اپل کارمندان خود را ملزم به ارائه مدرک تزریق دوز بوستر واکسن کرونا کرد

شرکت اپل در راستای تلاش‌ها برای حفظ ایمنی کارمندان خود اعلام کرده که این افراد بایستی مدرک مربوط به تزریق دوز تقویتی (بوستر) واکسن کرونا را ارائه دهند؛ در غیر این‌صورت کارمندان بایستی تحت آزمایشات مکرر و مداوم برای تشخیص ابتلا به ویروس قرار گیرند.

در دوران شیوع بیماری کووید 19، شرکت اپل تا حد امکان مایل به اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و اطمینان از انجام واکسیناسیون از سوی کارمندان خود بوده است. کمپانی آمریکایی با صدور یک یادداشت داخلی همچنان کارمندان خود را تحت فشار قرار داده و از آنها درخواست کرده تا در صورت فراهم شدن فرصت نسبت به تزریق دوز بوستر واکسن کرونا اقدام نمایند.

بر اساس گزارش وبسایت The Verge این یادداشت داخلی خاطرنشان می‌کند که کارمندان واجد شرایط دریافت واکسن تقویتی برای تزریق این دوز و ارائه مدرک مربوط به آن تا 4 هفته فرصت خواهند داشت. چنان‌چه کارمندان این اطلاعات را در اختیار اپل قرار ندهند؛ در این‌صورت از روز 15 فوریه (26 بهمن ماه) پیش از ورود به فروشگاه یا دفاتر کاری خود بایستی تحت آزمایشات تشخیصی مکرر قرار گیرند.

کارمندان واکسینه نشده و افرادی که هنوز مدارک واکسیناسیون خود را به اپل تحویل نداده‌اند؛ از روز 24 ژانویه (4 بهمن ماه) پیش از ورود به محل کار خود بایستی تست‌های آنتی‌ژن فوری را انجام دهند.

اپل در یادداشت داخلی خود اعلام می‌کند: “اکنون به‌دلیل کاهش میزان اثربخشی سری اولیه واکسن‌های کووید 19 و ظهور گونه‌هایی نظیر امیکرون با قابلیت انتقال بسیار بالا، تزریق دوز بوستر بخشی از برنامه به‌روزرسانی واکسن کرونا به‌شمار رفته و به محافظت بهتر از شما در برابر ابتلا به بیماری شدید کمک خواهد کرد.”

طرح ارائه مدرک تزریق واکسن پیش از بازگشت احتمالی کارمندان اپل به دفاتر کاری خود تا روز 1 فوریه (12 بهمن ماه) اجرایی می‌شود. براساس استراتژی جدید، کارمندان شرکت در قالب مدل اشتغال ترکیبی برای مدت 1 یا 2 روز به محل کار خود بازخواهند گشت. در ادامه برنامه اشتغال 3 روزه طی هر هفته به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH