پلی استیشن 6 ممکن است پس از سال 2027 معرفی شود

به عنوان بخشی از بررسی مرجع نظارتی بریتانیا ( CMA) در مورد پیشنهاد 69 میلیارد دلاری خرید Activision Blizzard  توسط مایکروسافت، امروز یک سند محرمانه جدید درباره سونی پلی استیشن منتشر شد. بنا بر گفته این سند، پلی استیشن ممکن است تا سال 2027 حقوق خود را برای دسترسی به سری بازی‌های Call of Duty از دست بدهد.  کمپانی سونی در عین حال قصد دارد نسل بعدی کنسول‌های پلی‌ استیشن را معرفی کند.

تاریخ این رویداد هنوز مشخص نشده است، اما به نظر می‌رسد سونی قصد دارد نسل بعدی کنسول‌های بازی خود را پس از سال 2027 معرفی کند. از دست دادن Call of Duty می‌تواند عامل مهمی برای نا امیدی سونی شده باشد. علاوه بر این مشخص نیست که آیا سونی پیشنهاد 10 ساله مایکروسافت را علاوه بر توافق موجود با Activision پذیرفته است یا خیر. اگر قرار باشد کنسول جدید بعدی تا سال 2028 عرضه شود، PS5 نیز چرخه عمری مشابه با کنسول‌های دیگر پلی استیشن خواهد داشت که نزدیک به 8 سال است.

در سال 2023، احتمال زیادی وجود دارد که شاهد به‌روزرسانی کنسول‌ها باشیم، زیرا هم ایکس‌باکس و هم پلی‌ استیشن ممکن است مدل‌های به‌روزرسانی‌شده کنسول‌های نسل فعلی خود را منتشر کنند. مایکروسافت و سونی ممکن است در حال توسعه یک سری Xbox و همچنین PS5 Pro یا Slim باشند. سونی نگران است که از دست دادن Call of Duty 2027 باعث کاهش محبوبیت کنسول‌های جدید ساخت این کمپانی شود. اگر این موضوع واقعیت داشته باشد، مشتریان به Xbox روی خواهند آورد که به عنوان یک برند سازگارتر با محیط زیست نیز شناخته می‌شود.

با توجه به ادغام Activision Blizzard و ایکس باکس ، یک بازی موبایلی عظیم به نام Candy Crush اکنون در دست ایکس باکس خواهد بود. هر دو Candy Crush و Call of Duty به عنوان سنگ بنای این ادغام عمل می‌کنند، اما Call of Duty تنها عاملی است که باعث تقابل بین سونی و ایکس باکس شده است. استدلال‌های موافق و مخالف ارزش فرنچایز Call of Duty همچنان توسط هر دو طرف مطرح می‌شود، و Xbox حتی به دنبال آن است که Call of Duty را به عنوان یک فرنچایز عمدتاً ناسازگار به تصویر بکشد که به نظر می‌رسد تا حدودی هم موفق شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH