وقتی که خبری از راننده اسنپ نیست!

رونمایی از سرویس‌های اسنپ، تپ‌سی و در کل ظهور تاکسی آنلاین، شاید یکی از بهترین هدیه‌هایی بود که می‌شد به ایرانیان داد. اینکه بتوانید خیلی راحت از هر کجای شهر و هر ساعت از شبانه‌روز، یک خودرو در اختیار داشته باشید و با قیمت رقابتی به مقصد برسید، چیزی نیست که بابتش شکرگزار نباشیم.

اما بالاخره آن‌قدرها هم شرایط گل و بلبل نیست که در هر لحظه بخواهیم به‌به‌ و چه‌چه کنیم. این روزها به خاطر شرایط کرونایی، مردم بیش از هر زمان دیگری به استفاده از تاکسی‌های اینترنتی، خصوصا اسنپ روی آورده‌اند. تاکنون بیش از هر مورد دیگری، بحث قیمت‌های نسبتا بالای اسنپ و عدم استفاده از کولر در روزهای گرم تاسبتان توسط برخی رانندگان، نقل محافل بود و بسیاری از آن گلایه داشتند؛ اما امروز می‌خواهیم به نکته‌ای اشاره کنیم که شاید کمتر به آن پرداخته شده باشد! دقیقا زمانی که اسنپ می‌گیرید و خبری از راننده اسنپ نیست…! با آی‌تی‌رسان همراه باشید تا یک تجربه تلخ از استفاده از اسنپ را برای شما بازگو کنیم.

متاسفانه هیچ راننده‌ای درخواست شما را قبول نکرد!

نمی‌دانم برای شما هم پیش آمده یا نه، اما این روزها خیلی با این هشدار و ابراز تاسف اسنپ مواجه می‌شوم! زمانی که شما آماده رفتن از مبدا به مقصد هستید و کسی درخواست شما را قبول نمی‌کند. در ۴۸ ساعت گذشته، شخصا چندین و چندبار با چنین پیغام خطایی مواجه شده‌ام تا جایی که مثلا امروز صبح برای رفتن به سرکار، بیش از 80 دقیقه معطل ماندم و در آخر هم خبری از راننده نبود…!

تصورش را بکنید که برای دوری از ازدحام جمعیت و قرار نگرفتن در معرض ویروس کرونا، حاضر می‌شوید قیمت‌های بالای اسنپ را بپذیرید و با خودروهای این سرویس به محل کار بروید؛ اما ساعت‌ها منتظر می‌مانید و کسی درخواست شما را قبول نمی‌کند!

امروز از ساعت ۷ و ۵۰ دقیقه صبح تا ۹ و ۱۰ دقیقه مدام اسنپ عزیز در حال جستجوی راننده بود، اما کسی درخواست را قبول نمی‌کرد! این اتفاق دقیقا دو روز پیش با شرایط مشابه و تایم طولانی‌تر (از ۷:۵۰ تا ۹:۵۰) رخ داد اما به دلیل اختلالات شبکه، قطعی‌های اخیر برق و اینترنت و خلاصه هزار و یک بهانه دیگر به روی خودمان نیاوردیم؛ اما وقتی در 48 ساعت یک اتفاق مشابه، دوبار تکرار شود، دیگر نمی‌‌توان خیلی ساده از کنار ماجرا گذشت.

سوال‌های به‌ظاهر بی‌جواب

وقتی در این شرایط قرار می‌گیرید، چند سوال ساده به ذهن خطور می‌کند اما برخلاف همیشه این سوال‌ها بی‌پاسخ نیستند! بیایید تعدادی از مهم‌ترین سوالات را با هم مرور کنیم:

شاید هزینه پایین است و راننده‌ای درخواست را قبول نمی‌کند؟ گمان نمی‌کنم هزینه ۵۰ هزار تومانی برای مسافتی که در روزهای اخیر (به خاطر شرایط کرونایی و قرنطینه که اکثر ادارات تعطیل هستند)، نهایتا ۲۰-۲۵ دقیقه‌ای طی می‌شود، کم باشد! ضمن اینکه با همین هزینه، بارها این مسافت طی شده و مشکلی نبوده است. حتی از گزینه «عجله دارم» هم استفاده کردم و مبلغ را افزایش دادم اما بازهم خبری نشد!

آپدیت ۱۷ مرداد: بسیاری از عزیزان راننده در بخش کامنت‌ها نسبت به زمان اعلام شده برای رسیدن به مقصد اعتراض داشتند. در روزهای عادی طی کردن این فاصله بیش از ۷۰-۸۰ دقیقه طول خواهد کشید و این زمان برای قبل از عید و در زمستان به بیش از ۹۰ دقیقه می‌‌‌رسد. اما همان‌طور که در بالا هم مشخص کردیم، در زمان قرنطینه به دلیل تعطیلی ادارات، مسیر گفته شده ترافیک خاصی ندارد و نهایتا ۲۵ دقیقه‌ای طی می‌شود. اسکرین شات زیر از مسیریاب بلد، نشان می‌دهد که شما می‌توانید این مسیر را در روزهای قرنطینه و در حدود ساعت ۸ صبح به مدت ۲۴ دقیقه طی کنید. (اسکرین شات برای ۱۷ مرداد است اما از لحاظ شرایط با روزی که به آن اعتراض داشتیم، تفاوت چندانی ندارد). این موضوع به راحتی توسط هر شخصی قابل اندازه‌گیری خواهد بود.

شاید راننده‌ای در مبدا نیست؟ مبدا «دریاچه چیتگر» بود، جایی که از ساختمان‌های بلند و آسمان‌خراش‌هایش مشخص است که حداقل منطقه‌ای با تراکم جمعیت بسیار بالاست و اتفاقا همه هم در آن ساعت به سمت مرکز شهر می‌روند. تمام این‌ها به کنار، حداقل در خود نقشه اسنپ بیش از ۱۵ خودرو به عنوان راننده‌های منتظر به نمایش در می‌آمد! شاید هم نقشه و ماشین‌های روی آن فیک باشند؟ کسی چه می‌داند…!

شاید مقصد شرایط عجیب و غریبی دارد یا خیلی محبوب نیست؟ مقصد «میدان فاطمی» تهران بود! دقیقا وسط پایتخت و جایی که حتی شامل طرح ترافیک هم نمی‌شود. دیگر مقصدی از این محبوب‌تر و سر راست‌تر سراغ دارید؟

آپدیت ۱۷ مرداد: بسیاری از رانندگان عزیز نسبت به صحبت‌های ما در زمینه شرایط میدان فاطمی معترض بودند و می‌‌گفتند که میدان فاطمی (میدان جهاد) تهران شامل طرح ترافیک می‌شود! همان‌طور که در تصویر زیر می‌بینید، میدان فاطمی به هیچ‌وجه در طرح ترافیک نیست و فقط شامل طرح زوج و فرد می‌شود.

شاید اینترنت منطقه دچار مشکل شده و رانندگان به اینترنت دسترسی ندارند؟ وقتی شما با یک گوشی و سیم کارت معمولی از طریق دیتای سیم کارت در حال استفاده از اسنپ هستید و همزمان کارهای آنلاین خودتان را انجام می‌دهید و سری هم به اینستاگرام و ویدئوهای سنگینش می‌زنید، گمان نمی‌کنم اختلالی در شبکه و اینترنت منطقه وجود داشته باشد.

و…

پشتیبانی از همه جا بی‌خبر!

وقتی پاسخی منطقی برای سوال‌های پیش آمده پیدا نمی‌کنید، بهترین کار تماس با پشتیبانی و مطرح کردن موضوع است. بالاخره آن‌ها مسئول هستند و حتما چیزی می‌دانند که ما نمی‌دانیم؛ از طریق اپلیکیشن تصمیم گرفتیم برای نخستین بار در طول این سال‌ها، با پشتیبانی شرکتی به بزرگی اسنپ تماس بگیرم و پیگیر ماجرا شوم.

وقتی مشکل را با پشتیبانی در میان گذاشتم، با پاسخ عجیب‌تری رو‌به‌رو شدم. پشتیبانی عزیز با نهایت احترام گفت که خب متاسفانه راننده‌ای درخواست شما را قبول نکرده است!

ظاهرا تعداد درخواست‌های لغو شده کاربران در پنل ثبت می‌شود؛ امروز من ۴-۵ باری منتظر مانده و اسنپ در جستجوی راننده بوده و خودش به این نتیجه رسیده که راننده‌ای پیدا نشده و ۵-۶ باری هم خودم از سر ناچاری لغو کردم، چون بیش از یک ساعت گذشته بود و خبری از قبول شدن درخواست نبود…! شاید از نظر اسنپ این قضیه که حداقل نیم ساعت گذشته و کسی درخواستی قبول نکرده خیلی طبیعی است و شما نباید در دفعات بعد خودتان اپلیکیشن را ببندید، گوشی را ری‌استارت کنید یا کارهایی از این دست به گمان اینکه شاید اصلا گوشی به مشکل خورده باشد! با این حساب فکر می‌کنم حداقل دلیل انتخاب و روان‌شناسی رنگ لوگوی اسنپ مشخص شده باشد؛ به رنگ چمن و رنگ لوگو دقت کنید…!

از همه چیز جالب‌تر واکنش پشتیبانی بود که گفت: «خب راننده‌ای درخواست شما رو قبول نکرده!» بگذارید یک سوال بپرسیم: پس پشتیبانی اصلا این وسط چه نقشی دارد؟ اگر قرار باشد که پیگیری نکنند که خب خودمان خیلی راحت می‌توانیم سر خیابان یک خودرو دربست بگیریم و به مقصد برویم! دیگر این واضح است که راننده‌ای درخواست من را قبول نکرده اما راه حل چیست؟ آیا قرار است مانند این دو بار، هر روز هیچ اسنپی برای درخواست من نباشد و پس از مدت‌ها معطلی ناچار به استفاده از آژانس‌های سنتی و یا دربستی کنار خیابان باشم؟

تجربه شما؟

شاید با مشاهده این شرایط، وقت آن رسیده باشد از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنیم یا اصلا از خانه خارج شده و از کنار خیابان با یک مسافربر بر سر قیمت به توافق برسیم. با این کار ظاهرا خیلی زودتر راننده پیدا شده و کمتر معطل می‌مانیم؛ چه بسا حتی با قیمت پایین‌تر به مقصد برسیم. خود راننده نیز از اینکه پول نقد می‌گیرد و کمیسیونی به اسنپ نمی‌دهد، بسیار راضی‌تر خواهد بود. یعنی یک معامله برد-برد به نفع همه! دیگر لازم هم نیست که مزاحم اوقات شریف پشتیبانی شویم و وقت همچون طلای‌شان را بگیریم.

نظر شما در این باره چیست؟ آیا تاکنون شرایط مشابهی را تجربه کرده‌اید؟ یا اصلا مشکل خاص و عجیب و غریبی در اسنپ داشته‌اید که انگشت به دهان بمانید؟!

273 در مورد “وقتی که خبری از راننده اسنپ نیست!”

  1. yqwbyly973@gmail.com

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت مسافر محترم من به عنوان راننده اسنپ خدمت شما عرض کنم که دلیل اینکه راننده سرویس شما رو قبول نمیکنه علتش به دلیل ترافیک بالای مسیر شما به احتمال زیاد میتونه باشه چونکه هنگام قبول سرویس از منطقه شما راننده مسیر پر ترافیکی رو باید تحمل کنه چونکه ادمای زیادی مخصوصا خودروهای تک سرنشین زیاد رفت امد میکنه به همین دلیل راننده ترجیح میده مسیر بهتری انتخاب کنه اگه افراد از ماشین شخصی خود کمتر استفاده کنن راننده هم با جون دل شما رو به مقصد میرسونه پس گری کار اینجاست که ماشینای شخصی تک سرنشین کمتر استفاده بشه وشما هم راحتر به مقصد خود رسیده و راننده هم بی دغدغه تر شما رو به مقصد برسونه

    1
    12
  2. وقتی کرایه پایین است به این افزایش هزینه های ماشین و زندگی رانده دیوانه است قبول کنه الان دو هفته است قیمت سفرها در مشهد ۴۰درصد پایین آمده راننده قبول نمیکنه ۱۰ بار درخواست میاد قبول نمکنیم

  3. دوست عزیزی ک این مطلب بلندبالا رو در ذم راننده نوشتی اصن همچین چیزی امکان نداره تو از چیتگر تا فاطمی دو ساعت اونم با قیمت بقول خودت 50 بزنیو کسی قبول نکنه حاضرم باهات شرط ببندم ی چیزی نوشتی واس خودت فقط ضمنا راحب قیمت های اسنپ توی 90درصد تایم های روز قیمت ها مفبری خالصه و فقط ب سود جیب مسافر ک مسافرا رغبت کن و درخواست بدن و راننده ای ک قبول میکنه مطمئن باش از سر ناچاریه در حد ده درصد تایمای روزم قیمت ها معقول ک اونم نهایت یک سرویس بشه برد
    این. دوستای مسافریم ک دیواری کوتاه تر از راننده پیدا نکردن و میان اینجا و ب راننده توهین میکنن مطمئنا عالمو ادم زدن. تو سرشون پس منم جا داره بگم خاک بر سر عقده ای عوضیتون

    1. مجتبی مسکینی

      عزیز دلیلی نداره که بخوایم مطلبی رو به دروغ منتشر کنیم و اعتبار خودمون رو زیر سوال ببریم!
      همه چی مستند و با دلیل و سند و مدرک هست و به راحتی از طریق خود اسنپ میشه پیگیری کرد که در ساعت گفته شده چند درخواست ارسال شده و کسی قبول نکرده! اگه با ما همکاری کنن به راحتی میشه اسکرین گذاشت از این موضوع
      در ضمن اگه کامل خونده باشید مقاله تقریبا هیچ ارتباطی به راننده نداشت و در اعتراض نسبت به اسنپ نوشته شده و مخاطبش اسنپه!
      شاد باشید

      1
      1
  4. ناراحت شدم از خوندن کامنت ها. به جون هم افتادیم. چه وضع آشغا### . بخاطر یه عده، وضعمون شده این. ببین ایران به چه درجه ای رسیده. هم دلم برای شما کارمندا میسوزه که وضعیت حقوقتون مثل کارگرای چینی ساعتی ۱دلار درآمد شده. هم به حال رانندگانی که با خودروی پرخرج و بی کیفیت بایستی خرج زن پ بچه و دانشگاه رو بدن. قیمت گوشت و مرغ رو با قیمت چند ماه پیش ۵۰درصد افزایش داشته. برنج ۱۲۵ تومنی رفته سمت ۲۰۰. خدا ازشون نگذره، چپ و راست هم نداره، هردوشون رو لعنت کنه.

  5. دوست عزیز متاسفانه چون قلم دستته نباید مغرضانه اینطور ناگاهانه مطلب بنویسی که چند نفر هم مثل خودت بیان حمایت کنن .در مطلب شما چندین مورد اشتباه وجود داره اولا شما گفتی جهاد طرح ترافیک نیست بله طرح اصلی ترافیک نیست ولی طرح زوج و فرد و طرح الودگی هست و این خود بخود از اون ۱۵ ماشین نصفشون پلاکاشون نمیخونه .اسنپ هیچگونه طرح ترافیک و طرح زوج و فرد رایگان به راننده نمیده و راننده خودش باید بخره دوما شما یکساعت درخواست دادی ؟اسنپ براساس ترافیک به صورت خودکار قیمتاش بالا پایین میشه و قیمتش ثابت نیست پس خواه ناخواه قیمت درخواست شما با جلو رفتن ساعت کاهش یافته .بعدشم میدون جهاد و اطرافش مسافر برگشت تو اون مسیر نداره و واقعا با اون ترافیک مخصوصا ورودی جلال نمیصرفه با اون کرایه خودتو بزار جای راننده قبل از قضاوت سعی کن با کفش کسی راه بری .دوست من رانندگان ناوگان اسنپ که بنده هم افتخار همکاریشونو با مدرک کارشناسی ارشد دارم هیچگونه حمایت نمیشه شمایی که قلم به دست داری سعی کن ازشون حمایت کنی مثل بیمه .طرح ترافیک سالیانه با تخفیف .حمایت پلیس راهور که دایما جریمه میکنه وغیره اگر این مسایل حمایت بشه هر راننده ای نگاه به مسیر نمیکنه هر درخداستی و قبول میکنه .قلم به دست داری تخریب نکن سازندگی کن

    1
    2
    1. مجتبی مسکینی

      دوست عزیز برای روز عادی حرفتون صحیح هست اما اگه مقاله رو خونده باشید در شرایط قرنطینه و کرونا که اکثر ادارات تعطیل هستند اون مسیر نهایتا ۲۵ دقیقه‌ای طی میشه! با خودرو شخصی هر روز دارم با همین تایم طی می‌کنم مسیر رو! می‌تونید خودتون تست کنید، شرایط کاملا مشابه با پنجشنبه‌هاست و حتی خلوت‌تر هست. سر جلال کوچکترین ترافیکی نداره و فکر نکنم ۳۰ ثانیه هم کسی معطل بشه! اگه در همون لحظه درخواست پذیرفته می‌شد راننده تا قبل از ساعت ۸.۳۰ که طرح شروع میشه رسما حتی از طرح هم خارج شده بود و اصلا شامل حالش نمی‌شد. قیمت درخواست هم تغییر داشت اما کم‌تر نمی‌شد همون رنج ۵۰ تومان بود حالا ۳.۴ هزار تومان کمتر یا بیشتر این موضوع به راحتی از طریق اسنپ قابل پیگیری و مستنده!
      اگه مقاله رو هم کامل خونده باشید، اصلا مخاطبش راننده نیست و کاملا مشخصه که در اعتراض به اسنپ نوشته شده!! تخریبی هم صورت نگرفته اصلا! یه مشکلی که برای مسافر پیش اومده، نوشته شده تا به گوش اسنپ برسه و متوجه بشه و بتونه حلش کنه که دیگه از این اتفاقات پیش نیاد. متوجه نمیشم کجای این موضوع ناآگاهی، مغرضانه یا تخریب هست؟

      1
      1
  6. عباس منصوری

    سلام من یک راننده اسنپ هستم از خوزستان بیشتر راننده ها بخاطر گرمای هوا و استهلاک خودرو و موانع سرعت گیر و دوگانه سوز نبودن خودرو با مشکل رو به رو هستند من در زمستان بیشتر کار می کنم چون هوا خنک است و از کولر استفاده نمی شود و استهلاک ماشین کمتر و اشتیاق به کار در اسنپ زیاد است مسافران محترم اسنپ کمی هم به ما رانندگان اسنپ حق بدهند خستگی و نداشتن روحیه در شرایط تابستان گرم و سوزان خوزستان باعث نارضایتی شما مسافران محترم شده همه راننده ها دوست دارند به شما خدمت کنند اگر متوجه باشید در زمستان راننده ها زیاد و به موقع سفر قبول می کنند مطمئن باشید روز به روز اوضاع اسنپ بهتر می شود چون راننده های جدید به میدان میایند و اسنپ خدمات جدید به راننده ها خواهد داد

    3
    3
  7. سلام و احترام
    منم به عنوان یک راننده اسنپ اول به اون انسان نمای به قول خودش تحصیل کرده که اولا نداشتن مدرک علمی بالا عیب نیست نداشتن شعور و ادب عیبه هر انسانی با هر درجه تحصیل همین که برای نون حلال کار کنه قابل احترامه دوما این وسط واقعا هر دو طرف حق دارند خود من خیلی مورد پیش اومده یک قیمت پایین از ۷۵۰۰ تا ۱۳ هزار انتخاب کردم اما انقدر معطل تشریف فرمایی مسافر شدم از لحظه قبول تا پایان یک سفر ۴ کیلومتری ۲۰ دقیقه طول کشیده یا ساعت ۳ صبح از سمت شوش تا بلوار ارم مهرشهر کرایه زده ۸۵ هزار تومان یا ساعت ۱۷ از ولنجک تا اتابک ۴۹۰۰۰ هزار قبول کردم فقط ۱ ساعت و ربع تو امام علی جنوب تو ترافیک با کولر روشن و ۴ تا مسافر نشسته بودم این از بعضی قیمتها به ضرر ما اما بوده از بوستان ولایت تا بیمارستان میلاد ساعت ۸ صبح کلا ۱۰ کیلومتر زده ۴۵ هزار کل مسیر ۲۵ دقیقه هم نشد واقعا زیاد بودبرای این مسیر واقعا قیمتهای اسنپ کارشناسی شده نیست

    1
    8
  8. این وسط هم مسافر و هم راننده ست که بهش فشار میاد
    اسنپ عزیز حداقل شما یلطفی در حق هموطنات بکن و مقدار کمیسیونی که دریافت میکنی رو کمتر کن تا واسه کابر باصرفه باشه و مسافرارو رو جاده نذاره

  9. راننده های اسنپ روز به روز کمتر میشه بخاطر پایین بودن کرایه و موترد دیگر پس حرف مفت نزن چون دیکه کرایه ها بصرفه نیست و راننده کار نمیکنه

    1
    6
  10. امروز در مرداد ۴۰۰ به ازای هر کیلومتر ۲۰۰۰ تومان برای هر دو طرف منصفانه است ولی الان هر کیلومتر پیمایش ۱۰۰۰ تومان است یک اتومبیل به طور متوسط در هر ۱۰۰ کیلومتر در تهران ۱۵ لیتر بنزین مصرف میکند و هر ۵۰۰۰ کیلومتر حدود ۵۰۰ هزار تومان هزینه روغن و تعویض و فیلتر روغن و هوا است هر ۳۰ هزار تا تعویض لنت و شمع ۵۰۰ هزار هر ۶۰ هزار تا تعویض تسمه تایم و لاستیک ها ۵ میلیون تومان سالی یک بار بیمه ۲ میلیون تومان هزینه تعمیرات هم در سال حد اقل ۵ میلیون تومان است با پیمایش روزی ۲۰۰ کیلومتر منهای تعطیلات سالی ۶۰ هزار کیلومتر پیمایش ۶۰ میلیون تومان هزینه دارد و کل درآمد یک راننده اسنپ و تپسی به ازای هر کیلومتر ۲۰۰۰ تومان برای هر کدام از رانندگان محترم و شریف و زحمتکش بیشتر از ماهی ۵ میلیون تومان نمیشود با قیمت هایی که الان هست مسافرین محترم و شرکت اسنپ برنده و رانندگان همه بازنده هستند هر عزیزی که به این محاسبات شک دارد کافیست فقط یک هفته در اسنپ یا تپسی کار کند تا به صدقش واقف و آگاه شود بسیاری از مسافرین اسنپ و تپسی خودشان خودرو دارند ولی به صرفه تر است از خودروی شخصی شان استفاده نکنند حال این میان سوال مهم این است که مسافرین محترمی که سطح درآمدی کمتر از ۶ میلیون تومان در ماه دارند هم میتوانند از اسنپ و تپسی استفاده کنند یا خیر و اینکه در کشورهای دیگر هم اکثر مردم قدرت استفاده دائم از تاکسی های اینترنتی و غیر اینترنتی را ندارند و اصلا قرار نیست بجای پیاده و دوچرخه و اتوبوس و مترو همه با تاکسی های دربستی جابجا بشوند درود بر همه شما مسافرین و رانندگان

  11. اقای عباس زاده مسافر عزیز توهین نکن ، کم مسافر هم نداریم اصلا رعایت هیچی رو ندارن و عورد ناشتا میدن مثل اینکه رانندرو با کرایه ای که میدن خریدن

    1
    8
    1. خب درست ولی همین راننده هم تو گرما با این خرج ها مگه چه قدر در میاره؟ من پدر خودمو با ماشین رو در بیارم ۲۰۰ در میاد که ۴۰ تومان پول بنزین میشه ، ۵۰ تومن هم باید بزاری کنار ماشین به خرج افتاد پول دستت باشه میمونه روزی ۱۱۰ ، اگر هر روز برم کار کنم میشه ماهی ۳ میلیون، شما صبح تا نهایت ۲ ۳ میری من صبح تا شب، یکم وقت برای خودت و خانوادت میتونی بزاری ولی من برسم خونه افتادم، تازه گیر یه مسافر ناجور هم بیفتی هیچی دیگه اعصاب نمیزارن ، فکر نکن ما عشق و حال میکنیم و از رو شکم سیری این کار رو میکنیم

      1
      4
  12. با سلام.خدمت دوست عزیزی که مقاله را نوشتند.من یک فوق لیسانس و راننده اسنپ هستم و شغل دیگری ندارم.شما که می نویسید ۵۰ هزار تومان.۷۰۰۰ تومان را اسنپ به عنوان کمیسیون برمیدارد.من این دو روزه ۴ میلیون خرج ماشین کردم‌.از ۵۰ تومن می مونه ۴۳.هزینه بنزین و استهلاک و حساب کنی ۲۰ هم نمی مونه.قیمت روغن ۱۹۰ هزار تومنی شده ۳۰۰ هزار تومان.مثلا فکر می‌کنی خیلی کرایه بالا میدی؟حاضری برای درمان کرونا ۹ میلیون پول آمپول بدی اما برای سلامتت ۵۰ تومن زیاده؟؟؟!!!

    1. سلام ، حرف شما کاملا سعی و درسته در مورد درامده در خواست کنندگان‌ ولی میگه راننده میبایست از جیب خودش جبران مازاد در خواست کننده بدهد اقا مشکینی باید شخصی که امکانات رفاهی بیشتری میخواهد باید بیشتر هزینه کنید ماننده مسافرت با قطار و رفاه بیشتر با هواپیما

    2. دکتر میلاد

      خوب مسافری که ۴میلیون حقوقش هست دیگه نباید هر روز اسنپ سوار بشه!مثل اینکه طرف با ۴میلیون درامد بره زعفرانیه بگه اقا من که نمیتونم با ۴تومن حقوق مثلا ۱۰تومن اجاره بدم از من ۱میلیون بگیرید! باید بره پایینتر و حتی حاشیه شهر بشینه،اینکه بگیم چون حقوق کارمندا پایینه پس باید کرایه حمل و نقل هم پایین باشه گزافه گوییه چرا که کسی به راننده تاکسی نمیگه خوب تو کرایه کم گرفتی بذار منم بهت قطعه ارزونتر بدم یا همون قطعه فروش کسی بهش نمیگه ارزون فروختی من ازت اجاره نمیگیرم،در نهایت هرکسی تا یه جایی براش میصرفه وقتی نصرفید مغازه دار تعطیل میکنه،تاکسی قبول درخواست نمیکنه و…

  13. کاش این اسنپ جمع بشه تا دوباره شما بمونید کنار خیابون منتظر ماشین ، که دوباره تاکسی ها ده برابر قیمت باهاتون حساب کنند و اونوقت قدر اسنپ رو بدونید از در خونه تو ته کوچه بن بست سوار میشید کلی هم دستور میدید دقیقا تا جلوی پلاک مورد نظر هم تشریف میبرید ، تازه بماند که کلی راننده باید منتظر تشریف فرمایی بعضی از مسافر های تازه به دوران رسیده باشند . مرسی آه

    1
    22
  14. اقای عباس زاده مسافر عزیز توهین نکن ، کم مسافر هم نداریم اصلا رعایت هیچی رو ندارن در واقع اون بی شعوری که نسبت به رانندها دادی خودتی

  15. جناب Maemo ادب و شعور به کارمندی و سواد نیست . مشخصه که شما از این دو نعمت محرومید . شما حق ندارید به یک زحمتکش هر چند بی سواد توهین کنید. ضمنا از کجا میدانی راننده اسنپ مدرکش چی هست و چکاره هست. مثالش خودم، فوق لیسانس از دانشگاه دولتی با معدل الف دارم . کارمند هم هستم ولی به دلیل شرایط بسیار بد اقتصادی گاهی تو اسنپ کار میکنم . و کمک خرجی در میارم .

    19
  16. راننده های تو اصفهان یه مسیر 20تا 25 دقیقه‌ای رو نهایتا تو بهترین حالت 20 تومن میزنه. راننده احمق با سر وکله قبول میکنه. یه زمانی قیمت اجناس تو اصفهان با تهران خیلی تفاوت داشت ولی الان آنچنان تفاوت فاحشی نداره. البته اشتباه نشه درصد کمسیون وعوارض شهرداری که اسنپ از راننده کم میکنه خیلی زیاده. تو کشورهای دیگه کمسیون ومالیات رانندگان اینترنتی 2درصد کم میشه. ولی اینجا 16ونیم درصد. یعنی بیش از8برابر. اگه همون 2درصد کم میشد برای راننده هم بصرفه بودودر صدم ثانیه درخواست رو قبول می‌کرد…..

    10
  17. دوستان چرا افتادین به جون هم دیگه هیچ کدوم از ما مقصر نیستیم ، از یک طرف اوضاع بد اقتصادی از طرف دیگر خود اسنپ باید این مشکل رو برطرف بکنه، بنزین هر ۳ ماه یک بار میده اونم چه بنزینی، اصلا جوابگو نیست ، کمسیون بالا،بیمه که نمی کنه، هیچ خدماتی ارائه نمی کنه بد بخت راننده چکار کنه آخه ، شمع پراید ۲۰ هزار تومانی شده ۱۸۰ هزار تومان، کرایه افزایش پیدا نکرده، دوستان شما به جای این حرفها از اسنپ درخواست کنید این مشکلات رو برطرف کنه،حتی اسنپ راضی نیست ۱ درصد از کمسیونش کم بشه

    10
  18. آقای memo
    خیلی بی ادب هستی خدا شناخت شما رو که بهتون شاخ نداد
    عالم آدم تر میزنن به اون سر در دانشگاهی که به شما مدرک داده
    تازه به دوران رسیده

  19. اون آقایی که ادعا می‌کنه میگه من با سواد هستم و راننده های اسنپ کارگر هستن باید بهش بگم از کم شعوری خودت هست
    میگی من ارشد دارم معلوم نیست کدوم دانشگاه با چه شرایطی درس خواندی که آنقدر بی ادب و تا فهمی
    خیلی از راننده های اسنپ رتبه های برتر کنکور و درس‌خواندن دانشگاه های دولتی هستن شما برو به فکر فرهنگ خودت باش

    1
    13
  20. توباسواد کارمند فرهیخته .انشاالله روزی بشه توهم به این درداسنپ دچار بشی اونوقت میبینم کی سرچهاراه باید حاجی فیروز بشه.افراد کارمند بی لیاقتی مثل شما حال این مملکتو به این روز نشوندن .اقای مثلا تحصیل کرده کارررررمند بامدرررررک

    16
  21. آقایون معترض دوست نداری اسنپ سوار بشی لطف کن بروید تاکسی خطی سوار شوید تا بهتون نشون بدهند کرایه دادند چی هست تازه ایشون ده دقیقه منتظر شما نمی ماند.مسافر رفتی در خونه با زیر شلواری بعد ده دقیقه میگه الان میام

    17
  22. دیدگاه بعضی متون هست آلیسا درصد کرایه تو جیب اسنپ می‌ره .دوما بنزین کجا بود هر چی تو صدا و سیما میگویند شما باور می کنید.اگر درآمد اسنپ خوب هست شما تشریف بیار کار کن مگه دیوانه ای میری شغلی که درآمدش از اسنپ پایین تر کار میکنی

    12
  23. با سلام من خودم راننده اسنپ هستم شما یک طرف قضیه انکار کردید دولت فکر مسافر نیست بنزین راننده مشکل داره و قطعات و هزینه ماشین بسیار بالاست.خدایی نکرده یک تصادف کنی میلیونها باید هزینه کنی و از طرفی کرونا هم هست دولت فکر راننده اسنپ نیست.اما الان خیلی ها مثل من دیگه کار نمی کنند با این هزینه ها بری کارگری کنی بهتر اسنپ

    16
  24. حتما کرایه اینقدر کم بوده که راننده هایی که اون اطراف هستن حاضربه پذیرش اون مبلغ نیستن.چون ۲۰درصد کمسیون هم پرداخت میکنن.شما خودتون حساب کنید ببنید چیزی واسه راننده نمیمونه.بهتره که در این اوقات دو مقصد بزنید یا اینکه توقف بزنید کرایه بیشتر شه معمولا راننده ها قبول میکنن

    12
  25. کرایه بالا اسنپ!؟ میدونی روغن ماشین 40 درصد گرون شده؟ میدونی میخوای بری تعمیرگاه بری وارد بشی بیای بیرون کمتر از 600 700 خرجش نمیشه؟ اونم توی شهرستان کوچیک اونم برای خرابی کوچیک و تعمیرش وای به حالت اگر قطعه بخوای عوض کنی ، وای به حالت اگر ماشین بنزینی هم باشه، بعد میگی کرایه زیاده؟ کرایه نصف آژانس هم نیست آقا چیش بالا هست. یه روز لطف کن زنگ بزن آژانس ببین چه قدر میگیرن ازت، 5000 تومن میصرفه ماشین تو روشن کنی؟ تازه 4 نفر هم سوار میشن کولر هم میخوان، جک نگید لطفا ، مگه دیوانه هست آدم سفر قبول کنه با این قیمتا، یا ماشین نداری از خرجاش خبر نداری یا فکر میکنی راننده های تاکسی اینترنتی باید مجانی سوارت کنند، ما هم زندگی داریم خرج داریم قسط داریم توی این گرونی هستیم ولی مفت نمیتونیم سوار کنیم ، فقط زن و بچه شما انسان هستند؟ ماها زن و بچه نداریم؟ خودت بگو برای مشهد از پل فجر تا حرم میزنه 11 هزار تومن! مسیری که حدودا 5 کیلومتر راه هست و 4 تا چراغ قرمز داره، 4 نفر سوار میشن (تازه بعضی مواقع میری میبینی 5 6 نفرن فکر میکنند کامیون درخواست دادن) یعنی نفری 2750 که طرف بخواد همینطوری کنار خیابون ماشین بگیره کمتر از 5 هزار نمیبرند نفری، بعد کرایه زیاده؟

    4
    65
  26. دوباره برگردیم به آزانس ها
    برگردیم به عقب .
    به نظرم آژانس ها مطمئن تر از اسنپ و … هستند .
    مجوز و … و یک نفر هم جوابگو دارند .

    29
    6
  27. جماعت ******* که هیچکی به هیچکی رحم نخواهد کرد پیش بینی میشد و بدتر نیز می شود غیر از اینکه مردم یاد بگیرند جلوی گرانی متحد باشند اونوقت میبینید چطوری ********* میوفتن

    5
    8
  28. به نظر من ما ملتی شدیم که دوست داریم کار خودمون انجام بشه و گ … بقیه هرکسی به فکر خودشه یکی میگه من جنسمو بفروشم مشتری از کجا می خواد پول بیاره به من مربوط نیست اون یکی تعمیر کار میگه من انقدر دستمزد میگیرم بقیش به من مربوط نیست اون یکی کارمنده نشسته پشت میز پولش و سر ماه میگیره به فکر بقیه نیست که کار داره یا نه درآمد داره یا نه .راننده هم همین طور خلاصه هرکسی هر جور که دوست داره و عشقش میکشه رفتار میکنه تا زمانی که این طوری هست روزگار همینه و هست ….
    بعضی از راننده ها هم راحت پسند شدن مسیر هایی که مسافر کم داره نمیرن یا کمی راهش خراب یا شلوغ دوست نداره و غیره..

    8
    10
  29. احد علی حسن

    سلام . بنده خودم راننده اسنپ هستم . مشکل خود اسنپ هست نه راننده مشکل داره نه مسافر.
    زمانی که قیمت ها ثابت نیست . مثال: مسیری به طول بیست کیلومتر زمانی که کرایه امروزش میشه 20 هزار تومان برای پی باید مسیر طولانی ترش بشه 15 هزار تومان یا فرداش همین مسیر 20 هزارتومانی بشه 12 هزار تومان.
    بنده به عنوان راننده اسنپ وقتی می میبینم هزینه سوخت و استهلاک و وقتی که گذاشتم در طول یک روز در نمی آید بعضی روزها حتی حاضر نیستم مسافر کشی کنم میرم خونم میشینم. پس شما مسافرهای عزیز بجای شکایت از راننده از خود شرکت شاکی باشید که تو این وضعیت اقتصادی و گرانی فقط به فکر منفعت خودش بوده و کرایه مسیری که از تهران به کرج امروز میزنه 120 هزارتومان و فرداش میزنه 50 هزارتومان توقع نداشته باشید که راننده قبول کنه. قیمت ثابت باعث میشه که همیشه هم راننده رازی باشه هم مسافر.

    3
    48
    1. شما با یک حساب و کتاب ساده متوجه میشید که درآمد اسنپ از بودجه کشور کمتر نیست!
      طبق آمار چند ماه قبل خودشون از مرز 300 هزار راننده گذشتن
      حالا در پایین ترین حد محاسبه رو انجام میدیم
      با کمترین ها!
      حساب کنید از این 300 هزار نفر فقط50 هزار نفر در یک روز صبح ساعت 6 همزمان مسافر میزنن و کمترین میزان سود اسنپ رو هم حساب میکنیم مثلا میگیرم 500 تومان خوب برای یک سفر در مدت کمتر از 30 دقیقه چقدر میشه؟
      25,000,000 تومان
      حالا همین مقدار رو ببینید در 15 ساعت چقدر میشه (فرض میکنیم در 24 ساعت این طور نیست و ساعت رو کمتر میگیریم)
      22,500,000,000 تومان !!!
      مگه هزینه سرور ها و کل برنامه نویس ها و تکنیسین ها و برق و آب و گاز و سود یک نرم افزار با کل اجاره بها چقدر میشه؟؟؟
      فقط در یک روز عزیزان دل بند 🙂
      انصاف هم خوبه
      این تازه کمترین میزان رو حساب کردم حالا ببیند چقدر درآمد خالصش زیاده
      دیگه برای اسنپ دل نسوزنید

      5
      19
    2. دکتر میلاد

      درسته که درامد اسنپ از طریق کمیسیون سفرهاس اما برای اسنپ تفاوتی نداره یک راننده یک سفر ۵۰۰۰۰تومنی رو انجام بده یا ۵راننده هر کدام یک سرویس ۱۰۰۰۰تومانی! بنابر این اسنپ با افزایش تعداد راننده ها سرویسهای بیشتر با قیمت پایینتر رو ارائه میده که خودش متضرر نمیشه اما برای راننده صرفه نداره!

  30. سلام من راننده اسنپ هستم. مشکل چیز دیگه ای هست.
    مشکلات اسنپ:!
    زمانیکه راننده کم باشه و مسافر زیاد و یا مواقع تعطیلات و یا از این دست قیمت رو افزایش میده (مسافر ضرر میکنه) اما اسنپ یک فکری هم کرده بعد از گذر از این دوره که ممکنه چند روز یا طی چند ساعت خاص باشه باز برای تشویق مسافرین از استفاده از اسنپ میاد و قیمت رو اینقدر کاهش میده که باعث میشه راننده ها مسافر قبول نکنن.
    زمانیکه راننده زیاد باشه و مسافر کم قیمت رو کاهش میده ( ما هم ضرر میکنیم با این استهلاک و هزینه های زندگی)

    مشکلات مالی جامعه رو هم فراموش نکنید
    من خودم یک روز ماشینم دچار مشکل شد مجبور شدم با همین (تاکسی های زرد) برم. قیمتی که اسنپ میگرفت 19.500 از بنده 29.000 گرفتن. بله این تاکسی های خطی قیمتشون پایین تر هست ولی وقتی دربست میگیرید متفاوته.
    با قیمت های زیاد از سوخت تا ترمز و روغن و لاستیک و خرابی های وایر و شمع و هزار مشکل دیگه مثل خرابی جاده ها که باعث مشکلات زیادی برای ماشین ها میشن و مسافرین بی اطلاع هستند که مثلا یک جفت کمک فنر تعویضش چقدر هزینه داره و توقعات برخی مسافرین (که سالم هم هستند اما مثلا زورشون میاد 5 تا 10 متر پیاده روی کنن و بیان مثلا سرکوچه و تاکسی مجبوره بره دور بزنه داخل یک کوچه بن بست بشه و باز از دوباره مسیر رو برگرده به جاده اصلی) شما خودتون هم به عنوان مسافر خیلی پرتوقع تشریف دارید. ما هم برای زندگی حساب و کتابی داریم برخی از راننده ها کلا گذران زندگیشون از همین راه هست یک طرفه به مکتب نرید. ببینید همه در فشار هستند اون راننده هم مثل شما قسط و قرض داره! خیلی هاشون از مجبوری میان با اسنپ کار میکنن.

    متاسفانه اسنپ سوء استفاده از مسافر و راننده زیاد میکنه
    از راننده ها خیلی کمیسیون میگیرن مثلا مسیری که برای مسافر 30 تومن تموم میشه همشو به ما نمیدن بلکه حدود 25 به ما میرسه
    و برای بازار گرمی هم به شما یکسری تخفیفات میدن ولی بعدا از تلافی میکنن (بالا اشاره کنن)

    صحبت زیاده اما وقت نیست…

    5
    72
  31. به این فکر کردید که چرا تمام کسب و کار هایی که قراره به کمک مردم بیان و تو جریان تحققشون یجورایی انحصاری میشن بعد از چند وقت بلای جان مردم میشن نمونه هاشو میخواید باشه چندتاشو که خاطرم هست میگم : طرح بازارهای میوه و تره بار شهرداری که با هدف کوتاه کردن دست واسطه ها بود به طوری که اوایل تفاوت قیمت ها کاملا با بازار مشخص بود ، اما الان مغازه دارها اکثرا قیمتاشون منصفانه تر هستش یا تو بخش بظاهر خصوصی ، همین دیجیکالا که اوایل بسیار خوب بود اما از وقتی که حوس سلطه بر خرده فروشی ها رو عملی کرد دیگه کمتر کسی هست که متوجه تفاوت این دیجیکالا با گذشته نشده باشه ، خلاصه کلام اینکه انحصار تو هر کار و زمینه ای باعث فساد و پس رفت میشه بیخود نیست که تمام شرکت های موفق دنیا همیشه یک رقیب در کمین شونه ، البته تو ایران متاسفانه رقبای بزرگ همیشه با هم گاوبندی میکنن مثل ایران خودرو و سایپا ، ایرانسل و همراه اول و …

    6
    20
  32. fiبهترین کار اینه که از سروسهای مختلف استفاده کنیم هر بار از یکیشون یبار اسنپ یه بار تپسی یه بار آژانس محلی یه بار دربستی تاکسی یه بار کارپینو این باعث میشه کار بینشون پخش بشه و ترس از دادن مشتری از این سرویس به سرویس دیگه باعث بشه زود قبول کنن من اگر یکبار اسنپ درخواستم قبول نشه میرم سراغ تپسی بعدش کارپینو و …

    32
    11
  33. باورکنین یه مقدار پیاده روی کنیم وتاکسی بگیریم بهتره بعدش راننده های اسنپ وقتی مسافر کمترداشته باشن متوجه میشن زیاده خواه نباشن

    54
    7
  34. اسنپیا دیگه خیلی تنبلو سودجو شدن اسنپ باید یه فکر جدی براشون بکنه و اقدامات تنبیهی در نظر بگیره اینا تا زور بالاسرشون نباشه همینن

    86
    5
  35. ایمان عزیزی

    پیاده روی‌کنید، دوچرخه سواری کنید، این کارا رو‌میکنید که تهران هواش اینجوریه، عجله دارید شب زودتر بخوابید صبح زودتر پا بشید یه مسافتی پیاده برید، الکی هم بهونه نیارید کرونا هست، تو‌محیط باز انتقال کرونا بسیار کم هست و اکثر ابتلا در محیط های سر بسته بوده. پس تنبلی نکنید . با شما هستم دوست عزیز

    6
    57
  36. حبیب رهنما

    سلام
    طبق معمول //هر کسی از ظن خود به مسئله نگاه کرده!
    مناز رانندگان اسنپ هستم
    بنده بعد از به هدر رفتن یکمیلیونو هشتصد هزار تومن ناقابل قید کولر را زدم .جرا نداره اولا خوب دقت کنید گاز کولر یکی از مخرب ترین گازها نه فقط برای طبیعت بلکه بطور مستقیم بر روی انسان و بشکل بدتری بر روی نسل های بعدی . چرا کسی توجه نمیکنه که تولید کننده از بکار بردن اسم و مشخصات فنی سازنده این گاز طفره رفته و با ذکر نام 134 a از دادن اطلاعات بیشتر طفره رفته و با این خیانت اشکار با قربانی کردن تمام کسانی که در تماس مستقیم با این گاز هستند به کسب منافع فکر میکنه.اخه چرا دقت نمیکنید که وقتی گاز در کولر زده میشه نهایتا دوسال بعد گاز باید مجددا زده بشه چون مولکول های گاز فوق بقدری کوچک هستند که از فضای بین مولوکولی خارج و کجا میرن ؟ اگر ده درصد این گاز هم وارد بدن بشن سر از مغز استخوان در میارن.
    دوست عزیز معترض به کولر .در اوج گرما اقدام به سفر بی مورد نکن .در ضمن در این ائوضعیت فلاکت بار کشور وقت سانتی مانتال بازی نیست .
    حال وقت آن نیست که دور کلاه خود یراق بچینیم//
    حال وقت آن است که کلاه خود را محکم بگیریم باد نبرد
    راجب بقیه موارد هم همین طور به نوک دماغ نگاه کردید و تا بخال به جوانب دیگه توجه نمیکنید.

    11
    52
    1. مهرداد علیخانی

      گاز کولر در مدار خودش وکیوم و مبحوسه و اگر مدار کولر خودرو سالم باشد هیچ وقت نیاز به اضافه کردن گاز نیست عزیزان ، از صحبت راجبه چیزی که در موردش اطلاعات نداریم دست برداریم و بزاریم جایی برای یاد گرفتن مسائل واقعی در ذهن ما بمونه
      یخچال خونه هم از یک مدل گاز خنک کننده استفاده میکنه چقدر بابت مولکولهای فراری از مدار گاز به یخچال اضافه کردید آقا حبیب؟

      4
      10
  37. بنده حدود دو سال تقریبا هر دو روز یکبار با اسنپ رفت و آمد میکردم ولی اونقدر کیفیت خدماتش افت کرده که بیش از یک سال میشه عطای اسنپ و تپسی رو به لقایش بخشیدم و با آژانس تردد میکنم و هزینه ش هم تفاوت آنچنانی با اسنپ نداره.

    44
    6
  38. خوش بختانه افراد زیادی در اسنپ کار میکنند، اگر درخواست قبول نمیکنید، هستند کسانی که با منت قبول کنند!
    شاید کمی بیل برنید سر عقل بیاید…

    45
    12
  39. نویسنده گرامی سوال دارم … مطمئنم زیاد تاکسی اینترنتی گرفتی ولی آیا تا بحال شده به راننده مبلغ واقعی سفرتون و بدین ؟ یا انعام مناسب … مشکل کرایه ها به کنار اما مشکل اصلی توقع بیجایی هست که از راننده دارین درحالی که حدود و مسئولیت راننده چیز دیگری هست …
    کرایه از محل معبر اصلی درب شرقی در دریاچه خلیج فارس چیتگر تا درب اصلی وزارت کشور چنده ؟ از درب غربی تا فاطمی اول فلسطین شمالی چند ؟ با یک مسافر چنده ؟ با 4 یا 5 تا مسافر با چمدون چطور ؟ اگه مسافر بگه از حکیم و همت دوست ندارم از جاده قدیم برو !!؟یا من مبدا و اینجا زدم اونجا اشتباه زده …. تفاوت هزینه اینها برای راننده 5 ال 25 هزار تومنه تا حالا شده مابه تفاوت هزینه هایی و که گردن راانده به خاطر شما می افته رو باهاش حساب کنید ؟

    8
    86
  40. من امروز از ترمینال اومدم بیرون در حالی که نشون میداد کلی اسنپ دورم هست نزدیک نیم ساعت منتظر بودم و راننده ای قبول نکرد- آخرش فهمیدم تمامی خطی هایی که اونجا هستن خودشون اسنپ هستن و نقششون هست که مجبور بشم با افزایش قیمت مجبور به استفاده از خطی با قیمت انچنانی بشم- آخر سر هم یکیشون اومد عملا گفت اسنپ اینه کسی نمیبره منم جلو چشمشون یه تاکسی زرد گرفتم و داغشو به دلشون گذاشتم…
    اسنپ داره تبدیل به یه فاجعه میشه متاسفانه- از موارد بد اخلاقی…تا رانندگان بی ادب و متوقع و …

    64
    11
  41. یه نفریییی

    مشکل 90% از راننده هاست. خیلی پرتوقع و لوس و مفت خور شدن… بنده ساکن شهری هستم که کرایه ها پایینتر از تهرانه، واس مسیری که تاکسی 2هزارتومن میبره (یک میدون فقط) اسنپ میگیره 4500 ولی مشکل اینجاست که همین قیمتم نمیبرن و انقدررررر منتظر میذارن که “عجله دارم” رو بزنی و قیمت بره بالای 6 تومن تا بلکهههه بردارن …

    === اسنپ بی اسنپ
    === #تحریم_اسنپ مفت خور

    114
    25
    1. از طرز بیان شما (خیلی پرتوقع و لوس و مفت خور شدن) میتوان فهمید که منطق و ادب در نظر دادن ندارید خدا به داد خانواده، دوستان و همکاران شما برسد
      شما هنوز فرق اسنپ و تاکسی رو نمی دونید ماشین بیاد درب منزل تا این که شما برید ایستگاه تاکسی یه قیمت باید پرداخت کنید عجبا
      شما اگر کالا رو درب منزل بهتون تحویل بدن با اینکه برید مغازه بخرید قیمتش یکی هست

      2
      45
    2. شرکت اسنپ کرایه‌ها رو طبق مسیر یکسان کنه بهتره چه معنی داره که کرایه‌ها شناور باشه؟ چه ربطی داره که کرایه اسنپ با تقاضای مسافر ارتباط داشته باشه؟ بله کرایه میتونه با ترافیک و بعد زمان و هوای برفی و بارانی ارنباط داشته باشه ولی کرایه ماشین چه ربطی به تقاضا و عرضه داره. شرکت اسنپ چون انحصاری هست داره هر کاری دلش میخواد می‌کنه. با پول همین راننده‌های بدبخت و مسافران به درآمدهای میلیاردی رسیده باید رویه قیمت‌گذاری در اسنپ تغییر پیدا کنه طوری که هم مسافر راضی باشه و هم راننده

      3
      14
    3. اونی که مفت خوره مفت یکی دیگست نه راننده اسنپ اگه همه چیز درست بود نه مسافر شاکی میشود نه راننده ضعف در اقتصاد بهتر به جای بی احترامی خواهان اعدالت باشید نه اینکه گناه گردن هم بی اندازیم

      14
  42. والا محله ما تا گزینه عجله دارم رو نزنی به هیچ وجه کسی قبول نمیکنه! دیگه یه سوراخیه که همه یاد گرفتن

    41
    27
  43. دوستی که مقاله رو نوشتی , خدمتتون بگم من خودم راننده اسنپ هستم . کرایه ها کم هستند نسبت به اوضاع اقتصادی در حال حاضر دوست عزیز . نیم ساعت را ه و بری توی گرما و سرما , یک شانه تخم مرغ 20 عددی 40 هزار تومنه الان پوله الان این ؟ . کسی با این وضع گرانی هزینه خرج اصطحلاک ماشین و موتور هم داریم , مبلغ کم کرایه را قبول نمیکنیم و نمیریم . اسنپ باید در کرایه ها تجدید نظر کند وگرنه وضع از این بدتر هم خواهد شد . مدتهاس داریم میگیم . اگر اسنپ درست شد سفارش میبریم . درست نشد همین اش و همین کاسه خواهد بود ?

    54
    218
    1. یه نفریییی

      جناب مفت خور. گرونی فقط واس جنابعالی نیست واس همه هست. مگه پول علف خرسه ؟؟؟؟ از درخت که نمیکنیم اسکناس رو مام کار میکنیم همین پولی که جنابعالی ناز میکنی باهاش همون مسیر رو میشه 5 بار رفت.
      بهتر نزنید اصلا دگ برندارید بنده هرروز صبح با اسنپ میرم سرکار ولی یه هفتس دگ با اسنپ نمیرم و با تاکسی میرم خیلیم راضیم پول بیشتری هم جیبم میمونه. مسیری که 2هزارتومن بیشتر نیست رو 4500 میدادم به اسنپ ناز هم میکنید :/// وسلام

      236
      47
      1. علیرضا عباس زاده

        دوست عزیز با اسم کاوک
        واقعن تسهیلات نداده بهتون؟ پول بنزین رو که میریزه واستون کلی آپشن میده که ۱۰ تا سفر برو پول بیشتر بگیر مفت مفت جایزه میده الان که پرداخت سریع و لحظه ای گزاشته میری تو طرح بیشتر میده بهت و… چقدر پر توقعین اخه
        تا دیروز سر چهارراه داد میزدین ونک ۲ نفر ونک ۲ نفر الان راحت تو ماشین نشستی قیمت ها رو میبینی اعتراض هم میکنی؟ انشاالله اسنپ زودتر نابود بشه برگردیم به قبل ببینیم کی بیشتر ضرر میکنه مسافر یا راننده های بی شعور

        248
        22
      2. یه نفری چرا خودتو به نفهمی میزنی؟ شماکه میگی 2 تومنی میری که 4500 به اسنپ ندی واقعا فرق بین دربست و تاکسیو نمیفهمی؟

        8
        112
      3. ادب مرد به از دولت اوست

        سطح مالی شما مثل بسیاری از مردم پایین اومده قبلا میتونستید اسنپ سوارشید الان نمیتونید این که ناراحتی نداره
        خدارو شکر که از شرایط جدید هم راضی هستید

        1
        62
      4. دمت گرم. گذاشتی راگو..ش
        دیر که میان، تازگی هم که سفر رو قبول نمیکنن، میگن کولر خرابه و بعد منت میکشن که ترو خدا امتیاز بالا بهم بده ها! کلی 500تومن 1000تومن تو روز میخورن و الکی میگن 500دی نداریم هزاری نداریم. جمع این زرنگ بازیشونم تو روز 100هزار تومن میشه حداقل! میشه ماهی 3میلیون فقط خورد ندارم.
        جمع کنین بابا!!!
        من با آژانس اینور اونور برم بهتره تا با این سرگردنه ای ها جایی برم

        105
        13
      5. دیر که میان، تازگی هم که سفر رو قبول نمیکنن، میگن کولر خرابه و بعد منت میکشن که ترو خدا امتیاز بالا بهم بده ها! کلی ۵۰۰تومن ۱۰۰۰تومن تو روز میخورن و الکی میگن ۵۰۰دی نداریم هزاری نداریم. جمع این زرنگ بازیشونم تو روز ۱۰۰هزار تومن میشه حداقل! میشه ماهی ۳میلیون فقط خورد ندارم.
        جمع کنین بابا!!!
        من با آژانس اینور اونور برم بهتره تا با این سرگردنه ای ها جایی برم

        83
        9
      6. از ادمین سایت واقعا نا امید شدم که اجازه میده این کامنتا که اکثرا سرشار از توهین هست انتشار پیدا کنه

        من راننده اسنپم خودم…والا هزینه های ماشین خیلی بالاس یه تعمیر موتور پراید شده ۱۰ ملیون تعمیر پرایدی که با ۲ تومن جمع میشد…قطعات مصرفی ماشین مثل روغن لنت باطری لاستیک و… سر به فلک کشیده…منم اومدم کار کنم ؛نیوندم که تازه یه چیزیم بزارم روش خرج ماشینم کنم…اقا نمیصرفه روزی هر چقدرم بزنی چند برابرشو چند وقت دیکه باس خرج ماشین کنی…من چه گناهی کردم…اگه براتون کرایه ها زیاده راضی به ضرر کردن راننده اسنپم نشید دیگه

        3
        78
      7. مفتخور تو هستی که کرایه کورسی تاکسی رو با کرایه دربستی اسنپ یکی می‌دونی تاکسی کنار تو 2نفر دیگه هم سوار می‌کنه اینو بفهم

        3
        65
      8. عزیز با اسم نفریییی : شما با همون تصمیم خودت با وسایل نقلیه عمومی برو بهترین کاره تصمیم خوبی گرفتی . و از اسنپ استفاده نکن . که علف خرست نره توی جیب اسنپ ? اگر از اسنپ استفاده نکردی مردی . اگر زیر حرفت زدی پس بدون که اره

        3
        41
      9. دکتر میلاد

        دوس عزیز که میگی کرایه تاکسی دو هزار تومنه دو قدم راه اسنپ ۴۵۰۰میگیره اولا خدمتت عرض کنم اگر مسیر کوتاهه پیاده برو هم خرجت کمتر میشه هم یک ماشین رو اشغال نمیکنی و فرصت برای استفاده کسی که عجله داره پیش میاد،دوما تاکسی در خونه سوارت نمیکنه مقصد پیادت کنه باید پیاده بری منتظر بشی پر بشه تو مسیر یه جا پیادت کنه!سوما تاکسی با چهار نفر میره که اگر کسی بین راه پیاده و سوار نشه حداقل کرایه دریافتی با ۲تومن شما براش میشه ۸تومن که این ۸تومن کمیسیون نداره و اکثر راننده ها صرف نظر از پیمایش هم سوخت ماهانه کافی دارن هم بیمه و هم بهشون سهمیه لوازم یدکی و این چیزا داده میشه!پس در اصل شما داری نصف کرایه تاکسی رو میدی و در خونه سوار میشی و از راننده میخوای کولرم بزنه برات چیزی که در تاکسی خطی هیچ وقت وجود نداشته! کمی منطقی به قضیه نگاه کنیم!

        1
        47
    2. مجتبی مسکینی

      مشکل اصلی اینجاست که شما فکر می‌کنید پولتون رو از اسنپ می‌گیرید در حالیکه پول شما رو یه هم‌نوع خودتون یعنی مسافر میده
      بنابراین اگه شونه تخم مرغ برای شما قیمتش اونه برای مسافر هم همونه
      قطعا با افزایش قیمت، تعداد مسافرها خیلی کمتر میشه و دیگه مدام مسافر به پست‌تون نمیخوره
      در نظر بگیرید الان هر سفر میانگین ۴۰ ۵۰ هزار تومن شده، یک کارمند با میانگین حقوق ۴ میلیون تومان اگه قرار باشه هر روز با اسنپ بره و بیاد عملا کار نکنه به‌صرفه‌تره
      چه برسه به اینکه قیمت‌ها از این هم بیشتر بشه

      116
      46
      1. جالبه که پول تخم مرغ و و میدین . تشکر هم میکنین ولی کرایه رو زورتون میاد …. تخم مرخ از 400 تومن رسید به 2000 تومن ولی کرایه اسنپ تغییر نکرد به این عنوان که تسهیلات داده میشه … نه عزیزم راننده های اسنپ حتی پول خرید تخم مرغ و هم کم میارن بوی کباب شنیدی خبر نداری خر داغ میکنن

        21
        145
      2. دوست عزیز شما برای رفتن به سرکار با اسنپ باید هزینه آن رو هم قبول کنید و اگر برای شما گران است مثل بقیه مردم از حمل و نقل عمومی استفاده نمایید
        الان شما میتونید به بقال محل بگید چون حقوق من 4 تومنه مرغ یا موادی که میفروشی ارزون تر بده

        9
        121
        1. مجتبی مسکینی

          عزیز اگه مقاله رو خونده باشین واقعا مشکل پیش اومده خیلی اعتراضی در مورد قیمت سفرها نبود! مسلما مسافر قیمت رو پذیرفته که با اسنپ میره
          بحث سر قبول نکردن درخواست توسط راننده‌ها با توجه به شرایط موجود بود و صرفا یک تجربه شخصی نوشته شد خداروشکر فیدبک خوبی هم داشته و انشاالله اسنپ ببینه و مشکلات مسافر و راننده رو رفع کنه که هر دو طرف رضایت بیشتری داشته باشن
          در رابطه با مثالی که زدین حرفتون کاملا درسته اما خب بقال محل هم نمیتونه بگه مغازه گرون شده و… پس تخم مرغ رو گرون‌تر میفروشم! قیمت یه چیز مشخص هست که حالا فاکتورهاش معلومه و باید به شکلی باشه که مسافر و راننده هر دو راضی باشن غیر از این باشه همه به مشکل میخورن
          الان به خاطر شرایط اقتصادی پیش اومده مسافر حق داره، چون حقوقش افزایشی نداشته اما کرایه اسنپ بیشتر شده و راننده هم حق داره چون خرج و مخارج ماشین بالا رفته و قیمت ها به اون نسبت زیاد نشده
          خب شما باید در نظر بگیرید که حقوق بگیر اسنپ نیستید و پول سفر رو مسافر میده، اگه قیمت ها دو برابر چیزی باشه که الان هست قطعا تعداد مسافرین چندین برابر کمتر میشه و دیگه مدام مسافری نمیاد که اصلا راننده بخواد سفر رو قبول کنه و بالعکس!

          10
          14
        2. وقتی اسنپ یه قیمتی تعین میکنه که به صرفه نیست با این تورم گرانی قطعات ماشین باید کرایه مفت قبول بکنی به نظرت ! بعدش به حال اسنپ فرقی نداره درصد خودشو میگیره اون راننده هسن که سر ما میخواد روغن ماشینشو عوض کنه باید کله درامدشو بده هیچی واسش نمونه تازه روغن یکی از قطعات مصرفی هست یه زره تحقیق کن بعد مقاله بنویس مشتی

          2
          1
        3. مجتبی مسکینی

          عزیز مقاله در رابطه با بررسی کامل سرویس اسنپ یا حمایت از مسافرین و یا رانندگان نیست که نیازی به تحقیق همه جانبه داشته باشه!! صرفا یک تجربه شخصی از شرایط پیش اومده برای مسافری هست که ناراضیه و در این زمینه تمام تحقیقات انجام شده! اصلا مخاطب مقاله هم رانندگان نیستن و حداقل اگه کامل خونده باشید، مشخصه که برای اسنپ نوشته شده!

      3. آقای مسکینی هرچی تو مملکت گرون شده واه همه گرون شده ولی چندتا سوال دارم ازتون
        شما هر روز طرح ترافیک 70 هزار تومنی میخری؟
        شما هر ماه روغنی که 120 تومن بود شده 250 عوض میکنی؟
        شماچند وقتیه بار لاستیک عوض میکنی؟
        اصلا خبری از قیمت لوازم یدکی ماشین داری که ظرف یکسال 3 برابر شده؟
        شما آخرین بار کی ماشینتو تعمیر اساسی کردی؟
        ازدستمزد مکانیک و صافکار و نقاش خبر داری؟
        شما افت ماشینو بخاطر کارکردشو حساب میکنی؟
        شما میدونی ما بیمه نیستیم ماهی 1 میلیون فقط پول بیممونه؟
        و هزارتا چیز دیگه که فط واسه راننده هاس و کسی که سرمایشو انداخته زیر پاش و داره تیکه تیکه ازش میکنه خرج خونشو حور کنه

        4
        72
      4. داداش ..ما هم پول مکانیک رو به هم نوع خودمون میدیم.پول قعطات رو به قطعه فروشی که هم نوع خودمون هست میدیم…حالا مشکل از منه که همه چی گرون شده؟

        4
        10
      5. دکتر میلاد

        شما هر ساعتی از شبانه روز و هر منطقه‌ای خواستید بگید من براتون قیمت درخواست های سفری که برای راننده ارسال میشه رو بفرستم ببینم بازم میگید میانگین سفرها ۴۰-۵۰تومنه؟!یا سرویسهای خیلی دور رو منظورتونه یا سرویسهایی که در اوج ترافیک از شرق به غرب یا بلعکس انجام میدید!

        1
        17
      6. سلام دوست عزیز
        به خدا کرایه اسنپ در شهرستان خیلی پایینه
        من خودم هر روز با اسنپ میرم .کرایه که میزنه 4500تومن هست و من همیشه بیشنر به راننده میدم چون خداییش اون کرایه کمه
        اما تو تهران کرایه بالاست

        1
        8
    3. جناب مگه حقوق من تحصیل کرده با مدرک ارشد امسال چند درصد افزایش داشته؟ اونوقت راننده اسنپ با سواد سیکل کرایه اش دو برابر شده و این قدر پر رو و بی ادبه.

      216
      13
      1. ادبیات صحبت شما اصلا در حد مدرکی که میفرمایید نیست جناب. شما به چه حقی به طیف بزرگی مثل رانندگان توهین میکنید؟
        بنده هم با مدرک ارشد نرم افزار درحال حاضر به دلایلی شخصی مجبور به فعالیت به عنوان راننده هستم.
        در جواب شخصی که بد صحبت کرده جوری بدتر جواب میدید که ثابت کنید از اون … ؟
        متاسفم برای فرهنگی که با تحصیلات به دست نیومده

        5
        191
      2. سلام،اول به اون دوستی که تا میخواد دوکلمه حرف بزنه سه بار مدرکش ومیاره وسط،بنده خدا خیلی از این راننده ها سوادشون بیشتر از شماست هر چند سواد شعور و معرفت نمیاره که با لحن توهین بخوای باکسی صحبت کنی مگه شما راننده رو خریدی ،خوب میگه من واسم نمیصرفه به دخلم نمیخوره راست میگه اسنپ تغییرش بده،اگه واسه شما نصرفید تاکسی تلفنی محل یا به قول دوستمون آزاد بگیرید که پورسانت هم ندید.این دیگه منم منم ندارم.

        71
      3. اسنپی کم سواد

        شما چند بار سواد به ظاهر بالای خودتو میگی و از بی سوادی راننده گان اسنپ میگی .
        اولا خیلیا هستن که سواد و فرهنگ بالایی دارن که از سر بیکاری و اجبار زندگی راننده اسنپ شدن
        دوما سواد به مدرک گرفتن نیست و به فرهنگه که تو ندارب

        1
        66
      4. اسنپی کم سواد

        شما چند بار سواد به ظاهر بالای خودتو میگی و از بی سوادی راننده گان اسنپ میگی .
        اولا خیلیا هستن که سواد و فرهنگ بالایی دارن که از سر بیکاری و اجبار زندگی راننده اسنپ شدن
        دوما سواد به مدرک گرفتن نیست و به فرهنگه که تو نداری

        40
      5. تو با این همه سواد اینجوری صحبت میکنی؟
        تریبیت خانوادگیته با توهین صحبت کنی؟
        محض اطلاعتون خیلی از راننده ها سطح سواد و شعورشون از شما بیشتره
        شعور که به مدرک نیست
        انقدر بی سوادی که فکر میکنی از همه بیشتر حالیته

        1
        55
      6. به کجا چنین شتابان

        با سلام خدمت همه عزیزانی که این تیکت رو میخونن و سلام خدمت شما دوست عزیزی که انقدر با سواد و درجات عالی دارین تویه اون خراب شده به توی نفهم یاد ندادن که شعور داشته باشی که خیلی از تو بی سواد تر هاهم هستن که شعورش از تو و امثال تو که ادعای تحصیل ارشد و سواد رو دارین بیشتره اونی که میناله از رو دلخوشی نیست حتما گرفتاره که میناله اما توی بیشعور نفهم میایی توهین میکنی اول یاد بگیر شعور داشته باش دوم احترام بزار بعد بیا اظهارنظر بفرما متاسفم برای اون معلم و بیشتر برا اون خراب شده ای که به توی نفهم کار داده کاش اون دو کلاس درسو نخونده بودی ببینم میخاستی چه غلطی بکنی اون وقت خود سرکار باید سر چهارراه یه رایت و لنگ دست میگرفتی از قدیم گفتن بار خر اسلحه هم باشه بازم گرگ میخوردش از همگی وقعا عذرخواهی میکنم لحنم درست نیست اما اگر صحبت های ایشان رو بخونین متوجه میشین بازم معذرت خواهی میکنم روزگار به کام

        2
        59
      7. شما که اینقدر به رانندگان اسنپ توهین میکنی معلومه کاملا بی سوادی حداقل نهضت سواد اموزی میرفتی ابتدایی را تموم کنی

        51
      8. مدرکتون بله ک ارشده ولی سوادتون درحدسیکل هم نیست! چون اگه بود چندبارتکرارنمی کردین! من الان بیش از ده نفر رو می شناسم ک بامدرک ارشد تواسنپ مشغولدفعالیتن!!پس اینقد مدرک مدرک نکن

        48
      9. خیلی متأسف شدم از اینکه میبینم شعور وادب و تربیت خانوادگی وسطح سواد و تحصیلات شما حتی در حد خلافکارها اوباشان هم نیست.

        33
      10. بابا کارمند جون ، خفه‌مون کردی . فکر کردی آسمون دهن وا کرده فقط تو یکی رفتی ارشد گرفتی . منم حقوق‌بگیرم و مدرک تحصیلیم ارشد هستش و عصرها و شب‌ها ۴ ساعت با اسنپ کار میکنم که البته مثل من خیلی‌ها الان در اسنپ هستن . یادبگیر تا زمانی که در مورد موضوعی اطلاع نداری حرف نزن‌. وقتی ارشد میدن به ملت و پایان‌نامه رو میبرن انقلاب مینویسن این میشه دیگه . بجای اینکه بلد باشی در هر موضوعی تحقیق کنی فقط حرف و ادعای خالی میکنی . بجای این همه اصرار بر موضوعی که ازش بیخبری دعوت میکنم از تو و دیگران که اگر واقعا میبینید اسنپ و سایر تاکسی‌های اینترنت خوب نیستن ازش استفاده نکنید . اینطوری اتفاقا تکلیف روشن میشه که این نوع سرویس‌ها بمونند یا برن . دیگه چرا هی حرافی میکنی و چونه میزنی ….

        41
      11. شما انقدر شعور نداری که فقط فکر می‌کنی تو لیسانس یا فوق لیسانس داری که مطمئن هستم نداری
        تو همین راننده ها افراد تحصیلکرده ای هستن که تو خواب مدارکشون رو هم نمی‌بینی
        اگه هم کارمند هستی شک نکن به واسطه روابط هست نه ضوابط وگرنه تو هم الان به شغل شریف مسافرکشی مشغول بود
        پس لطفاً به دیگران بی احترامی نکن

        38
      12. بیشتر راننده ها مدرک بالایی دارن ولی چون دوست ندارن غلام حلقه بگوش و تو سری خور کسی نباشن قید کار اداری که بیشتر مفتخوریه و بیشترشون مثل انگل فقط مصرف کننده هستن رو میزنن و با ماشین کار میکنن که کسی نگه بالا چشمت ابرو هستش.شما هم که میگید گرونه با خط واحد و مترو و همون خط ۱۱ برو تا پولهات تموم نشه یهویی

        35
      13. دکتر میلاد

        آقای باشعور! بنده دکتر دامپزشک هستم و صبح و عصر موقع رفتن و برگشتن تو مسیرم مسافر هم جابجا میکنم،فکر نمیکنم مدرک اونقدر مهم باشه که بخواید اینجوری باهاش فخر بفروشید یه نگاه به آمار فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بندازید ببینید دیگه چهل سال پیش نیس که یک نفر از صد نفر بره دانشگاه!اونقدر لیسانس و فوق لیسانس بیکار داریم که تو همین تاکسیها دارند کار میکنند از سر اجبار! باید از نزدیک مشکلات رانندگان رو لمس کنید تا متوجه تفاوت ها بشید! اینکه شمای کارمند تو محل کارتون امکانات آرامشتون از سرمایش و گرمایش تا حداقلها مثل آب و چایتون به راهه تعطیلی و مرخصی با حقوق دارید بیمه و مزایا و…دارید اما یک راننده چی داره؟!برای نوشیدن یک لیوان آب باید هزینه آبمعدنی رو بپردازه یا حداقل مسافتی رو طی کنه تا به یک پارک یا مسجد برسه یه لیوان آب بخوره یا سرویس بهداشتی استفاده کنه!قیمت قطعات مصرفی خودرو در طی سال چندین بار رشد قیمت داره اما خیلی وقتها کرایه ها با طول سفر همخوانی ندارد!اما چیزی که باعث میشه بنده که حداقل از لحاظ مدرک تحصیلی یک مقطع از شما بالاتر هستم جواب پیامتونو بدم اینکه زحمات و مشکلات راننده رو نادیده گرفته و با نگاه بالا به پایین راننده رو کارگر و سیکل مینامید گرچه مطمئن اگر پیامتون منتشر میشد قطعا کلمات بدتری هم استفاده میکردید! یک مورد از مشکلات راننده ها عدم توازن بنزین تخصصی با مصرف ماشینشون هست برای مثال خودرویی که در هر صد کیلومتر ده لیتر و بعضا با ترافیک و کولر بیش از ده لیتر مصرف داره براش هفت لیتر بنزین میریزن و مثلا بنده طی ماه کمتر از ۲۰۰کیلومتر پیمایش با اسنپ دارم و هیچ هزینه ای بابت بنزین برای من واریز نمیشه!درکل اینکه اگر میخوایم از خدمات بهتری استفاده کنیم باید هزینه اش رو بپردازیم وسلام

        41
      14. Maemo آقای مثلاً تحصیل کرده و ارشد چرا به راننده های اسنپ که قشر زحمت کشی هستن توهین میکنی؟ من خودم ارشد دارم از دانشگاه دولتی ولی دارم اسنپ کار میکنم چون شغل دیگه ای نتونستم پیدا کنم، افتخار هم می کنم چون پولی که در میارم حلاله و زحمت می کشم.

        32
      15. تربیت نداری . خیلی از اسنپی ها لیسانس و فوق لیسانس دارن . از وضع خوب اقتصاد به اینجا رسیدن. . ضمنا. سالها تو این مملکت همه با اتوبوس و تاکسی میرفتن . ولی اسنپ با داغون کردن قیمتها . توقع بعضیا رو بالا برد . هر وقت یکماه اسنپ کار کردی و با مشکلاتش آشنا شدی . بیا قضاوت کن

        26
      16. گل پسر maemo : ادم بیسوادی که مدرک داری ادعات میشه . اگر عقلت در حد تحصیلاتت بود میدونستی خیلیا الان تحصیلات بالا دارن ولی بخاطر شرایط زندگی سخت , مجبور شدن توی اسنپ هم کار کنن چه ماشین چه موتور ( فک کردی همه کسانی که در اسنپ هستن مثل توعه در و دهاتی هستن و رفتن توی اسنپ ؟ ) نه گل پسر . در ضمن هر مدرک تحصیلی که داری و هستی بفهم که برای خودت هستی هرچی هستی .تو اگه کارگر شهرداری باشی و یا ریس جمهور باشی برای خودتی . دیگه به ادم هیا جامعه توهین نکن پسر جون . اگر حقوقت کم یا زیاده و نون خور دولتی یا مدیر شرکتی , برو اعتراض کن به همونا . قرار نیست از جیب منه راننده اسنپ بزنی و کم کنی که حقوقت جبران شه .

        20
      17. من تاحالا آدمی به بیشعوری شما ندیدم شما نمونه عالیی برای مثال شعور ربطی به مدرک نداره هستین اینارو گفتم که بدونی بیشتر راننده های اسنپ لیسانسه های بیکار اند که خیییلی شعور و تحصیلشون از تو بیشتره

        20
      18. صرفا به مدرک تحصلیت فخر فروشی نکن همه ی ما اعضای یک جامعه ایم و کارمون بهم گیره و شما حق توهین به هیچ قشری رو نداری هر کسی شغلش سختی خودشو داره بجای قضاوت نادرستت دوست عزیز ، برای چند لحظم خودتو بزار جای طرف تا درکش کنی . من خودمم دانشگاه میرم و اسنپ کار میکنم و حرفتون توهین ره همس ، شمایی که سواد داری همچین طرز صحبتی خیلی افت داره براتون متاسفم

      19. با سلام به شما آقای محترم بنده مدرک دکتری دارم و بنا به دلایلی اسنپ کار میکنم ولی ادب و شعور داشتن بالاتر از هر مدرکی هست
        و در جواب کامنت شما
        اگر قیمت سفر برای راننده به صرفه باشد سریع سفر را قبول می‌کند
        و مزایای کارمندی شما در مقایسه با راننده اسنپ
        ۱.افزایش حقوق شما حداقل بین ۲۰ تا ۲۵ درصد بوده
        ۲.شما بن یا تخفیف خرید کالا میگیرید
        ۳.بیمه درمانی و بازنشستگی دارید.
        ۴.جایگاه اجتماعی و امنیت شغلی و ارتقا شغلی
        ۵.وام کم بهره تشویق شغلی
        ۶.پاداش پایان خدمت
        ولی راننده اسنپ این مزایا را ندارد
        تنها قیمت سفر و سهمیه بنزین هست که برخی اوقات میدن
        و از معایب اسنپ می‌توان به
        ۱.نبودن قیمت مناسب و کم نوسان اسنپ( رانندگان هم حاضرند قیمت ها معقول و متناسب با سفر باشه و نوسان کم داشته باشد نه یک مسیر در زمان تعطیل ۱۰ هزارتومان و در زمان شلوغی ۲۵ هزار تومان باشد)
        ۲.مسافر بی ادب و منطق ( تعداد بالای ۳ مسافر داشتن بار زیاد صحبت کردن مداوم با تلفن عدم پرداخت مبلغ سفر کثیف کردن ماشین زدن مبدا و مقصد اشتباه دیر آمدن در مسیر مبدا در کوچه بن بست و باریک و ….)
        ۳.گرفتن دیسک کمر و درد زانو به دلیل رانندگی
        ۴.نداشتن بیمه درمانی و بازنشستگی
        ۵.نداشتن امنیت شغلی
        ۶.قضاوت کردن تقریبا یک طرفه اسنپ به نفع مسافر
        ۷.نداشتن یا سخت بودن تعمیر اساسی یا بهبود مدل ماشین (وسیله کار) برای کارکرد بهتر

        اگر راننده اسنپ با این شرایط خوب بود خودتون هم حتما می اومدید و راننده می‌شدید

        20
      20. آقای به اصطلاح با سواد که معلوم نیست از کدوم بقالی مدرک گرفتی سواد به مدرک نیست به شعور آدم هست که خدا رو شکر تو از آن بو یی نبردی .خواستم بگم شما دیدم شعور شما رو نداری کلمه ای بهتر پیدا نکردم جناب اکابر رفته ?

      21. دوست عزیز تحصیل کرده،خیلی از جوونای تحصیل کرده ما،صدقه سری اوضاع مملکت یا همین کرونا که خیلی از کارها رو تعطیل کرده،الان مجبورن با ماشین زیر پاشون تو این تاکسی های اینترنتی کار کنن،پس اونقدر مدرک مدرک نکن،به مدرک نیست،به شعور و معرفت آدماس،که متاسفانه تو وجود شـــمــا نــــیـــــســــت…متاسفانه الان این اوضاع بد مملکت بخاطر وجود افرادی مثل شماست که فقط از زندگی،میزان تحصیلات و درس خوندن رو درک کردین و از ادب،انسانیت،معرفت و احترام بویی نبردین…کاش تو هم مثل منی که تو این کرونا به تعدیل نیرو خوردم،مواجه بشی،و مجبور بشی این راهی که من و امثال من مجبورن برن رو بری،تا متوجه بشی حرفات چقدر زشته…واقعا واسه تویی که خودتو تحصیل کرده میدونی،مــتـــاســـفــــم…

      22. من متاسفم برات و اون دانشگاهی که مدرک گرفتی ابرو هرچی تحصیل کرده رو بردی بعشدم یذره تحقیق کنی میفهمی اکثر راننده های اسنپ کارشناسی به بالا هستن و نبود کار مناسب رشته روی اوردن به این کار امثال شما ک با پارتی رفتین به قول خودتون شدین کارمند باید خجالت بکشین متاسفم برای این کشور که ادم هایی همچون شما براشون خدمت میکنن

      23. من یه خانم تحصیل کرده ی راننده ی اسنپم.دوستانم که خانوم هم هستن،تحصیل کرده،باکلاس وپرتلاشن.لطفا طرز فکرتون ولحنتونو اصلاح کنید.خداروشکر کا تاحالا مسافری مثل شما نداشتم.ازینکه بادرآمدبالا کارمیکنم،خوشحالم

      24. تو که هیچی نمیدونی نباید نظر بدی اقای باسواد ایا شما تو شرکت هزینه استهلاک ماشین میدی یا نشستی پشت میز زیر باد کور فقط حقوق میگیری یه راننده اسنپ باید 15 درصد بده به اسنپ بده هزینه سوخت هزینه استهلاک ماشین که قطعات مصرفی چند برابر شده چیزی میمونه برای راننده تو اگه سواد داشدی تحقیق میکردی اقای رده بالا که این درامد اسنپ تمامش تو جیب راننده نمیره باسواد

    4. هر کاری یه حساب کتابی داره کسی تضمین نداده با اسنپ زندگی شما تو این وضعیت تامین بشه من هیچوقت برای یه مسیر 100 هزار تومان پرداخت نمیکنم که شما خوشحال باشی مگه دیگران که کار و شغلشون چیز دیگه است دارن به اندازه زحمتشون حقوق میگیرن همه چیز نسبیه الان طرف 5 تومن حقوق میگیره اجاره خونش حد اقل 4 تومنه میتونه به صاحبخونه بگه من حقوقم کمه شما کرایه رو کم کن ؟ هیچکس دخل و خرجش با هم جور نیست

      41
      24
      1. دکتر میلاد

        بله درسته شما وقتی ۴میلیون دریافتی دارید نمیتونید از اسنپ استفاده کنید و میرید سراغ گزینه های ارزان‌تر! اما نمیشه توقع داشت وقتی برای راننده هم کرایه پایین نمیصرفه ،سفر رو قبول کنه اینجوریه که شما برات نمیصرفه مثلا با اتوبوس و مترو جابجا میشی راننده هم براش نمیصرفه یا منتظر میمونه سرویس بهتر بگیره یا کارشو عوض میکنه!همونطور که خیلیا نمیتونن تو مناطق بالاتر خونه بخرن یا اجاره کنند و میان مناطق پایینتر!

        2
        21
  44. رضا محمدی نژاد

    باز خوبه که شما میخواستی بری سرکار
    من بلیط هواپیما داشتم نیم ساعت معطل شدم اسنپ نیومد
    اخرش به آژانس محل زنگ زدم و دیگ هیچ وقت از اسنپ استفاده نکردم
    معلوم نبود اگه آژانس نبود چی میشد! از پرواز جا میموندم کی جواب میداد؟

    117
    52
    1. دوست عزیز اگر ماشین گیر نیومد و عجله داشتید در نرم افزار توقف بزنید چون قیمت بالا میره راننده حتما قبول میکنه

      10
      121
  45. متاسفانه اسنپ نسبت به قبل خیلی افزایش قیمت داشته و ناگزیر افراد به استفاده از حمل و نقل عمومی روی میاورند.

    145
    41
    1. من راننده اسنپ هستم عزیزم . کرایه هم با این وضع اقتصادی کم هست ( خرج محارج وسیله نقلیه مون گرما سرما اعصاب و استرس تصادف ) یه شونه تخم مرغ 20تایی دشه 40 هزار تومن . بله ما سفارش نمیبریم . تا زمانی که درست نکنه قیمت هاشو اسنپ همینه . ما همه داریم توی مملکت زندگی میکنیم . میخواید کرایه کم بدید . ولی فکر نمیکید ما هم خرج داریم ما هم باید نون زن بچمون در بیاریم مثل شما . شما کرایه کم بدی کم از جیبت بره بله ولی برات مهم نیست اون دو زار پول ارزش داره برای کار ما یا نه . فقط میخوای برسی به مقصدت . ولی اگر شغل در امد خودت کم بهت پول میدادن ببینم صدات در میومد یا نه که دخل خرجت به هم نخوره . تا اسنپ قیمت هارو درست نکنه سفارش نمیبریم . با اوتوبوس و تاکسی برید ?

      85
      406
      1. شما بعنوان راننده دلیل اینکارتون رو نوشتین .دیگه نمیخواد دستور بفرمایید که بقیه با چی برن و بیان.

        272
        58
      2. حاجی فیروز اگه اسنپ نبود تو انقدر بی سوادی که سر جهارراه باید قر میدادی مردم دو زار بهت ترحم کنن. تو با یه مدرک سیکل درآمدت دوبرابر شده الآن وقیح شدی، ولی من کارمند چند درصد حقوقم رفته بالا مگه که تو طماع چشمت دنبال اونه؟ اصلا یه آدم سطح پایین مثل راننده اسنپ مگه باید حقوقش در حد یه کارمند باشه؟ نهایت کارگری تو

        481
        36
        1. والا خدا
          یه با یه پراید مدل ۸۵ توقع درآمد کارمند که هیچ
          دکتر و مهندس و جراح قلب رو دارن

          همین الانشم زیادی گرون شده

          42
          17
        2. لطفا خفه شو . تو مثلا سواد داری که حتی بلد نیستی درست صحبت کنی . امثال تو هستند که حال و روز مملکت این شده

          14
          42
        3. دوست عزیز شما که آدم با فرهنگ و شعوری هستی چرا اینطوری بحث میکنیم

          اسنپ نه برای راننده و نه برای مسافر مقرون به صرفه هست.

          7
          25
        4. واقعا که یک کارمند نفهم هستی توکه یک ماشین نداری تا سر کارت بری بهشت زهرا بخوابی بهتره نفهم خیال می‌کنی اینایی که اسنپ کار میکنم نوکر ننت هستن بدبخت اکثرا جوان‌های لیسانس فوق لیسانس هستن که امثال شما حقشون راخوردی وجای اونا شدی کارمند حیف اسم کارمند حاجی فیروز هم ایل وتبارت هستن که فرهنگ حاجی فیروز هم نداری (بنده یک بازنشسته با ۱۱میلیون حقوق اسنپ کار میکنم )

          9
          54
        5. خدایا چرا بعضی ها فکر می کنن از دیگران خونشون قرمز تره نونی که کارگر سر چهارراه در میاره حلال ولی معلوم نیست تو چجوری کار می کنی ونون حلال برا زن بچت میبری

          4
          36
        6. اولین نشونه سواد و تخصص سطح شعور اون فرد بخاطر داشتن این موارد هست ، که متاسفانه شما نداری با این طرز حرف زدن

          2
          26
        7. نمک به حروم ،تو جای ما رو گرفتی با رانت و پارتی حقوق بیت المال رو زیر کولر گازی میخوری از سر کارت با اینترنت دولت نظرت رو می فرستی ،اون عمو فیروز همون قِر رو بلده تو چی بلدی که جای دیگران رو گرفتی

          3
          36
        8. واقعا برات متاسفام که با این قشر زحمت کش و بی ادعا اینجوری حرف میزنی هیچ برای گفتن ندارم باسواد…

          2
          5
        9. واقعا متاسفم واست ..بیچاره خود تو هنم کارگر شخص دیگه هستی امیدوارم خدا عقل نداشتت رو تطهیر کنه

          1
          6
        10. اول از این تو بیسوادی که رفتی حمالی با حقوقه کم تو که ادات میشه برو یجا کار کن درامدت بیشتر از اسنپ باشه اقای باسواد

          3
          3
        11. آرش آقازاده

          جناب Maemo ، خیلی از راننده اسنپهایی که دیدم تحصیلات دانشگاهی داشتند . آدم سطح پایین ، کسیه که نسبت به اطرافیانش نگاه از بالا به پایین داره . کسی که حقوقش کفاف زندگیش رو نمیده، آدم سطح پایین نیست. لطفا این افکار مسموم رو منتشر نفرمایید.

          3
          7
      3. همکار عزیز الحق که راست گفتید. قیمت های اسنپ فاجعه هست. منم راننده اسنپ در تبریز هستم. مسافران محبوب اسنپ انتظارات تان رو پایین بیارید. دربستی ماشین بگیرید با امنیت کامل به مقصد خود برسید بنظرم همین که سوار خط اتوبوس و تاکسی شهری شوید. به صلاح خودتون هست.
        موفق و پیروز باشید.

        2
        27
      4. ۲۰ درصد کارمزد و عوارض شهرداری را هم باید اضافه میکردی
        یعنی از کرایه ۲۰۰۰۰۰ تومانی سهم راننده کمتر از ۱۶۰۰۰ تومان است

        12
      5. عزیزم از ملت ثروت مند ترین کشور دنیا که درخواسته یه کم کرایه بیشتر نمیکنی که. ما هم داریم ایران زندگی میکنیم. همونقدری که یه کم کرایه بیشتر واسه شما مهمه، واسه بقیه ی ملت هم مهمه. شونه تخم مرغ هم فقط واسه شما 40 هزار تومان نیست. انصاف هم چیز خوبیه
        در ضمن ارزش اعتراض کردن رو نیاریم پایین با قبول نکردن درخواست مشتری. اسم این اعتراض نیست و چیز دیگه ایه با این کار فقط اعصاب ملت رو خورد میکنید. اعتراض جای دیگه و به شکل دیگه صورت میگیره که کمتر کسی شهامتشو داشته…

      6. عزیزم چطوره که این قیمت برای شما کم هستش اما کمتر از قیمت اسنپ برای یک راننده عبوری سر خیابان بسیار مناسب به نظر میاد
        کولر ! مگر شما برای مسافرانتان کولر می گیرید ؟ در ثانی اگر برایتان اسنپ مقرون به صرفه نیست اصلا چرا در آن مانده اید ، تشریفتان را ببرید حداقل اینطور در نقشه تعداد خودرو در محل نشان داده نشود ، رانندگان گرامی که انواع و اقسام دلایل را می آورید خیلی راحت از اسنپ تشریف ببرید یا اگر در آن مانده اید یعنی قیمت گذاری آن را قبول دارید که مانده اید پس دلیل اینکه قیمت کم است دلیل خوبی نیست چون با کمتر از همین قیمت به قول شما کم رانندگان عبوری مسافر را به مقصد می رسانند
        بزرگترین دلیل توقعات جذاب شما شرایط موجود و ترس مسافران به دلیل کرونا است دیگر حنایتان پیش ما مردم رنگ ندارد همه ما دیده ایم که در زمستان و مخصوصا زمان بارش ها امثال شما چطور خود را نشان می دهند و به دلیل شرایط فقط دربست می زنید با قیمت های نجومی ، کلا مبحثی به نام وجدان در وجودتان نیست

        3
        2
      7. عزیزم چطوره که این قیمت برای شما کم هستش اما کمتر از قیمت اسنپ برای یک راننده عبوری سر خیابان بسیار مناسب به نظر میاد
        کولر ! مگر شما برای مسافرانتان کولر می گیرید ؟ در ثانی اگر برایتان اسنپ مقرون به صرفه نیست اصلا چرا در آن مانده اید ، تشریفتان را ببرید حداقل اینطور در نقشه تعداد خودرو در محل نشان داده نشود ، رانندگان گرامی که انواع و اقسام دلایل را می آورید خیلی راحت از اسنپ تشریف ببرید یا اگر در آن مانده اید یعنی قیمت گذاری آن را قبول دارید که مانده اید پس دلیل اینکه قیمت کم است دلیل خوبی نیست چون با کمتر از همین قیمت به قول شما کم رانندگان عبوری مسافر را به مقصد می رسانند
        بزرگترین دلیل توقعات جذاب شما شرایط موجود و ترس مسافران به دلیل کرونا است دیگر حنایتان پیش ما مردم رنگ ندارد همه ما دیده ایم که در زمستان و مخصوصا زمان بارش ها امثال شما چطور خود را نشان می دهند و به دلیل شرایط فقط دربست می زنید با قیمت های نجومی ، کلا مبحثی به نام وجدان در وجودتان نیست قشنگ هم معلومه رانندگان همفکرتان ریختند و هر نظر راننده ای را لایک کردند شما فکر کن با این لایک ها حق با شماست اما واقعیت که شما و همفکران مانند شما چطور مردم را دستگاه خودپرداز می بینید را تغییر نمی دهد

        2
        1
    2. آقای MAMEO شما سطح خودتون و تربیتتونو با همین دوتا جمله نشون دادی نگران سطح راننده های اسنپ نباش. پولشو نداری سوار نشو

      5
      172
    3. اخه ادم عاقل با این تورمی که هست راننده خرج زن وبچشو از این راه در میاره بد با 5 تومن ب تو 1 لیر شیر میدن

      1
      1
  46. من هم بارها این مشکل رو شبها داشتم . مسیر مستقیم و کوتاه از میدان شهدا تا میدان خراسان با مبلغ 17-20 تومان کسی قبول نکرد.
    5-6 بار این مشکل رو داشتم

    42
    45

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH