بازی 2023

مورد انتظار‌ترین بازی‌های سال 2023

در این مقاله به معرفی بازی های 2023 خواهیم پرداخت و توضیحات مختصری درمورد آن‌ها را برای شما خواهیم گفت. اگر صرفاً می‌خواهید عناوینی که این ماه معرفی خواند شد را ببینید، به مطلب معرفی بازی های جدید این ماه مراجعه کنید. پیشنهاد می‌کنم مقاله مورد انتظارترین بازی‌ های سال 2024 را هم بخوانید.

سال 2023 اولین سالی خواهد بود که اثر کرونا در صنعت گیمینگ از بین خواهد رفت و بعد از سه سال می‌توانیم به روند عادی برگردیم. به زمانی که تاریخ عرضه بازی‌ها اعتبار داشتند و تاخیر خوردن بازی‌ها کم‌تر و کم‌تر بود. تاخیر خوردن بازی های 2022 به سال 2023 آخرین اثر کرونا در صنعت گیمینگ خواهد بود که باعث می‌شود سال 2023 سال بسیار بهتری برای گیمرها باشد.

در کنار این تاخیرها، بسیاری از بازی‌هایی که تاریخ عرضه مشخصی نداشتند، به خاطر کرونا روند ساخت طوانی‌تر داشتند و حالا می‌توانیم شاهد این بازی ها در سال 2023 باشیم! دو دلیلی که گفته شد باعث شدند تا سال 2023 به یکی از شلوغ‌ترین سال‌های صنعت گیم تبدیل شود. با ما در این مقاله همراه باشید تا بهترین و بزرگ‌ترین بازی های سال 2023 را برای شما معرفی کنیم.

شما می‌توانید معرفی مورد انتظارترین بازی‌های 2022 را در این مقاله بخوانید. توجه داشته باشید که تا سال 2023 زمان زیادی باقی مانده است و به مرور زمان با معرفی‌های مختلف به تعداد بازی‌ های 2023 اضافه خواهد شد که در ادامه با به‌روز کردن این لیست، تمام بازی های 2023 را پوشش خواهیم داد.

Starfield

بازی 2022

استارفیلد یک بازی اکشن نقش آفرینی جهان باز بوده که توسط استودیو بسیار خوش سابقه Bethesda Game Studios (سازنده فرنچایز‌هایی مانند فال‌اوت و الدراسکرولز) در حال ساخت است. در واقع این اولین بار است که بعد از بیش از 25 سال این استودیو به سراغ یک آی‌پی جدید می‌رود و همین موضوع طرفداران را بسیار هیجان‌زده کرده است.

به گفته بتسدا این بازی سطح جدیدی از نقش آفرینی و جهان باز بودن را ارائه می‌دهد که پیش‌تر مانندش را ندیده‌ایم.  بازی در فاصله 50 سال نوری و در سال 2310 جریان دارد و به نبرد بین دو کلونی می‌پردازد. بازیکن آزادی کامل خواهد داشت تا در این دنیا گشت و گذار کند و با کاراکتر‌های بی‌شمار بازی تعامل برقرار کنند. گفته می‌شود در بازی تعداد بسیار زیادی سیاره مختلف وجود دارد که هر کدام از کل بازی اسکایریم بزرگتر هستند.

این بازی در سال 2018 معرفی و در E3 ایکس‌باکس سال 2021 تاریخ عرضه آن برای اواخر سال 2022 رونمایی شد. تیم سازنده و طرفداران اطمینان زیادی از این تاریخ داشتند اما هم‌اکنون این بازی با کمی تاخیر در نیمه اول سال 2023 عرضه خواهد شد.

برخی اطلاعات بازی:

  • سازنده: Bethesda Game Studios
  • پابلیشر: Xbox
  • پلتفرم‌ها: Xbox Series X | S, PC
  • انتشار در گیم‌پس: در روز عرضه

Marvel Spider Man 2

معمولا بازی‌هایی که از روی کمیک ساخته می‌شدند، کیفیت لازم را نداشته و به موفقیت خاصی نمی‌رسیدند. تنها مثال نقض این حرف، بازی‌های استودیو راک‌استدی و سه‌گانه بتمن آن است که به موفقیت و محبوبیت بالایی رسید. در سال 2018 بود که استودیو اینزومنیاک، بازی مارول اسپایدرمن را در سبک اکشن ماجراجویی عرضه کرد. این بازی با نمرات بالا و فروش بیست میلیون نسخه‌ای توانست به دومین مثال بازی‌های خوب از روی کمیک تبدیل شود.

گرافیک بصری خوب، داستان سرگرم کننده و نوآوری‌های بسیار در زمینه گیم‌پلی از دلایل موفقیت این بازی بود. این استودیو در سال 2020 دومین بازی خود را که می‌توان آن را یک اسپین آف در نظر گرفت با نام Spider Man: Miles Morales منتشر کرد و الان با موفقیت‌های به دست آمده، قصد دارد تا دومین بازی در سری اصلی خود را عرضه کند.

این بازی با یک نمایش سینماتیک رونمایی شد و اطلاعات زیادی از آن در دست نداریم اما با توجه به تریلر، حضور شخصیت‌های پیتر و مایلز به صورت همزمان، به همراه ونوم در این بازی تایید شده‌اند. همچنین به دلیل توافق‌های سونی با مارول و مالکیت اینزومنیاک توسط سونی، این بازی به صورت انحصاری برای پلی‌استیشن 5 عرضه خواهد شد.

برخی اطلاعات بازی:

  • سازنده: Insomniac games
  • پابلیشر: Sony
  • پلتفرم‌ها: PS5

Minecraft Legends

بهترین بازی 2023

مایکروسافت مالک پرفروش‌ترین بازی‌ و یکی از بزرگترین آی‌پی‌های این صنعت است. بعد از خریده شدن استودیو توسط مایکروسافت کاملا قابل حدس بود که شاهد بازی‌های بیشتری در دنیای ماینکرفت خواهیم بود. اما برنامه دوربردی که مایکروسافت در نظر دارد به نوبه خود جالب است. ایکس‌باکس قصد دارد تا از این آی‌پی استفاده کند و بازی‌های متنوعی در ژانرهای مختلف عرضه کند. بازی‌هایی که در ژانرهای مختلف عرضه می‌شوند با توجه به DNA ماینکرفت کمی ساده (که البته این سادگی از جذابیت‌های آن است) هستند. این سادگی باعث می‌شود تا بازیکنان بیشتری جذب این ژانر شوند و بازی‌های بیشتری در آن ژانر بازی کنند.

تا کنون یک بازی نما بالا ایزومتریک با نام Minecraft Dungeons عرضه شده است و الان شاهد بازی بعدی از این برنامه بلند مدت مایکروسافت هستیم. بازی Minecraft Legends در سبک استراتژیک قرار می‌گیرد و قرار است در نیمه اول سال 2023 عرضه شود. شما در نقش یک فرمانده بازی می‌کنید و که در دهکده حرکت می‌کند و تصمیمات استراتژیک را می‌گیرد. عملا این بازی ترکیب ژانر استراتژیک و زاویه سوم شخص است. با توجه به محبوبیت بالای ماینکرفت، تقریبا موفقیت این بازی در بخش فروش تضمین شده‌ است.

برخی اطلاعات بازی:

    • سازنده: Mojang, Blackbird Interactive
    • پابلیشر: Xbox
    • پلتفرم‌ها: Nintendo Switch, Xbox One, PS4, Microsoft Windows, Xbox Series X | S, PS5
    • انتشار در گیم‌پس: در روز عرضه

Resident Evil 4 Remake

رزیدنت اویل 4

سری رزیدنت اویل یکی از قدیمی‌ترین سری‌های گیمینگ است که از سال 1996 تا کنون فعال است. بازی در ژانر ترسناک بوده و جزو معروف‌ترین و بهترین در ژانر خود محسوب می‌شود. کپکام که همواره در مدیریت آی‌پی‌های موفق بوده عمکلرد جالبی برای رزیدنت اویل در سال‌های اخیر در نظر گرفته است.

هم‌اکنون دو تیم بر روی این فرنچایز کار می‌کنند، تیم اول مشغول ساخت بازی‌های جدید در سری بوده و آخرین نسخه یعنی Resident Evil Village را عرضه کردند. تیم دوم مشغول ریمیک کردن نسخه‌های قدیمی بازی هستند و تا کنون سه نسخه از این سری ریمیک شدند که به جز نسخه سوم، دو بازی دیگر از سوی طرفداران و منتقدین نمره و نظرات بسیار خوبی را کسب کردند.

کپکام در یکی از ایونت‌های سونی از ریمیک نسخه چهارم برای نسل بعد رونمایی کرد که تاریخ عرضه دقیق آن را 24 مارچ 2023 اعلام کرد. نسخه چهارم به عنوان یکی از بهترین بازی‌های ترسناک و سری رزیدنت اویل یاد می‌شود. این ریمیک قرار است با اعمال تغییرات حداقلی، این بازی را به استانداردهای امروزی برساند.

برخی اطلاعات بازی:

  • سازنده: Capcom
  • پابلیشر: Capcom
  • پلتفرم‌ها: PS5, PS4, Xbox One, Xbox Series X | S, PC

Forza Motorsport

بازی 2022

سری فورتزا هورایزن یک اسپین آف از سری موتوراسپورت با المنت‌های چهان باز و با تمرکز بیشتر فان بودن است. در صورتی که تمرکز اصلی سری موتوراسپورت شبیه سازی هرچه دقیق‌تر مسابقات ماشینی است. برای مثال، گفته می‌شود در این بازی، به کوچکترین نکات فیزیکی دقت شده است از اصطکاک‌های مختلف توسط چرخ‌های مختلف گرفته تا تاثیر گزاری وزن یک پیچ اضافه در ماشین. گفته می‌شود نسبت به نسخه قبلی، فیزیک بازی 48 برابر قوی‌تر و بهتر شده است.

هنگام تصادف، تا کوچک‌ترین خراش‌های روی ماشین خیلی دقیق حساب می‌شوند تا خروجی نهایی کیفیت بالاتری داشته باشد. در بازی موتور اسپورت برای اولین بار شاهد استفاده از ری‌تریسینگ هستیم که در رزولوشن 4K و فریم‌ریت 60 اجرا می‌شود که تا کنون بازی نتوانسته با این حجم از گرافیک به این اعداد برسد.

در گذشته هر دو سال یک بار، بازی جدیدی در سری موتوراسپورت عرضه می‌شد اما در زمان حال، آخرین بازی عرضه شده مربوط به سال 2017 است که گفته می‌شود به دلایل شروع نسل جدید و ارتقای انچین این نسخه مدت زمان ساخت بیشتری نیاز داشته است. موتور فورتزا در استودیوهای دیگر ایکس‌باکس نیز استفاده می‌شود که به همین دلیل ارتقای این انجین در ابتدا اولویت داشته است. اما هم‌اکنون ترن 10 بعد از گذشت 6 سال، می‌خواهد با محصولی بسیار بزرگ‌تر برگردد.

برخی اطلاعات بازی:

  • سازنده: Turn 10 Studios
  • پابلیشر: Xbox
  • پلتفرم‌ها: Xbox Series X | S, PC
  • انتشار در گیم‌پس: در روز عرضه

Redfall

بازی 2023

بازی در مورد جزیره‌ای به نام ردفال است که پس از شکست در یک آزمایش علمی، فرقه‌ای ومپایر‌ها به این جزیره حمله می‌کنند و با محاصره، آن را از بقیه دنیا جدا می‌کنند. بازیکن در نقش یکی از گروه چهار نفره‌ای که در این جزیره گیر افتاده‌اند، بازی می‌کند و می‌تواند از بین این چهار نفر که هر کدام قدرت و توانایی‌های ویژه خود را دارند، یکی را انتخاب کند.

همچنین می‌تواند به صورت مالتی‌پلیر این بازی را در کنار دیگر بازیکنان تجربه کند. ردفال یک بازی اول شخص شوتر اکشن ماجراجویی است که توسط Arkane Studios ساخته شده، استودیویی که در ساخت گیم‌پلی‌های خلاقانه اول شخص مانند دیسانرد و دث‌لوپ که امسال نیز جایزه برد، شهرت دارد.

این بازی نیز به همراه استارفیلد قرار بود تا در سال 2022 عرضه شود و به همراه همان بازی به سال 2023 تاخیر خورد.

برخی اطلاعات بازی:

  • سازنده: Arkane Studios
  • پابلیشر: Xbox
  • پلتفرم‌ها: Xbox Series X | S, PC
  • انتشار در گیم‌پس: در روز عرضه

Star Wars Jedi: Survivor

بازی استار وارز

بازی‌های استاروارز زیادی در طول سال‌های اخیر عرضه شدند که شمردن تمام آن‌ها کاری سخت است اما بر خلاف آن شمردن بازی‌های خوب استار وارز کاری بسیار ساده خاوهد بود. چرا که بازی‌های خوب این سری به یک بازی لگو (LEGO Star Wars: The Skywalker Saga)، یک بازی بسیار قدیمی (Star Wars: Knights of the Old Republic) و بازی جدای فالن اوردر خلاصه می‌شوند. این بازی توسط استودیو ریسپان از EA ساخته شده و تنها بازی بزرگ سوم شخص امروزی از استار وارز محسوب می‌شود.

با موفقیت‌های به‌دست آمده توسط نسخه اول، طبق انتظارات ریسپان مشغول ساخت نسخه دوم از این مجموعه شد. همواره شایعه‌های بسیاری درمورد نام و تاریخ عرضه این بازی مطرح بود و سرانجام کمپانی EA تقریبا همه آن‌ها را تایید کرد و گفته شد که نسخه دوم این مجموعه با نام Jedi Survivor در سال 2023 عرضه خواهد شد. گفته می‌شود که این نسخه دوم ابعاد بسیار بزرگ‌تری دارد و جاه طلبانه‌تر خواهد بود.

برخی اطلاعات بازی:

  • سازنده: Respawn Entertainment
  • پابلیشر: EA
  • پلتفرم‌ها: PS5, PC, Xbox Series X | S
  • انتشار در گیم‌پس: چند ماه بعد از انتشار

Hogwarts Legacy

بازی هری پاتر

این بازی در دنیای سری هری‌پاتر و در مدرسه هاگوارتز جریان دارد. اما داستان بازی به سال‌ها قبل از داستانی که در هری‌پاتر دیدیم و خواندیم بازمی‌گردد و این بار بازیکن در نقش کاراکتر به خصوصی نیست. در واقع این شما هستید که وارد هاگوارتز خواهید شد. این بازی در استودیو Avalanche Software ساخته شده و یک بازی جهان‌باز، اکشن و نقش آفرینی است.

شما در کنار داستان اصلی بازی قادر خواهید بود تا در کلاس‌هایی که دوست دارید، شرکت کنید و به قسمت‌هایی از مدرسه که دوست دارید، بروید. این بار شاید خیلی‌ها به آرزویشان برسند و نامه هاگوارتز خود را دریافت کنند.

بازی هاگوارتز لگسی قرار بود در سال 2020 عرضه شود و از آن روز به بعد با دو بار تاخیر، با تاخیر دو سال و دوماهی در اوایل 2023 عرضه خواهد شد.

برخی اطلاعات بازی:

  • سازنده: Avalanche Software
  • پابلیشر: WB Games
  • پلتفرم‌ها: Xbox One, Xbox Series X | S, PC, PS4, PS5

Avatar: Frontiers of Pandora

آواتار

شاید بالاخره زمان آن رسیده که فرنچایز آواتار جیمز کامرون یک بازی‌ را که لایق آن است، بگیرد. این بازی که توسط یوبی‌سافت و Massive Entertainment در دست توسعه است در نمایش خود بسیار طرفداران را امیدوار کرد. بازی در سبک اکشن ماجراجویی و اول شخص ساخته می‌شود و در جهان باز آن به راحتی خواهید توانست تا رفت و آمد کنید. به گفته کارگردان، در این بازی از سال 2023 قسمت‌هایی از پاندورا را که تا به حال دیده نشده، خواهیم دید.

برخی اطلاعات بازی:

  • سازنده: Massive Entertainment
  • پابلیشر: Ubisoft
  • پلتفرم‌ها: Xbox Series X | S, PC, PS5

 Dead Space Remake

بازی EA

بازی Dead Space در سبک علمی تخیلی و سوروایول ترسناک است که آخرین نسخه آن در سال 2013 منتشر شد. بازی طرفداران بسیار زیادی داشت و همگی منتظر معرفی نسخه جدید بازی بودند. حالا و نزدیک به یک دهه بعد، EA در یکی از ایونت‌های خود در سال 2021، با معرفی از ریمیک نسخه اول بازی، خبر از بازگشت این سری محبوب داد.

در این مقاله به توضیح تفاوت‌های ریمستر، ریمیک و ریبوت پرداخته‌ایم.

قبل از معرفی بازی، خود بازی به همراه تاریخ عرضه در سال 2022 فاش شده بود که هنگام عرضه تیزر، سخنان خود استودیو حاکی از عدم عرضه تا حداقل 2023 را می‌داد. با گذر زمان و منتشر شدن ااطلاعات جدید از این بازی، تاریخ عرضه آن برای سال 2023 تایید شد.

برخی اطلاعات بازی:

  • سازنده: Motive Studio
  • پابلیشر: EA
  • پلتفرم‌ها: PC, PS5, Xbox Series X | S
  • انتشار در گیم‌پس: چند ماه بعد از انتشار

Forspoken

بازی 2022

بازی فورسپوکن در مورد دختری است که با یک پورتال جادویی از نیویورک وارد دنیایی فانتزی می‌شود و تلاش می‌کند که به دنیای خود بازگردد. این بازی که ساخته استودیو Luminous Productions است یک بازی اکشن و ماجراجویی سوم شخص و  جهان باز است.

در نمایش‌هایی که از بازی دیدیم، گرافیک چشم نواز و گیم‌پلی خیلی متنوع و هیجان انگیز از نکاتی بود که خودنمایی می‌کردند. هیچ کس هنوز نمی‌تواند بگوید که قدرت‌های ما در بازی دقیقا چیست چرا که در هر صحنه کاراکتر بازی در حال انجام کار جدیدی بود. این بازی قرار بود در نیمه اول 2022 عرضه شود اما با تاخیر چندماهه‌ای که خورد بازی فوراسپوکن در اواخر سال 2022 عرضه خواهد شد.

  • سازنده: Luminous Productions
  • پابلیشر: Square Enix
  • پلتفرم‌ها: PS5, PC

Diablo 4

معرفی بازی

یکی از تیم‌های دیگر بلیزارد مسئول ساخت سری بازی‌های دیابلو است. بازی در سبک نمابالای نقش آفرینی بوده که طرفداران بسیار زیادی در پلتفرم رایانه‌های شخصی دارد و بعد از مدت‌ها برای اولین بار قرار است بر روی کنسول‌ها نیز عرضه شود.

نسخه چهارم این بازی در سال 2019 معرفی شد که در آن تریلر بیشتر درمورد برخی اتفاقات داستانی حرف زده شد که به آن جزعیات، نخواهیم پرداخت. همچنین در سال 2021 و در کنفرانس BlizzCon که توسط خود بلیزراد برگزار می‌شود گیم‌پلی بازی را نیز به نمایش درآمد. در همان سال یک ریمستر از نسخه دوم بازی برای پلتفرم‌های مختلف اعم از کنسول‌ها منشتر شد که گمان می‌رود تا قبل از عرضه نسخه چهارم، برخی نسخه‌های دیگر این مجموعه ریمستر خواهند شد تا داستان سری برای مخاطبان جدید محصوص دارندگان کنسول نیز روایت شود.

برخی اطلاعات بازی:

  • سازنده: Blizzard Entertainment
  • پابلیشر: Blizzard Entertainment
  • پلتفرم‌ها: رونمایی نشده
  • انتشار در گیم‌پس: احتمالا در روز عرضه

Final Fantasy XVI

فاینال فانتزی

فاینال فانتزی 16 که قرار است توسط Square Enix منتشر شود، مانند همیشه به داستانی جدید با کاراکتر‌هایی جدید خواهد پرداخت. بازی در مورد دنیای فانتزی Valisthea است که به 6 قسمت تقسیم می‌شود و این بخش‌ها در حال شروع نبردی با یکدیگر هستند. بخش مرکزی داستان نیز به موجوداتی به نام Eikons باز می‌گردد که توسط انسان‌هایی در حال فراخوانی‌اند.

این بازی مانند تعداد زیادی از بازی‌های دیگر این لیست، قرار بود در سال 2022 عرضه شود، اما با تاخیر خوردن وارد سال 2023 شد.

برخی اطلاعات بازی:

  • سازنده: Creative Business Unit III
  • پابلیشر: Square Enix
  • پلتفرم‌ها: PS5

Marvel’s Midnight Suns

بازی 2022

اگر علاقه‌ای به سبک استراتژیک داشته باشید، حتما اسم مجموعه XCOM ساخته شده توسط Firaxis Games را شنیده‌اید. اگر بازی XCOM را با شخصیت‌‌های مارول تصور کنید، بازی میدنایت سانز به دست خواهد آمد. این بازی استراتژیک در دنیای مارول جریان دارد و شخصیت‌هایی مانند دکتر استرنح، کاپتان آمریکا، ولورین، گوست رایدر و غیره در آن حضور خواهند داشت. این بازی نیز توسط استودیو Firaxis در سال 2022 عرضه خواهد شد.

برخی اطلاعات بازی:

  • سازنده: Firaxis Games
  • پابلیشر: 2K Games
  • پلتفرم‌ها: PS5, PS4, PC, Xbox One, Nintendo Switch, Xbox Series X | S


Street Fighter 6

استریت فایتر 6

این سری که از سال 1987 تا کنون با ما بوده جزو محبوب‌ترین بازی‌های ژانر فایتینگ محسوب می‌شود. این بازی تفاوت‌های تقریبا زیادی با مورتال کمبت دارد و تجربه‌ای کاملا مجزا خواهد بود. تا کنون 4 شخصیت برای حضور در این بازی تایید شدند که هرچه به عرضه بازی نزدیک‌تر شویم تعداد آن‌ها بیشتر خواهد شد: RYU, LUKE, JAMIE, CHUN-LI

نسخه قبلی این مجموعه که Street Fighter V بود با کمال تعجب برای اولین بار دیگر پلتفرم‌ها را رها کرد و با عرضه انحصاری برای پلی‌استیشن همه را غافل‌گیر کرد. اخبار زیادی درمورد انحصاری بودن یا نبودن نسخه ششم این مجموعه شنیده می‌شد که در نهایت با رونمایی رسمی پلتفرم‌های این بازی مشخص شدند. این بازی به صورت مولتی پلتفرم برای PS5, PS4, PC, Xbox Series X | S عرضه می‌شود که باز هم عجایب خود را دارد!

این بازی بر روی هر دو کنسول PS5 و Xbox Series X | S عرضه می‌شود. اما روی ایکس‌باکس وان عرضه نمی‌شود، این در حالی است که بازی روی PS4 عرضه خواهد شد! این اولین بار که همچین اتفاقی رخ می‌دهد و علت اصلی این تصمیم هنوز مشخص نیست.

برخی اطلاعات بازی:

  • سازنده: Capcom
  • پابلیشر: Capcom
  • پلتفرم‌ها: PS5, PS4, PC, Xbox Series X | S

Alan Wake 2

معرفی بازی

میان رمدی و ایکس‌باکس رابطه‌های خوبی شکل گرفته بود و چند بازی انحصاری، ثمره این رابطه بود. یکی از این بازی‌ها Alan Wake بود که در سال 2010 عرضه شد. بازی در سبک شوتر سوم شخص است که با ترکیب مکانیزم‌های جالب مانند نور و زامبی، توانسته تجربه‌ای خاص را رقم بزند.

مانند برخی دیگر از استودیوها، رابطه رمدی با ایکس‌باکس در  اوایل نسل قبل بهم خورده بود و دو کمپانی تصمیم به پایان دادن به همکاری‌های خود گرفتند. در این جدایی رمدی توانست حق ساخت بازی الن ویک را از مایکروسافت خریداری کند. رمدی در ابتدا، با استفاده از یک دی ال سی برای آخرین بازی خود یعنی کنترل، الن ویک را باز گرداند و بعد از استقبال طرفداران، دو قرارداد مختلف برای انتشار بازی الن ویک با اپیک گیمز بست.

یکی از این قراردادها مربوط به ساخت ریمستر نسخه اول بازی است و دومی، دنباله نسخه اول است که در گیم اواردز امسال معرفی شد. اطلاعات زیادی از این بازی در دست نداریم جز این که بازی در سال 2023 عرضه خواهد شد و سبک نسخه اول را حفظ خواهد کرد.

برخی اطلاعات بازی:

  • سازنده: Remedy Entertainment
  • پابلیشر: Epic Games
  • پلتفرم‌ها: Xbox Series X | S, PC, PS5

Cocoon

بازی 2023

یک بازی معمایی با گرافیک لذت‌بخش که توسط جمعی از سازندگان بازی لیمبو ساخته شده است. بازی کوکون شما را در میان دنیاهای درون دنیاهای مختلف می‌برد و شما باید در بین این دنیاها به حل پازل‌های متنوع و سخت بپردازید و کمی فسفور بسوزانید!

برخی اطلاعات بازی:

  • سازنده: Geometric Interactive
  • پابلیشر: Annapurna Interactive
  • پلتفرم‌ها: Xbox Series X | S, Xbox One, PC, Nintendo Switch
  • انتشار در گیم‌پس: در روز عرضه

11 در مورد “مورد انتظار‌ترین بازی‌های سال 2023”

  1. یک بازی از لیست تون کمه که احتمالا جایزه های گیم درو میکنه اونم wolf among us 2 که من واسش خیلی هایپم

  2. سلام خسته نباشین بازی جدید که سبک کلش اف کلنز، لورد موبایل، کستل کلش، بمبیچ و این سبکا( اساطیری نباشه) جدید که بخواد معرفی شه میتونین بگین، هرجا سرچ میکنم اینجور سبکا با این کیفتا جدیدشو نمیتونم پیدا کنم، البته بگم سبک خیلی بچه گانه هم نباشه ممنون

    1. اشکان ادیبی

      سلام دوست عزیز، این بازی‌ها رو من خودم بازی نکردم ولی به نظر جالب می‌رسن:
      Age of Empires: Castle Siege
      Castle clash
      Clash of Lords 2
      اگر به سبک استراتژیک علاقه دارید، پیشنها می‌شود بازی‌های زیر را در کامپیوتر نیز تجربه کنید:
      Age of Empires 4
      Halo Wars 2
      total war warhammer 2

      1
      6
  3. سلام رفقا
    کسی آخرین رو بازی کرده؟؟!!!اسمشو زیاد دیدم ولی ماجراشو نمیدونم ترسناکه یا هیجانی کلا جریانش چیه

    2
    1
    1. اشکان ادیبی

      سلام، الن ویک یک بازی اکشن ماجراجوییه که توسط رمدی ساخته شده. تجربه اون حتما پیشنهاد میشه و به تازگی ریمستر هم شده
      بازی خیلی ترسناک نیست اما نسخه دوم اون که تو لیست هست قراره ترسناک‌تر بشه

      1
      3

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH