20 درصد مواد اولیه مورد استفاده برای تولید آی‌فون‌‌های اپل از نوع بازیافتی هستند

شرکت اپل همچنان به رویکرد استفاده از مواد بازیافتی برای تولید محصولات خود ادامه می‌دهد؛ چرا که در سال 2021 این مواد تقریبا 20 درصد از کل ترکیبات مورد استفاده جهت تولید دستگاهای اپلی را به خود اختصاص دادند.

بر اساس گزارش پیشرفت‌های زیست محیطی اپل در سال 2022 که چند روز پیش از روز جهانی زمین (22 آوریل یا 2 اردیبهشت ماه) منتشر شد؛ تقریبا 20 درصد از کل مواد اولیه مورد استفاده در تولید محصولات این شرکت طی سال 2021 جزو فرآورده‌های بازیافتی بوده‌اند. این رقم نشان‌دهنده بالاترین میزان استفاده از محتوای بازیافتی از گذشته تا به امروز است. همچنین این رقم شامل 59 درصد از کل آلومینیوم مورد استفاده توسط اپل است. اگرچه برخی محصولات از محفظه آلومینیومی 100 درصد بازیافتی استفاده می‌کنند. اپل در رابطه با این پیشرفت و تلاش‌های نوآورانه خود در زمینه بازیافت و انرژی پاک، جزئیات جدیدی را در گزارش پیشرفت برنامه زیست محیطی خود طی سال 2022 منتشر کرد.

همچنین اپل اعلام کرده که 45 درصد از عناصر خاکی کمیاب و 30 درصد از قلع مورد استفاده نیز دارای ماهیت بازیافتی هستند. در نهایت حدودا 13 درصد از عنصر کبالت بازیافتی تائید شده به منظور ساخت باتری آی‌فون مورد استفاده قرار می‌گیرد. باتری‌های قدیمی توسط Daisy؛ ربات بازیافت‌کننده اپل از بین رفته و سپس بار دیگر به بازار عرضه می‌شوند.

مشتریان اپل در روز زمین (22 آوریل) از طریق یک تجربه فراگیر و جدید واقعیت‌افزوده در اسنپ‌چت می‌توانند با نوآوری‌های زیست محیطی هیجان‌انگیز در پشت پرده تولید آی‌فون 13 از جمله ربات بازیافت‌کننده Daisy آشنا شوند. همچنین اپل استورهای سراسر جهان از مشتریان دعوت می‌کنند تا دانش خود پیرامون تعهدات زیس محیطی اپل را افزایش دهند.

به گفته اپل 20 درصد مواد اولیه مورد استفاده برای تولید گوشی‌های آی‌فون‌ دارای ماهیت بازیافتی هستند

همچنین غول فناوری آمریکایی اعلام کرده که تقریبا تمام پلاستیک مورد استفاده در بسته‌بندی محصولات خود را حذف کرده است. میزان پلاستیک به‌کارگیری شده در بسته‌بندی محصولات کمپانی طی سال 2021 تنها برابر با 4 درصد بود. سری آی‌فون 13 در سال 2021 نخستین دستگاه‌های این شرکت بدون مواد پلاستیکی در بسته‌بندی آنها بودند. اپل امیدوار است که تا سال 2025 استفاده از پلاستیک در بسته‌بندی تمامی محصولات خود را متوقف نماید.

بنابراین در حال حاضر آی‌فون 13 اپل یکی از بیش‌ترین محصولات دوستدار محیط زیست به‌شمار می‌رود. به‌عنوان مثال در اقدامی بی‌سابقه برای دستگاه‌های اپلی، روکش برد منطقی و کابل دوربین‌های جلویی و پشتی گوشی‌های آی‌فون‌ 13 و آی‌فون 13 پرو از طلای بازیافتی تهیه شدند. به گفته اپل این موضوع یک نقطه عطف مهم و نتیجه اقدامات خلاقانه در زمینه قابلیت ردیابی و ایجاد یک زنجیره تامین طلا با استفاده از مواد منحصرا بازیافتی است.

اپل خاطرنشان می‌کند که میزان خالص انتشار گازهای گلخانه‌ای توسط این شرکت طی سال 2021 در حد ثابتی باقی ماند؛ در حالی‌که درآمد کمپانی طی این دوره رشد 33 درصدی را تجربه کرد. همچنین فعالیت‌های کمپانی از سال 2020 به بعد به لحاظ شاخص انتشار کربن خنثی بوده است. بعلاوه اپل از سال 2018 به بعد جهت تامین برق مورد نیاز دفاتر، فروشگاه‌ها و دیتاسنترهای خود از انرژی‌های تجدیدپذیر بهره گرفته است. حذف آداپتور شارژر و هدفون از جعبه گوشی‌های آی‌فون در سال 2020 نیز با بهانه حفاظت از محیط زیست و کاهش میزان انتشار زباله‌های الکترونیکی در طبیعت اجرا شد. فراتر از همه این استراتژی موجب صرفه‌جویی نزدیک به 6 میلیارد دلاری در هزینه‌های شرکت شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH