مدل مقاوم اپل واچ با نمایشگر بزرگ و شارژدهی طولانی باتری در راه است

اپل واچ سری 7 ابدا یک محصول بد یا ناخوشایند به‌شمار نمی‌رود و بررسی‌های انجام شده و آمار مربوط به فروش این اسمارت‌واچ نیز بر همین واقعیت صحه می‌گذارند. با این‌حال پیشرفت‌های اعمال شده در این محصول برای کاربرانی که خواهان بازطراحی اساسی‌تر اسمارت‌واچ‌های اپل بودند؛ تا حدودی ناامیدکننده به‌نظر می‌رسید. اگرچه اکنون مشخص شده که فرآیند بازطراحی به احتمال فراوان طی سال جاری و همزمان با عرضه اپل واچ سری 8 عملیاتی خواهد شد. اما این گجت پوشیدنی احتمالا مهیج‌ترین گزینه تدارک دیده شده توسط غول کوپرتینویی برای رونمایی در ماه سپتامبر امسال محسوب نمی‌شود.

در صورت صحت شایعات اخیرا مطرح شده می‌توان ادعا کرد که امسال اپل نه یک یا دو؛ بلکه 3 دستگاه پوشیدنی اصلی را برای عرضه در پاییز 2022 در نظر گرفته است. یکی از این دستگاه‌ها، دومین نسل مدل اقتصادی اپل واچ SE است که کاربران از مدت‌ها قبل بی‌صبرانه منتظر عرضه آن هستند. همچنین آخرین اطلاعات ارائه شده توسط یک منبع خبری معتبر از عرضه مدلی تخصصی با محوریت فعالیت‌های ورزشی حکایت دارند.

اپل روی توسعه یک اسمارت‌واچ جدید با بدنه مقاوم، نمایشگر بزرگ و شارژدهی باتری طولانی‌تر کار می‌کند

یک افشاگر مشهور با نام راس یانگ، چند روز قبل به جزئیات سایزبندی اپل واچ سری 8 اشاره کرد. اگرچه بی‌تردید در مقطع کنونی از هیچ چیز نمی‌توان به‌طور کامل اطمینان داشت؛ اما به‌نظر می‌رسد که مدل مقاوم جدید اپل واچ احتمالا از نمایشگری با اندازه بزرگ‌تر بهره خواهد برد.

اپل برای نامگذاری این ورژن از اسمارت‌واچ خود احتمالا از پسوندهایی نظیر “پرو” یا “مکس” استفاده خواهد کرد. همچنین این گجت فوق‌العاده مقاوم در عوض استفاده از آلومینیوم استاندارد احتمالا از یک بدنه فلزی بسیار مستحکم استفاده خواهد کرد. نمایشگر باکیفیت این محصول نیز احتمالا از طول قطر حدودا 2 اینچی برخوردار خواهد بود. بنابراین چنان‌چه تصور می‌کنید اپل واچ سری 7 از اندازه بزرگی برخوردار است؛ در این‌صورت بایستی اسمارت‌واچ مقاوم آینده اپل را ملاحظه کنید.

ظاهرا این ساعت هوشمند غول‌پیکر در مقایسه با اپل واچ سری 7 حدودا 7 درصد بزرگ‌تر خواهد بود. این در حالیست که شارپنس کلی نمایشگر تقریبا بدون تغییر باقی مانده و حداکثر رزولوشن آن حدودا برابر با 502×410 پیکسل است. جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که مدل 45 میلی‌متری اپل واچ سری 7 مجهز به یک نمایشگر 1.9 اینچی با رزولوشن 484×396 پیکسل است. با این‌حال کاربران لازم نیست نگران باشند؛ چرا که اپل با استفاده از باتری بزرگ‌تر به‌دنبال ارتقاء مدت شارژدهی باتری اسمارت‌واچ مقاوم خود است.

با این‌حال مشخصه‌های طراحی مقاوم مدل آینده اپل واچ تا حد زیادی مخفی نگه داشته شده است. با این‌حال از یک موضوع می‌توان اطمینان خاطر داشت: نمایشگر بزرگ و شارپ این اسمارت‌واچ نسبت به مدل‌های استاندارد نسل قبلی از مقاومت بالاتری در برابر سقوط روی سطوح سخت برخوردار است.

سنسورهای بیش‌تر، داده‌های متنوع‌تر در زمینه تناسب اندام و البته قیمت‌گذاری بالاتر

با توجه به مخاطبان هدف اپل واچ مقاوم آینده، گمانه‌زنی در خصوص کاربری عمده نمایشگر بزرگ‌تر این محصول در سال 2022 کار چندان دشواری نخواهد بود. این کاربردها شامل ردیابی دقیق فعالیت‌ها، سنجش طیف کاملا متنوعی از فاکتورهای بسیار پیشرفته تناسب اندام و برنامه‌های تمرینی و به احتمال فراوان اندازه‌گیری دمای بدن کاربر هستند.

اپل واچ مقاوم سال 2022 با بهره‌مندی از سنسورهای پیشرفته‌تر، برترین ابزارهای نظارت بر سلامت، نمایشگر با مقاومت بالاتر در برابر شکستن و بدنه بسیار مستحکم خود با برترین اسمارت‌واچ‌های سازگار با فضای باز از برند گارمین رقابت خواهد کرد. با این‌حال مقوله قیمت‌گذاری می‌تواند به یکی از مشکلات پیش روی علاقه‌مندان به محصولات اپل تبدیل شود.

اولین ساعت هوشمند مقاوم اپل احتمالا با قیمت‌‌گذاری گران‌تر از نسخه استیل ضدزنگ اپل واچ سری 7 روانه بازار خواهد شد (تصویر مربوط به نسخه‌ای با بند Milanese Loop است)

تنها موضوع مورد اشاره توسط مارک گورمن پیرامون ساختار اسمارت‌واچ مقاوم آینده اپل این است که این مدل رده بالا احتمالا با قیمت‌‌گذاری گران‌تر از مدل استاندارد با بدنه فولاد ضدزنگ در فصل پاییز امسال معرفی خواهد شد. اپل واچ دارای بدنه فولادی ضدزنگ به نوعی برترین ورژن ساعت‌های هوشمند کمپانی قلمداد می‌شود. بدین‌ترتیب اساسا انتظار می‌رود که این اسمارت‌واچ با برچسب قیمتی حدودا 750 دلاری به بالا روانه بازار شود.

چنان‌چه تمامی ساعت‌های هوشمند آینده اپل از جمله دومین نسل اپل واچ SE مجهز به پردازنده S8 (با عملکرد کلی نزدیک به پردازنده‌های نسل قبلی S7 و S6) باشند؛ در این‌صورت مدل مقاوم با قیمت‌‌گذاری گران‌تر خود احتمالا شرایط فروش دشوارتری را تجربه خواهد کرد. با این‌حال کماکان بعید است که ورزشکاران حرفه‌ای و علاقه‌مندان به فعالیت‌های ورزشی جدی این ساعت را به‌عنوان یک گزینه جدی مدنظر قرار دهند. بر اساس شایعات پیشین قرار بود این اسمارت‌واچ تا پایان سال 2021 تحت عنوان Apple Watch Explorer روانه بازار شود.

1 در مورد “مدل مقاوم اپل واچ با نمایشگر بزرگ و شارژدهی طولانی باتری در راه است”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH