چگونه دسته پلی‌استیشن 5 را به گوشی اندروید متصل کنیم؟

به لطف فناوری بلوتوث، اتصال دسته PS5 به گوشی‌های اندروید، به فرایندی آسان و سریع تبدیل شده است. شاید تا به حال خواسته باشید که از Remote Play استفاده کرده و یا اینکه برای دسته DualSense خود بر روی گوشی، کاربردی پیدا کنید. در هر صورت شاید کل این فرایند، بیش از یک دقیقه به طول نینجامد. جهت انجام این کار فقط کافی است که چند گزینه را انتخاب کنید.

شیوه اتصال دسته PS5 به اندروید

  1. به‌طور همزمان، کلیدهای “Share” و “PS” را بر روی کنترلر DualSense خود به مدت چند ثانیه نگه دارید تا فلش زدن نور آبی، آغاز شود. اکنون وارد حالت جفت‌سازی شده‌اید.
  2. در گوشی اندروید خود باید از بالا به سمت پایین سوایپ کرده تا بتوانید به “Quick Settings” دسترسی پیدا کنید.
  3. از روشن بودن بلوتوث خود، اطمینان حاصل کنید.
  4. انگشت خود را بر روی آیکون بلوتوث نگه داشته تا بتوانید وارد تنظیمات آن شوید.
  5. در بخش “Available devices” باید کنترلر بی‌سیم خود را انتخاب کنید.
  6. اگر در اینجا کنترلر خود را مشاهده نکردید، آنگاه باید در بالا، گزینه “Scan” را انتخاب کنید.
  7. اگر با لمس کردن آیکون کنترلر خود در گوشی، از شما پرسیده شده که آیا می‌خواهید گوشی را با دسته، جفت‌سازی کنید، آنگاه باید “OK” را انتخاب نمایید.
  8. اگر اتصال به‌درستی برقرار شود، آنگاه نور آبی نیز، فلش زدن را متوقف می‌کند.

در حالت پیش‌فرض، کنترلر DualSense توسط بسیاری از اپلیکیشن‌های اندرویدی، پشتیبانی نمی‌شود، اما در هر صورت می‌توانید آن را با Remote Play، مورد استفاده قرار دهید. این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد که از طریق شبکه، تمامی بازی‌های پلی‌استیشن 4 و 5 خود را استریم کنید. با استفاده از این قابلیت، می‌توانید به انجام بازی‌های کنسولی بپردازید. البته این ویژگی شباهت چندانی به سرویسی همانند xCloud بر روی اندروید ندارد. شاید بر روی گوشی اندروید خود، برخی از ویژگی‌ها همانند بازخورد لمسی DualSense و تریگرهای تطابقی را از دست بدهید، اما همچنان عملکردهای اصلی را در اختیار خواهید داشت.

این فرایند بسیار شبیه به فرایند اتصال دسته پلی‌استیشن 4 به اندروید است. همانند کنترلر PS4، تجربه شما ار اتصال دسته شاید کمی متفاوت باشد. برخی از اپلیکیشن‌ها فقط به شما امکان تغییر عملکرد کلیدها را نمی‌دهند. در هر صورت اگر قصد شما از انجام این کار، تجربه بازی‌های موبایلی است، آنگاه باید بدانید که در این زمینه، گزینه‌های بسیار بهتری از دسته‌های پلی‌استیشن 5 وجود دارند.

8 در مورد “چگونه دسته پلی‌استیشن 5 را به گوشی اندروید متصل کنیم؟”

  1. سلام دسته ی PS5 به گوشی A71 سامسونگ بالا میخوره
    میخام روی گوشیم ماینکرافت بازی کنم لطفن جواب بدید؟!؟

    1. مجتبی مسکینی

      سلام بله میشه استفاده کرد ولی کمی دردسر داره و دسته های مخصوص گوشی رو بخرید بهتره

  2. سلام خسته نباشید
    من دسته رو وقتی وصل میکنم میرم توی بازی کالاف دیوتی موبایل حرکت نمیکنه من در سایت های دیگه هم دیدم که توی نظرات نوشتن که حرکت نمیکنه لطفاً پاسخ بدین
    ممنون??

  3. من الان دستهpes5کانکت کردم ب گوشیم.ولی بازیpes2021 نشدبازی کنم.این هم مثل ps4 بعضی ازبازیها قابلیت دسته کانکت شدن داره؟

  4. اگه قاب طراحی بشه دسته و گوشی داخلش قرار بگیره میشه یه گوشی گیمینگ گرفت و یه گم پد پی اس 5 از کنسول و پی سی بهتر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH