قیمت اسنپ

افزایش وحشتناک قیمت اسنپ روی دلار را کم کرد!

قیمت مناسب اسنپ در کنار راحتی استفاده از این سرویس، از جمله مهم‌ترین دلایل محبوبیت آن میان مردم بود و همین هم باعث شد که اسنپ به قول معروف ره صد ساله را یک شبه برود و خیلی زود بزرگ‌تر از چیزی شود که شاید حتی تصورش را هم نکرده بود. اما حالا ظاهرا قیمت اسنپ به پاشنه آشیلی برای این سرویس تبدیل شده و اکثر مسافران از آن ناراضی هستند.

در چند ماه اخیر، رفتار اسنپ به گونه‌ای بوده که انگار دنبال بهانه می‌گردد تا قیمت‌ها را افزایش دهد! مدتی می‌شود که هنگام گرفتن اسنپ، با هشداری مبنی بر افزایش قیمت‌ها مواجه می‌شویم. در روزهای نخست، کمتر شاهد این اعلان بودیم اما حالا در اکثر مواقع با نمایش یک پیام به خودشان اجازه می‌دهند تا قیمت را بالاتر ببرند!

انگار که بدون اجازه شما، خود اسنپ تیک گزینه عجله دارم را زده و قیمت را بالا برده تا حدی که حداقل در تهران، با دیدن قیمت‌های اسنپ هوش از سرتان می‌پرد. فکرش را بکنید که برای یک سفر کوتاه و نهایتا یک ساعته در پایتخت، باید مبلغی بیش از ۱۰۰ هزار تومان را بپردازید! تازه اگر مسافت شما کمی طولانی‌تر باشد، به‌راحتی قیمت‌های بالاتر و نزدیک به ۱۵۰ تا ۱۷۰ هزار تومان را هم می‌بینید!

در این گرانی افسارگسیخته و شرایط بد اقتصادی، مردمی که به اسنپ عادت کرده بودند، حالا به دنبال جایگزینی برای آن می‌گردند! برخی همچون من که اکثر مواقع از اسنپ استفاده می‌کردم و راضی هم بودم، حالا هفته‌هاست که دیگر از این سرویس استفاده نمی‌کنم و به سمت استفاده از خودروی شخصی و وسایل نقلیه عمومی روی آورده‌ام. برخی از مردم نیز راه‌های دیگری را امتحان می‌کنند. مثلا بخشی از مسیر را پیاده می‌روند و سپس اسنپ می‌گیرند تا قیمت آن پایین‌تر باشد و یا حتی دیده‌ایم که اشخاصی به صف‌های تاکسی می‌آیند و به دنبال کسی می‌گردند که به مقصدشان نزدیک باشد تا بتوانند کرایه بالای اسنپ را با وی تقسیم کنند! مورد هم داشته‌ایم که با دیدن قیمت وحشتناک اسنپ، کلا قید مسیر را زد و ترجیح داد که در خانه بماند!

درآمد اسنپ و تپسی چقدر است؟ مقایسه کار کارمندی با تاکسی‌های اینترنتی

بحث افزایش قیمت‌های اسنپ به روزهای اخیر مربوط نیست که بخواهیم افزایش عجیب و غریب نرخ ارز (!) را دلیل آن بدانیم. برای اثبات این موضوع، گوشی شخصی که یک مسیر مشخص را تقریبا هر روز طی می‌کند، برداشتم و به بخش سفرهای اسنپ آن رفتم تا روند قیمت‌گذاری این سرویس را برای مسیری کاملا یکسان در ماه‌ها و حتی سال‌های گذشته ببینم.

برای آنکه عدالت رعایت شود، یکی دو ماه اخیر را فاکتور گرفتیم تا مبادا کسی افزایش نرخ دلار را دلیل گران شدن کرایه‌ها بداند. دوست عزیز ما در روز 26 مهرماه 1401 یک مسیر مشخص و معمولی را با قیمت 63500 تومان طی کرده بود.

قیمت اسنپ

وقتی کمی به عقب‌تر رفتیم، قیمت‌ها به طرز چشم‌گیری کاهش پیدا می‌کرد. مثلا در ۱۴ شهریور یعنی تقریبا ۴۰ روز قبل‌تر، کرایه مسیر در همان ساعت، 47500 تومان بود؛ یعنی 16 هزار تومان ارزان‌تر!

کمی پایین‌تر رفتیم و به اواسط تیرماه رسیدیم. شاید باورتان نشود ولی در اولین روزهای تابستان، همین مسیر با قیمت 39500 طی شده بود! یعنی حتی 8 هزار تومان کمتر از قیمت شهریورماه.

قیمت اسنپ

همین‌طور که به عقب می‌رفتم، به سفرهای این عزیز در سال گذشته رسیدم. جالب است بدانید که همین مسیر در مردادماه 1400، با قیمت 26000 تومان انجام شده بود! یعنی با یک حساب کتاب ساده می‌توان به تقریبا 2.5 برابر شدن قیمت اسنپ در یک سال رسید! همه این‌ها در حالی است که دلار در مرداد 1400 وارد کانال 26 هزار تومان شد و در مرداد 1401 و اصلا تا اوایل پاییز 1401 قیمت دلار در حدود 28 هزار تومان بود. یعنی بدون افزایش خاصی در نرخ ارز و تقریبا ثابت ماندن قیمت دلار در طول یک‌ سال، قیمت اسنپ 2.5 برابر شد…!

جامعه در وضعیت خوبی قرار ندارد و گرانی بی‌داد می‌کند اما اینکه بدون افزایش نرخ دلار و در شرایطی که یک سال با دلار 26-27 هزار تومانی سر کردیم و حتی نرخ بنزین هم تغییری نداشته اما قیمت اسنپ به وضوح 2.5 برابر شده، نشان می‌دهد که وقت اعتراض رسیده و باید از این سرویس بپرسیم که چرا قیمت‌ها را افزایش داده است؟! شاید اصلا وقتش شده که از اسنپ استفاده نکنیم تا بلکه کمی هم به فکر مسافران در این اوضاع بد اقتصادی باشد و کمتر جیب‌شان را بزند.

شما حتی اگر قیمت اسنپ را به دلار هم محاسبه کنید، باز هم شاهد افزایش آن هستیم. یعنی در مرداد سال گذشته یک سفر معمولی در تهران 1 دلار هزینه داشت اما حالا همان سفر و در شرایطی که قیمت دلار هم افزایش چشم‌گیری داشته، با 1.5 دلار انجام می‌شود؛ این یعنی رشد قیمت بیشتر از تورم است!

واقعیت این است که وضعیت قیمت اسنپ برای مسافران اصلا قابل قبول نیست. تصورش را بکنید که برای رفت و برگشت به یک مکان تفریحی در تهران که فقط کمی از شما فاصله داشته باشد، باید بیش از 150 هزار تومان پول اسنپ بدهید! یا اگر بخواهید به مرکز شهر بروید، حداقل باید 250 تا 300 هزار تومان برای رفت و برگشت با اسنپ کنار بگذارید…!

قیمت اسنپ آن‌قدر بالا رفته که در نوبت عصر، رانندگان تاکسی‌های شهری هم قید حضور در خط‌شان را می‌زنند و بجای مسافران خطی خودشان، در اسنپ فعالیت می‌کنند! برخی راننده‌ها نیز سر مسیر ایستاده و با نشان دادن قیمت اسنپ برای مقصد خط خودشان، مسافران را با قیمت‌های بالاتر از نرخ مصوب جابجا می‌کنند!

اگر قیمت را بالا برده‌اید که درآمد رانندگان اسنپ خوب باشد و آن‌ها راضی باشند، باید بدانید که مسافران ناراضی هستند؛ اصلا چرا کمیسیون را کمتر نمی‌کنید که هر دو طرف راضی باشند؟!

نظر شما چیست؟ آیا متوجه افزایش قیمت اسنپ در ماه‌های اخیر شده‌اید؟

89 در مورد “افزایش وحشتناک قیمت اسنپ روی دلار را کم کرد!”

  1. شکایت دارم از اسنپ بابت گرونی بیش از حد کرایه. من 3 سال از اسنپ استفاده کردنم ولی الان برنامش پاک میکنم. هیچ کسی هم پیگیر نمیشه مملکت مدیریت نداره همه شرکت ها دارن حرام میخورن

  2. واقعا واقعا واقعا
    شرکت اسنپ خودش کمسیون بسیار زیاد میگیره!!!!
    ولی با این استهلاک و هزینه های مختلف خودرو
    واقعا نمی صرفه برا راننده
    صبح تا شب ۳۰۰ تومان هم نمیشه کار کرد اونوقت
    یه قطعه ساده خودرو مثلا یه لنت خالی بین حدود ۴۰۰ الی ۵۰۰ هزینش هست.
    یه دستگیره در ۱۵۰ هزار
    یه لاستیک باالای یک ونیم!!!

    واقعا همخونی نداره!!!

  3. بابت ۲۰ کیلومتر ۱۵۰ کرایه میدی، یعنی هر کیلومتر ۷.۵۰۰
    والا الان حقوق روزانه وزارت کار ۲۰۰ هزار تومن نمیشه.
    یعنی یه اسنپی با یه سفر حقوق یه روز وزارت کار رو میگیره.
    پس بدونن اگه من مسافر و اسنپ نباشیم از چنین درآمدی خبری نیست، پس دهنت تون رو ببندید و خدارو هم شاکر باشید وگرنه مسدود میشید و باید کارگری کنید و همون حقوق وزارت کار رو با شیش ماه تاخیر بگیرید

    9
    3
  4. دوستان،سیستم اسنپ یک سیستم مقلدانه آمریکایی ست و چون از قدیم ،دربستی رفتن به مسیرها تو این سیستم رواج داشته،لذا پیاده کردن همین سیستم دربستی حالا یا بصورت تلفنی یا اینترنتی، در کشوری مثل ایران یا افعانستان یا عراق و غیره، دچار مشکل خواهد بود.چون این نوع حمل و نقل صرفا با ماشینهای سطح بالای خارجی در کشورهای مدرن صورت میگیره، پس افرادی که استفاده میکنند باید پول بیشتری بابت این خدمت خاص که بعضا تشریفاتی است بپردازند، مخصوصا که سفرها بصورت موردی در زندگی هر فرد صورت میگیرد نه روزانه و بصورت سرویس وار.
    پس برای رفتن به محل کار باااید از حمل و نقل عمومی استفاده کرد نه از سیستم دربستی!!
    هر کس که نیاز به دربست جابجا شدن دارد ،اونم بصورت موردی در هفته یا ماه ،،باید مبلغ بیشتری بپردازد .
    حال که نمیشود مسافری روزانه بخواد با اسنپ به محل کار تردد کند و از کرایه به اصطلاح بالا شکایت داشته باشد.
    اسنپ اورژاس نیست، سرویس نیست، اسنپ با وجود تمام خودروهای مدل پایینش باز هم یک خدمت تشریفاتی بحساب میاد که حتما باید کرایه بالاتری داشته باشد. پس راه حل اینه که مسافرین باید بدونن که به اسنپ به چشم سرویس روزانه نگاه نکنن چون با صرفه نیست، و فقط برای مقصدهای غیر محل کاری روزانه استفاده شود..
    و این کار نیاز به فرهنگ سازی داردو اولین راهش این هست که شرکت اسنپ قیمتها رو به پیشنهاد رانندگان بالا ببرد و بعد از شش ماه خواهید دید که استفاده از حمل و نقل عمومی بیشتر خواهد شد و اسنپ نیز از سطح توقع اشتباه مردم بیرون خواهد آمد

    2
    9
    1. داداش چی میگی ایران زندگی می‌کنی راننده اسنپ هستی
      نکته اینکه اگر هم باشی مسافر باید باشد شرکت کمیسیون باید خیلی کم بگیره
      الان فقط داره شرکت سود میکنه

  5. یه بنده خدا

    بچه ها باهم دعوا نکنید دوست باشید باهم مشکل اصلی اسنپ هست که الان که معروف شده و متناقضی زیاد شده و جا افتاده می تونه کمیسیون رو کم کنه بیست درصد کمیسیون واقعا نامردی هست مشکل شرکت ها هستند که وقتی بزرگ میشن طمع می کنند راننده محترم خب اینو نمیصرفه برید دربستی واقعا مردم راضی به زحمت نیستند من و دخترم دیروز مسیر طولانی کلی پول دادیم بماند که آهنگ مزخرف رو تحمل کردیم تو گرما ذوب شدید سر ظهر

    2
    1
  6. سلام من فقط میتونم بگویم از خوش باوری خودم و مردم متاسفم تا چند ماه قبل تصور میکردم اسنپ با قیمت مناسب و سرویس دهی خوب مسولین متعهد داره اما طی دو سه ماه قیمت را در یک مسیر مشخص حتی در زمان با بار ترافیک کم ۳ برابر و نیم کرده اند اگر قیمت ۳۰ تومان بوده حالا شده ۱۰۵ تومان من و خانواده ام به شخصه به اسنپ نه میگوییم و از این به بعد سوار نمی شیم امیدوارم همه مردم مثل ما عمل نمایند تا دوباره شاهد این گونه موارد نباشیم

    10
    5
    1. ****** تو مسافری دنبال قیمت پایینی؟******* من راننده باید ۱۰برابر پول قطعات ماشسن بدم.تو بهتره با اتوبوس بری اسنپ جایی برای تو نیست گدا گودوله

      4
      11
  7. راننده های ناراضی برن پراید های اسقاطی شون رو بفروشن و با قرض گرفتن و وام یکم دیگه رو پول فرغون شون بزارن و برن یه گاری دستی بخرن و سیب زمینی پیاز بفروشن و اینقدرم اعصاب مسافر و راننده رو بهم نریزن

    9
    4
  8. فاطمه رحیمی

    اسنپ کمتر کمیسیون بگیره
    تاکسی اینترنتی ها باعث شدند آژانس ها کلا جمع بشن حالا که رقیب ندارند این نرخ ها را میزنند
    شهرداری هم باید وسایل حمل و نقل عمومی رو بیشتر بگذاره
    الان در مسیر ارم سبز جنت آباد دو سه تا اتوبوس بیشتر نیست و مجبوریم ۴۵ دقیقه منتظر اتوبوس بمونیم

    2
    2
  9. دانيال دولت آباد بختياري

    یه لنت جلو تیبا هفت صد هزار تومنه روغن هم شش صد هفتصد اگه تو بهترین شرایط باشی و فقد تو ماه یکی دوتا ایراد ریز پیدا کنه ماشینت حد اقل ۵ ملیون خرج ماهانشو داره علاوه بر این ک کیلومتر ماشین بالا میره و از قیمتش میوفته. قیمت ماشین ۴ برابر شده با یه تصادف ساده باید از صد نفر پول قرض کنی تا بتونی ماشینتو درس کنی چون با این درامد هیچ وقت نمیتونی چیزی پس انداز کنی بعد شما از گرون بود هزینه اسنپ حرف میزنید؟؟؟ قیمت اسنپ بالا نیس متاسفانه اقتصاد کشور مرده و مردم درامد ناچیزی دارن و هزینه اسنپ براشون سنگینه

    4
    25
  10. وقتی کرایه ها با هزینه جیبت یکی نیست پیاده برو یا با اتوبوس و مترو برو. مناسب با پول جیبت تردد کن. با این حجم ترافیک راننده اسنپ به ازای هر 1ساعت رانندگی 40 الی 50تومن نسیبش میشه که نصفش خرج خود ماشینه. ینی ساعتی 20 الی 25 هزار تومن براش میمونه که میشه پول یدونه پفک. چرا خودتونو به گیجی میزنید؟

    6
    43
    1. سعید صانعی

      دوست عزیز، شما هم اگر از کارتون درآمد مناسب ندارید، میتونید شغلتون رو عوض کنید! لازم نیست به بقیه دستور بدید که چیکار کنن یا چیکار نکنن!
      ارقامی هم که فرمودید با واقعیت فاصله بسیاری داره، ولی اگر درآمد شما اینقدر کمه، بهتره خودتون رو برای ساعتی یک پفک کار کردن اینقدر به زحمت نندازید

      40
      16
      1. والا به خدا، برن پراید های اسقاطی شون رو بفروشن و یکم دیگه روی پول ماشینشون بزارن و یه گاری دستی بخرن و برن پیاز و سیب زمینی بفروشن و اینقدرم اعصاب مسافر رو بهم نزنن

        22
        11
    2. مهمون جیب راننده بوده خیلیم راضی بوده منم بودم خیلی راضی بودم!چی بگه ادم از طرفی راننده میدونه که حتی یک ریال از اسنپ درامد نداره و این پول هزینه سوخت و استهلاک سنگین ماشینم به هیچ عنوان نمیشه از طرفی ادم به این هموطنا که کرایه دادن سخته براشون هم نمیتونه خرده بگیره اقتصاد مملکتو داغون کردن که هر دو طرف از کرایه شاخ در میارن یکی از کم بودنش یکی از زیاد بودنش!!!

      4
      9
  11. از شمال تهران تا جنوب تهران تو شرایط ترافیکش میخواد بشه ۱۳۰ یا ۱۴۰ که برسی به مقصد شیرین سه ساعت طول میکشه . من سه ساعتو از تهران تا قزوین میرم . حالا فکر میکنید خیلیه؟ یا از تهران تا حومه تهران مثل قرچک پاکدشتو هفتاد کیلومتر میرم میشه ۱۱۰ تومن اونم ساعت شلوغی خیلیه؟ حالا بماند کمیسیونم کم میشه . حالا همین هفتاد کیلومتری تو ساعت خلوت میشه شصد تا هفتاد هزار تومن . کمیسیونم بیست درصد کم میشه . کمیسیون ثابته بنظر دوستان خیلیه؟ اونایی که میگن کرایه تو تهران زیاده باید بگم نخیر چنین خبرایی نیست ما صد تومن اینا میگیریم یا دو سه ساعت تو ترافیکیم یا اگه حومه تهران بریم حداعقل هفتاد کیلومتر باید راه کنیم .

    2
    20
  12. کرایه نجومی میدی که آخرش پراید اسقاطی بی کولر بیاد دنبالت!
    همین هزینه طرح ترافیک و پارکینگ رو بدی بهتره، تو ماشین خود آرامش و راحتی هم داری
    به طرف کرایه نجومی میدی، آخرش هم تو گرمای ۳۵ درجه حتی کولر هم نمیزنه
    ضمنا هیچ کدوم تون پرایدتون ۳۰۰ میلیون ارزش نداره، مگه صفر خریدید؟ سال ۸۵ یه پراید خریدید که الان تهش ۹۰ تومن فروش میره که مثلا پول که ایفون پرو هست

    42
    8
    1. چرند نگو کدام کرایه نجومی شما ها همان کسانی هستید که همچیز را گران می‌فروشد نون تون با دلار درمی‌آرید ولی به وقت خرج کردن به ریال خرج میکنی میخوای راننده تاکسی یا اسنپ مجانی ببرت خونه یک نوشابه تگری هم دستت بده بلا نصبت بعضی از کار مندان کارمنده باشی تا رشوه رو نگیری کاری انجام نمیدی ولی دوشای کرایه اضافه بشه انگار که جیبت زدن درجای که شما استاد جیب برایی

      6
      32
    2. خخخخ کرایه نجومی!!!کدوم کشور زندگی میکنه شما؟یه روغن عوض میکنی شیصد هفتصد تومن کارت میکشی بیست تومن میخوای کرایه بدی میشه کرایه نجومی!طرف سه ساعت الاف تو باشه صد هزار تومن بدی میشه کرایه نجومی!هر کی حساب کتاب بلد باشه رانندگی اسنپ نمیاد اینا که میان حساب کتاب ندارن

      6
      26
    3. پولدار مایه دار نکشیمون تو انقد دارایی چرا بخاطر نداری دادن طرح ترافیک و جریمه و ندادن استهلاک رو به پراید اسقاطی ۹۰ میلیونی میاری عمویی. باماشین خودت برو نداری دربست نگیر با مترو برو کولرم داره تازه

      3
      22
      1. بله یک ساله اسنپ و تپسی نگرفتم، با ماشین شخصی میرم و به جای حروم کردن پولم برای اسنپ هزینه طرح ترافیک و پارکینگ میدم و از شر پراید بو گندو و راننده های عجیب و غریب راحت شدم

        20
        8
      2. واقعا باعث تاسف هستش که به علت مشکلات اقتصادی ،برخی از افراد مجبوربه حمالی اسنپ هستند
        مسافر گرامی میدونه کرایه اسنپ حداقل ۳۰ تا۵۰% کمتر از آژانس هستش
        و میدونه این از بودجه حمایت دولتی نیست
        اما بازم دوست داره مهمون حق‌الناس باشه
        بخدا این بی‌انصافی اسنپ را با این اراجیفتون مقدس نکنید
        لااقل ممنون اون راننده باشید که بخاطر نون شب فعلا مهمون جیبش شدید

        16
    4. کاش همون پراید اسقاطی مدل ۸۲ رو داشتی که مجبور نمیشدی اسنپ سوار شی تازه تو اسنپ که میشینی خیلی کلاست بالاترم میره مردم نمیفهمن چیو چه کاریه ای?

      1
      6
  13. خیلی فرقشه تاکسی ۴۵ تا ۷۵ درصد گرونتر میشه ینی کرایه ها پایین بوده اما اسنپ میگه بر اساس عرضه و تقاضاس بعد میاد میگه اگه سفرهارو قبول نکنی دیگه خبری از مسافر نیست
    جالبه نه؟!

    2
    15
  14. ببین اگه کرایه اسنپ زیاده و تاکسی به صرفه تره چرا ۱۴۰۲ افزایش کرایه های تاکسی رو ۴۵ تا ۷۵ اعلام کردن ؟
    حالا چه برسه شهرستان ناموس به خاطر ده هزار تومن ارزش داره پنجاه تا دست اندازو چاله بیوفتی؟ تازه کمیسیون هم بیشتره تو شهرستان شده من به خاطر بیست هزار تومن چهل دقیقه تو راه بودم
    تنها سرمایه ای که داریم همین ماشینمونه
    روز به روز داره داغون تر میشه تو جیبمونم هیچی نیست

    1
    29
  15. ان‌شاالله عین ما از روی بیچارگی بیای راننده اسنپ بشی شما هم از این درامد نجومی فایده ببری

    4
    62
    1. انصافا کرایه اسنپ در تهران وحشتناک بالاست.اما در شهرستان کاملا حق با رانندگان است و کرایه ها در شهرستان بسیار پایین است

      18
      15
      1. کرایه خانه چطور ؟ و خیلی هزینه ها و معظلات دیگر ؟ اصلا تهران چه چیزی با شهرستان ها قابل مقایسه است که این یکی باشد ؟

        3
        4
    2. واقعا کجو‌گرونه والا من رشت استان گیلان هستم رشت تا یخسازی که حدودا۲۵ کیلومتر میزنه ۳۴ تومن که ۶ تومن ۶۵۰۰ میره کنیسیون در حالی که اگه توراهی نفری ۱۵ تومنه ۲ تا سوار کنم میشه ۳۰ تومن کمیسیون هم ندارم

      2
      7
  16. حسین ملکزاده

    سلام من سال گذشته موتور ماشین تعمیر اساسی کردم ۳ملیون اجرت مکانیک شد بعد تقریبا یک سال و چند ماه همون مکانیک الان ۱۲ ملیون اجرت ازم میخاد مگه رانندهای اسنپ تو همین مملکت زندگی نمیکنن مگه مخارج زندگی ما رانندها جدا از مسافرین هست مخارج ماشین و اصطحلاک که نسبت به مخارج خانواری چندین برابر افزایش پیدا کرده.ما ایرانیا خودخواهیم فقط منافع شخصی مون مهمه و بس .هرکی فکر خودشه .

    3
    44
  17. نویسنده طوری گلایه میکنه که انگار راننده اسنپ در این کشور زندگی نمیکنه با انصاف شرایط بد اقتصادی که فقط متوجه زندگی شما نیست همه مردم این شرایط را تجربه می‌کنند آیا تو خودت حاضری خودت و ماشینت را در ازای ۵۰۰۰۰تومان یک ساعت در اختیار کسی قرار دهی تو خودت می‌گویی اگر کرایه ها زیاد شود از اتومبیل شخصی استفاده میکنی پس معتقدی کرایه های اسنپ پایینه و تلاش کرده ای پایین‌تر هم بشود یعنی ناخواسته در پی استعمار راننده اسنپ بی وجدان کمی هم نرخ تورم را با ماه‌های گذشته مقایسه میکردی تا قانع شویم که فقط سنگ خود را به سینه نمیکوبی.به جرات و تحقیقا می‌گویم اگر بیکاری گریبانگیر جوانان نبود حتی یک جوان هم وقت و سرمایه خود را در اختیار اسنپ و امثالهم قرار نمی‌داد پس امثال شما هم سعی نکنند از آب گل آلود ماهی بگیرند.

    4
    50
  18. چرا حرف مفت میزنی که کرایه های بالاست یه نگاهی به قیمت لوازم یدکی ماشین بکن بعد بیا مقاله بنویست واسه خودت والله یه برف پاک کن پراید درست کردم خدا شاهده ۹۰۰ هزار تومن خرجش شده یه روغن عوض کردم ۴۰۰ هزار تومن انصافتون کجاست والله اینقدر کرایه ها پایینه که اصلا نمیصرفه ماشین رو روشن کنی حتی اگه روزی ۴۰۰ ۵۰۰ کاسب باشی بازم نمیصرفه

    5
    48
  19. دوستان شعار ندین سفر زیر پنجاه تومن نرید تا درست شن
    الان قیمت اسنپ موتوری دوبرابر سفر اسنپ اقتصادیه

    6
    59
  20. قیمت کرایه اسنپ خیلی هم کمه بعد تعطیلات باید ۲۷ درصد هم افزایش داشته باشه نسبت به آژانس اسنپ نصف میگیره
    من منتظر افزایش قیمت هستم تا کار کنم

    8
    89
  21. انگار حساب کتاب بلد نیستین!! قیمتهای اسنپ اونقدر افتضاح هست که برا من راننده نمی صرفه برم و الان دقیقا دو هفته است نمی رم منتظرم ببینم سال جدید چیزی اضاف میشه برم یا خیر
    اومدین قیمت دلار و می گید مگه همه مثل شما دلار باز هستن؟؟
    قیمت قطعات و استهلاک و… منصفانه بسنجید بعد ببینید خود شما حاضرید یک ساعت دربست تحت اختیار دیگران باشید

    9
    79
    1. این که مشکل مملکت ماس
      برا هر شغلی بگی این مشکلات هست ربطی به تو راننده یا اسنپ نداره
      منم عکاسم پول دوربین و سیستم برای کارم که ۴.۵ سال پیش نهایتا ۱۰ میلیون میشد الان بالای ۱۵۰ ۲۰۰ میلیون میشه بعد بیا ببینم خودت حاضری انقدر هزینه کنی عکس بگیری؟

      45
      9
      1. بنده خدا ماشین پایین ترین قیمت صفرش الان ۴۰۰ میلیون لوازم یدکی نمیاد بگه که چون ماشینت مدل پایینه لوازمم به قیمت پایین بهت بدم لوازم رو به قیمت ماشین صفر بهت نمیدن بعد الان همه افزایش قیمت دادن شماهم بده

        1
        6
    2. یا تو این کشور زندگی نمیکنی که وضع اقتصادی کشور رو نمیدونی یا خودت رو به اون راه زدی یا باز دوباره جنس از موتوری گرفتی که توهم زدی تو که خوب بلدی به قول خودت ریز همه چیز رو دربیاری یه نگاه یک ساله به قطعات ماشین تو یه ساله بنداز شاید سرت رو از تو برف در بیاری

      0
      19
      1. چقدر وقیح چقد وقیح
        آخه لامصب صبحتا شب میکوبیم میشه ۵۰۰تومن براحتی ۲۰۰ تومنش خرج ماشینه
        انکار خبر نداری یه پراید شده ۴۰۰ میلیون، حالا خودت قیمت قطعات و استهلاک رو حسابکن، ببین چیزی میمونه ؟ اون لوازم یدک فروش، اون سوپرمارکت، اون مبل فروش، اون موبایل فروش و همه و همه اگه قیمتارو آوردن سال ۱۴۰۰ اسنپ هم میاره، همون مسیری که نوشتی قیمت عادیش ۲۰۰تومنه، اسنپ میزنه ۷۰ تومن، بازم زبون داری

        2
        13
    3. کرایه خانه چطور ؟ و خیلی هزینه ها و معظلات دیگر ؟ اصلا چه چیزتهران با شهرستان ها قابل مقایسه است که این یکی باشد ؟

  22. والا چ بگم
    خودم ساکن یزدم و شاهد افزایش قیمت ها اسنپ شدم اما درک میکنم چون با ای گرونی ۱۰۰ تومن هیچی نمیشه اگه بدت میاد میتونی کلآ اپلیکشن اسنپو پاک کنی از گوشیت مثل من اما توهینم نکن

    8
    64
  23. خود گویی و خود خندی عجب مرد هنرمندی

    یک ماشین بگیر یک روز با اسنپ کار کن بعد بیا قضاوت کن در ضمن به قول یکی از دوستان با مترو یا اتوبوس خط ۱۱ برین من که شخصا کرایه به صرفه نباشه نمیام بیرون قیمت قطعات رو برو تورمشو حساب کن کارگری منی که پشت ماشین میشینم رو حساب کن ۳۰۰میلیون وسیله نقلیه مو هم نگاه کن بعد اینجا نظر کارشناسانه بدین

    8
    62
    1. خب نیا بیرون کی مجبورت کرده؟ کار نکن بشین خونه
      کدومتون ۳۰۰ تومن پول ماشین دادین که الان منتش رو سر مسافر میزارین؟ من که هرچی سوار شدم ماشین ۱۰ سال پیش بوده که ۴.۵ میلیون خریدین!

      61
      12
      1. منی که جونم زمان 4.5نخریدم چی اون جوابی داری بدی نه اقا با 150ملیون وام خریدم با قسط ماهی 10تومن

        5
        31
      2. توی این هفته، دولت کرایه تاکسی هارو 40% افزایش داد و برای روز های بارانی 60%. در صورتی که اسنپ الان 2سال هستش به نرخ کرایه ها دست نمیزنمه.اونایی که فکر میکنن کرایه ها بالاست و نمیسرفه براشون با مترو و اتوبوس تردد کنن، نیازی نیست خودرو دربستی سوار شن و قر هم بزنن.
        ضمن اینکه من شب ها اسنپ کار میکنم و بجای اینکه بخاطر سختی کار شب و شبکاری همایت بشم کرایه های شب رو افزایش نداده که هیچ، نصف مقدار روز هم کرده. وقتی هم که اعتراض میکنیم میگن شب ها ترافیک نیست. در صورتی که کم بودن مسافر و سختی کار و بیخوابیه 9شب تا 5 صبح رو اصلا حالیشون نمیشه.
        بابا به پیغمبر خرج خود ماشین هم درنمیاد شدیم حمال اسنپ

        10
      3. اقتصاد خراب. بیکاری و بدهی و خرج خانواده مجبورمان کرده وگرنه پراید بقول تو 4.5 میلیونی که هیچ با این کرایه حاضر نبودم یک دقیقه کنار امثال تو بشینم چه برسه اجازه بدم تو ماشینم بشینی و بوی گند ت رو تحمل کنم

  24. راننده اسنپ

    راستش رو بخواین خونه پر اسنپ اگه مرتب و بیش از ۱۲ ساعت بری! بهتر از کارگری هست همین! بعضی از مسافرا فکر میکنن از دماغ فیل افتادن!لغو سفر!تاخیر چند دقیقه ای!توقف های بی مورد و بدون اعمال توقف و بهشون بگی توقف بزن بعد کلی جرو بحث یه امتیاز منفی هم بهت میدن! قدرنشناسیشون!با کلی ترفند کرایه رو بالا کشیدن! و خیلیای دیگه!البته تقریبا ۲۰ درصد مسافرا اینجورین و اکثرا درک و شعورشان بالاست و درک متقابل دارن. ما راننده های اسنپ از مسافرای با درک و شعور تشکر میکنیم چرا که منتی روی هم نداریم ما به شما خدمات دهی میکنیم و شما هم هرچند واقعا با هزینه های تورم و استهلاک چیز دندون گیری نیست کرایه اسنپ رو پرداخت میکنین! ناگفته نماند اسنپ هم در حد توانش جوانب دو طرف رو مدنظر قرار میده که یه سری هم محدودیت ها دارد

    7
    46
  25. ابوالفضل خاکپور

    اولا که کرایه ها برای ماهم اصلا به صرفه نیست دیگه یه پفک شده ۲۵ تومن شما چیو میگید گرونه دوما هر شغلی اگه درامد خیلی عالیی داشته باشه چرخه ی اقتصاد میچرخه راننده خوب دراره دست زنو بچشو میگیره خریدای بیشتر انجام میده کاسبم سود میکنه اینا همه تاثیر دارن رو هم کارخونه دار تو تورم جنسش گرون میشه اما درامد کارگراش فرقی نمیکنه کسی میگه چرا واقا؟ یا فقط برای این قشر زحمت کش زبون دراوردید

    7
    36
  26. ابوالفضل خاکپور

    وقتی هزینه ی خورد و خوراک و اجاره خانه و..‌. بالا میره راننده باید از کجا جبران کنه ما اومدیم دوقرون پول حلال در بیاریم خدمت گذارو نوکر کسیم نیستیم هرکی اعتراض داره میتونه سه ماه بیاد کار کنه امورات خونشو با اسنپ بگذرونه بعد ازین حرفا بزنه من از نویسنده این مقاله دعوت میکنم که سه ماه هیچ کاری هیچ اسنپ انجام نده بعد بیاد بگه چی به چیه

    7
    42
    1. لامصبا چرا فکر میکنین هزینه خورد و خوراک و اجاره خونه و… فقط برا راننده بالا رفته؟ برا بقیه گرون نشده؟ من کارمند از کجا بیارم این همه هزینه رو بدم؟ حقوق کی تو این مملکت با گرونی بالا میره که انتظار داری اسنپ گرون تر بشه؟ خودت حاضری تو همین عید که تهران خلوته ۵ دیقه ای میری اون سر شهر ۶۰ ۷۰ تومن کرایه بدی؟؟

      34
      8
      1. واقعا امثال شما باعث شدن من دیگه کار نکنم
        میاید میشینید تو ماشین فک میکنید چقد پول دارید میدید
        طرف ۲۰ تومن داده بعد من باید پنج دقیقه برم دنبالش تو مقصد بعد باید کلی وایسا اقا پاشه بیاد پایین زیر ده دقیقه طول نمیکشه دنبال یه مسافر رفتن و سوار کردنش بعد سوار میشه حداقل اون مسیر ۲۰ تومنیش ۱۰ دقیقه تو راهیم میشه ۲۰ دقیقه از عمر من واسه امثال شما با ۲۰ هزار تومن!
        یعنی بخوای خیلی خوشبینانه حساب کنی اسنپ ساعتی ۶۰ تومن در میاری
        تو اون یه ساعت هیچی ازت نره ۵ لیتر بنزین رفته میشه ۱۵ هزار تومن
        اگه در نظر بگیریم من ۸ ساعت کار کنم ۱۲۰ تومن روزی بنزینمه یعنی ماهی ۳۶۰۰۰۰۰ تومن
        ۴ حلقه لاستیک ۶ تومنه سالی یبار باید عوض کنی میشه ماهی ۵۰۰ تومن لاستیک
        ۲ ملیون تومن بیمه ماشینه میشه ماهی میشه تقریبا ماهی ۲۰۰ تومن
        هر ماه
        روزی ۲۰۰ کلیومتر هم بری سر ماه میشه ۶۰۰۰ کیلومتر باید ۳۰۰ تومن بدی روغن
        حالا دیسک و صفحه و خرابی موتور و گیربکس و بقیه چیزا رو خطر تصادف و خسارت به مال زیر پات و سرمایه حداقل ۳۰۰ ملیونی رو حساب نکنی تقریبا ماهی ۵ ملیون هزینه ماشینه
        ساعتی ۶۰ تومن کار کنی ۸ ساعتش میشه ۴۸۰ تومن
        روزی ۴۸۰ ماهی تقریبا ۱۵ تومن که ۵ تومنش فقط مصرفیا ماشینه
        سرمایه م گذاشتم زیر پام کلی خطر واسه ۱۰ ملیون در ماه
        بعد واسه ۲۰ تومن بیای بشینی تو ماشین واسه من قیافه ام بگیری؟

        4
        36
  27. برنده و بازنده این افزایش کرایه کیه؟
    برنده :شرکت اسنپ؟
    بازنده: مسافر و راننده؟
    تورم ۱۰۰ درصد درست!
    افزایش کرایه صرف جبران گرانی قطعات و خدمات خودرو از طرف راننده!
    پرداخت کرایه از طرف مسافر با افزایش بیش از دو برابری
    و در نتیجه اسنپ بدون افزایش هزینه ها و تعدیل نکردن درصد ها ،درآمد اضافه کرد.
    عدد افزایش شک نکنید چند ده میلیاردی در روز ناشی از افزایش ها هست.
    لطفاً نگید که تشویق و جایزه و تخفیف به راننده و مسافر داده میشه که خیلی شوخی بی مزه ای!
    اینها رو گفتم که دخل خودتو میبینی خرج دیگران هم ببین و بدان که اگه منصفانه و یک طرفه قضاوت نکنی باعث میشی که فقط یه عده طماع به اسم شرکت ایکس و … بزرگ بشن و بعد هم جرات پیدا بکنن کلاه های بزرگتری از ملت بردارند و بزنن به چاک
    یکطرفه قضاوت نکن، جوگیر نشو، منصف و واقع بین باش ایرانی راننده و ایرانی مسافر

    1
    38
    1. من که چند وقتیه به ندرت میرم . دستفروشی خیلی به صرفه تره . پریروز که مسیرم بود رفتم مسافر می‌گفت چرا اسنپ اینقدر کم شده ؟ گفتم هر طور حساب می‌کنم هزینه ها با کرایه ها جور در نمیاد .
      واقعاً تو این کشور هشتاد میلیونی یه نفر نیست بتونه چنین چیز ساده‌ای را حساب کنه ؟!!!؟؟؟

  28. کرایه نسبت به شرایط اقتصادی وخرج خودماشین وزحمت راننده پایینه وفقط ازروی ناچاریه بخورونمیره،همه چی سوبله چوبله روزانه میره بالاهمه لالن،دوهزارکه به کرایه اضاف بشه همه زبون درازمیشن

    8
    51
  29. متاسفم. نویسنده‌ی مقاله که با دیدن قیمتهای اسنپ هوش از سر مبارکش کامل پریده اگر هزینه‌های تعمیرات خودرو رو ببینه چه حالی بهش دست میده؟ آقا تعمیرکارها گوش میبرند قطعات بیش از حد نامرغوب و فیک و کیفیت راهها و سبک رانندگی اکثر مردم هیجانیه. دوست عزیز تو یک راننده اسنپ رو پیدا کن که از سطح درآمدش راضی باشه. ۱ هفته کار می کنه یک هفته وقت و پولش رو خرج ماشین. پول شما مسافران تو جیب راننده نمیره. تو جیب لوازم یدکی دزد و تعمیرکار کلاهبردار می‌ره. لطفاً بفهمید. این اراجیف رو ننویسید. همه جا کرایه های اسنپ گران شده بجز شیراز که کرایه های بهمن پارساله. اکثر مصرف‌کنندگان اسنپ و تپسی کسانی هستند که نون به نرخ روز میخورند بعد تو میگی راننده اسنپ خودشو جرواجر کنه که تو ۱۰ تومن کمتر بدی؟ خیلی پررویی.

    14
    69
    1. کسی که این مقاله رو نوشته و کسی که منتشرش کرده کوچکترین درکی از شرایط راننده ها نداره و هیچ تحقیقی انجام نداده.
      کاملا مشخصه که یه آدم پشت میز نشینه و تو دل جامعه و قشر کارگر نیست.
      اصلا نمیفهمه سالی 5 6 بار افزایش شدید تورم افزایش شدید قیمت خودرو و قطعات یدکی و موارد مصرفی خودرو چه معنی ای میده. فقط یه مطلبی رو تایپ کرده که بگه منم هستم.

    2. دوست عزیز از قدیم گفتن که هر کسی بقیه رو طبق کردار و رفتار خودش قضاوت میکنه..شنیدی این حرف رو؟
      منظورم اینه که دزد
      و کلاهبردا خودت و هفت نسل قبل و آیندت هست..شما با هم بحث دارین چرا به عده زحمت کش دیگه بی احترامی میکنی؟
      او تعمیرکار دزد هم شک ندارم از قبیله خودت هستش. احمق داغ میکنه برو پیش همون تعمیرکارت تا خنکت کنه

  30. اسنپ اصلا نمی صرفه فقط برای شرکتش خوبه درثانیه میلیاردی پارو می کنه، بااین وضع قطعه وتعمیرکرایه ها اصلا منطقی نیست…

    8
    51
  31. راننده های اسنپ گرفتار طمع شدن …همین کرایه ها خوب بود اینقد غر زدن تا گرون شد ….خدا لعنتتون کنه به جیب مردم مثل بانک نگاه میکنن شما با پزشکی که مالیات نمیده فرقی ندارید

    ((((( دزد ))))

    90
    18
    1. بدبخت گدا سوار میشی غر هم میزنی ولی خبری از استهلاک ماشین نداری همون پراید ک سوار میشی ۳۰۰ میلیون شدع اگه درک نداری ک کرایه ها هنوز پایینه بهتره با مترو بری ک برات ارزونتر درمیادش

      14
      79
      1. شهریار طهر

        امروز 29/12/401 ساعت 6 صبح اسنپ سرویسی که نرخ تاکسی ترمینال بوده 85 تومن رو من 38 برا من اورده که خود مسافر دیگه 40 داده بعد شما میگید چی؟؟؟
        یادتون رفته تا 4 روز پیش که اسنپ نبود این تاکسی‌های خط و تلفنی چه به سر مسافر میاوردند؟؟
        کافی بود یه بارش برف یا باران بود تا 10 برابر اونم با التماس ببرنتون چون هیچ در پیکری نداشت
        هنوزم تاکسیرانی با تاکسی اینترنتی مشکل دارند نتونستن با همین کرایه ها هم اسنپو قبول کنند…
        ما فقط بدیو میبینیم همین
        شما نویسنده مطلب بهتره که برا مقایسه اسنپ رو با تاکسی تلفنی یا تاکسیه خطی مقایسه کنید
        و در آخر بله اسنپ ره صد ساله رو یک شبه رفت ولی با برنامه ریزی سالیانه سال به مسافر راننده باج داد تا رقباشا حذف کنه بعد شروع کنه به درآمد خودش الان میگی گرونه اما چرا نگفتی اوایل سفرام رایگان یا با تخفیف بالا بود

        15
      2. توام اگه درک نداری و فکر میکنی کرایه پایینه *** برو سر خیاباون مسافر بزن یا برو اژانس
        پس چرا نمیری؟؟؟

        15
        8
    2. لازم نیست خودتو جر بدی و از دادن کرایه آتیش بگیری،پیاده گز کن یا با مترو برو تا لنگات باز بشن ضمنا تناسب اندام هم پیدا میکنی،مگه راننده اسنپ نوکر خان زاد شماست که با چندصد میلیون سرمایه و خودش شمارو مجانی ببره…

      8
      46
    3. طمع ؟؟؟ شما دوست عزیز حکایت
      نو دیده قبا دیده بر بند قبا ریده هستید
      چون با دیدن نظر شما تنها استنباط من اینه که شما قبل از اینکه سوار اسنپ بشید فقط با الاغ تردد کردین وگرنه رو این قیمت‌ها اسمه طمع نمیزاشتین در هفته لااقل دو سه تا مثل شما رو باید تا مقصد تحمل کرد

      2
      19
  32. ساعت سه شبه من خوابم نبرده راننده اسنپم و استرس روزهای آینده رو دارم دینام ماشینم نیاز به تعویض داره و من کلا هفتصد هزار تومان پول دارم هر روز هم دارم جون میکنم تو خیابونا و گرونیه قطعات و مکانیکهای بی وژدان حالمو داره بهم میزنه بعد میای اراجیف منتشر می‌کنی افزایش افسار گسیخته کرایه!

    6
    74
    1. دوست عزیز تعمیرکار بی وجدان نیست.
      این نظر توی بی سواده
      زمانی که باید قیف میگرفتی و دنبال هنری میرفتی تو کوچه ها الک و دولک بازی میکردی
      تو همون وقتهای بازی شما و کیف کردنت
      تعمیرکار تموم نو جوونی و جوونیشو توی تعمیرگاه‌ عرق میریخت و صدها حرف میشنید.
      که الان یکی مثل تو نشده.
      طرف حرفم فقط به فقط تو هستی
      از نظر من همه ای افراد جامعه در هر شغلی شریف هستن از جمله عزیزان راننده(بجزتو)
      با احترام به تمامی دوستان اسنپی و راننده
      عذر میخام .که این مطلب رو نوشتم.

  33. ملت چقد پررو شدن تو اوج گرما با این قیمت بنزین5هزار تومن کرایه میدن میرن اون سر دنیا انتظار دارن کولر هم بزنی

    12
    57
  34. شهریار خیبری

    با سلام و احترام؛
    بخدا قسم من هفته گذشته یه مسیر رو با تاکسی میخواستم برم که تاکسی میگفت۱۱۰ هزار تومن ولی اس۷نپ گرفتم ۱۹ هزار تومن،بنظر من این دوست عزیز در نوشتن این مقاله اغراق کردن

    10
    84
      1. اگه آدم عاقلی باشی باکمی درک وتوجه به اینکه دوروبرت چی میگذره میفهمی کرایه اسنپ خیلی هم پایینه وفقط ازناچاریه،فهمت در حدی نیست که خودتو جای کسی بذاری پس قضاوت احمقانه نکن

        2
        31
    1. کاش میشد ادم با انصاف شریف مقل تو رو گذاشت زیر دستگاه ازت تکثیر کرد ادم که وجدان داشته باشه به نفع حقیقت و به ضرر منافع خودش حرف میزنه درود به تو

      1
      4
  35. سلام من خودم راننده اسنپم البته شهرستان سفر درون شهری ۷۰۰۰ تومان راه دور ۱۰۰۰۰ که باورکنید با این تورم و گرانی وسایل خودرو اگه از رو اجبار نباشه بصرفه نیست.

    8
    62
    1. علی اکبر هدایتی

      گرونی و تورم ک فقط برای راننده نیس
      برا همه مردمه
      حقوق بگیر همه چی براش گرون شده و نمیصرفه
      همه از رو اجبار کار میکنن فقط راننده اینجوری نیس شما طوری حرف زدین ک انگار فقط راننده بهش ظلم شده بقیه دارن کیف میکنن
      اسنپ الان خیلی گرون شده برا من مسافر اصن بصرفه نیس درصورتی ک قبلن بهتر بود من میخاستم برم بیرون استفاده میکردم ک دیگه چند وقته استفاده نمیکنم

      54
      12
      1. منظور دوست ما اینکه با توجه به افزایش قیمت ها و قیمت های اسنپ ،استهلاکی ک ماشین داره اصلا به صرفه نیست.

        شما هم درست میفرمایید
        گرانی برای همه هست ولی استهلاک ماشین شما به اندازه ی راننده اسنپ یا تاکسی هست؟

        5
        44
      2. با سلام
        شما درست میگید گرانی مال همه مردمه ولی من که وسیله دارم و کارم اسنپه بارها شده پلیس خوابونده وسیله متو یا خراب شده یا به هر دلیلی وسیله نداشتم و خواستم جایی برم زدم اسنپ قیمت مناسب جیبم بوده رفتم و بارها دیدم برای من گرونه و نرفتم با مترو یا تاکسی رفتم اگر من جیبم خالیه درآمدم کمه یا نه درآمدم خوبه خرجم زیاده یا کرایه یه مسیر به نظرم زیاده دلیل بر گرون بودن نیست مثلاً ساعت پنج عصر از جردن تا مجیدیه اسنپ بزنه هشتاد تومن واسه من زیاده پیاده میرم با تاکسی میرم ولی دلیل نمیشه بگم کرایه بالا هست تو همین من مثال کرایه برای راننده کم هم هست با اکراه قبول میکنه آنقدر که شلوغه
        لطفاً یه طرفه به قاضی نریم هم راننده هم مسافر
        در کل اگر سرانه قیمت روزانه بگیرید کرایه ها بسیار پایین هست و اسنپ همیشه طرف مسافر غش میکنه طبیعی هم هست حق با کسیکه پول میده رسمه کاسبیه درست یا غلط

        2
        7
      3. کرایه گرون شده ؟ الان یک ساله هیچ تغییری نکرده ، عامل افزایش ترافیک هست وگرنه کرایه اسنپ الان دو ساله دقیقه ای دو هزار تومان هست هیچ تغییری هم نکرده اتفاقا …
        بعد شما حقوقت افزایش پیدا نکرده مگه؟؟؟ دوست داری حقوق خودتون افزایش پیدا کنه بقیه هم برن بمیرن ؟؟

        1
        14
    1. ولی اله یاسبلاغی

      با سلام خدمت دوستان
      شما هم اگه یک روز بیکار بودید با ماشین شخصی خودتون برید و مسافر اسنپی ببرید تا بدونید این کار فقط مال کسانی که چاره‌ای ندارن

      11
      69
      1. من پاره وقت توی استپ هستم و کرایه هاش واقعا اینقدر که شما میگید گرون نیست شما همون مسیری رو که با استپ و به صورت دربستی میرید اگه با تاکسی برید تازه از چند کورس رفتن که بگذریم خیلی بالاتر در میاد و اصلا اینجا به هزینه بالای ماشین از جمله موارد مصرفی خودرو از اوایل تابستان اصلا اشاره نشده از اول سال چقدر قطعات ماشین افزایش قیمت داشته لطفا انصاف داشته باشید و تاکید کنم من به ناچاری و اینکه حقوقم کفایت هزینه هام رو نمیده میام اسنپ والا اصلا نمیصرفه

        7
        32
    2. دختر خانم وقتی کرایه ها با هزینه جیبت یکی نیست پیاده برو یا با اتوبوس و مترو برو. مناسب با پول جیبت تردد کن. راننده اسنپ به ازای هر 1ساعت رانندگی 40 الی 50تومن نسیبش میشه که نصفش خرج خود ماشینه. ینی ساعتی 20 الی 25 هزار تومن براش میمونه که میشه پول یدونه پفک. چرا خودتونو به گیجی میزنید؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH