مدل جدید شیائومی 12 پرو با تراشه +Dimensity 9000 مدیاتک معرفی شد

اوایل وقت دیروز کمپانی شیائومی از خانواده شیائومی 12S شامل 3 هندست شیائومی 12S، شیائومی 12S پرو و شیائومی 12S اولترا رونمایی کرد. از سوی دیگر برند چینی، مدل به‌روزرسانی شده شیائومی 12 پرو مجهز به جدیدترین تراشه سری Dimensity مدیاتک را نیز معرفی کرد. اکنون به بررسی این دستگاه از جوانب مختلف می‌پردازیم:

مشخصات و امکانات

Xiaomi 12 Pro Dimensity Edition از طراحی مشابه با مدل مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون بهره گرفته و تقریبا تمامی ویژگی‌های آن‌را حفظ نموده است. تفاوت اصلی میان این 2 مدل به تراشه مورد استفاده توسط آنها مربوط می‌شود. توان پردازشی هندست جدید از طریق تراشه +Dimensity 9000 شرکت مدیاتک تامین می‌شود. این تراشه در واقع نسخه اورکلاک شده تراشه Dimensity 9000 محسوب می‌شود. تراشه پرچم‌دار جدید مدیاتک بر پایه فرآیند 4 نانومتری کمپانی TSMC تولید شده و از بهره‌وری انرژی بهتری نسبت به تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 کوالکام برخوردار است.

بر اساس اعلام شیائومی، عملکرد CPU و GPU در تراشه جدید نسبت به نسخه معمولی تراشه Dimensity 9000 به‌ترتیب 5 و 10 درصد ارتقاء یافته است. همچنین کمپانی چینی به منظور جلوگیری از افزایش دمای دستگاه از یک سیستم خنک‌کننده سه‌بعدی کاملا جدید رونمایی کرده است. به گفته شیائومی، کاربران می‌توانند بازی Honor of Kings را برای مدت بیش از 30 دقیقه اجرا نموده و در عین‌حال دمای دستگاه به‌طور متوسط در محدوده 43.8 درجه سانتی‌گراد باقی خواهد ماند. همچنین در صورت اجرای بازی Genshin Impact برای مدت نیم‌ساعت و با سرعت 60 فریم برثانیه، میانگین دمای دستگاه در حدود 45 درجه سلسیوس خواهد بود.

بعلاوه شیائومی از یک باتری بزرگ‌تر با ظرفیت 5160 میلی‌آمپرساعت بهره گرفته است. با این‌حال سرعت شارژ سریع به 67 وات کاهش یافته است. در بخش نمایشگر نیز شاهد به‌کارگیری یک نمایشگر 6.73 اینچی 2K با پنل E5 AMOLED، فناوری LTPO 2.0 و حداکثر روشنایی 1500 نیتی هستیم. همچنین به منظور محافظت از نمایشگر از پوشش گوریلا گلس Victus استفاده شده است. این نمایشگر دارای گواهینامه‌های دالبی ویژن و +HDR10 است.

دوربین اصلی هندست در مقایسه با گذشته بدون تغییر باقی مانده است؛ اما 2 سنسور دیگر دوربین با نمونه‌های متفاوتی جایگزین شده‌اند. ورژن جدید شیائومی 12 پرو از دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با سنسور IMX707 ساخت شرکت سونی، لنز فوق‌عریض 13 مگاپیکسلی و دوربین تله‌فوتو 5 مگاپیکسلی استفاده می‌کند. در قسمت جلویی نیز این دستگاه مجهز به دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی است. به‌نظر می‌رسد که پیکره‌بندی دوربین در مقایسه با مدل مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون به میزان قابل‌توجهی ضعیف‌تر است؛ هندستی که هر 3 ماژول دوربین پشتی آن از سنسورهایی با رزولوشن 50 مگاپیکسلی استفاده می‌کنند.

از سوی دیگر اسپیکرهای استریوی گوشی توسط کمپانی هارمن کاردن تنظیم شده و از فناوری دالبی اتموس و گواهینامه Hi-Res Audio برخوردار است. این هندست با اتصال وای‌فای 6، 5G و رابط کاربری MIUI 13 مبتنی بر اندروید 12 روانه بازار می‌شود.

قیمت‌گذاری و زمان عرضه

نسخه جدید شیائومی 12 پرو مجهز به تراشه Dimensity 9000 با قیمت‌گذاری پایه 3999 یوان (597 دلار) عرضه می‌شود. این مدل مجهز به 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی است. مدل مجهز به 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی نیز 4499 یوان (671 دلار) قیمت‌گذاری شده است. این هندست با 2 مدل رنگی مشکی و آبی در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. شیائومی اعلام کرده که تعداد محدودی از این دستگاه از امروز برای خرید قابل دسترس خواهد بود. بنابراین مشتریان در صورت تمایل به خریداری این هندست بهتر است نسبت به پیش‌سفارش آن اقدام نمایند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH