اولین خودروی برقی پرنده با قیمت سیصد هزار دلار در آمریکا ساخته می‌شود

استارت‌آپ Alef Aeronautics که در کالیفرنیا واقع شده است، تصاویری را از نمونه‌های اولیه یک خودروی برقی پرنده منتشر کرده است که می‌تواند در جاده‌ها هم حرکت کند.

در نگاه اول بدنه توری شکل این خودرو جلب توجه می‌کند. این قسمت به عنوان ساختار تقویتی عمل می‌کند. داخل خودرو چهار موتور با هشت پروانه تعبیه شده است. چرخ‌های ماشین معمولی است و کابین راننده و شاگرد در نوعی محفظه قرار دارند. پوسته بیرونی خودرو به عنوان نوعی بال هم عمل می‌کند.

این خودروی برقی پرنده می‌تواند از هر جایی عمل تیک‌آف را انجام دهد و نیاز به مکان خاصی (مانند باند فرودگاه) برای انجام این کار ندارد. در حال حاضر تولید نمونه اولیه این خودرو در شرکت ذکر شده آغاز شده است. براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده اولین سری از این خودروها سه ماهه پایانی سال 2025 عرضه می‌شود. قیمتی اعلامی برای پیش‌فروش آن هم 300 هزار دلار در نظر گرفته شده است.

خودروی برقی پرنده

در حال حاضر مهندسان تمرکز خود را بر روی این موضوع گذاشته‌اند که تا حد ممکن وزن بدنه این خودرو را کمتر کنند. البته انجام این کار نباید به قیمت از دست رفتن استحکام بدنه باشد و شرکت باید برای این مسئله هم فکری بکند.

این خودروی برقی پرنده می‌تواند با هر بار شارژ حدود 322 کیلومتر بر روی زمین و 117 کیلومتر در آسمان حرکت کند. حداکثر سرعت آن بین 32 تا 40 کیلومتر خواهد بود و توانایی حمل دو نفر را دارد. توانایی تیک‌آف و فرود عمودی هم از جمله امکانات این خودرو است.

شرکت سازنده اعلام کرده است که در سال 2023 تولید مدل Z را از این خودرو شروع خواهد کرد که توانایی حمل 4 نفر را دارد و با هر بار شارژ می‌تواند 483 کیلومتر بر روی زمین و 354 کیلومتر در آسمان حرکت کند.

خودروی برقی پرنده

2 در مورد “اولین خودروی برقی پرنده با قیمت سیصد هزار دلار در آمریکا ساخته می‌شود”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH