بیل گیتس استفاده از اسمارت‌فون‌های اندرویدی را به آی‌فون ترجیح می‌دهد!

بیل گیتس؛ بنیان‌گذار شرکت مایکروسافت روز چهارشنبه برای نخستین بار از پلتفرم محبوب اجتماعی مبتنی بر صدا موسوم به Clubhouse بازدید کرد و در جریان این رویداد بیانیه‌های جالب‌توجهی را صادر نمود. پلتفرم Clubhouse در حال حاضر تنها روی سیستم‌عامل iOS قابل اجرا است؛ بنابراین نگرش بیل گیتس نسبت به آی‌فون موجب شگفت‌زدگی بسیاری از کاربران شد. وی در اظهارات خود اعلام کرد که استفاده از اسمارت‌فون‌هایی با سیستم‌عامل اندروید را ترجیح می‌دهد.

به گفته آقای گیتس نرم‌افزار مایکروسافتی از پیش نصب شده توسط برخی تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی بسیار کاربرپسند است. بعلاوه میزان انعطاف‌پذیری این اسمارت‌فون‌ها در زمینه رابطه میان نرم‌افزار و سیستم‌عامل به‌مراتب بیش‌تر است. با این‌حال بسیاری از دوستان وی از آی‌فون استفاده می‌کنند.

در حال حاضر بیل گیتس سرگرم تبلیغ کتاب جدید خود با نام “جلوگیری از فاجعه اقلیمی” (Avoiding Climate Disaster) است. وی اشتیاق خود برای همکاری بیش‌تر با جف بزوس؛ مدیرعامل آمازون در زمینه مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی را ابراز کرد. بیل گیتس خاطرنشان کرد که وی به بیت‌کوین علاقه چندانی ندارد. به گفته وی فرآیند استخراج رمزارزها نیازمند توان محاسباتی بالایی بوده و انرژی الکتریکی زیادی را مصرف خواهد کرد. همچنین آقای گیتس اعلام کرد که وی در زمینه بیت‌کوین سرمایه‌گذاری نکرده است.

موسسه IDC: بازار اسمارت‌فون به روند روبه رشد خود بازگشته است

کارشناسان موسسه تحلیل‌گر IDC نتایج ارزیابی عملکرد بازار جهانی اسمارت‌فون طی 3 ماهه چهارم سال 2020 و دوره 12 ماهه سال گذشته میلادی را منتشر کردند. بر اساس اعلام این گزارش بازار اسمارت‌فون به روند روبه رشد خود بازگشته است. تعداد هندست‌های فروخته شده طی 3 ماهه چهارم سال 2020 معادل 385.9 میلیون دستگاه بوده است که در مقایسه با تعداد اسمارت‌فون‌های فروخته شده طی 3 ماهه چهارم سال 2019 حدودا 4.3 درصد بیش‌تر است. در عین‌حال میزان فروش گوشی‌های هوشمند طی دوره 12 ماهه سال 2020 در مقایسه با سال قبل 5.9 درصد کاهش یافته است.

در پایان 3 ماهه چهارم سال 2020 شرکت اپل عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده اسمارت‌فون در جهان را کسب کرد. این کمپانی موفق به افزایش میزان فروش سالیانه خود شد؛ به گونه‌ای که میزان فروش آی‌فون‌های اپل طی 3 ماهه چهارم سال 2020 در مقایسه با دوره مشابه سال قبل 22.2 درصد افزایش یافت و از 73.8 به 90.1 میلیون واحد رسید. این پدیده موجب رشد 3.5 درصدی (از 19.9 به 23.4 درصد) سهم اپل از بازار جهانی اسمارت‌فون شد. سامسونگ جایگاه دوم را به خود اختصاص داد. میزان فروش این کمپانی کره‌ای در مقایسه با دوره مشابه پارسال 6.2 درصد افزایش یافت و سهم این شرکت از بازار از 18.8 به 19.1 درصد رسید. کمپانی شیائومی رتبه سوم را کسب کرد. سهم این برند چینی از بازار از 8.9 به 11.2 درصد ارتقاء یافت. کمپانی‌های اوپو و هواوی نیز رتبه‌های چهارم و پنجم را به خود اختصاص دادند. در این میان سهم اوپو از بازار از 8.3 به 8.8 درصد افزایش یافت؛ در حالی‌که سهم هواوی از بازار اسمارت‌فون از 15.2 به 8.4 درصد تنزل پیدا کرد.

بررسی عملکرد کمپانی‌های تولیدکننده اسمارت‌فون طی دوره 12 ماهه سال 2020 نشان می‌دهد که سامسونگ با کسب سهم 20.6 درصدی از بازار کماکان در این عرصه پیشتاز است. اپل با کسب سهم 15.9 درصدی در جایگاه دوم قرار دارد. هواوی با دریافت سهم 14.6 درصدی از بازار در رتبه سوم قرار گرفته است. نهایتا کمپانی‌های شیائومی و ویوو نیز به‌ترتیب با کسب سهم 11.4 و 8.6 درصدی رتبه‌های چهارم و پنجم را به خود اختصاص دادند. برای مقایسه جالب است بدانید که در سال 2019 سهم کمپانی‌های سامسونگ، اپل، هواوی، شیائومی و ویوو از بازار به‌ترتیب برابر با 21.6، 13.9، 17.5، 9.2 و 8.0 درصد بوده است.

6 در مورد “بیل گیتس استفاده از اسمارت‌فون‌های اندرویدی را به آی‌فون ترجیح می‌دهد!”

  1. بیل گیتس هم دیگه جوگیر شده راجع به همه چی نظ میده من که با ایفون خیلی حال میکنم و کاملا راضی ام

    11
    1. بیل گیتس جو گیر نشده، سازنده دنیای مدرن هستش و درباره دنیایی که ساخته نظر میده
      شما هم زندگی مدرنتون رو مدیون ایشون هستید البته اگه بهتون بر نمیخوره!!!

      1
      2
  2. از کرامات شیخ ما چه عجب، شیره را خورد و گفت شیرین ست.
    این از اول با استیو جابز، مشکل داشت، حالا توقع دارین بگه مک بوک بهتر از اندرویده
    دیگه حتا بچه دبستانی ها هم میدونن اندروید، یه سیستم عامل واسه کنترل جمعیت و جاسوسی از مردمه
    متاسفانه که اسم لینوکس رو داره خراب میکنه وگرنه باید همه کارکنان شرکت گوگل رو انداخت پشت میله ها. :دی

    اندروید اصلا سیستم عامل نیست، اصلا کار نمیکنه، مدام خراب میشه، باگ زیاد داره، توی نسخه هاش، هارمونی و کانسیستنسی نداره
    و درکل مقایسه سیستم عامل اندروید با سیستم عامل پلتفورم های اپل که همه با هم جور هستن و با هم کار میکنن، مقایسهء احمقانه ای از طرف یه آدم عادی میتونه باشه، اما واسه کسی که یه عمر توی عرصه کامپیوتر همچین فعالیتی داشته، به نظرم ابراز همچین عقایدی، یه کم مشکوکه.
    به هر حال، تا زمانیکه یه سیستم عامل لینوکس درست و حسابی (مثل Manjaro یا امثالهم) واسه گوشی نیومده، باید منتظر بود و این شیطنت ها رو تحمل کرد

    11
    1. چرا زر میزنی اندروید بهترین مدل های پایینش باگ دارن و با سیستم تداخل دارن مردی برو یه A51بخر حالش رو بکن از اندروید بودنش

      4
      2
  3. میشه به بیل گیتس ایمان اورد
    پیش بینی بیماری کرونا و پیش بینی سقوط بیتکوین و حالا هم میگه اندروید خیلی یهتره
    پس ممکنه اپل سقوط کنه

    4
    4

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH