the-legend-of-zelda-breath-of-the-wild-switch-hero

9 نکته و ترفند مهم برای Legend of Zelda: Breath of the Wild

The Legend Of Zelda: Breath Of The Wild بالاخره پس از انتظارهای زیاد اخیراً منتشر شد. این بازی یکی از بهترین بازی‌های ماجراجویی است که نینتندو تابه‌حال ساخته است. چه در Switch و چه در Wii U می‌توان این بازی را انجام داد. می‌توان روی این کنسول‌ها دنیای باز بزرگ آن را تجربه کرد که کمی متفاوت‌تر از آن چیزی است که در بازی‌های قبلی Zelda به آن عادت کرده بودید.

برای کمک به شما، در این مقاله ۹ نکته مهم که باید در طول ۱۰ ساعت شروع بازی یا بیشتر به آن توجه داشته باشید، آمده است. با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

1. طیف وسیعی از سلاح‌های Melee را نگه‌ دارید

درذ بازی Zelda موجودی سلاح‌های شما به سبک‌اسلحه و تیراندازی تقسیم می‌شود، اما گول نخورید و فکر نکنید تنها دو دسته هستند. هر سلاح، یک Melee نسبت به نوع سلاح دارد و برای هرکدام یک ویژگی خاص و متفاوت. بنابراین ارزش داشتن مخلوطی از سلاح‌های مختلف را دارد.

zelda_weapon_degradation

به‌عنوان‌مثال، گاهی اوقات ممکن است در موقعیتی قرار بگیرید که نیاز به شکستن سنگ دارید، یا یکی از هیولاهای سنگی که گهگاه با آن روبرو می‌شوید. هنگام مبارزه با دشمنان گوشتی مانند بوکوبلینز، شمشیر ممکن است بهترین سلاح باشد، اما برای شکستن سنگ بی‌فایده است، بنابراین برای این کار باید از چوب یا حتی چکش استفاده کنید.

فقط موجودی Melee خود را با شمشیر پر نکنید وگرنه در موقعیت‌های دشواری قرار خواهید گرفت.

2. صندوق پنهان هر زیارتگاه را بگیرید

در بازی Zelda حدود ۱۰۰ زیارتگاه در اطراف Hyrule وجود دارد که هرکدام معماهای منحصربه‌فرد خود را دارند. پاداش هر زیارتگاه یک Spirit Orb است، اما به دست آوردن آن تنها نیمی از داستان است. هر زیارتگاه صندوقچه‌ای از گنج پنهان دارد که حاوی اقلام بسیار خوبی مانند یک نوع سلاح خاص، چند لباس نادر یا یک گوهر ارزشمند باشد که می‌توانید آن را در ازای روپیه‌های زیادی بفروشید.

zelda_weapon_degradation

مطمئن شوید که هر یک از این صندوق‌ها را پیدا کرده‌اید، اما این را بدانید که احتمالاً برای به دست آوردن آن باید یک معمای اضافی را حل کنید. اگر مطمئن نیستید که صندوقچه‌ای را در زیارتگاه خاصی پیدا کرده‌اید یا خیر، آن را در نقشه جستجو کنید. اگر قبلاً آن را به دست آورده باشید، یک نماد صندوقچه کوچک در کنار نام زیارتگاه وجود دارد.

3. برای افزایش آمار خود، Spirit Orbs را خرج کنید

وقتی از Spirit Orbs صحبت می‌کنید، نباید فراموش کنید که این آیتم را به‌طور منظم باید خرج کرد. هر بار که چهار Spirit Orbs را جمع‌آوری می‌کنید، می‌توانید از آن‌ها برای افزایش توانایی‌های خود استفاده کنید. وقتی چهارتا از آن‌ها را گرفتید، مجسمه الهه را پیدا کنید و برای آن دعا کنید. مجسمه زنده می‌شود و به شما امکان می‌دهد Orbs خود را با قلب اضافی در نوار سلامتی یا استقامت اضافی خود عوض کنید. نسبت به نیاز خودتان انتخاب کنید.

zelda_weapon_degradation

مجسمه‌های الهه بر روی نقشه مشخص نشده‌اند، بنابراین هنگامی‌که یکی از آن‌ها را پیدا کردید، ایده خوبی است که نقشه خود را بروید و مکان آن را نشانه گذاری کنید تا دفعه بعد بدانید که کجا باید بروید.

4. یاد بگیرید که شجاع باشید و گول بزنید

مبارزه با دشمنان چیزی فراتر از دویدن به سمت آن‌ها و حرکت دادن سلاح خود مانند انسان‌های دیوانه است. اگر این کار را انجام دهید، آسیب می‌بینید، به‌خصوص اگر از سلاح قدرتمندی استفاده می‌کنید که ضربه زدن آن زمان زیادی می‌برد. دفاع کردن با سپر خود (با فشار دادن دکمه L) برای برخی از دشمنان ضعیف، خوب است اما شما واقعاً باید نحوه جاخالی دادن و فرار در لحظه را یاد بگیرید.

zelda_weapon_degradation

L را نگه‌ دارید تا دشمن خود را هدف گرفته و جهت و X را دقیقاً قبل از این‌که دشمن به‌طرف شما بچرخد، فشار دهید. سپس این کار به شما امکان می‌دهد حمله Flurry Rush را فعال کنید.

5. یک اسب پیدا کنید

این نسخه از جهان Hyrule بسیار عظیم است، بزرگ‌ترین جهان که در بازی Zelda تاکنون ساخته‌ شده است. بافاصله بسیار زیاد، این نسخه از بازی بزرگ‌ترین نسخه این سری عناوین است. دویدن با پای پیاده خوب و ساده است، اما برای طی مسافت‌های طولانی (با فرض اینکه از سفر سریع بین زیارتگاه‌ها استفاده نمی‌کنید)، احتمالاً باید سعی کنید اسب خود را پیدا کنید.

zelda_weapon_degradation

هر زمان که یک اسب را دیدید، خم شوید (Stick را در سمت چپ فشار دهید) و به‌ آرامی به سمت آن بروید. هنگامی‌که به‌اندازه کافی نزدیک شوید تا بتوانید با فشردن A سوار آن شوید، احتمالاً اسب کمی رفتارهای وحشیانه می‌کند. احتمالا اسب حرکاتی انجام می‌دهد تا شما را به پایین بیندازد، شروع به فشردن دکمه L کنید تا اسب آرام شود و در نهایت بعد از مدت کمی اسب آرام می‌شود. اکنون می‌توانید هر زمان که دوست دارید سوار آن شوید و زمان سفر خود را کاهش دهید. شما حتی می‌توانید بدون پیاده شدن از اسب از شمشیر خود استفاده کنید. تیرهای خود را شلیک کنید و بدون پیاده شدن از اسب با شخصیت‌های دیگر صحبت کنید.

متناوباً، با سپر خود، دکمه A را دقیقاً در حین حمله برای جدایی فشار دهید، سلاح خود را از سر راه برداشته و آن‌ها را کاملاً باز بگذارید. اگر لازم بود، می‌توانید کار را انجام دهید، زیارتگاه Ta’loh Naeg را در نزدیکی دریاچه فانوس (در بالا سمت راست منطقه دوم که قفل آن را باز می‌کنید) پیدا کنید، اینجا جایی است که به شما آموزش مبارزه و جاخالی دادن، داده می‌شود.

6. برای کمک از Amiibo استفاده کنید

Breath Of The Wild می‌تواند یک بازی بسیار دشوار باشد، به‌خصوص در ساعات اولیه، زمانی که شما فقط مشتی از قلب خود را در دست دارید و استقامت شما پایین است. در این حالت فراموش نکنید که شما یک Amiibo دارید. می‌توانید یک‌بار در هرروز با آن‌ها تماس بگیرید تا به شما کمک کند. در اوایل بازی، قدرت Amiibo را با Sheikah Slate خود به دست خواهید آورد. هنگامی‌که آن را دریافت کردید، آن را به زمین نشان دهید و یک Amiibo روی کنترل خود قرار دهید تا اجناسی برای کمک به شما ظاهر شود.

اگر Amiibo در نسخه‌های دیگر از بازی Zelda، به‌عنوان‌ مثال Link Smash Bros ،Wind Waker Zelda یکی یا Sheik باشد، یک دسته غذا و همچنین یک صندوقچه گنج که می‌تواند حاوی یک سلاح قوی باشد به شما می‌دهد.

هرچند لازم نیست حتماً یک Zelda amiibo داشته باشید. حتی یک Splatoon amiibo یا Animal Crossing هنوز هم‌ غذا را از آسمان برای شما می‌اندازد تا به شما کمک کنند. هر Amiibo فقط می‌تواند هر ۲۴ ساعت یک‌بار استفاده شود، اما هرکدام جداگانه حساب می‌شود، بنابراین اگر ۲۰ Amiibo داشته باشید، می‌توانید ۲۰ برابر کمک بگیرید.

7. در صورت امکان غذای خام را ذخیره کنید

تعداد زیادی سیب و قارچ در اطراف شما وجود دارد و می‌توانید با کشتن حیواناتی که به آن‌ها برخورد کرده‌اید، گوشت خام را جمع‌آوری کنید. سعی کنید آن‌ها را حفظ کنید مگر اینکه واقعاً به آن‌ها احتیاج داشته باشید. آن‌ها را تا دفعه بعد که با یک قابلمه آشپزی روبرو می‌شوید، ذخیره کنید. این قابلمه‌ها را در بیشتر اردوگاه‌های بوکوبلین پیدا می‌کنید. می‌توانید گوشت‌های خام را بپزید تا سود بسیار بیشتری به شما برسانند.

این می‌تواند به این معنی باشد که اگر آن‌ها را به‌تنهایی بپزید کمی بهتر می‌شوند. اگر یک سیب با مقداری گوشت بپزید سلامتی شما دو برابر می‌شود و حتی بهتر، مواد مختلف را باهم ترکیب کنید، یک عدد از هرکدام از مواد غذایی را نگه‌ دارید و بقیه آن‌ها را در قابلمه بریزید. به‌این‌ترتیب می‌توانید به غذای بسیار قدرتمندی دست پیدا کنید که سلامت و قلب شما را بازمی‌گرداند و حتی ممکن است استقامت شما را افزایش داده یا در برابر سرما یا گرما مقاومت نشان دهد.

8. هنگام کوهنوردی یا شنا وقت بگذارید

بسیاری از وظایف در بازی از استقامت شخصیت شما استفاده می‌کنند. کوهنوردی و شنا مهم‌ترین کارهایی هستند که می‌توان به آن‌ها مسلط شد زیرا تمام شدن استقامت در حین انجام هرکدام از این کارها می‌تواند کشنده باشد. با شروع صعود یا شنا، استقامت شما به‌آرامی کاهش می‌یابد، شما می‌توانید در این صعود یک کار انجام دهید، با فشار دادن X، کمی سرعت خود را افزایش دهید. اگرچه واقعاً وسوسه‌انگیز است، اما باید در برابر تمایل به انجام آن مقاومت کنید، مگر اینکه به‌طور کامل از این امر مطمئن باشید که شما را به انتهای سفر می‌رساند.

The Legend Of Zelda Breath Of The Wild

اگر از این تقویت‌کننده استفاده کنید، بخش بزرگی از استقامت خود را مصرف می‌کنید، اما مهم‌تر از همه، اگر از تقویت‌کننده استفاده نکنید و کمی تأمل‌ کنید، با رسیدن به همان نقطه، استقامت بیشتری برای شما باقی می‌ماند تا از تقویت‌کننده‌ها برای سریع‌تر شدن حرکت استفاده کنید.

کوهنوردی و شنا می‌تواند یک‌روند آهسته باشد، اما اگر ریسک کنید و سعی کنید سرعت آن را افزایش دهید، ممکن است بمیرید و بازگشت به‌جایی که قبلاً بودید حتی بیشتر از آن‌وقت شما را بگیرد.

9. برای هر سفر آماده شوید

سرانجام، هر سفری که در Breath Of The Wild انجام می‌دهید این سفر یک پیاده‌روی مستقیم از یک قطعه زمین به یک مکان دیگر نخواهد بود. شما مجبور خواهید بود از ارتفاع بالا بروید، پایین بیایید و گاهی اوقات از شرایط نسبتاً سختی عبور کنید. درست است که لینک (شخصیت اصلی این بازی) یک قهرمان بسیار مقاوم است، اما او کاملاً در برابر عناصر مصون نیست، بنابراین اگر می‌دانید سفر شما چه چیزهای را در برابر شما قرار خواهد داد، باید تا آنجا که ممکن است برای آن آماده شوید.

The Legend Of Zelda Breath Of The Wild

برخی از لباس‌ها و غذاها دارای خواص خاصی هستند، بنابراین از آن‌ها به‌خوبی استفاده کنید. اگر سفر شما شامل کوهنوردی زیاد می‌شود، لباسی بپوشید که سرعت کوهنوردی شما را افزایش می‌دهد و غذاهای زیادی تهیه کنید که باعث افزایش استقامت شما شود. اگر قرار است از کوه‌های برفی بالا بروید، لباس گرم بپوشید و غذاهای گرم تهیه کنید تا مقاومت موقت در برابر سرما ایجاد نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH