کاربران در اینستاگرام به چه موضوعاتی علاقه دارند؟

موضوعات محبوب کاربران اینستاگرام چیست؟ بر اساس دیتا‌های دریافتی از نوع رفتار کاربران اینستاگرام، 7 موضوع اصلی در این شبکه اجتماعی بیشتر دنبال می‌شود.

اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در سراسر جهان است. بیش از یک میلیارد نفر در طول ماه حداقل یک بار به اپلیکیشن اینستاگرام یا نسخه وب آن سر می‌زنند و پست‌های جدید اکانت‌های محبوب خود را مشاهده می‌کنند.

اینستاگرام مکانی برای گذراندن اوقات فراغت، یادگیری، یا حتی کسب درآمد است. ویژگی‌های جذاب این شبکه اجتماعی باعث شده تا یک میلیارد کاربر ثابت آن در طول روز به طور میانگین 30 دقیقه را در این شبکه اجتماعی بگذرانند.

اینستاگرام همواره برای شما محتوای جدیدی دارد، در هر ثانیه نزدیک به هزار پست و بیش از 500 میلیون استوری به صورت روزانه در اینستاگرام منتشر می‌شود.

همه این آمار‌ها نشان از بزرگی اینستاگرام دارد، این شبکه اجتماعی به بخشی از زندگی روزمره مردم تبدیل شده که می‌تواند دانش، فرهنگ، طرز تفکر، خلاقیت و اعتقادات آن‌ها را تغییر دهد به همین دلیل است که شبکه‌های اجتماعی در عین مفید بودن می‌توانند خطرناک باشد.

روانشناسان و جامعه‌شناسان همواره اعتقاد دارند که استفاده از شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام به فرهنگ‌سازی نیاز دارد زیرا غیر آن می‌تواند آسیب جدی به فرهنگ مردم یک جامعه وارد کند.

مهم‌ترین نکته‌ای که باید در شبکه‌های اجتماعی مورد نظر داشت، خوراک ذهنی شماست، یعنی آنچه که در این شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کنید و به دنبال آن هستید که به مرور زمان می‌تواند به تفکر شما جهت داده و خیلی از ویژگی‌های شما را تغییر دهد.

اینستاگرام این قابلیت را دارد که شما را به موضوعی علاقه‌مند کند که هرگز فکر نمی‌کردید جذاب باشد، یا آن که محتواهایی را دنبال کنید که در حالت عادی علاقه‌ای به آن ندارید و همچنین افرادی را دنبال کنید که اصلا نمی‌شناسید و نمی‌دانید که چه محتوایی در پیج‌شان قرار می‌دهند.

بنابراین گاهی شما خودتان تعیین می‌کنید که پیج‌ها و یا محتواهایی را در اینستاگرام دنبال کنید، اما گاها خود اینستاگرام شما را به جهتی هدایت می‌کند و یا اینکه برای عقب نماندن از جامعه یا دوستان به سمتی می‌روید که برایتان خیلی جالب نیست اما به هر شکل در نهایت به آن رسیده‌اید.

یک آزمایش جالب!

بیایید یک آزمایش انجام دهیم، همین حالا لیست افرادی که در اینستاگرام دنبال می‌کنید را باز کنید و با خودتان بررسی کنید که کدام این افراد را از ابتدای ورود به اینستاگرام دنبال می‌کردید، کدامشان را به انتخاب خوب فالو کردید، در حال حاضر از محتوای کدوم صفحات واقعا لذت می‌برید؟ حتی اگر دقت کنید تعدادی از افراد هستند که هیچ علاقه‌ای به محتوای تولید شده از طرف آن‌ها نداریم و هرگز پست‌ها و استورهایشان را دنبال نمی‌کنید اما به دلیلی که خودمان نمی‌دانیم، آن‌ها را فالو کردیم!

موضوعات محبوب و جذابی هستند که کاربران اینستاگرام در سطح جهان علاقه زیادی به آن‌ها دارند، البته این علاقه می‌تواند بر اساس کشور و منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنند متفاوت باشد، به عنوان مثال مردم یک شهر اهمیت ویژه‌ای به ورزش می‌دهند و پیج‌های ورزشی را بیشتر دنبال می‌کنند، یا شاید مردم یک منطقه به فیلم و سریال یا موسیقی علاقه بیشتری داشته باشند یا در اینستاگرام به دنبال مطالب طنز باشند.

تمام این موارد به نوع فرهنگ استفاده از اینستاگرام در آن منطقه باز می‌گردد، به عنوان مثال اینستاگرام در ایران یک محیط برای گذراندن اوقات فراغت است و پیج‌های طنز طرفداران زیادی در ایران دارند، زیرا نگاه مردم کشور به شبکه اینستاگرام، یک فضای اجتماعی برای سرگرم شدن است، این موضوع ممکن است در دیگر کشورها متفاوت باشد.

موضوعات محبوب اینستاگرام

اما به هر شکل موضوعاتی هستند که مردم سراسر دنیا به آن‌ها علاقه دارند و به افرادی که به دنبال راه‌اندازی یک پیج اینستاگرام هستند پیشنهاد می‌شود صفحه خود را با یکی از موضوعات زیر راه‌اندازی کنند. البته شما ابتدا باید کاربران هدف خود و علاقه آن‌ها را مشخص کنید اما موضوعات گفته شده در جهان طرفداران زیادی دارد و کاربران اینستاگرام به این شبکه اجتماعی می‌آیند تا این موضوعات را ببینند.

در عین حال ممکن است موضوعات مورد علاقه برای کاربران تیک‌تاک، توییتر، اسنپ‌چت تا فیسبوک نسبت به اینستاگرام متفاوت باشد، زیرا مرم در هر شبکه اجتماعی به دنبال یک موضوع خاص هستند. به عنوان مثال شاید کاربران در تیک‌تاک بیشتر اینفلوئنسرهایی را دنبال کنند که ویدیوهای طنز و سرگرم کننده بسازند ولی در توییتر علاقه به پیج‌های رسمی شرکت‌ها و خبری و اطلاع رسانی بیشتر باشد و به همین دلیل است که قدرت جریان‌سازی در توییتر بیشتر است و اعتراضات مردمی عموما در توییتر تشکیل می‌شود.

به هر شکل محبوب ترین موضوعات و محتواهای تصویری و ویدیویی در اینستاگرام شامل 7 عنوان زیر می‌شود:

غذا

یکی از محبوب‌ترین موضوعاتی که مردم در سراسر دنیا آن را دنبال می‌کنند غذا است. همه ما به غذا نیاز داریم و در اینستاگرام افرادی هستند که یا نحوه پخت غذا را به ما آموزش می‌دهند، یا رستورانی دارند که مردم را به آن دعوت می‌کنند و یا در خصوص نحوه صحیح غذا خوردن و حفظ سلامت بدن توضیح می‌دهند.

غذا درست کردن یک نوع هنر است و همه ما می‌توانیم از این هنر لذت ببریم، به همین دلیل هر فردی یک یا دو پیج با موضوع غذا را دنبال می‌کند و عکس‌هایی که با موضوع غذا هستند، به شکل عجیبی لایک‌ و کامنت بالایی دریافت می‌کنند.

محتوای شخصی

هدف اصلی ساخت اینستاگرام، به اشتراک گذاشتن تصاویر و ویدیوهای شخصی با دوستان، آشنایان و یا دیگر مردم در سراسر جهان است. به همین دلیل خیلی از افراد برای دنبال کردن افرادی که می‌شناسند و تماشای تصاویر و ویدیوهای شخصی آن‌ها پا به اینستاگرام گذاشته و در آن عضو هستند.

تصاویر و ویدیوهایی از خود شخص، مکان‌هایی که در آن حضور دارد، اتفاقاتی که برایش رخ داده و سلفی‌های معروف در اینستاگرام، یکی دیگر از موضوعات محبوب این شبکه اجتماعی محسوب می‌شود که در اصل، دلیل واقعی نصب اپلیکیشن اینستاگرام بر روی گوشیمان هم همین موضوع است.

گردشگری و طبیعت

این دو موضوع تقریبا در یک دسته قرار می‌گیرند. صفحات زیادی در اینستاگرام در حوزه گردشگری و طبیعت کار می‌کنند. این پیج‌ها معمولا تصاویری از مکان‌های شهری یا برون شهری را منتشر کرده و به نوعی این مکان‌ها را معرفی می‌کنند. در عین حال شرکت‌های بزرگ‌تر که در حوزه گردشگری کار می‌کنند با تصویر مقاصد محبوب کاربران، سعی در فروش بلیط، رزرو هتل و تورهای مسافرتی به مقاصد محبوب را دارند.

موضوعات محبوب اینستاگرام

حتی اینفلوئنسرهای گردشگر زیادی داریم که تصاویر زیادی از طبیعت بکر مناطق مخالف در هر شهر یا کشوری را به اشتراک می‌گذارند و یا این که عکس‌برداران بسیاری هستند که در حوزه تصویر برداری از معماری شهری، مکان‌های مختلف و البته طبیعت فعالیت می‌کنند. به این ترتیب موضوعات مربوط به طبیعت، مکان‌های گردشگری و مسافرت همواره در اینستاگرام محبوب بوده و کاربران زیادی به این موضوعات علاقه دارند.

انگیزشی

شاید برایتان جالب باشد ولی صفحاتی که مطالب انگیزشی، روانشاسی، خودشناسی، نقل قول از افراد معروف و سخنران‌های مشهور را منتشر می‌کنند، طرفداران زیادی در اینستاگرام دارند. شاید این موضوع به چشم نیاید ولی پیج‌های انگیزشی متعددی در اینستاگرام فعال هستند و همه آن‌‌ها فالوورهای زیادی دارند.

به هر شکل همه ما در طول روز با چالش‌های زیادی مواجه می‌شویم و نیاز داریم تا با دیدن متن‌ها، ویدیوها و عکس‌نوشته‌های انگیزشی، روحیه خود برای ادامه زندگی و عبور از چالش‌ها را تقویت کنیم. این یک نیاز درونی است و به طور ناخودآگاه باعث افزایش مثبت اندیشی و حس خوب در همه ما می‌شود.

حیوانات

لازم نیست به حیوانات علاقه زیادی داشته باشید تا تصاویر آن‌ها را در اینستاگرام دنبال کنید. همه افرادی که به طبیعت علاقه دارند، از دیدن تصاویر حیوانات مختلف لذت می‌برند و این نوع محتوا در سراسر دنیا طرفداران بسیاری دارد.

موضوعات محبوب اینستاگرام

افرادی هستند که به طور تخصصی در حوزه عکاسی حیوانات کار می‌کنند و دنبال کننده‌‌های میلیونی دارند، همچنین بسیاری از افراد مشهور و سلبریتی‌ها همواره تصاویری از حیوانات خانگی خود منتشر می‌کنند که واکنش فراوانی دریافت می‌کند. این موارد باعث شده تا تصاویر یا ویدیوهایی با موضوع حیوانات موضوعات محبوب کاربران در اینستاگرام باشد.

ورزش

باشگاه‌های ورزشی بزرگ و کوچک در سراسر دنیا از تمامی رشته‌های مختلف را کنار هم بگذارید، همه این باشگاه‌ها یک اکانت در اینستاگرام دارند که طرفداران آن باشگاه و ورزش این اکانت‌ها را دنبال می‌کنند. علاوه بر آن خود ورزشکاران نیز جزو پر دنبال‌کننده‌ترین صفحات در اینستاگرام هستند که برای نمونه می‌توان به رونالدو و مسی اشاره کرد که صفحاتشان در میان 5 صفجه با بشترین فالوور در اینستاگرام است.

علاوه بر آن سایت‌های خبری، تحلیلی و پیج‌های سرگرمی که منتخب ویدیوهای ورزشی در حوزه‌های مختلف را به اشتراک می‌گذارند و خود ورزشکارانی که تصاویر و ویدیوهای زیادی از تمارین خود در اینستاگرام به اشتراک می‌کنند، باعث شده‌اند تا یکی از موضوعات محبوب که خیلی از افراد برای تماشای آن‌ها به اینستاگرام می‌آیند، محتوای ورزشی باشد.

مد و لباس

علاوه بر آن که مدل‌های برندهای مختلف در اینستاگرام طرفداران زیادی دارند، برندهای مشهور لباس نیز فالوورهای زیادی در اینستاگرام دارند که به دنبال خرید تولیدات جدید این برندها هستند.

موضوعات محبوب اینستاگرام

ویژگی خرید در اینستاگرام نیز که چند سالی می‌شود به این شبکه اجتماعی اضافه شده، به افزایش محتوای مربوط به مد و لباس کمک کرده، زیرا شما در خود اینستاگرام می‌توانید لباس مورد نظر خود را انتخاب و با اتصال مستقیم به فروشگاه اینترنتی برند مورد نظر، آن کالا را خریداری کنید. اینفلوئنسرها، افراد مشهور و سلبریتی‌ها هم در میان تصاویری که از خود منتشر می‌کنند، گاها تبلیغات خوبی برای برند لباس‌های خود دارند و این موضوع باعث افزایش مخاطبان علاقه‌مند به فشن و مد در اینستاگرام شده است.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH