ویژگی‌های جدید Messages

پیام تحویل پیامک‌ها در اپلیکیشن مسیج اندروید متحول می‌شود

گوگل بارها ثابت کرده است که به هیچ وجه نمی‌خواهد برای اپلیکیشن مسنجر RCS خود، یعنی Messages کم‌کاری کند و انواع و اقسام امکانات را به آن اضافه می‌کند؛ حتی وقتی که شرکت رقیب، اپل، عنوان می‌کند که عمر پیام‌رسان‌هایی از این جنس به سر آمده است.

چند روز پیش بود که در مطلبی به امکانات جدید اضافه شده به Messages پرداختیم و در آن اشاره کردیم که گوگل نه تنها ویژگی‌های جدید و متنوعی به این اپلیکیشن اضافه کرده، بلکه حتی آیکون آن را هم تغییر داده است تا بیشتر توجه کاربرانش را جلب کند. حالا در آخرین تغییرات اضافه شده به این پیام‌رسان، گوگل در حال تست پیغام تحویلی جدید است.

این پیغام تحویل که شاید نمونه آن را پیشتر در اپلیکیشن واتس‌اپ دیده باشیم، به فرستنده پیامک نشان می‌دهد که پیامش فرستاده شده، تحویل داده شده و خوانده شده است. تا پیش از این، تمام این اتفاقات به واسطه پیام‌هایی از قبیل «در حال ارسال»، «ارسال شد» و «خوانده شد» به اطلاع کاربران می‌رسید.

همان طور که در تصویر می‌بینید، از این به بعد تمامی این پیام‌ها با آیکون‌هایی نمایش داده می‌شوند. علاوه بر این در کنار آنها یک آیکون قفل هم دیده می‌شود که نشان می‌دهد تمامی پیامک‌ها رمزگذاری شده هستند. یک تیک در دایره به معنای آن است که پیام ارسال شده، دو تیک در دو دایره یعنی پیام تحویل داده شده و هنگامی که این دایره‌ها سبز می‌شوند، یعنی مخاطب شما پیامکتان را خوانده است.

پیام تحویل مسیج

در چت‌های گروهی به جای نمایش آیکون خوانده شد، منشنی خاص از افرادی که پیام را دیده‌اند، نمایش داده می‌شود یا در نهایت پیام Read by all (تمام اعضا خواندند) نشان داده می‌شود.

پیش از این نیز اشاره شده که همین سیستم پیش از این در پیام‌رسان‌هایی مانند واتس‌اپ و سیگنال دیده شده بود. البته این ویژگی جدید به صورت آزمایشی در اپلیکیشن Messages اجرا می‌شود، ولی شاید در آینده‌ای نزدیک شاهد انتشار گسترده آن باشیم. کاربرانی که به نسخه بتای اپلیکیشن دسترسی دارند، افزوده شدن این ویژگی جدید را تایید کرده‌اند و علاقه‌مندان نیز می‌توانند با دسترسی به این نسخه آن را امتحان کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH