مهاجرت کاربران از اندروید به آی‌فون در سال 2022 رکورد جدیدی را ثبت کرد

ظاهرا برای سیستم‌عامل اندروید گوگل همه چیز به نحوی مطلوب پیش نمی‌رود؛ چرا که به تدریج تعداد بیش‌تری از کاربران اندروید در حال تغییر سیستم‌عامل هندست خود و مهاجرت به iOS هستند. به‌نظر می‌رسد که اپل با انتشار به‌روزرسانی جدید iOS 16 توجه تعداد بیش‌تری از کاربران را به سوی اکوسیستم خود جلب نموده است.

تیم کوک؛ مدیرعامل اپل در جریان یک کنفرانس تلفنی به تشریح عملکرد مالی کمپانی طی دوره زمانی 3 ماهه منتهی به ماه ژوئن پرداخت و اعلام کرد که در این دوره اپل موفق به ثبت رکورد درآمدی 83 میلیارد دلاری شده است. این رقم در مقایسه با دوره 3 ماهه قبلی رشد 2 درصدی را نشان می‌دهد. همچنین آقای کوک ادعا کرد که طی ماه‌های اخیر تعداد زیادی از کاربران اندرویدی از گوشی‌های آی‌فون‌ اپل استقبال نموده‌اند. وی گفت: “ما در حال ثبت یک رکورد جدید طی دوره 3 ماهه منتهی به ژوئن هستیم. این رکورد هم در بخش درآمد و هم از نظر تعداد مهاجرت کاربران به آی‌فون قابل مشاهده است.”

بدین‌ترتیب مدیرعامل اپل، داده‌های گزارش شده توسط موسسه StockApp در ابتدای سال جاری میلادی را مورد تائید قرار داده است. در این گزارش ادعا شده بود که سیستم‌عامل اندروید گوگل به تدریج تعداد بیش‌تری از کاربران خود را از دست می‌دهد. جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که طی سالیان اخیر محبوبیت سیستم‌عامل موبایلی گوگل به شدت کاهش یافته است؛ تا جایی که ظرف مدت تنها 4 سال، سهم این پلتفرم در بازار از 77.32 به 69.74 درصد کاهش یافته است.

تعداد بی‌سابقه‌ای از کاربران اندروید در حال مهاجرت به آی‌فون‌ هستند

در حالی‌که فروش گوشی‌های هوشمند طی سال جاری میلادی به میزان قابل‌توجهی کاهش یافته است؛ اما سامسونگ و اپل کماکان برترین تولیدکنندگان اسمارت‌فون در جهان محسوب می‌شوند. سهم غول آمریکایی از بازار طی 3 ماهه نخست سال 2022 با رشد فوق‌العاده 3 درصدی از 15 به 18 درصد رسید. بنابراین به‌نظر می‌رسد که کاربران اندروید به‌صورت انبوه در حال ترک این سیستم‌عامل و مهاجرت به اکوسیستم شرکت اپل هستند.

همچنین در سال گذشته نیز کاربران آی‌فون‌، وفاداری بیش‌تری نسبت به کاربران اندروید از خود نشان دادند. در نتیجه تمایل به تعویض اسمارت‌فون در میان کاربران آی‌فون‌ به‌مراتب کمتر بود. اپل نیز در گزارش اخیر خود به همین موضوع اشاره نموده است.

لوکا ماستری؛ مدیر مالی اپل ضمن اظهاراتی خاطرنشان کرد: “تعداد کاربران فعال آی‌فون‌ در تمامی مناطق جغرافیایی جهان به بالاترین حد خود رسیده است. این دستاورد مدیون فروش فوق‌العاده گوشی‌های آی‌فون و احساس وفاداری بی‌نظیر از جانب مشتریان اپل است. در واقع آخرین نظرسنجی انجام شده توسط موسسه تحقیقاتی 451Research از مصرف‌کنندگان آمریکایی نشان می‌دهد که نرخ رضایت مشتریان آی‌فون‌ برابر با 98 درصد است. همچنین تعداد کاربران مهاجرت‌کننده به آی‌فون‌ طی دوره 3 ماهه منتهی به ماه ژوئن، رکورد جدیدی را به ثبت رساند و در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته، نرخ رشد 2 رقمی را تجربه کرد.”

3 در مورد “مهاجرت کاربران از اندروید به آی‌فون در سال 2022 رکورد جدیدی را ثبت کرد”

  1. فکر می کنم آیفون ۱۴ که ریلیز بشه امسال هم سامسونگ از رده خارج بشه. الان حرف اول رو شیائومی بین اندرویدی ها میزنه اونم بخاطر فروش بالا تو چین هست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH