عیدانه آی‌تی‌رسان: معرفی سه بازی بتل‌‎رویال خاص و متفاوت

شرایط امسال عید برای همه ما در کشور متفاوت است، متاسفانه هنوز تاریکی منحوس ویروس کرونا بر جهان سایه افکنده و ما نیز باید تعطیلات نوروزی یک سال دیگر را در قرنطینه خانگی بگذرانیم، سال پیش همه تا حدودی در شوک شیوع ویروس کرونا بودیم و برنامه درستی برای استفاده از تعطیلات عید نداشتیم، اما امسال می‌توانیم بسیار بهتر از خانه نشینی و زمان ارزشمندمان بهره ببریم.

ما در آی‌تی‌رسان در این راه همراه شما خواهیم بود و هر روز کتاب، فیلم، بازی، مستند، اپلیکیشن، انیمیشن و… جدیدی را به شما معرفی می‌کنیم که بدون نیاز به خروج از خانه قابل دانلود هستند و می‌توانید در این تعطیلات دو هفته‌ای از آن‌ها استفاده کنید.

در قسمت دوازدهم عیدانه با آی‌تی‌رسان، برای طرفداران بازی‌های بتل رویال که از پابجی و کالاف دیوتی خسته شده‌اند، سه بازی جایگزین را معرفی خواهیم کرد که فضای متفاوتی نسبت به بازی‌های مشهور سبک بتل‌رویال دارند. این که گروهی در یک نقشه جمع شوند و با چند سلاح در یک مدت محدود همدیگر را از بین ببرند تا برنده شوند، دیگر تکراری شده است. بسیاری از بازی‌های مشهور بتل‌رویال تنها در اسلحه‌ها و برخی قابلیت‌های جزئی تفاوت دارند اما سبک کلی آن‌ها تکراری است.

اما با استقبال کاربران از بازی‌های بتل‌رویال، بسیاری از استودیو‌های بازی‌سازی عناصر جدیدی را به این سبک بازی اضافه کرده و با استفاده از کمی خلاقیت، فضایی متفاوت اما پایبند به روند اولیه بازی‌های بتل‌رویال را ایجاد کرده‌اند. اگر به دنبال تنوع در بازی‌های بتل‌رویال هستید، در ادامه سه بازی بتل‌رویال متفاوت را به شما معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید:

بازی بتل‌رویال Creative Destruction

کریتیو دیستراکشن توسط گروه NetEase تولید شده که در ساخت بازی‌های بتل‌رویال با فضاهای جدید تخصص دارد. این بازی شباهت زیادی به فورتنایت دارد و بهترین بازی برای طرفداران نسخه موبایلی فورتنایت است. جنگ این بازی در جزیره‌ای بزرگ، رنگارنگ و کارتونی رخ می‌دهد. در نقشه Creative Destruction چندین اقلیم محیطی وجود دارد و این اقلیم‌ها بر روی عملکرد بازیکن تاثیر می‌گذارند.

مهم‌ترین وجه مشترک فورتنایت و کریتیو دیستراکشن، ساختن و خراب کردن است. در این بازی همانند فورتنایت می‌توانید هرچیزی را خراب کنید و البته با استفاده از مواد اولیه، سازه‌هایی ایجاد کنید و از آن‌ها برای دفاع یا حمله بهتر به حریفان بهره ببرید. همچنین بازیکن این قابلیت را دارد که کاراکتر خود را ارتقاء داده و آپشن‌های مختلفی را به آن اضافه کند.

بازی بتل‌رویال Battlelands Royale

بتل‌لند رویال شاید بیشترین تفاوت را با بازی‌هایی مانند پابجی و کالاف دیوتی داشته باشد، این بازی کاملا کارتونی و تا حدودی کودکانه است و هیچ خشونتی در آن دیده نمی‌شود. در بتل‌لند رویال خبری از خون و خون ریزی نیست، تمام کاراکترها هم انسان نیستند و موجودات مختلفی در میان آن‌ها دیده می‌شود.

در این بازی نقشه کوچک‌تر است و تعداد بازیکنان آنلاین بسیار کمتری دارد و در مدت نهایت 5 دقیقه یک دست بازی تمام می‌شود. این اتفاق باعث می‌شود تقریبا هیچ زمانی برای آغاز بازی در لابی صرف نشود و سریعا وارد نقشه شوید. در هر دست بتل‌لند رویال 32 نفر آنلاین هستند و بازی را به صورت تک نفره و دو نفره می‌توان بازی کرد.

در این بازی اسلحه‌ها، محیط و قابلیت‌های بازی ساده هستند و کلا اتفاق پیچیده‌ای در بتل‌لند رویال رخ نمی‌دهد و البته همین مورد باعث سخت شدن این بازی بتل رویال می‌شود. نکته دیگر آن است که بتل‌لند رویال دوربین از بالا محیط را نشان می‌دهد و نحوه دفاع و حمله به طور کلی با دیگر بازی‌های بتل رویال متفاوت است.

بازی بتل‌رویال Rules Of Survival

قانون بقاء یکی از قدیمی‌ترین و با اسم و رسم‌ترین بازی‌های بتل‌رویال برای تلفن‌های همراه است. این بازی نیز توسط استودیو NetEase تولید شده و سبک آن بیشتر به پابجی شباهت دارد. قانون بقاء یکی از اولین بازی‌های موبایل سبک بتل‌رویال محسوب می‌شود و سابقه آن به پیش از نسخه موبایلی پابجی باز می‌گردد. مهم‌ترین نکته در مورد این بازی نقشه بزرگ و تعداد بازیکنان بالای آن است.

اکثر بازی‌های بتل‌رویال دارای یک نقشه جزیره به مساحت 4 در 4 کیلومتر هستند اما نقشه این باز 8 در 8 کیلومتر بوده و محیط آن دوبرابر دیگر بازی‌های بتل‌رویال است. همچنین در هر دست بازی 120 نفر آنلاین خواهند بود و به طور کلی مدت زمان انجام یک دست Rules Of Survival بیشتر از بازی‌های پابجی و فورتنایت است.

بازی قانون بقاء در عین بزرگ بودن، برای اجرا بر روی گوشی‌های متوسط بهینه شده و برای بازی کردن Rules Of Survival نیاز به یک گوشی قدرتمند نخواهید داشت، به همین دلیل این بازی طرفداران بسیاری دارد و بر اساس ادعای سازنده، 280 میلیون نفر در جهان قانون بقاء را بازی می‌کنند.

 

1 در مورد “عیدانه آی‌تی‌رسان: معرفی سه بازی بتل‌‎رویال خاص و متفاوت”

  1. عرض سلام شبیه ساز egg ns برای اندروید اومده لطفا پوشش بدین .
    بازی های نینتندو سوئیچ رو میشه روی اندروید اجرا کرد .

    1
    2

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH