به گفته رئیس بخش تجربی متا، شکست اولویت اول آنهاست!

به گفته Ime Archibong، نوآوری به معنای شکست مکرر است. آرچیبونگ در سخنرانی خود در Slush 2021 در هلسینکی، فلسفه خود را برای پرورش استارت آپ‌ها و تیم‌های محصول کوچک درون سازمانی در Meta بیان کرد که در دو سال و نیم گذشته کار او بوده است.

«برای اکثر استارتاپ‌ها، اولین ایده‌ای که به ذهن‌تان می‌رسد احتمالاً آن چیزی نیست که رشد کند. او در گفتگو با لری مادوو از CNN گفت: تجربه متوسط یکی از محورهای زیاد، تلاش‌های زیاد و شکست‌های زیاد است.»

«در متا، ما سعی کرده‌ایم فضایی ایجاد کنیم که مردم بتوانند سریعاً شکست بخورند. رویکرد تکراری به آزمایش، نوآوری ایجاد می‌کند. شما باید راحت باشید که چیزی را بیرون بگذارید و مهم این نیست که چند وقت یکبار حق با شماست، بلکه مهم این است که چقدر حق با شماست؟»

بعداً در گفتگو، آرچیبونگ نقش خود در متا را با نقش باغبانی مقایسه کرد که «زمین حاصلخیزی را برای کارآفرینان ایجاد می‌کند تا ایده‌های خود را بسازند و بذرهای خود را در شرکت بکارند».

بخش کلیدی نقش من این است که شنونده خوبی باشم. سپس در مورد این است که بپرسم چگونه می‌توانم این تیم‌های کارآفرین را توانمند کنم، از سر راه آنها خارج شوم و به آنها امنیت روانی بدهم تا در شرکتی که دارای نوار بالایی برای موفقیت است، چندین بار شکست بخورند.

در سال‌های آینده، متا به ناچار بر روی ظاهر متاورس و سخت‌افزار VR و AR مورد نیاز برای به ثمر رساندن آن تمرکز خواهد کرد. اما Archibong می‌گوید که تمرکز این شرکت به‌ویژه زمانی که صحبت از جغرافیا به میان می‌آید، چندان محدود نخواهد بود.

آرچیبونگ در پاسخ به سوال دیگری توضیح داد که قویاً معتقد است دوره بعدی نوآوری نه از ایالات متحده، بلکه از مناطق دیگری که در گذشته نادیده گرفته شده‌اند، خواهد آمد.

او گفت: «من در قاره آفریقا، آمریکای لاتین و آسیا بسیار خوشبین هستم. موانع ورود به طور تصاعدی کمتر و ارزان‌تر می‌شوند. هر کسی که ذهنیت طراحی داشته باشد می‌تواند موفق باشد. این روزها حتی به مهارت‌های برنامه نویسی هم نیاز ندارید. در آن محیط، ایده‌های جدید و مبتکرانه‌ای در گوشه‌های مختلف جهان ایجاد می‌شود که ما آنها را نمی‌بینیم ولی به زودی این اتفاق رخ خواهد داد و آنها خودشان را نشان می‌دهند.»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH