تاکنون بیش از 930 هزار نفر برای دریافت بسته اینترنت رایگان ثبت نام کرده‌اند

جواد موحد، معاون دولت الکترونیک با اعلام آخرین آمار از وضعیت ثبت نام برای اینترنت رایگان گفت: تاکنون بیش از 930 هزار سرپرست خانوار برای دریافت اینترنت رایگان ثبت نام کرده‌اند.

سال گذشته ابراهیم رئیسی در جایگاه نامزد انتخابات ریاست جمهوری طی سخنرانی خود در مسجد دانشگاه تهران وعده داد: به جهت تقویت اقتصاد فضای مجازی، اینترنت را برای دهک‌های پایین رایگان خواهم کرد.

حال بعد از یک سال و با بررسی ابعاد مختلف این طرح، وزیر ارتباطات هفته گذشته اعلام کرد که بسته‌های اینترنت رایگان برای سه دهک پایین جامعه در نظر گرفته شده، البته بسته‌های اینترنت رایگان محدودیت حجمی دارد و نمی‌توان گفت که اینترنت به طور کامل برای سه دهک پایین جامعه رایگان شده است. اما به هر شکل ثبت نام برای دریافت بسته‌های اینترنت رایگان از هفته گذشته آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

جواد موحد، معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات در تشریح جزئیات آمار ثبت نام سرپرست خانوار سه دهک پایین جامعه برای دریافت بسته‌های اینترنت رایگان، گفت: تاکنون بیش از 930 هزار سرپرست خانوار یارانه‌بگیر از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند و کد USSD برای دریافت اینترنت رایگان اقدام کردند. بیشترین میزان ثبت نام از طریق کد دستوری #1234*4* انجام شده است.

موحد ادامه داد: سرپرستان خانوار برای آنکه بدانند مشمول دریافت بسته‌های اینترنت رایگان خواهند شد، باید به سایت پنجره واحد خدمات دولت مراجعه کنند و با وارد نمودن اطلاعات خود، پیامی مبنی بر اینکه مشمول این طرح هستند یا خیر در صفحه به نمایش در می‌آید.

معاون دولت الکترونیک با تاکید بر اینکه افرادی که سرپرست خانوار سه دهک پایین جامعه باشند، می‌توانند در همین سایت برای دریافت بسته اینترنت رایگان اقدام کنند، توضیح داد: پس از ثبت نام برای شماره تماس ثبت شده، پیامکی می‌آید و در صورتی که سرپرست خانوار تمایل به تغییر شماره موبایلی که اینترنت بر روی آن فعال می‌شود داشته باشد، باید شماره جدید را وارد و تایید کند.

جواد موحد در پایان گفت: این بسته‌ها به مدت یک سال و در بازه‌های هر چهارماه یک بار برای سرپرستان خانواده‌های مشمول فعال می‌شود که دارای 10 گیگابایت اینترنت است. تخصیص این بسته‌ها تا سال آینده ادامه دارد و برای ادامه این طرح باید تصمیم‌گیری‌ها در خصوص تامین منابع مالی صورت گیرد که هنوز تصمیمی در این خصوص گرفته نشده است.

 

2 در مورد “تاکنون بیش از 930 هزار نفر برای دریافت بسته اینترنت رایگان ثبت نام کرده‌اند”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH