گوشی بزرگ

معرفی بزرگ‌ترین گوشی‌های بازار ایران

مردم برای خرید یک تلفن همراه جدید صرفا به دنبال مشخصات خوب، دوربین عالی و باتری با ظرفیت بالا نیستند، طبیعتا برخی مشخصه‌های دیگر مانند ابعاد گوشی، طراحی و حتی شاید رنگ‌بندی آن نیز در انتخاب خریداران تاثیرگذار باشد. این که مشتریان هنگام انتخاب یک گوشی موبایل جدید به اندازه آن توجه داشته باشند و به دنبال یک گوشی بزرگ یا کوچک بگردند، اتفاق عجیبی نیست، اندازه گوشی با میزان راحتی استفاده شما از آن رابطه مستقیم دارد، بسیاری با یک گوشی کوچک راحت‌تر کار می‌کنند اما بسیاری هم به دنبال بزرگ ترین گوشی های بازار هستند.

اندازه گوشی موبایل در وهله اول به اندازه نمایشگر آن بستگی دارد، گوشی‌های امروزی حاشیه بسیار باریکی دارند و اندازه صفحه نمایش آنها تعیین می‌کند که گوشی اندازه کوچکی پیدا می‌کند یا خیر.

در این مقاله تنها گوشی‌ها بر اساس ابعاد سنجیده و انتخاب شده‌اند، در مقاله گوشی چی بخریم ؟ تمام فاکتورهایی که هنگام خرید گوشی باید به آن دقت کنید، توضیح داده شده و بهترین گوشی‌های هر بخش معرفی شده است.

صفحه نمایش بزرگ طبیعتا تصاویر را بزرگ‌تر نشان می‌دهد و برای کارهای مالتی مدیا بسیار بهتر است؛ از طرفی افرادی که به بازی‌های موبایلی نیز علاقه دارند از گوشی‌هایی با نمایشگر بزرگ بیشتر لذت می‌برند، زیرا اجزای بازی در نمایشگر بزرگ بهتر دیده می‌شود. به طور کلی وبگردی، بازی، دیدن فیلم و کارهای مالتی تسکینگ با صفحه نمایش بزرگ، جذاب‌تر است ولی این موضوع باعث می‌شود برای خرید یک گوشی، ابعاد آن نیز اهمیت پیدا کند.

البته در ساخت یک تلفن همراه، موارد بسیاری در اندازه نهایی آن نقش ایفا می‌کنند؛ یکی از این موارد اندازه باتری گوشی است. طبیعتا باتری‌های حجیم‌تر فضای بیشتری را اشغال می‌کنند به همین دلیل مثلا در سری گلکسی M سامسونگ همه گوشی‌ها اندازه بزرگی دارند و در عین حال ظرفیت باتری آن‌ها نیز بیش از مدل‌های همرده است.

از طرفی ظرافت طراحی در مدل‌های پرچمدار بسیار بیشتر است؛ به همین دلیل معمولا بسیاری از گوشی‌های میان‌رده اندازه بزرگ‌تری نسبت به گوشی‌های پرچمدار دارند، زیرا گوشی‌های پرچمدار با وجود اندازه نمایشگر بزرگ و دوربین قدرتمند و باتری حجیم، طراحی متفاوت‌تری نسبت به مدل‌های میان‌رده دارند که باعث می‌شود، ابعاد آنها در نهایت خیلی بزرگ نباشد.

گوشی‌های گیمینگ نیز به دلیل مجهز بودن به امکاناتی مانند فن خنک کننده، آنتن‌های قدرتمند و باتری‌های حجیم معمولا ابعاد بزرگی دارند، به همین دلیل افرادی که به گوشی های بزرگ علاقه دارند از این مدل‌ها بیشتر استقبال می‌کنند.

به هر شکل اگر به دنبال بزرگ ترین نمایشگر و گوشی های بازار ایران هستید، با ادامه این مطلب همراه آی‌تی‌رسان باشید:

در این مقاله تنها مدل‌هایی که در بازار ایران موجود هستند به شما معرفی می‌شوند.

گلکسی زد فولد 3

گوشی تاشو گلکسی زد فولد 3 از نظر ابعاد به عنوان بزرگ ترین گوشی بازار شناخته می‌شود. البته گلکسی زد فلیپ نیز در میان گوشی‌های بزرگ بازار جای می‌گیرد اما ما گلکسی زد فولد 3 را به عنوان نماینده تمامی گوشی‌های تاشو در این فهرست معرفی می‌کنیم. زد فولد 3 در حالت تا شده 158 میلی‌متر طول، 67 میلی‌متر عرض و 16 میلی‌متر ضخامت دارد، این ابعاد در حالت باز شده گوشی به 158 میلی‌متر طول، 128 میلی‌متر عرض و 6.4 میلی‌متر ضخامت تبدیل می‌شود.

بزرگ ترین گوشیگلکسی زد فولد 3 در حالت باز شده یک تبلت است و طبیعتا پهنای زیادی دارد اما همین مدل در حالت تاشده نیز گوشی کوچکی محسوب نمی‌شود. این مدل به نمایشگر اصلی 7.6 اینچی تاشو، 12 گیگابایت رم، پردازنده اسنپدراگون 888 و سه دوربین 12 مگاپیکسلی و دو دوربین 10 و 4 مگاپیکسلی مجهز شده است.

مشخصات گوشی گلکسی زد فولد 3:

  • ابعاد در حالت بسته: 158.2 در 67.1 در 16 میلی‌متر
  • ابعاد در حالت باز: 158.2 در 128.1 در 6.4 میلی‌متر
  • نمایشگر اصلی: 7.6 اینچی داینامیک امولد تاشو
  • پردازنده: اسنپدراگون 888
  • دوربین اصلی: سه‌گانه با سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی
  • باتری: 4400 میلی‌آمپر ساعت

سامسونگ گلکسی S22 Ultra

پرچمدار جذاب S22 Ultra یک مدل جذاب برای تمام رنج‌های مختلف از افراد است، اگر به‌دنبال بازی، عکاسی، طراحی و یا غیره هستید، گوشی گلکسی S22 یکی از بهترین گوشی‌های بازار است که اگر قیمت آن در رنج بودجه شما هست، از خرید آن دریغ نکنید.

S22 اولترا

صفحه‌نمایش 6.8 اینچی Dynamic AMOLED 2X مثل تمام گوشی‌های سامسونگ، مزیت آن محسوب می‌شود، اندازه این گوشی با این نمایشگر به 163 میلی‌متر طول، 77.9 میلی‌متر عرض و 8.9 میلی‌متر ضخامت رسیده است. از دیگر مشخصات این مدل می‌توان به دوربین 108 مگاپیکسلی، باتری 5 هزار میلی‌آمپرساعتی و اسپیکر استریو اشاره کرد.

این مطلب را نیز مطالعه کنید: نقد و بررسی شیائومی پوکو X3: شوالیه لاجوردی!

مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی S22 Ultra:

  • ابعاد: 163.3 در 77.9 در 8.9 میلی‌متر
  • نمایشگر: 6.8 اینچی Dynamic AMOLED 2X
  • پردازنده: اسنپدراگون 8 نسل 1 یا اگزینوس 2200
  • دوربین اصلی: چهارگانه با سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی
  • باتری: 5000 میلی‌آمپر ساعت

شیائومی می 11 اولترا

شیائومی که در گذر سال‌ها به یکی از اصلی‌ترین و محبوب‌ترین فروشندگان گوشی در ایران تبدیل شده است، گوشی‌ها و سری‌های بسیار زیادی را با نام‌های مختلف عرضه کرده است. یکی از این سری‌ها، Mi هست که جزو سری پرچم‌دار شیائومی به حساب می‌آید. آخرین نسخه از سری Mi، می 11 اولترا نام دارد که به صفحه نمایش 6.81 اینچی اوملد مجهز است.

گوشی بزرگ

گوشی پرچمدار شیائومی، از پردازنده اسنپدراگون 888 بهره می‌برد که در کنار دو نسخه رم 8 و 12 گیگابایتی به خوبی می‌تواند تمامی برنامه‌های روز و سنگین را اجرا کند. دوربین سه‌گانه 50، 48 و 48 مگاپیکسلی به‌همراه باتری 5 هزار میلی‌آمپرساعتی نیز از دیگر مشخصات این مدل هستند.

مشخصات گوشی شیائومی می 11 اولترا:

  • ابعاد: 164.3 در 74.6 در 8.4 میلی‌متر
  • نمایشگر: 6.81 اینچی امولد
  • پردازنده: اسنپدراگون 888
  • دوربین اصلی: سه‌گانه با سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی
  • باتری: 5000 میلی‌آمپر ساعت

گوگل پیکسل 6 پرو

پیکسل 6 پرو جزو گوشی‌های خوب گوگل بعد از ورود این کمپانی بزرگ به دنیای گوشی‌سازی است. این گوشی دارای یک صفحه‌نمایش 6.71 اینچی LTPO امولد است که از +HDR10 پشتیبانی می‌کند و نرخ به‌روز رسانی 120 هرتزی دارد. این نمایشگر بزرگ و با کیفیت با وجود حاشیه کم آن موجب شده تا اندازه گوشی به 163.9 میلی‌متر طول، 75.9 میلی‌متر عرض و 8.9 میلی‌متر ضخامت برسد تا گوگل نیز بتواند در لیست بزرگترین گوشی‌ها حضور داشته باشد.

پیکسل 6

پیکسل 6 پرو به تراشه اختصاصی، یعنی گوگل تنسور مجهز شده که به راحتی از پس سنگین‌ترین بازی‌های موجود نیز برمی‌آید. همچنین باتری 5003 هزار میلی‌آمپرساعتی و دوربین سه‌گانه با سنسور اصلی 50 مگاپیکسل نیز از دیگر مشخصات این مدل هستند.

مشخصات گوشی گوگل پیکسل 6 پرو:

  • ابعاد: 163.9 در 75.9 در 8.9 میلی‌متر
  • نمایشگر: 6.71 اینچی امولد
  • پردازنده: گوگل تنسور
  • دوربین اصلی: سه‌گانه با سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی
  • باتری: 5003 میلی‌آمپر ساعت

سامسونگ گلکسی A72

گلکسی A72 یکی از جدیدترین بالارده‌های سامسونگ است که در ماه مارس سال میلادی گذشته عرضه شده و از نظر قیمتی همرده گوشی‌هایی همچون گلکسی S20FE و گلکسی A52 5G قرار می‌گیرد. این مدل 165 میلی‌متر طول و 77.4 میلی‌متر عرض دارد و بزرگ ترین گوشی بالارده سامسونگ است. دلیل عمده ابعاد بزرگ این گوشی به صفحه سوپرامولد 6.7 اینچی آن باز می‌گردد که با مقداری حاشیه دور آن، ابعاد گوشی نسبت به مدل‌های همرده بزرگ‌تر شده است.بزرگ ترین گوشی

دوربین اصلی چهارگانه با لنز اصلی 64 مگاپیکسلی و یک دوربین تله‌فوتو 8 مگاپیکسلی، پردازنده اسنپدراگون 720G و باتری 5 هزار میلی‌آمپرساعتی از دیگر مشخصات این مدل هستند.

 مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی A72:

  • ابعاد: 165 در 77.4 در 8.4 میلی‌متر
  • نمایشگر: 6.7 اینچی سوپرامولد
  • پردازنده: اسنپدراگون 720G
  • دوربین اصلی: چهارگانه با سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی
  • باتری: 5000 میلی‌آمپر ساعت

شیائومی پوکو X3 و پوکو X3 پرو

پوکو X3 و پوکو X3 پرو، نماینده گوشی‌های گیمینگ شیائومی در میان مدل‌های میان‌رده هستند. هر دو مدل پوکو سری X از مشخصات سخت افزاری قدرتمند و قیمت بسیار مناسبی بهره می‌برند که در کنار ویژگی‌های خاص گیمینگ مانند رفرش‌ریت 120 هرتز، نرخ پاسخ‌دهی لمسی 240 هرتز و بلندگو‌های استریو، آن‌ها را به یک مدل محبوب برای نسل جوان تبدیل کرده است.

بزرگ ترین گوشی

تراشه اسنپدراگون 732G مغز فرماندهی میان‌رده پوکو X3 و تراشه اسنپدراگون 860 پردازنده اصلی پوکو X3 پرو هستند. با وجود رم 6 و پردازنده گرافیکی آدرنو 618 برای پوکو X3 و آدرنو 640 برای پوکو X3 پرو، هر دو مدل در اجرای بازی‌های سنگین توانمند هستند، می‌توانید بازی‌های روز دنیا را با گرافیک High بر روی پوکو X3 و با گرافیک Ultra بر روی پوکو X3 پرو اجرا کنید.

در عین حال هر دو گوشی از ابعاد بسیار بزرگ و یکسانی بهره می‌برند که آن‌ها را جزو گوشی‌های چغر و سنگین بازار می‌کنند. هر دو مدل 165 میلی‌متر طول، 76 میلی‌متر عرض، 9.4 میلی‌متر ضخامت و 215 گرم وزن دارند.

مشخصات گوشی شیائومی پوکو X3 و X3 پرو:

  • ابعاد: 165.3 در 76.8 در 10.1 میلی‌متر
  • نمایشگر: 6.6 اینچی LCD
  • پردازنده: اسنپدراگون 720G و اسنپدراگون 860
  • دوربین اصلی: چهارگانه با سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی و 48 مگاپیکسل برای پوکو X3 پرو
  • باتری: 5160 میلی‌آمپر ساعت

شیائومی می 10T لایت 5G

شیائومی تا کنون چند مدل میان‌رده 5G را روانه بازار کرده که می 10T لایت 5G یکی از آنهاست. این مدل شباهت زیادی به پوکو X3 دارد و ظاهر کلی و حتی ابعاد آن‌ها بسیار نزدیک به یکدیگر است. این گوشی 165.4 میلی‌متر طول، 76.8 میلی‌متر عرض، 9 میلی‌متر ضخامت و 214 گرم وزن دارد. جلو و پشت این گوشی با گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود بنابراین می 10T لایت 5G گوشی مقاومی است.

بزرگ ترین گوشی

این گوشی بزرگ نیز از نمایشگر 6.67 اینچی LCD بهره می‌برد و به دوربین چهارگانه با سنسور اصلی 64 مگاپیکسل مجهز شده است. از تفاوت‌های اصلی این مدل با پوکو X3 می‌توان به پردازنده اسنپدراگون 750G 5G و باتری 4820 میلی‌آمپری آن اشاره کرد.

مشخصات گوشی شیائومی می 10T لایت 5G:

  • ابعاد: 165 در 76 در 9 میلی‌متر
  • نمایشگر: 6.6 اینچی LCD
  • پردازنده: اسنپدراگون 750G 5G
  • دوربین اصلی: چهارگانه با سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی
  • باتری: 4820 میلی‌آمپر ساعت

9 در مورد “معرفی بزرگ‌ترین گوشی‌های بازار ایران”

    1. بزرگتره وارزوونتر.یچیزی که به‌درد هم‌بخوره‌دیگه‌نه‌ که‌ گوشی که نتونی باهاش‌هیچکاری بکنی.واسه یکی از دوستان گرفتیم اصلا بدرده‌شرایط امروز‌که‌نت چنین‌وضعیتی‌داره نمیخوره.واسه‌استفاده ازبرنامه‌ های داخلی فیلم‌دیدن خوبه.واسه افرادسن بالا یا بچه‌ها خوبه

    1. قیمتش مشکلی نداره این پول ماهست که بی ارزش هست والا اگه بخوایم معادلسازی کنیم یه گوشی مثلا نوت ۱۰سامسونگ برابری میکنه باقیمت یه ویفررنگارنگ.توکشورهای اروپایی با۲۰میلیون میتونی یه خونه ویلایی باتموم لوازم لوکس درجه یک و مجهزبه امکانات روزباسوناوجکوزی واستخروسالن ورزش وچندتا دستگاه بدنسازی ومیزبیلیارد و۶تااتاق خواب با دوتاماشین بخری یه شاسی بایه قایق تفریحی متوسط واسه تعطیلات ومسافرت رفتن ویه فراری بگیری واسه داخل شهری وکارای روزمره که تابه اینجا فوقش ۷میلیون بشه وبا۱۳میلیون بقیه هم میتونی یه شرکتی یاسپرده ای مطمئن واسه مخارج زندگی وتضمین اینده خودتو وزن و۵تابچه فراهم کنی وباخیال راحت واسوده وقتتو بذاری واسه خوشگذرونی ولذت بردن از زندگی درکناره خانواده وتربیت ویاددادن راه وروش زندگی به بچه ها باشی اما تو ایران ۵میلیاردهم داشته باشی تازه اول بدبختیه وخوشی وتربیت بچه که هیچ اسم وتاریخ تولدخودتوهم فراموش میکنی.بخدا جهنم همینجاست اخره بدبختیه یه گوشی۲۰۰گرمی چهل پنجاه میلیون بهترین ماشینهای لامبورگینی وفراری وبنز بهترین اپشن وتیونینگ وتجهیزات جانبی ۵میلیون نمیشه قیمتشون یه پراید مدل۸۰رو۲۰میلیون بایدبخری.چقدبدبختیم همه مردم دنیا ارزشونه پنج میلیون پس اندازکنن ما ازبچگی جون کندیم واسه تامین ایندمون الان چندرغاز داریم موندیم چه خاکی توسرمون بکنیم.خونه وماشین خوب بگیری دوره ازدواج وزن وبچه رو بایدخط بکشیم ازدواج بکنیم بایدباقیه عمرمون روجون بکنیم واسه سیرکردن شکم واخرش تویه خونه اجاره ای بمیریم اگه کرونا ولمون کنه البته

      14
      14
      1. دادا مصرفت چی بوده نه خدایی چی بوده . نویسنده مطلب این کاربر خوندی اگرفهمیدی . بگو ما یه 200 میلیون داریم بریم نصف اروپا رو بخریم و برگردیم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH