آی‌فون‌ 11 پرو اپل مانع از مرگ سرباز اوکراینی در اثر شلیک گلوله شد

گوشی‌های آی‌فون‌ اپل عموما به‌عنوان دستگاه‌هایی رده بالا با کیفیت ساخت مطلوب شناخته می‌شوند. اما در بحبوحه جنگ میان روسیه و اوکراین، اپل بار دیگر موفق شد استحکام بالای هندست‌های خود را به اثبات برساند؛ چرا که یکی از اسمارت‌فون‌های این شرکت موفق به نجات جان سرباز اوکراینی شده است.

در حالی‌که مدل‌های مختلف اپل واچ همواره با ارسال هشدار و پیام‌های هشدار، جان مالکان خود را نجات می‌دهند؛ اما این‌بار آی‌فون‌ 11 پرو نیز نقش یک محافظ را ایفا کرده و از بدنه مستحکم خود برای مهار یک گلوله خطرناک و جلوگیری از مرگ صاحب خود بهره گرفته است. این نخستین بار نیست که شاهد وقوع چنین اتفاقاتی هستیم؛ چرا که در ماه آوریل گذشته نیز یک اسمارت‌فون اندرویدی موجب نجات جان سرباز دیگری شده بود.

اکنون یک ویدیوی به اشتراک گذاشته شده در انجمن Reddit نشان‌دهنده یک سرباز اوکراینی است که گوشی آی‌فون‌ خود را از داخل یک کوله‌پشتی خارج می‌کند. این ویدیو روی نمایش گوشی آسیب‌دیده و صدمات ناشی از اصابت گلوله به آن تمرکز دارد. اگرچه این موضوع احتمالا تا حدی باورنکردنی به‌نظر می‌رسد؛ اما آی‌فون‌ سال 2019 اپل به‌عنوان یک جلیقه ضدگلوله عمل کرده است. جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که این هندست دارای پوشش محافظ کورنینگ گوریلا گلس و ساختاری از جنس فولاد ضدزنگ است. این اسمارت‌فون بسیار بادوام بوده و صحت این ادعا در تست‌های مختلف سقوط به اثبات رسیده است.

گوشی آی‌فون موفق به مهار گلوله شلیک شده و نجات جان سرباز اوکراینی شد

این کلیپ توسط فردی با نام u/ThaIgk آپلود شده است. وی با شوخی اعلام کرد که سربازان در عوض حمل زره‌های مخصوص محافظ بدن می‌توانند از آی‌فون‌های اپل استفاده کنند. بنابراین سربازان روسی نیز از پس بایستی آی‌فون‌ها یا مک‌بوک‌های اپل را درون جلیقه‌های محافظ خود قرار دهند. با توجه به کیفیت ساخت بالای مک‌بوک‌ها انتظار می‌رود که این لپ‌تاپ‌ها در برابر اصابت حداقل 1 یا 2 گلوله مقاومت نمایند.

با این‌حال شایان به ذکر است که اسمارت‌فون‌ها علاوه بر حفاظت از جان کاربران در برابر اصابت گلوله، شیوه مواجهه بشر با درگیری‌های نظامی در جهان را کاملا تغییر داده‌اند. در واقع اکنون می‌دانیم که در صورت اجرای عملیات بمباران توسط روسیه، دستگاه‌های مورد استفاده توسط کاربران اوکراینی قادر به دریافت هشدار هستند. همچنین بر اساس گزارشات، مشخصه Find My iPhone اپل نیز برای تعداد زیادی از کاربران اوکراینی مفید واقع شده است. به‌دنبال غارت منازل مردم اوکراین توسط نظامیان روسیه، این افراد با استفاده از مشخصه Find My iPhone موفق به شناسایی موقعیت اموال به سرقت رفته خود شدند.

2 در مورد “آی‌فون‌ 11 پرو اپل مانع از مرگ سرباز اوکراینی در اثر شلیک گلوله شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH