یورو دیجیتال

ملکه هلند حمایت خود را از یورو دیجیتال علنی کرد

ملکه ماکسیمای هلند تلاش‌های بانک مرکزی اروپا برای راه‌اندازی یورو دیجیتال را مورد تمجید قرار داد. او در کنفرانس کمیسیون اروپا درباره «چارچوب مقرراتی برای ارائه یورو دیجیتال به شهروندان و کسب‌وکارها»، مطرح کرد که یوروی دیجیتال می‌تواند با از میان برداشتن موانعی مانند کارمزد تراکنش‌ها و الزامات مستندسازی، شمول مالی را در میان جوامع محروم گسترش دهد.

به عقیده ملکه ماکسیما، یک ارز دیجیتال بانک مرکزی در اتحادیه اروپا می‌تواند به کاهش هزینه انتقال وجه کمک کند؛ اما ممکن است برای «حل مشکلات و خطرات»، به اصلاحات سیاست‌گذاری و پادمان‌هایی نیاز داشته باشد.

ملکه ماکسیمای هلند پیرامون اهمیت تولید یورو دیجیتال در بانک مرکزی اروپا گفت که نمایندگان بخش عمومی وظیفه دارند اطمینان حاصل کنند که سیستم مالی باز، فراگیر و پاسخگو در اختیار گروه‌ها قرار دهند. او سپس تأکید کرد که برای بهترشدن آینده اروپا، باید ساخت یورو دیجیتال کارآمد در اولویت قرار بگیرد.

ماکسیما به عنوان ملکه و همسر پادشاه ویلم – آلکساندر، گاهی اوقات از پلتفرم خود برای حمایت از جایگاه فناوری در امور مالی استفاده می‌کند. او یکی از طرفداران تأسیس ارز دیجیتال بانک مرکزی در اتحادیه اروپا است. خبرگزاری رویترز در توییتر در پی حمایت ملکه هلند از ارزهای دیجیتال واکنش نشان داد:

بازار کریپتو یک دنبال‌کننده سلطنتی دارد. ملکه ماکسیمای هلند حمایت خود را از ارزهای دیجیتال بانک مرکزی علنی کرده است. این خبر می‌تواند در آینده به سرفصل اخبار دنیای رمزارزها تبدیل شود

هلند از سال ۱۸۱۴ تحت یک نظام سلطنتی مشروطه اداره می‌شود و پادشاه عمدتاً نقش نمادینی را به عنوان رئیس شورای دولتی کشور ایفا می‌کند. ملکه هلند همچنین به عنوان مدافع ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد تلاش می‌کند که مسائل برجسته مالی را برای توسعه کسب‌وکارها تأمین نماید.

هلند میزبان کنفرانس بیت‌کوین آمستردام در ماه اکتبر بود؛ رویدادی که از سوی اعضای خانواده سلطنتی از جمله شاهزاده فیلیپ صربستان و سیاست‌گذارانی اعم از نایجل فاراژ (عضو سابق پارلمان اروپا) مورد توجه قرار گرفت. صرافی رمزارز کوین بیس آمریکا (CoinBase)، در پی تأیید مقررات بانک مرکزی این کشور در ماه سپتامبر، دامنه همکاری خود را با کشور هلند گسترش می‌دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH