انتشار سریع‌تر به‌روزرسانی اندروید 11 برای اکثر اسمارت‌فون‌های خود دست به کاری فوق‌العاده زده است. در حال حاضر این کمپانی تمرکز بر گوشی‌های هوشمند سال 2021 خود را آغاز نموده است؛ هندست‌هایی که احتمالا با اسامی اکسپریا 1 III و اکسپریا 10 III روانه بازار خواهند شد.

اکسپریا 1 III یک اسمارت‌فون پرچم‌دار جدید با رویکرد معمول “تمرکز بر دوربین حرفه‌ای” خواهد بود؛ در حالی‌که اکسپریا 10 III یک اسمارت‌فون میان‌رده جدید به‌شمار رفته و به تازگی برای نخستین بار در پایگاه داده بنچمارک گیک‌بنچ رویت شده است. بر اساس اطلاعات مندرج در فهرست این بنچمارک محبوب اکسپریا 10 III به‌همراه پلتفرم Qualcomm Lito عرضه خواهد شد. جهت اطلاع افراد ناآگاه بایستی خاطرنشان کرد که این اسم رمز متعلق به تراشه اسنپ‌دراگون 765G ساخت کوالکام است.

نام این نیمه‌هادی چندان جدید نیست؛ چرا که از سال گذشته تراشه اسنپ‌دراگون 765G در تعداد زیادی از گوشی‌های هوشمند مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. این پلتفرم موبایلی نخستین تراشه میان‌رده ساخت کوالکام مجهز به مودم 5G محسوب می‌شود. به‌طور معمول دستگاه‌های مجهز به این تراشه در مقایسه با مدل‌های دارای تراشه‌های سری Dimensity شرکت مدیاتک از قیمت بالاتری برخوردار هستند. بر اساس پیش‌بینی‌ها اکسپریا 10 III نیز از این منحنی گران‌قیمت چندان فاصله نخواهد گرفت.

 

اکسپریا 10 III نشان‌دهنده پیشرفتی چشمگیر برای خانواده اسمارت‌فون‌های سونی خواهد بود

علیرغم عدم اشاره به نام تراشه، نتایج بنچمارک دستگاه با اسمارت‌فون‌های مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 765G برابری می‌کند. این هندست در تست‌های پردازش تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای به‌ترتیب امتیازات 601 و 1821 را کسب کرده است. همچنین اکسپریا 10 III مجهز به 6 گیگابایت حافظه رم بوده و همراه با سیستم‌عامل اندروید 11 در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. استفاده از یک تراشه نسبتا قدیمی در این اسمارت‌فون تا حدودی مایه تعجب است.

شایعات پیشین از به‌کارگیری تراشه‌ای جدیدتر موسوم به اسنپ‌دراگون 690 5G حکایت داشتند. با این‌حال نهایتا برخی کارشناسان کماکان اسنپ‌دراگون 765G را گزینه‌ای برتر قلمداد می‌کنند؛ چرا که این تراشه همچنان بهترین عضو خانواده اسنپ‌دراگون 6xx محسوب می‌شود. همچنین استفاده از این نیمه‌هادی نشان‌دهنده پیشرفتی چشمگیر برای سری اکسپریا 10 است. سال گذشته شرکت سونی از اسمارت‌فون میان‌رده اکسپریا 10 II با تراشه اسنپ‌دراگون 665 رونمایی کرد. همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد؛ استفاده از یک تراشه جدیدتر و قدرتمندتر احتمالا موجب افزایش قیمت‌گذاری اکسپریا 10 III خواهد شد. ‌

ظرفیت حافظه رم یکی دیگر از موارد ارتقایافته به‌شمار می‌رود. اکنون برای نخستین بار یک گوشی سری اکسپریا 10 به‌همراه 6 گیگابایت حافظه رم روانه بازار می‌شود. هر 2 هندست نسل قبلی مجهز به حداکثر 4 گیگابایت رم بودند. مشاهده رقابت سونی با سایر برندها در این حوزه یقینا امری خوشایند به‌شمار می‌رود. از این گذشته به‌کارگیری حافظه رم 6 گیگابایتی توسط گوشی‌های فوق میان‌رده به یک استاندارد تبدیل شده است. مدل‌های پیشین با قیمت‌گذاری نسبتا ارزان حدودا 350 دلاری روانه بازار شدند. با این‌حال انتظار می‌رود که مدل جدید با قیمت‌گذاری بالاتر در محدوده 380 تا 450 دلاری عرضه شود. اما سونی کماکان می‌تواند همگان را شگفت‌زده کند.

2 در مورد “سونی اکسپریا 10 III با تراشه اسنپ‌دراگون 765G و 6 گیگابایت رم در گیک‌بنچ رویت شد”

  1. بازم یه گوشی آشغال دیگه از سونی من بعید میدونم این مشخصات اسمی که میگن رو داشته باشن
    دو تا گوشی سونی داشتم از هردو ناراضی بودم کمتر از ۱ ماه فروختم

    1
    2
  2. کاظم همتی نیا

    چیز زیاد شاخی نیست در حد میان رده های سامسونگه و البته قیمتش هم در همین حدوده سونی اکثرا صفحه نمایش بی کیفتی دارن باید ببینیم این مدل چجوری میشه

    1
    2

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH