تصاویر جدید از ماکت آی‌فون 14 پرو مکس اپل در فضای اینترنت منتشر شد

یک خبرچین با شناسه ShrimpApplePro نخستین فردی بود که در گزارشات خود به الگوی طراحی جدید گوشی‌های آی‌فون‌ 14 پرو و آی‌فون 14 پرو مکس اپل اشاره کرد. امروز وی تصاویری از ماکت آی‌فون 14 پرو مکس که با استفاده از تکنیک پرینت سه‌بعدی تولید شده است را با مخاطبان خود به اشتراک گذاشت. این ماکت احتمالا بر اساس مشخصاتی تولید شده که اپل برای شرکت‌های تولیدکننده لوازم جانبی ارسال نموده است. این تصاویر پیرامون تغییرات قابل اعمال در مدل جدید، ایده‌ای نسبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

اگرچه ماکت‌های مربوط به سری آی‌فون‌ 14 پیش‌تر در فضای اینترنت منتشر شده است؛ اما اکنون برای نخستین بار شاهد حذف ناچ و جایگزینی آن با حفره‌های کروی و بیضی‌شکل در مدل‌های پرو هستیم. بر اساس اعلام گزارش، حفره‌های در نظر گرفته شده جهت استقرار دوربین جلویی و المان‌های سیستم فیس آی‌دی در مقایسه با آن‌چه که ما امروزه به مشاهده آن عادت کرده‌ایم؛ کمی بزرگ‌تر هستند.

به‌نظر می‌رسد که اپل صرفا فضاهای بلا استفاده در اطراف المان‌های داخل ناچ را حذف کرده و اندازه تک‌تک قطعات را کاهش نداده است. نکته دیگری که با توجه به تصاویر ماکت آی‌فون 14 پرو مکس می‌توان به آن پی برد این است که هندست مذکور ظاهرا از نسبت ابعاد کشیده‌تری نسبت به آی‌فون 13 پرو مکس برخوردار خواهد بود. این فرضیه با گزارشات و تصاویر پیشین که به استفاده از قالب طراحی کشیده‌تر در این هندست اشاره داشتند؛ هماهنگی دارد. ظاهرا نسبت ابعاد نمایشگر گوشی از 19.5:9 به 20:9 تغییر خواهد کرد. همچنین به‌نظر می‌رسد که این موضوع، علت تفاوت شکل لبه‌ها در آی‌فون‌ 14 پرو مکس را به خوبی توضیح خواهد داد.

بعلاوه این تصاویر, شایعات پیشین مبنی بر افزایش بیرون‌زدگی ماژول دوربین در آی‌فون 14 پرو مکس را تائید می‌کنند. بر اساس شنیده‌ها، اپل به منظور ایجاد فضای مورد نیاز جهت جایگزینی سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی با یک نمونه 48 مگاپیکسلی جدید ناچار به افزایش ضخامت ماژول دوربین شده است. به همین‌دلیل کیس‌های تولید شده برای آی‌فون‌ 13 پرو مکس با ماکت آی‌فون‌ 14 پرو مکس سازگاری ندارند؛ حتی اگر هندست جدید همانند مدل نسل قبلی خود از یک نمایشگر 6.7 اینچی استفاده کند.

به‌نظر می‌رسد که حفره‌های تعبیه شده روی نمایشگر آی‌فون‌ 14 پرو مکس از میزان مورد انتظار کاربران بزرگ‌تر هستند

آی‌فون‌ جدید احتمالا از حواشی باریک‌تری نسبت به مدل سال 2021 بهره خواهد برد؛ اگرچه این موضوع در تصاویر ماکت به شکل صریح به معرض نمایش گذاشته نشده است. موارد اعلام شده، تمامی تغییرات طراحی مورد انتظار در آی‌فون‌ 14 پرو مکس را تشکیل می‌دهند.

بر اساس شایعات، گوشی‌های آی‌فون‌ 14 پرو و آی‌فون 14 پرو مکس از تراشه جدید و سریع‌تر اپل با نام A16 Bionic استفاده خواهند کرد. این تراشه بر پایه یک نیم‌فرآیند پیشرفته‌تر طراحی شده و به لحاظ تئوری از کارآیی بالاتر و بهره‌وری انرژی مطلوب‌تری برخوردار خواهد بود.

بر اساس پیش‌بینی‌ها آی‌فون‌ 14 پرو مکس دارای سیستم دوربین پشتی با بیرون‌زدگی بیش‌تر نسبت به آی‌فون‌ 13 پرو مکس خواهد بود

بر اساس پیش‌بینی‌ها تمامی مدل‌های خانواده آی‌فون 14 از دوربین جلویی با کیفیت بهتر از گذشته بهره گرفته و از قابلیت ارسال پیام‌های اضطراری در بستر شبکه‌های ماهواره‌ای نیز پشتیبانی خواهند کرد. این موارد می‌توانند آی‌فون‌های آینده اپل را به بهترین اسمارت‌فون‌های سال 2022 تبدیل کنند. با توجه به شایعات پیشین انتظار می‌رود که مدل 5.4 اینچی آی‌فون‌ 13 مینی با مدل 6.7 اینچی آی‌فون 14 مکس جایگزین خواهد شد.

پیش‌ از این انتظار می‌رفت که آی‌فون‌های جدید اپل در ماه سپتامبر امسال معرفی شوند؛ اما اکنون با توجه به وضعیت قرنطینه در چین که فعالیت بزرگ‌ترین کارخانه مونتاژکننده گوشی‌های آی‌فون‌ را تحت تاثیر قرار داده است؛ بروز هرگونه تاخیر در جدول زمانی معرفی آی‌فون چندان دور از انتظار نخواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH